AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #41 Skrevet 19. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei i morgen kl 10.00 Anonymkode: e4ef3...917 ok, lykke til Anonymkode: a766b...c5a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #42 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ok, lykke til Anonymkode: a766b...c5a Takk :D Anonymkode: e4ef3...917
Ferny Skrevet 19. september 2017 #43 Skrevet 19. september 2017 Sender folk inn bekymringsmelding fordi moren har en narkoman bror som hun velger å hjelpe med noe? Det er ganske sykt, om det er grunnen alene. Skal liksom moren ha null kontakt med broren sin fordi hun har fått barn, er det virkelig målet med bekymringsmeldingen? Men lykke til på møtet i morgen, håper det går fint! 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #44 Skrevet 19. september 2017 Jeg har gått på høyskole med tre medstudenter som hadde med seg barn/babyer i løpet av årene. Det gikk helt fint. Jeg har vært i kontakt med barnevernet pga bekymringsmelding. Hjemmebesøket de hadde var bare koselig. Så det går nok helt fint. Lykke til! Anonymkode: d29f8...828 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #45 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, Ferny skrev: Sender folk inn bekymringsmelding fordi moren har en narkoman bror som hun velger å hjelpe med noe? Det er ganske sykt, om det er grunnen alene. Skal liksom moren ha null kontakt med broren sin fordi hun har fått barn, er det virkelig målet med bekymringsmeldingen? Men lykke til på møtet i morgen, håper det går fint! Det er faktisk overraskende mange som mener man skal kutte kontakt med familiemedlemmer som ikke er helt "standard". Det ser jeg mange steder. Helt merkelig tankegang. Min mor er sosionom og jobbet mye med rusmisbrukere. Vi møtte dem ofte på gaten når vi var små, og mamma slo alltid av en prat med dem selv om vi var med. Jeg tror det gjorde mye med meg, på en positiv måte. Husker jeg syns de var veldig rare, pratet sløvt og så ustelte ut, men mamma forklarte det til oss på en fin måte. Anonymkode: 1b86f...77f 6
slagelse Skrevet 19. september 2017 #46 Skrevet 19. september 2017 Det beste du kan gjøre TS er å undersøke dine rettigheter på forhånd. Du er ikke garantert at Barnevernet følger norsk lov og informerer deg om dem.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #47 Skrevet 19. september 2017 20 timer siden, Million skrev: Hva slags skole har du gått på, som har tillatt deg å ha med et lite barn i timene på skolen??? Å ha med spedbarn på skolen er ikke uvanlig! Jeg har gått fem år på universitetet. I nesten alle fag var det ett eller annet barn. I et av tilfellene var ungen 1 år. Men alle var rolige barn. Hvis noen fikk en unge som var for urolig, så tok de permisjon det året og kom tilbake da barnet var i barnehage. Barn/baby på skolen er helt normalt! Anonymkode: 744bc...5ce 5
sofie777 Skrevet 19. september 2017 #48 Skrevet 19. september 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporing og brukerdebatt, samt svar til dette sofie777, mod
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #49 Skrevet 19. september 2017 14 minutes ago, sofie777 said: Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporing og brukerdebatt, samt svar til dette sofie777, mod Hvis tråden ryddes for brukerdebatt, hva er poenget med forum da? :-O Anonymkode: 72cda...24b
sofie777 Skrevet 19. september 2017 #50 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis tråden ryddes for brukerdebatt, hva er poenget med forum da? :-O Anonymkode: 72cda...24b Utdrag fra retningslinjene: Sitat Du kan ikke poste innhold med: * Brukerdebatt eller personangrep. Her i betydningen at man snakker om personen og ikke saken tråden handler om.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #51 Skrevet 19. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Å ha med spedbarn på skolen er ikke uvanlig! Jeg har gått fem år på universitetet. I nesten alle fag var det ett eller annet barn. I et av tilfellene var ungen 1 år. Men alle var rolige barn. Hvis noen fikk en unge som var for urolig, så tok de permisjon det året og kom tilbake da barnet var i barnehage. Barn/baby på skolen er helt normalt! Anonymkode: 744bc...5ce At det ikke er uvanlig betyr desverre ikke at det er godt for barnet. For barnet må gjerne sove utendørs og ikke i lukket rom med mange forkjølte folk og dårlig luft. Foreldrene mangler selvinnsikt. Anonymkode: 72cda...24b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #52 Skrevet 19. september 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: At det ikke er uvanlig betyr desverre ikke at det er godt for barnet. For barnet må gjerne sove utendørs og ikke i lukket rom med mange forkjølte folk og dårlig luft. Foreldrene mangler selvinnsikt. Anonymkode: 72cda...24b Eh? For det er veldig god luft og null smitte andre steder folk med babyer oppholder seg? Kafè, kjøpesentre osv? Noen begynner i bhg som babyer også. Da vil jeg påstå det er bedre å ha babyen med på forelsning dersom den er rolig og kan sove i vogna. Anonymkode: 0e36e...a97 5
slagelse Skrevet 19. september 2017 #53 Skrevet 19. september 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: At det ikke er uvanlig betyr desverre ikke at det er godt for barnet. For barnet må gjerne sove utendørs og ikke i lukket rom med mange forkjølte folk og dårlig luft. Foreldrene mangler selvinnsikt. Anonymkode: 72cda...24b Igjen ser vi at KG`s brukere beskylder foreldrene for å ikke ha selvinnsikt. Hvorfor er det alltid foreldrene som skal beskyldes for dette i bv saker? Og hvorfor vil man ikke se på helheten og finne ut hva sakene handler om før man dømmer? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #54 Skrevet 19. september 2017 Er du heldig så slipper du flere falske bekymringsmeldinger. Men er du uheldig slik som vi var, så får du 20-30 falske anklager, og da kan det raskt bli 1-2 år med BV møter og hjemmebesøk og at hele barnehagen og skolen får vite at du har sak i BV. Og det selv om du er helt uskyldig. Det er jo dette som er gøyt for BV å bruke ressursene sine på. Ikke når foreldrene ikke passer på barna som går på tynn is og kan dø om vinteren. Da er det ikke så nøye lenger. Eller hva med de foreldre som faktisk sender falske bekymringsmeldinger, de burde virkelig vært gransket. Men neida Anonymkode: 1de9b...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #55 Skrevet 19. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: At det ikke er uvanlig betyr desverre ikke at det er godt for barnet. For barnet må gjerne sove utendørs og ikke i lukket rom med mange forkjølte folk og dårlig luft. Foreldrene mangler selvinnsikt. Anonymkode: 72cda...24b Alvorlig talt. Barn går i barnehage, de drar i butikken, sitter i bil, SOVER hjemme INNE på rommet sitt. At et barn er med på en forelesning tar de ingen skade av. De fleste foreldre er oppegående nok til å se når barnet har fått nok og dermed ta det ut av klasserommet. Anonymkode: 1b86f...77f 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #56 Skrevet 19. september 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du heldig så slipper du flere falske bekymringsmeldinger. Men er du uheldig slik som vi var, så får du 20-30 falske anklager, og da kan det raskt bli 1-2 år med BV møter og hjemmebesøk og at hele barnehagen og skolen får vite at du har sak i BV. Og det selv om du er helt uskyldig. Det er jo dette som er gøyt for BV å bruke ressursene sine på. Ikke når foreldrene ikke passer på barna som går på tynn is og kan dø om vinteren. Da er det ikke så nøye lenger. Eller hva med de foreldre som faktisk sender falske bekymringsmeldinger, de burde virkelig vært gransket. Men neida Anonymkode: 1de9b...9c4 Kanskje barnevernet tenkte at en familie som får 20-30 bekymringmeldinger faktisk er noe man må se nærmere på? Om alle kommer fra samme person er det jo veldig spesielt, men om det var fra forskjellige folk ville jeg kalt det svært dårlig å ikke ta tak i det. Anonymkode: 1b86f...77f 12
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #57 Skrevet 19. september 2017 Alle foreldre gjør noe galt. Jeg synes det er bekymringsverdig når en forelder hevder at man ikke har gjort en eneste ting galt da det først og fremst vitner om at man ikke har selvinnsikt. Anonymkode: 52f77...0fd 4
Hermine3011 Skrevet 19. september 2017 #58 Skrevet 19. september 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Punkt 3 ble gjort etter å ha snakket med meg på første møtet. Så når de fikk svaret fra hs og bhg så la de saken død. De gikk ikke inn i dybden på første samtale, men jeg svarte hva som hadde skjedd ut i fra det politiet hadde sagt til BV. De møtte aldri barnet mitt og heller ikke intressert i hjemmet vårt. Det var veldig enkelt og greit. Anonymkode: 32139...a86 Grøsser på ryggen. Hvis det virkelig er slik du sier, er jobben som er gjort slett. Ikke sett barnet en gang? Ikke dro hjem? I såfall er det ikke barnevern, og fylkesmannen hadde revet seg i håret om han hadde hørt om slik saksbehandling. Tenk hvor mye omsorgssvikt man kan skjule når barnet ikke blir møtt en gang, og ingen ser hvordan det ser ut hjemme. HELDIGVIS er dette et guffent unntak! Ikke rart vi som jobber der får kritikk for ikke gjør nok, om noen praktiserer kvasi-barnevern. la det være helt klart: barnevernet SKAL se barnet, og barnevernet SKAL hjem- så sant det er åpnet undersøkelse. hvis det ikke er grunn til bekymring i første omgang, skal selvfølgelig meldingen avsluttes- med en gang- og uten hjemmebesøk. Det finnes jo faktisk folk som melder andre bare på pur .. også, og der det ikke er hold i virkeligheten. 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #59 Skrevet 19. september 2017 9 minutter siden, Hermine3011 skrev: Grøsser på ryggen. Hvis det virkelig er slik du sier, er jobben som er gjort slett. Ikke sett barnet en gang? Ikke dro hjem? I såfall er det ikke barnevern, og fylkesmannen hadde revet seg i håret om han hadde hørt om slik saksbehandling. Tenk hvor mye omsorgssvikt man kan skjule når barnet ikke blir møtt en gang, og ingen ser hvordan det ser ut hjemme. HELDIGVIS er dette et guffent unntak! Ikke rart vi som jobber der får kritikk for ikke gjør nok, om noen praktiserer kvasi-barnevern. la det være helt klart: barnevernet SKAL se barnet, og barnevernet SKAL hjem- så sant det er åpnet undersøkelse. hvis det ikke er grunn til bekymring i første omgang, skal selvfølgelig meldingen avsluttes- med en gang- og uten hjemmebesøk. Det finnes jo faktisk folk som melder andre bare på pur .. også, og der det ikke er hold i virkeligheten. Enig med deg der. Siden det var snakk om narkotika i tillegg, selv om jeg er glad det ikke ble stor sak. Forholdet vårt tok slutt 2 år etter dette. Forholdet raknet helt etter hendelsen Anonymkode: 32139...a86 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #60 Skrevet 19. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Kanskje barnevernet tenkte at en familie som får 20-30 bekymringmeldinger faktisk er noe man må se nærmere på? Om alle kommer fra samme person er det jo veldig spesielt, men om det var fra forskjellige folk ville jeg kalt det svært dårlig å ikke ta tak i det. Anonymkode: 1b86f...77f Det var stort sett fra samme person. Men denne personen hadde tvunget resten av familien sin til å skrive bekymringsmeldinger enda vi knapt hadde møtte dem før i livet. Du skulle hørt alt dem liksom visste om oss Ja det finnes mange ondskapsfulle mennesker der ute! Anonymkode: 1de9b...9c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå