AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #21 Skrevet 18. september 2017 Ts, det kan være en spekulasjon basert på at man bare observerer en enkelt episode og så tør ikke varsler la være å varsle, for det kan jo være... Jeg har ingen erfaring selv m BV, hadde nok reagert med å være litt nysgjerrig på hva det kan handle om og litt irritert fordi jeg ikke får forklart meg til varsleren, men vært lydhør for hva BV hadde å si og vært oppriktig i min kommunikasjon. Og mye bedre om det varsles en gang for mye enn for lite. Jeg vil at barn skal ha egen rettssikkerhet og da må jeg og alle andre tåle at BV gjør jobben sin. Anonymkode: 4c701...b6d 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #22 Skrevet 18. september 2017 12 minutter siden, Hermine3011 skrev: Helt merkelig ! Det jeg er kjempe lettet over nå er at problemene barnehagen opplevde med barnet og meg ikke ble tatt videre. Senere fikk vi beskjed om at barnet hadde autisme. Så veldig glad de ikke laget sak ut av at "barnet trenger mer voksenkontakt" og at han hadde begynt å vise mer følelser ilp. de 6 mnd i bhg som det bla. står i skrivet fordi det hadde ingenting med min kontakt med barnet, men på grunn av diagnosen. Og at jeg fortalte lite om oss i bhg, delte ikke historier eller fortalte hva vi skulle gjøre osv. At jeg viste lite mimikk og følelser til barnet, men det var fordi jeg ønsket bare å løpe ut fra bhg. Hele min adferd endret seg så raskt jeg kom i bilen og det var fordi jeg var ung og usikker. Samboeren min var stefar og jeg slet virkelig med "alenemor" stempelet. Jeg syntes det var så nedverdigende og jeg var så usikker på meg selv blant de voksne slik at det var egentlig kun helsesøster jeg hadde det bra med. Ut i fra det jeg leser om bv så føler jeg at jeg har vært heldig for hvis de skulle fokusert på meg som mor og samspill i den perioden ser jeg for meg at jeg hadde endt opp med tiltak osv. Det hadde gått rett vest. Anonymkode: 32139...a86 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #23 Skrevet 18. september 2017 Ser også nå at det står i skrivet fra bhg at barnet viste gjensynsglede når han så stefar, men at det tok tid før barnet viste dette til mor. At barnet gjør det nå, men mor viser fremdeles lite... Husker så godt at jeg tenkte at bhg måtte tro at dette handlet av omsorgssvikt av meg, men etter dette la jeg alle kortene mine på bordet til bhg og vi lagde avtale om at de ansatte ikke skulle henge over meg når jeg hentet barnet. At de skulle komme i garderoben og si farvell når vi var klare til å gå. Jeg klarte ikke å være meg selv og dulle å falle med barnet når jeg følte meg observert og beglodd på av ukjente voksne. Og det er det jeg aldri hadde klart hvis bv skulle observert og analysert alt. Jeg hadde stivnet totalt. Til og med når bup skulle filme oss under utredningen slet jeg kjempe mye. Det føltes grusomt ut for meg. Anonymkode: 32139...a86
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #24 Skrevet 19. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Punkt 3 ble gjort etter å ha snakket med meg på første møtet. Så når de fikk svaret fra hs og bhg så la de saken død. De gikk ikke inn i dybden på første samtale, men jeg svarte hva som hadde skjedd ut i fra det politiet hadde sagt til BV. De møtte aldri barnet mitt og heller ikke intressert i hjemmet vårt. Det var veldig enkelt og greit. Anonymkode: 32139...a86 Dette er også hva heg har hørt fra en venninne som jobber i barnevernet: ofte blir saken raskt lagt død etter en samtale med far og mor og at barnehagen har fylt ut et skjema om barnet. Ofte er det ikke nødvendig med hjembesøk eller innhente informasjon. Anonymkode: be86f...fdf
Hermine3011 Skrevet 19. september 2017 #25 Skrevet 19. september 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er også hva heg har hørt fra en venninne som jobber i barnevernet: ofte blir saken raskt lagt død etter en samtale med far og mor og at barnehagen har fylt ut et skjema om barnet. Ofte er det ikke nødvendig med hjembesøk eller innhente informasjon. Anonymkode: be86f...fdf I såfall ble saken henlagt. Det blir den hvis det ikke er grunn til bekymring. er det grunn til bekymring-åpnes det undersøkelse MED hjemmebesøk. Og feil; saken blir ikke ofte lagt "død". Den henlegges HVIS og bare HViS det er ikke er grunn til bekymring.
Hermine3011 Skrevet 19. september 2017 #26 Skrevet 19. september 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er også hva heg har hørt fra en venninne som jobber i barnevernet: ofte blir saken raskt lagt død etter en samtale med far og mor og at barnehagen har fylt ut et skjema om barnet. Ofte er det ikke nødvendig med hjembesøk eller innhente informasjon. Anonymkode: be86f...fdf Se svaret mitt under. Da er det ikke åpnet en undersøkelse, men saken blir isteden henlagt. Det er to ulike ting. når det først er åpnet undersøkelse, blir det alltid innhentet informasjon og foretatt hjemmebesøk. Det står i lovverket. alle unntak fra dette er spesielle tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #27 Skrevet 19. september 2017 3 timer siden, Hermine3011 skrev: Se svaret mitt under. Da er det ikke åpnet en undersøkelse, men saken blir isteden henlagt. Det er to ulike ting. når det først er åpnet undersøkelse, blir det alltid innhentet informasjon og foretatt hjemmebesøk. Det står i lovverket. alle unntak fra dette er spesielle tilfeller. Jeg diskuterte dette med samboer når han kom hjem fra jobb i går og kom faktisk på en ting. Vi er fra en liten plass hvor alle vet hvem alle er. Og min bror er nå. Han ble innlagt på psykriatisk avdeling forje uke før han skal på avrusning fordi han var inne på tanken av selvmord og jeg og familien min var å ryddet ut av leiligheten hans. Det er en kommunal blokk. Men jeg var alene de første timene der og ryddet (hadde ikke med meg barnet) og dagen etter står datoen for innse fint av bekymringsmeldingen. Så det må nesten være den episoden.. har ingen andre ting jeg kan tenke det er. Anonymkode: e4ef3...917
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #28 Skrevet 19. september 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts, det kan være en spekulasjon basert på at man bare observerer en enkelt episode og så tør ikke varsler la være å varsle, for det kan jo være... Jeg har ingen erfaring selv m BV, hadde nok reagert med å være litt nysgjerrig på hva det kan handle om og litt irritert fordi jeg ikke får forklart meg til varsleren, men vært lydhør for hva BV hadde å si og vært oppriktig i min kommunikasjon. Og mye bedre om det varsles en gang for mye enn for lite. Jeg vil at barn skal ha egen rettssikkerhet og da må jeg og alle andre tåle at BV gjør jobben sin. Anonymkode: 4c701...b6d Jeg diskuterte dette med samboer når han kom hjem fra jobb i går og kom faktisk på en ting. Vi er fra en liten plass hvor alle vet hvem alle er. Og min bror er nå. Han ble innlagt på psykriatisk avdeling forje uke før han skal på avrusning fordi han var inne på tanken av selvmord og jeg og familien min var å ryddet ut av leiligheten hans. Det er en kommunal blokk. Men jeg var alene de første timene der og ryddet (hadde ikke med meg barnet) og dagen etter står datoen for innse fint av bekymringsmeldingen. Så det må nesten være den episoden.. har ingen andre ting jeg kan tenke det er. Anonymkode: e4ef3...917
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #29 Skrevet 19. september 2017 Arrester meg om jeg tar feil her, men det står vel i brevet hva det gjelder så langt det ikke er kommet inn melding på vold eller missbruk i hjemmet? Anonymkode: 9a53b...87c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #30 Skrevet 19. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arrester meg om jeg tar feil her, men det står vel i brevet hva det gjelder så langt det ikke er kommet inn melding på vold eller missbruk i hjemmet? Anonymkode: 9a53b...87c Nei det står enkelt og greit bare; Barnevern har mottatt en bekymringsmelding vedrørende ditt barn. I den forbindelse ønsker vi en samtale og gjennomgå meldingen. Anonymkode: e4ef3...917
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #31 Skrevet 19. september 2017 Godt at du ikke er redd, for det er altfor mye hysteri i media i det siste :-) Ikke vær redd og det går sikkert bra! Husk bare å gjøre sånn at saksbehandleren liker deg. Fordi det er denne personen som skal bestemme livet deres :-) Men du er en flink jenta og sikkert klarer det! ;-) Anonymkode: 72cda...24b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #32 Skrevet 19. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg diskuterte dette med samboer når han kom hjem fra jobb i går og kom faktisk på en ting. Vi er fra en liten plass hvor alle vet hvem alle er. Og min bror er nå. Han ble innlagt på psykriatisk avdeling forje uke før han skal på avrusning fordi han var inne på tanken av selvmord og jeg og familien min var å ryddet ut av leiligheten hans. Det er en kommunal blokk. Men jeg var alene de første timene der og ryddet (hadde ikke med meg barnet) og dagen etter står datoen for innse fint av bekymringsmeldingen. Så det må nesten være den episoden.. har ingen andre ting jeg kan tenke det er. Anonymkode: e4ef3...917 min bror er narkoman* skulle det stå Anonymkode: e4ef3...917
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #33 Skrevet 19. september 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt at du ikke er redd, for det er altfor mye hysteri i media i det siste :-) Ikke vær redd og det går sikkert bra! Husk bare å gjøre sånn at saksbehandleren liker deg. Fordi det er denne personen som skal bestemme livet deres :-) Men du er en flink jenta og sikkert klarer det! ;-) Anonymkode: 72cda...24b ja jeg er ikke redd for de har jo ingenting å ta meg på. jeg gleder meg bare til møtet er overstått i morgen og gleder meg utrolig mye til å høre hva dette gjelder! for jeg tror jeg vet hva det gjelder siden det ikke er noe annet som har skjedd i leveåret til barnet mitt enn den siste uken, med at jeg ryddet ut av leiligheten til min narkomane bror. Og da kan BV bare snakke med rusomsorgen for å få vite detaljer der Anonymkode: e4ef3...917
Gjest NotNaomi Skrevet 19. september 2017 #34 Skrevet 19. september 2017 18 timer siden, Kariannne skrev: Hvorfor irriterer det deg? Du vet jo selv hva slags mor du er? Om noen har vært bekymret for barnet, så er det bedre å sende en bekymringsmelding for mye enn for lite. Er du en god omsorgsfull mamma så har du jo ikke noe bekymre deg for 😊 Bra at folk tør å sende bekymringsmelding, i de fleste tilfeller er det ikke noe, men noen ganger er det det. Hvis det i de fleste tilfellene ikke er noe,så er det på tide at folk vurderer grundigere. Det koster penger og andre ressurser å undersøke meldinger. Det kunne vært brukt på de som virkelig trenger det.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #35 Skrevet 19. september 2017 Jeg fikk en bekymringsmelding på meg for noen år siden. Avtalte at de skulle komme hjem til meg for å gå gjennom bekymringmeldingen, det gikk veldig fint. De hadde et hjemmebesøk etterpå, der hun i løpet av 15 minutter sa at hun ikke så noen grunn til å være der, men skulle bli ut den halvtimen hun hadde satt av. Vi snakket om alt og ingenting. I papirene sto det mest om samspillet mellom meg og barnet, kun positivt. Jeg var vel et ganske lett "bytte" for barnevernet om man ser på alt i media, men opplevde det veldig positivt. De var hyggelige og jeg følte meg ikke observert på en negativ måte. Jeg var meg selv og oppførte meg som jeg gjør til vanlig med barnet mitt. Husker det sto i papirene at jeg tok barnet opp når han ønsket det, men satt han ned igjen når han viste at han ville det (han var bare ett år). At jeg var veldig god på å lese signalene han sendte. Jeg "tvang" han ikke til å sitte på fanget mitt, men tok han opp og satt han ned naturlig. Noe jeg aldri har tenkt over, syns det var veldig fint å lese observasjonene deres i ettertid. Anonymkode: 1b86f...77f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #36 Skrevet 19. september 2017 19 timer siden, Million skrev: Hva slags skole har du gått på, som har tillatt deg å ha med et lite barn i timene på skolen??? Jeg hadde også med meg datteren min på skolen, Hun sov seg stort sett gjennom forelesningene, og var svært rolig, så dette går fint an Det er nå 11 år siden, men jeg hadde gjort det igjen om nødvendig Anonymkode: d07e4...a4a 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #37 Skrevet 19. september 2017 19 timer siden, Million skrev: Hva slags skole har du gått på, som har tillatt deg å ha med et lite barn i timene på skolen??? Det er veldig mange skoler som tillater det. Heldigvis! Når jeg tok studiekompetanse var min sønn 2 år. En rolig type. Han gikk i barnehage, men det hendte at de hadde planleggingsdag på en viktig dag, da fikk jeg lov til å ta han med. Så lenge man er veldig oppmerksom på at barnet ikke skal forstyrre undervisningen går det helt fint. Tok med en bok han ikke hadde lest i før, litt kjeks. Han satt stille en time, ut å strekke på seg. Vi hadde korte dager, kunne ikke tatt han med 8-15, men et par timer går veldig fint. Går nå på universitet og håper jeg slipper å ta han med, det var ei som hadde med babyen sin en dag, og det var en veldig grinete unge, og hun var ikke så nøye med å gå ut. Veldig forstyrrende. Så det kommer ann på både mor og barn om det kan fungere. Anonymkode: 1b86f...77f 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #38 Skrevet 19. september 2017 Jeg har vært veldig heldig og fått et rolig barn som er veldig lik mrg då jeg var liten. Barnet sov masse mens jeg hadde timene mine på skolen og gråt utrolig sjelden! Så jo deg er mulig. Men jeg er glad skolen var ferdig då h*n var 6 måneder siden det da var mest spennende å sitte og leke og sånn. Men som sagt hadde jeg ikke mange timene i uka siden jeg bare hadde helsefagene;) Anonymkode: e4ef3...917
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #39 Skrevet 19. september 2017 Har du hatt møtet med BV? Anonymkode: a766b...c5a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #40 Skrevet 19. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du hatt møtet med BV? Anonymkode: a766b...c5a Nei i morgen kl 10.00 Anonymkode: e4ef3...917
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå