Gå til innhold

Innkalling til barnevernet

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ha med spedbarn på skolen er ikke uvanlig! Jeg har gått fem år på universitetet. I nesten alle fag var det ett eller annet barn. I et av tilfellene var ungen 1 år. Men alle var rolige barn. Hvis noen fikk en unge som var for urolig, så tok de permisjon det året og kom tilbake da barnet var i barnehage.

Barn/baby på skolen er helt normalt!

Anonymkode: 744bc...5ce

Absolutt 🙂 Så fremt ikke de andre studentene eller foreleser blir forstyrret.

Husker at en fra jusstudiet alltid hadde med spedbarn som gråt og hun bodde på studenthybel. Barnevernet kom på Sogn studenthus for å se at barnet hadde det bra: kanskje noen hadde sendt anonym bekymringsmelding. Men babyen fortsatte å bo der så det var vel greit! 

Anonymkode: be86f...fdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her ble samboer tatt for hasjbruk og kjøp da de tok en kompis av han som solgte. Han testet til og med positivt da politiet hadde vært på døren her for å hente han. BV kom ikke hjem til oss

Anonymkode: 32139...a86

Lignende tilfelle her, de henla saken etter et møte med meg. Når det er sagt så var jeg da allerede på vei til å flytte fra han så det  kan være det var grunnen.

Var heller ingen observasjoner eller spørsmål om min barndom.

Uansett så ville jeg vært skeptisk til de som sitter inne på KG og sier de er ansatt i barnevernet... Vi vet ingenting om det er en raring som sitter hjemme hele dagen og har hallusinasjoner om rosa elefanter eller om de er jurister og sykepleiere.

Du har ingenting å være bekymret for, du ser an møte og så tar du det videre derfra. :) 

Anonymkode: 4a5fb...ca2

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lignende tilfelle her, de henla saken etter et møte med meg. Når det er sagt så var jeg da allerede på vei til å flytte fra han så det  kan være det var grunnen.

Var heller ingen observasjoner eller spørsmål om min barndom.

Uansett så ville jeg vært skeptisk til de som sitter inne på KG og sier de er ansatt i barnevernet... Vi vet ingenting om det er en raring som sitter hjemme hele dagen og har hallusinasjoner om rosa elefanter eller om de er jurister og sykepleiere.

Du har ingenting å være bekymret for, du ser an møte og så tar du det videre derfra. :) 

Ja nå er møtet om 24 timer så nå skal jeg få meg litt søvn så ser jeg i morgen. Tusen takk for alle svar! Uansett om det ble store diskusjoner utenfor temaet men det er jo bare morro lesestoff! 😂

Anonymkode: e4ef3...917

Skrevet
På 18.9.2017 den 17.35, Kariannne skrev:

Hvorfor irriterer det deg? Du vet jo selv hva slags mor du er? Om noen har vært bekymret for barnet, så er det bedre å sende en bekymringsmelding for mye enn for lite. Er du en god omsorgsfull mamma så har du jo ikke noe bekymre deg for 😊 Bra at folk tør å sende bekymringsmelding, i de fleste tilfeller er det ikke noe, men noen ganger er det det.

Lett å si for folk som ikke opplever dette selv. Problemet er at i det øyeblikket man har fått bekymringsmelding er man flagget hos barnevernet og man får et "rulleblad", og er automatisk under fremtidig mistanke. Selv om det skulle vise seg at besøket ikke avdekker noe som helst kritikkverdig.

Du hadde neppe likt at du var registrert i barnevernet som en familie under mistanke som skal følges ekstra med.

Anonymkode: 31c31...c82

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Å ha med spedbarn på skolen er ikke uvanlig! Jeg har gått fem år på universitetet. I nesten alle fag var det ett eller annet barn. I et av tilfellene var ungen 1 år. Men alle var rolige barn. Hvis noen fikk en unge som var for urolig, så tok de permisjon det året og kom tilbake da barnet var i barnehage.

Barn/baby på skolen er helt normalt!

Helt uenig.

I løpet av min master (på NTNU) tok jeg kun ett fag hvor en student hadde med sin baby, som da var 2-3 måneder. Dette var et gruppeprosjekt, hvor jeg havnet på gruppe med moren. Det var ekstremt vanskelig for oss andre å fokusere med en baby som hele tiden laget lyd og moren som måtte opp og bysse og amme (i et eget ammerom). Vi måtte gjøre mye ekstraarbeid fordi moren måtte ut og amme og skifte bleier. Da hun kom tilbake måtte vi deretter bruke mye tid på å gjenta/forklare hva som hadde skjedd da hun var ute. Moren virket også ufokusert på prosjektet fordi hun naturlig nok fokuserte mye på babyen. Selv mente hun det var helt naturlig å ta med babyen, og at det ville vært det samme i en jobb. Kort oppsummert - moren ble bedt om å forlate emnet av ledelsen da det ikke var forenelig med en baby og gikk ut over andre studenter. 

Anonymkode: e09b6...c33

• Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og svar til dette

sofie777, mod

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig.

I løpet av min master (på NTNU) tok jeg kun ett fag hvor en student hadde med sin baby, som da var 2-3 måneder. Dette var et gruppeprosjekt, hvor jeg havnet på gruppe med moren. Det var ekstremt vanskelig for oss andre å fokusere med en baby som hele tiden laget lyd og moren som måtte opp og bysse og amme (i et eget ammerom). Vi måtte gjøre mye ekstraarbeid fordi moren måtte ut og amme og skifte bleier. Da hun kom tilbake måtte vi deretter bruke mye tid på å gjenta/forklare hva som hadde skjedd da hun var ute. Moren virket også ufokusert på prosjektet fordi hun naturlig nok fokuserte mye på babyen. Selv mente hun det var helt naturlig å ta med babyen, og at det ville vært det samme i en jobb. Kort oppsummert - moren ble bedt om å forlate emnet av ledelsen da det ikke var forenelig med en baby og gikk ut over andre studenter. 

Anonymkode: e09b6...c33

Det KAN fungere veldig bra, men det kan også være veldig forstyrrende. For min del gikk det kjempe greit, men man må kjenne sitt eget barn og ta ekstra mye hensyn til de andre. Jeg studerer nå og det er en medstudent som måtte ha med seg barnet på forelesning en dag, og det var veldig forstyrrende. Babyen lagde mye lyd, gråt, kjedet seg. Og moren lot det bare stå på, tok ikke hensyn til oss andre ved å gå ut for eksempel. Det kommer veldig an på både mor og barn om det fungerer og det burde mor kunne se selv. En 2-3 mnd gammel baby sover ofte MYE, min sov hele tiden, kunne lett ha tatt han med på skolen uten at det hadde plaget noen. Men så har man de som ikke sover, og de bør man jo ikke ta med.

Anonymkode: 1b86f...77f

• Liker 3
Skrevet

Hvordan gikk det med deg ts?

Anonymkode: 207f6...a97

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det med deg ts?

Anonymkode: 207f6...a97

Det gikk veldig bra! Saksbehandler sa det var en veldig spesiell situasjon siden han fikk en anonym mail hvor han ikke kunne finne ut hvem det var og ikke kunne sende mail tilbake. 

Vi måtte le litt av situasjonen begge to og det var ingenting å ta videre. :) for det var ingenting som stemte. Det var melding om at mannen min og jeg hadde kranglet masse foran når et vårt og at barnet var ulykkelig og redd. Noe han så at barnet ikke var! Og som absolutt ikke stemmer. Vi har aldri krangler foran barnet vårt :)  Så jeg vet ikke hvem denne personen er og hvorfor h*n eventuelt har sendt inn en bekymringsmelding. Noe jeg også visste. Men deg var da greit å få oppklaring i saken :)

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gikk veldig bra! Saksbehandler sa det var en veldig spesiell situasjon siden han fikk en anonym mail hvor han ikke kunne finne ut hvem det var og ikke kunne sende mail tilbake. 

Vi måtte le litt av situasjonen begge to og det var ingenting å ta videre. :) for det var ingenting som stemte. Det var melding om at mannen min og jeg hadde kranglet masse foran når et vårt og at barnet var ulykkelig og redd. Noe han så at barnet ikke var! Og som absolutt ikke stemmer. Vi har aldri krangler foran barnet vårt :)  Så jeg vet ikke hvem denne personen er og hvorfor h*n eventuelt har sendt inn en bekymringsmelding. Noe jeg også visste. Men deg var da greit å få oppklaring i saken :)

Jeg hadde ikke ledd av situasjonen. Saken er jo den at noen har et så sterkt horn i siden til deg at de velger å dikte opp en historie,( hvis det er sant at dere ikke har vært i nærheten av å krangle foran barnet deres,) i håp om at du skal få problemer med barnevernet med det det kunne innebære, i verste fall konsekvenser for dere og barnet deres. Nei det er ikke noe å le av slik jeg ser det. 

Anonymkode: 96888...495

• Liker 7
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre at det gikk som forventet, altså bra. :)

Skrevet

Litt overasket at de tok en slik mail seriøst

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det overasker ikke meg :) .

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bra de tar det seriøst, alle bekymringmeldinger bør jo blir sjekket opp i. Går det ut på at barnet ikke hadde med matpakke en dag er det jo rart, men her var det jo snakk om et ulykkelig redd barn som vokser opp i et hjem der foreldrene krangler. Barnevernet kan jo ikke vite om dette er reelt eller ikke om de ikke i det minste snakker med foreldrene.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner, samt svar til dette

sofie777, mod

Skrevet

Hva et liv har det blitt!

Da jeg var barn kranglet alle når de ville, barna fikk klaps på bakken og ingen viste at det var så farligt, alle vokste opp og ingen døde. Og nå er man redd av å fjerte for høyt i sitt eget hus.

Anonymkode: 72cda...24b

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var barn kranglet alle når de ville, barna fikk klaps på bakken og ingen viste at det var så farligt, alle vokste opp og ingen døde. Og nå er man redd av å fjerte for høyt i sitt eget hus.

Er vel ikke snakk om at noen dør her ;) Det at man krangler høylytt forran barna og klapser dem på baken viser jo at man trenger litt veiledning syns jeg. Mine foreldre kranglet så jeg hørte det når jeg var liten, og selvom jeg ikke døde satt jeg ikke pris på det.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så målet på om noen tar skade av noe eller ikke er om de dør?

• Liker 3
Skrevet
44 minutes ago, AnonymBruker said:

Er vel ikke snakk om at noen dør her ;) Det at man krangler høylytt forran barna og klapser dem på baken viser jo at man trenger litt veiledning syns jeg. Mine foreldre kranglet så jeg hørte det når jeg var liten, og selvom jeg ikke døde satt jeg ikke pris på det.

Men det ser ikke ut at barna hadde blitt sterkere eller lykkeligere, eh?

Mine jevnsaldere var mye tøffere enn ungene i disse dagene. Kunne tåle harde oppgaver og ansvar. Og hva nå? Når en omtrent halvdelen av en vanlig skole klassen mottar spesial hjelp sier det for seg selv.. Psykologene hjelper ikke å trives i livet men lærer å klage på alt mulig.

Skrevet

Det er ingenting som er merkelig når det gjelder barnevernet. Det er nesten like mange varianter av prosedyrene som der er saker, og man er ofte prisgitt den saksbehandleren man får. Noen er utrolig flinke og gjør en fantastisk jobb, mens andre leter med lykt og lupe etter noe å ta deg på, og vrenger på ting sånn at det passer antakelsene deres. På høy tid med endringer som sikrer at det som skjer faktisk er til barnets beste. 

Anonymkode: 1478d...c0c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...