Gå til innhold

Kollega sa at jeg stinker

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har skjedd???? Høres ikke bra ut :( Sender deg en trøsteklem!

Anonymkode: 02aa7...399

Jeg driver og prøver å skrive det nå, det er så vanskelig å tenke skikkelig, alt går litt i ball! Takk! :klem: 

5 minutter siden, isw skrev:

Da kan du i det minste spørre helsepersonell om du objektivt sett lukter vondt..

Jeg lo faktisk! Jeg vet jo det nå, men altså se for deg her har jeg kommet og de tror jeg er paranoid, og så skal jeg spørre dem om å lukte på meg? :P 

TS

Anonymkode: 10506...b52

• Liker 15
Skrevet

Det er ikke poeng i å poste noe, for ingen kan forstå hele situasjonen, den er så lang og evig lang, og alt jeg skriver blir så evig langt. Så hvordan kan noen hjelpe meg med dette. Og hvordan kan folkene her hjelpe meg med dette når de lurer på om jeg er paranoid! Alt er i grus. Jeg driver og prøver å skrive det ut for meg selv nå, og det blir evig lang. Og jeg rekker ikke å løse det før dagen er ferdig. Og så drar jeg herfra i morgen, og så, alt går så jævlig i ball. 

Jeg har bare lyst til å begynne med å fortelle om det som er fremst i tankene ikke sant, få noen å snakke med, men de folkene sa at jeg skulle prøve å roe meg på rommet litt. Jeg trenger ikke roe meg, jeg trenger at noen ser hele situasjonen og forstår hele situasjonen, jeg vil ikke spille mer sjakk, jeg vil bare fortelle alt til 1 person fra A til B og så kan de ordne alt. Kan man komme i fengsel for sånt? 

TS

• Liker 4
Skrevet

Uffda, stakkars deg! :klem:

Føler du at det er denne konflikten med kollegaen din som har ført deg dit du er nå?

Anonymkode: 5af97...83f

Skrevet

Alternativ 1 du opplever en forbigående psykose. Altermativ 2 du har vært utsatt for en psykopat av en sjelden sort. I så tilfelle er det ikke rart om man blir litt paranoid på toppen. Det ville de fleste bli. Uansett må du lære deg å håndtere situasjoner, om det er ufine folk eller egen psyke. Det er ikke slik at man må bli offer for andre eller egen psyke. Ta deg tid til å hvile ut, det kommer andre og bedre dager. 

Anonymkode: c4d50...689

• Liker 13
Skrevet

Hva skjedde med oppfølgingstråden? Ble den slettet?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde med oppfølgingstråden? Ble den slettet?

Den ble skjult for moderering. 

Anonymkode: 1a9e9...2e0

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor tror folk at historien ikke er troverdig? Hvordan kan man dikte opp noe sånt?
Det som dog er litt påfallende,er at folk virker ikke å ta personen på alvor.

Anonymkode: 65776...ec9

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor tror folk at historien ikke er troverdig? Hvordan kan man dikte opp noe sånt?
Det som dog er litt påfallende,er at folk virker ikke å ta personen på alvor.

Anonymkode: 65776...ec9

Hvis du leser oppfølgingstråden, så ser du at det mest sannsynlig er en psykotisk (eller lignende) person.. 

Anonymkode: 39249...587

• Liker 4
Skrevet

Hvis du leser oppfølgingstråden, så ser du at det mest sannsynlig er en psykotisk (eller lignende) person.. 

Anonymkode: 39249...587

Jeg synes hun virker oppegående, og skjønner heller ikke at folk ikke kan tro det. Moren til en av mine beste venninner ligner hun psykopatiske kollegaen, så sånne mennesker finnes! Hva er i oppfølgingstråden som ikke er her?

Jeg er frisk og oppegående, men på en dårlig dag kunne jeg også ha uttalt meg på en måte som kunne blitt tolket som pling i bollen!

• Liker 18
Skrevet

Hadde en klassekamerat som måtte legges inn etter å ha blitt spilt et psykologisk spill med av en mobber, så at dette kan være reellt er det ingen tvil om. Det har skjedd med flere og kan absolutt skje igjen.

Hvis man har problemer med modereringen så skal det tas på underforumet ris og ros, ikke med utallige avsporinger av trådene.

Anonymkode: 48c9f...efa

• Liker 18
Skrevet

@Ulla Ullsokk

Jeg skal være så uenig at jeg sier at jeg mener ikke jeg er mentalt svak selv om jeg helt klart har brutt sammen av denne belastningen. Jeg har rett og slett følt meg terrorisert.  Aldri en pause noe sted bare når jeg var på trening med laget for der kunne jeg liksom ikke plutselig treffe på henne. At alle fristeder og hvorenn jeg ikke var hun, jeg har følt meg helt forfulgt og ikke fått ro og pga lite søvn har jeg nok bukket under. I praten i sted med psykiater og psykolog snakket legen om hvor utrolig viktig nettopp søvnen er. Jeg har nok også dummet meg ut med å ikke passe på å få nok mat samtidig som jeg har trent for mye i et forsøk på å avlede tankene og få opp humøret. Jeg synes ikke et sammenbrudd pga alt dette gjør meg mentalt svak, men menneskelig.

Jeg kjenner det er viktig å heie på meg selv og fremsnakke meg selv, hun sosionomen snakket om det. Jeg kan høre på hva kollegaen min sa, bli sint fordi jeg er så svak eller jeg kan snakke varmt om meg selv og mine evner til å komme meg ut av situasjonen. Så jeg prøver derfor å si deg i mot selv om jeg også tenker hva faens patetisk drit er det at jeg hr latt meg påvirke av det her. Samtalen med sosionomen var oppløftende, men kjenner at det er vanskelig å huske på at hun sa "Nei alt har IKKE gått i grus! Det får du IKKE tro!". For jeg føler alt er helt krise. Skulle bli her i alle fall til fredag, skulle tenke på om jeg skulle bli her og få utredning. 

TS

• Liker 18
Skrevet

Jeg tror på deg ts. Huff, føler virkelig med deg! Skulle ønske jeg kjente deg, så jeg kunne hjulpet.... Hva tenker du å gjøre videre? Har du tenkt på å ta narkotikatest, og gi til arbeidsgiver? Annmelde hun på arbeidsplassen din for trakkasering? 

Anonymkode: d738a...f6c

• Liker 4
Skrevet

Har vokst opp med psykisk vold av verste sort som faktisk ble verre etter jeg ble voksen, av både mor og søster. Det er vanvittig hva et menneske kan finne på! Derfor så kan jeg tro på dette.

Anonymkode: d7249...ca1

• Liker 8
Skrevet

TS befinner seg på sykehus, omringet av fagfolk og spesialister som ikke synes hun er til fare for seg selv. Hun er ikke innlagt på tvang, hun et ikke umyndiggjort, hun er ikke blitt fratatt pc/nettbrett/telefon., de har full kontroll på hva TS tåler/ikke tåler.  Da blir det VELDIG spesielt at random brukere her inne føler at de er bedre kvalifisert til å avgjøre hva TS trenger, enn fagfolkene på avdelingen hun er innlagt på. Litt grandiose vrangforestillinger på enkelte, kanskje? TS virker i hvert fall langt mer koherent enn de som prøver å få tråden stengt....

Anonymkode: 5af97...83f

• Liker 31
Skrevet (endret)

TS, virker som om dette er den lang og vanskelig sak for deg. Tydeligvis har det skjedd noe mellom slutten av oktober og begynnelsen av november, men jeg vet ikke hva. Det jeg vet, er at jeg selv har blitt utsatt for lignende hersketeknikker og utpsyking på jobb, og det holdt på i 9-10 måneder før jeg til slutt sa opp, jeg orka ikke ta opp kampen, det var for tungt. Jeg angrer i ettertid, men jeg vet med meg selv at der og da klarte jeg det ikke. 

Du sloss tilbake (ved å ta det opp med sjef og arbeidsvern) og det er jeg stolt av deg for, for det er en tung kamp. 
Jeg håper at du får hjelp nå og at alt går bra. 

Jeg velger å tro at TS snakker sant, i alle fall for det meste. Noen detaljer kan være overdrevet eller løgn, men jeg tror ikke dette er noe TS har funnet på helt av seg selv. Det er selvfølgelig mulig at TS er så psyk at det har utspilt seg ett annet scenario i hodet enn i virkeligheten, men jeg tror ikke det er saken her. Da hadde ikke tråden starta med "kollega sa jeg stinker, lukter jeg vondt?" tror jeg. Da hadde vi gått rett inn i "kollegaen min er psykopat". 

Endret av lillesky
  • Liker 13
Skrevet

Hvordan  tørker du tøyet ditt?? noen ganger kan tøy som henger inne til tørk få en søyet lukt!  Kan det være at du kanskje må tørke tøyet ditt på en annen måte?`?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Anciol skrev:

Hvordan  tørker du tøyet ditt?? noen ganger kan tøy som henger inne til tørk få en søyet lukt!  Kan det være at du kanskje må tørke tøyet ditt på en annen måte?`?

Velkommen til tråden! 
Så langt har vi fastslått at TS ikke lukter, har en psyko kollega, og nå er innlagt på psyk fordi ting ble for vanskelig på jobb, med nevnte kollega. 

• Liker 33
Skrevet (endret)

Jeg tror deg TS, det er en ondskapsfull og utspekulert psykopat du har møtt på som har singlet deg ut som offer. Jeg har ikke direkte sammenlignbare erfaringer i den graden du er utsatt for, men jeg har litt erfaring med folk med antisosiale personlighetsforstyrrelser (en narsissist, en sosiopat og en psykopat) og jeg har lest litt om dem. Denne kontakten var over nettet ved en felles kreativ plattform, jeg orket ikke til slutt mer og kunne kutte de ut temmelig enkelt i forhold til din situasjon selv om jeg mistet både en hobby og gode venner som også var der.

Min erfaring med psykopaten (altså den ene av de tre som var psykopat) er at de nyter makten av å plage, makten de forsøker å få over deg for å få deg i psykisk ubalanse. "Oppgaven" deres er ikke fullført før de har gjort alt de kan for å få viljen sin, det er dette som er "spillet" og "leken" til en ondskapsfull psykopat som også ofte overvurderer sin egen intelligens nettopp fordi de klarer å manipulere sine ofre følelsesmessig/psykisk. Det virker som de ser det som et bevis på hvor smarte de er, men de har ingen egentlig forståelse for de kan ikke føle det samme som andre mennesker og trenger slettes ikke være spesielt intelligente.

I forhold til de andre to gruppene finnes det virkelig ingen spor av empati eller andre mer normale relaterte følelser som disse andre to virker å kunne ha i en viss grad. Mangelen viser seg også ved forskning, f.eks han forskeren som fant ut at han selv er psykopat ved en tilfeldighet; at de faktisk har mangler i hjernen og genetiske markører som er gjenkjennelige (jeg vet ikke om dette har blitt etterprøvd nok enda, men alt tyder på en sterk genetisk komponent). Denne oppgående forskeren og psykopaten konkluderte med at han nettopp kunne få et slikt godt liv pga god oppvekst og mye kjærlighet, han har lært seg andre ting enn å være ute etter ofre selv om empatien mangler.

Jeg tror du har godt av å få kollegaen og jobben på avstand og få litt kunnskap om psykopater. Tydeligvis har "din" klart å effektivt manipulere arbeidsplassen inkludert sjefen mot deg. Det er vanvittig irriterende og frustrerende å måtte la slike søplemennesker (eller defekte som jeg nå anser de som) få vinne, det strider imot normal anstendighet og mye mer. Men man kan heller ikke bli værende og la de psyke deg enda mer ned, man har alt å vinne på å komme seg unna klørne deres egentlig.

Samtidig  kjenner jeg også at jeg får lyst til at du skal vinne denne situasjonen og eksponere denne ondskapsfulle psykopaten, det er virkelig provoserende at slike skal få gå rundt og ødelegge for andre mennesker. Problemet er at det er svært vanskelig, og i prosessen riskikerer man som et normalt menneske å bli ødelagt psykisk av dem. Det er det jo ikke verdt.

Altså, man er ikke svak for at nedkjøringen av en psykopat virker, det er nok bare andre psykopater som kan være mer immune mot i lengden.  Men hvor mye de får ødelegge et menneske tror jeg handler om hvor nær og hvor langvarig kontakten er så  det er bedre å komme seg vekk før man blir langvarig skadet. Jeg håper du får snakket med en psykolog/psykiater som er åpen for at dette dreier seg om en svært ubehagelig og utspekulert psykopat (eller kall det antisosial pf uten empati/samvittighet)  og som har erfaring med mennesker som har vært utsatt for disse. 

Endret av Frøkensina
  • Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, personangrep og avsporinger, samt svar til dette.
Minner om at spørsmål vedrørende moderering skal tas på ris og ros, eller med en moderator/admin per pm.
/lillesky (mod)

• Liker 4
Skrevet

Kan noen linke til de andre trådene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...