Gå til innhold

Kollega sa at jeg stinker

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS, har du noen du kan gå til?

Greit, det er DØNN flaut å spørre om, men du får bare stikke hull på den boblen - alt er bedre enn å gå og gnage på dette.

Ser du moren din ofte nok? Eller har en nær venninne? Be om en prat, legg frem situasjonen (ikke vær sår eller lei deg), og si rett ut "Hvis du virkelig er min venn så er du ærlig her - er det et problem? Hvis ja, så bestiller jeg legetime og kommer til bunns i det".

Anonymkode: 79841...675

Møter ikke foreldrene mine før i november. Venninnene jeg har i byen er gode og flotte damer, men vi er ikke helt der. Men kanskje jeg bare MÅ gå for det. Tenkte på en av kollegaene mine som er en real fyr som jeg kanskje kan spørre. Kanskje du har rett og det bare er det jeg må gjøre, at jeg må mote meg opp til det. 

Har du det ryddig og rent hjemme? Om det ikke er rent vil jo du lukte som hjemmet ditt?

Anonymkode: dd692...fe9

Jeg skjønner at jeg har tatt feil om en del ting her i livet. Kan man virkelig STINKE av å ikke ha det rent hjemme?

Jeg har det rent og pent og ryddig. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Okei, kanskje dramatisk tittel men vet da søren hva jeg skal gjøre. 

Jeg er en ung kvinne, begynte nytt arbeidssted for halvannet år siden. Både kvinner og menn der. Kontorlandskap og en del fellesmøter, og "vandring" forbi hverandres arbeidssted og samarbeid så vi omgås hverandre relativt "nært". 

For litt siden tok en kollega "en prat" med meg. Hun holdt meg igjen etter et gruppemøte, lukket døren bak oss og ba meg sette meg ned. Grunnen til at jeg beskriver dette er for at dere skal se det for dere. Hun la virkelig opp til at nå skulle noe fortrolig skje. Jeg ble redd for at det var noe alvorlig med et familiemedlem eller ja, ble bekymret. Og så sier hun nesten ganske nøyaktig dette "Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si dette,  men det er noe som har plaget meg og flere andre en stund nå. Det er ingen fin måte å si det, men vi kan ikke ha det sånn her. Vet ikke om du sliter psykisk eller kanskje du ikke kjenner det selv men altså ja, jeg føler meg ekkel som sier det men noen måtte ta ansvar. Du stinker. Ja, altså jeg skulle sikkert sagt det finere, men du virkelig stinker og lukter skikkelig ille og det sjenerer skikkelig på kontoret. Vet ikke om du er klar over det ..." og fortsatte litt med hvorfor hun sa det og at hun ikke syns jeg skulle bli lei meg at det hadde sikkert en forklaring og hun foreslo at jeg kunne prøve en annen deodprant og whatnot, jeg sona etter hvert litt ut. Jeg så sikkert ut som en gullfisk på land. På spørsmål om det var noe de alle hadde snakket om sa hun at de absolutt ikke hadde baksnakke meg med at det hadde vært flere som utrykte seg. Jeg gikk hjem for dagen og tok en lang dusj og bare gråt. Jeg har følt meg så jævlig ekkel de siste dagene.  Synes det er ekkelt å gå på jobb. 

Men jeg har tenkt mye på dette. Og greia er at jeg vet faktisk ikke om jeg stinker likevel. Jeg vet at noen "ser seg blind" på sin egen lukt, men jeg dusjer stort sett hver dag, spiser sunt og trener, bruker ingen medisiner og vasker klærne mine det jeg vil si er regelmessig. Jeg merker jo av og til at jeg lukter svette, eller at "nå må denne på vask", men jeg har alltid tenkt at jeg har god hygiene og lukter ... godt? Om det går an å si det om seg selv. Og at jeg har god luktesans. 

Det jeg spør om er vel både er det mulig at jeg faktisk ikke lukter at jeg stinker? Hvordan finne det ut? (Jeg har tenkt på å spørre noen andre men jeg har ingen som er så nære at jeg et komfortabel med å spørre og trygg på å få et ærlig svar, besøker mine foreldre i november, men jeg kan ikke ha det sånn som dette så lenge.) 

Og så lurer jeg på hva jeg skal gjøre i forhold til jobb? Jeg får ikke sove om kvelden, gruer meg til å gå på jobb, og føler at jeg nærmest er blitt litt paranoid. Jeg trodde jeg var generelt godt likt. Men nå vet jeg ikke. Og så er det en frykt i meg for ... hva om hun har funnet på dette? 

Jeg vet ikke jeg, men jeg føler at jeg ikke blir ren. Og at jeg er ekkel. Er skikkelig redd for at alle bare tenker "å, der er hun som stinker". 

Dette er ikke for å være stygg tvert imot. Men når du merker din egen stank da stinker du ordentlig. Har srlv fått beskjed da jeg svettet utrolig mye på gymmen før. Jeg stinket veldig mye men merket det ikke selv

Om du svetter mye mer enn vanlig kan du ta en blodprøve og se om stoffskiftr ditt er bra

Ellers vil jeg anbefale og dusje hver dag før jobb. Ta på deodorant og parfyme og reine klær. Ikke noe som er brukt dagen før.

Noe av det beste jeg vet med kvinner er kvinner som lukter godt. Som lukter feminin og legger igjen sin egen parfyme etter de har sovet hos deg. Viktig.

Ønsker deg lykke til

Anonymkode: 9d2a7...384

• Liker 3
Skrevet

Kanskje du har litt skitne tanker, at det er derfor? 

Anonymkode: e89e8...6bb

• Liker 3
Skrevet

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du samme genser om igjen eller vasker du mellom hver gang? Du skriver at du dusjer hver dag. Det er jo bra. Ikke bruk samme tøy om igjen. Armhulelukt setter seg i klærne selv om du vasker det. Må bare kaste de klærne og kjøpe nytt.

Anonymkode: 058af...aa2

Foreslår du virkelig at hun skal bruke plagg én gang og så KASTE dem??!!!

Anonymkode: 3bc9f...df0

• Liker 30
Skrevet

Uff, for en vanskelig situasjon. Jeg skjønner helt reaksjonen din, TS. Jeg hadde nok reagert på det samme. Blitt kjemperedd for å være sammen med andre mennesker. I vårt samfunn er det å lukte vondt noe de fleste av oss er litt redde for. Å bli fortalt av noen, når man absolutt ikke forventer det, at man "stinker" må være tungt. (Og ja, jeg synes stinker var et veldig stygt og slemt ord å bruke. Hva med å heller bruke ordene lukte vondt eller sjenerende? Og kanskje legge til sterk, hvis det var skikkelig ille?)

Å gå til legen er nok lurt.

Men ett tips: de fleste av oss blir vant til lukten vi har i hjemmet. Alle har en slags lukt i hjemmet sitt. Har man kjæledyr vil det ofte lukte det. Har man kattedo vil det ofte lukte det. Bor man i en kjeller kan det fort bli en kjellerlukt. Lager man mye asiatisk mat vil det kanskje lukte det. Dette er ting vi som oftest ikke kjenner før vi har vært borte en stund og kommer hjem, da snakker jeg om flere dager i strekk. Hos oss har vi hund, og når jeg har vært borte i noen dager og kommer hjem slår hundelukten meg i ansiktet. Men til daglig kjenner jeg ingen verdens ting.

Kunne du kanskje ha tatt med deg noen klesplagg hjemmefra og rett og slett luktet på de når du har vært borte en stund? Bruker du veske, eller ryggsekk, eller lignende? Eller så kan du rett og slett bare ta en bærepose av noe slag. Legg oppi et par klesplagg som du har brukt, og kanskje et nyvasket et også for å være helt sikker, og lukt på det når du er ute et sted. Kanskje kan du lure deg på do på jobben, etter at du har vært der noen timer og fått justert luktesansen din til "jobblukten", og lukte på plaggene der? Da vil du nok fort merke om de lukter rart eller godt. Kanskje kan du kjenne en svettelukt, en sur lukt fra selve klesplagget, vaskemiddel som lukter rart, eller noe annet?

Anonymkode: d3526...af5

• Liker 5
Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Møter ikke foreldrene mine før i november. Venninnene jeg har i byen er gode og flotte damer, men vi er ikke helt der. Men kanskje jeg bare MÅ gå for det. Tenkte på en av kollegaene mine som er en real fyr som jeg kanskje kan spørre. Kanskje du har rett og det bare er det jeg må gjøre, at jeg må mote meg opp til det. 

Jeg skjønner at jeg har tatt feil om en del ting her i livet. Kan man virkelig STINKE av å ikke ha det rent hjemme?

Jeg har det rent og pent og ryddig. 

TS

Jeg er ikke den du siterte, men ville bare si at ja det kan man. Lukt fra hjemmet, eventuelt et skittent hjem, vil sette seg i klærne siden det er der de befinner seg mesteparten av tiden. :) 

• Liker 1
Gjest Esperanza98
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du har litt skitne tanker, at det er derfor? 

Anonymkode: e89e8...6bb

Det der var vel en særdeles merkelig kommentar.....??! Hvor tok du det fra? 

Skrevet

Dette høres veldig ut som utpsyking. Hadde du hatt et reelt luktproblem, og det hadde plaget kollegaene dine, ville de gått tjenestevei med problemet og latt lederen deres ta denne samtalen med deg.

Jeg har ingen tro på at du stinker slik det er beskrevet når du har normal hygiene, normalt renhold og vasker klær slik som du beskriver, samt ellers ikke kjenner noen spesiell lukt selv. Hadde du stinket slik kollegaen din beskriver, ville andre mennesker ha holdt avstand til deg, noe du med normal sensitivitet ville ha oppdaget.

Jeg ville gått til leder med saken i morgen, og bedt om et møte. Lagt frem at det oppleves som vanskelig at en kollega har tatt en slik samtale med deg, og at du synes dette burde ha vært en ledelsesoppgave. Og så tar du det derfra.

• Liker 28
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du det ryddig og rent hjemme? Om det ikke er rent vil jo du lukte som hjemmet ditt?

Anonymkode: dd692...fe9

Ut fra alle disse sidene ser du vel at dette ikke er en sjuskete person som sliter psykisk? På noe som helst måte.

• Liker 2
Skrevet

Helt enig i at du bør snakke med lederen. Da får du også vite om du faktisk lukter. 

Hvis du bor i Oslo kan jeg gjerne lukte på deg og si min ærlige mening 😊

Anonymkode: fb6c9...b46

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den du siterte, men ville bare si at ja det kan man. Lukt fra hjemmet, eventuelt et skittent hjem, vil sette seg i klærne siden det er der de befinner seg mesteparten av tiden. :) 

Har jo vært i mange hjem som har en slik særegen lukt, og folkene som kommer derfra har samme særegne lukten, men har tenkt at det har vært en blanding av maten de spiser, krydder og litt sånn .. røkelse? Sånne ting. Men at noen som har det skittent skulle stinke det ante jeg ikke. 

Men jeg har det rent og pent altså, det får jeg positive kommentarer på fra venner når de er her at det er alltid strøkent her. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke for å være stygg tvert imot. Men når du merker din egen stank da stinker du ordentlig. Har srlv fått beskjed da jeg svettet utrolig mye på gymmen før. Jeg stinket veldig mye men merket det ikke selv

Om du svetter mye mer enn vanlig kan du ta en blodprøve og se om stoffskiftr ditt er bra

Ellers vil jeg anbefale og dusje hver dag før jobb. Ta på deodorant og parfyme og reine klær. Ikke noe som er brukt dagen før.

Noe av det beste jeg vet med kvinner er kvinner som lukter godt. Som lukter feminin og legger igjen sin egen parfyme etter de har sovet hos deg. Viktig.

Ønsker deg lykke til

Anonymkode: 9d2a7...384

Er det virkelig ikke vanlig å kjenne sin egen svettelukt? Er jeg den rareste og eneste i verden som pleier å lukte på klærne og ikke tar alt på vask etter en gangs bruk?

Jeg svetter ikke mye, og har ingen grunn til å tro at stoffskiftet ikke er bra.

Får dusje hver dag før jobb nå fremover. Pleier å dusje på kvelden siden jeg ofte trener da, men da får jeg bare dusje to ganger om dagen en stund, og håpe jeg ikke får noe allergi av det ...

TS

• Liker 6
Skrevet

Som gravid har jeg spydd mye og slitt med magesyre. Jeg kjente med en gang at jeg hadde dårlig ånde. Jeg kjenner om jeg lukter rart fra eget underliv, jeg kjenner om føttene mine lukter, jeg kjenner om klærne mine lukter rart,jeg kjenner om jeg lukter svette. 

Jeg kjenner til og med på lukten om maten i ovnen er ferdig, jeg bruker aldri klokkeslett på kaker - kun nesa. 

Så vil tro at hun ville kjent om hun selv luktet litt rart i det hele tatt.

Anonymkode: d7249...ca1

• Liker 11
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, for en vanskelig situasjon. Jeg skjønner helt reaksjonen din, TS. Jeg hadde nok reagert på det samme. Blitt kjemperedd for å være sammen med andre mennesker. I vårt samfunn er det å lukte vondt noe de fleste av oss er litt redde for. Å bli fortalt av noen, når man absolutt ikke forventer det, at man "stinker" må være tungt. (Og ja, jeg synes stinker var et veldig stygt og slemt ord å bruke. Hva med å heller bruke ordene lukte vondt eller sjenerende? Og kanskje legge til sterk, hvis det var skikkelig ille?)

Å gå til legen er nok lurt.

Men ett tips: de fleste av oss blir vant til lukten vi har i hjemmet. Alle har en slags lukt i hjemmet sitt. Har man kjæledyr vil det ofte lukte det. Har man kattedo vil det ofte lukte det. Bor man i en kjeller kan det fort bli en kjellerlukt. Lager man mye asiatisk mat vil det kanskje lukte det. Dette er ting vi som oftest ikke kjenner før vi har vært borte en stund og kommer hjem, da snakker jeg om flere dager i strekk. Hos oss har vi hund, og når jeg har vært borte i noen dager og kommer hjem slår hundelukten meg i ansiktet. Men til daglig kjenner jeg ingen verdens ting.

Kunne du kanskje ha tatt med deg noen klesplagg hjemmefra og rett og slett luktet på de når du har vært borte en stund? Bruker du veske, eller ryggsekk, eller lignende? Eller så kan du rett og slett bare ta en bærepose av noe slag. Legg oppi et par klesplagg som du har brukt, og kanskje et nyvasket et også for å være helt sikker, og lukt på det når du er ute et sted. Kanskje kan du lure deg på do på jobben, etter at du har vært der noen timer og fått justert luktesansen din til "jobblukten", og lukte på plaggene der? Da vil du nok fort merke om de lukter rart eller godt. Kanskje kan du kjenne en svettelukt, en sur lukt fra selve klesplagget, vaskemiddel som lukter rart, eller noe annet?

Jeg har en ganske luktfri leilighet enda. Den er nybygd for noen år siden. Har ikke dyr eller noe sånt. Det eneste er at det lukter boller av og til hvis jeg har bakt, eller vaskemiddel om klær henger til tørk, eller middag hvis jeg har noe spesielt til middag. 

Men jeg skal prøve dette tipset! Det hadde jeg aldri kommet på selv. Prøver det i morgen den dag! Og hvis ikke så får jeg mote meg opp til å spørre en annen kollega. Puhh!!

Ts

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i at du bør snakke med lederen. Da får du også vite om du faktisk lukter. 

Hvis du bor i Oslo kan jeg gjerne lukte på deg og si min ærlige mening 😊

Anonymkode: fb6c9...b46

Haha, takk så mye for tilbudet! 

Jeg bor i Sogn og Fjordane. Er vel bare desentraliseringslukta som har bitt seg fast i meg. ;) 

TS

9 minutter siden, Ulven skrev:

Dette høres veldig ut som utpsyking. Hadde du hatt et reelt luktproblem, og det hadde plaget kollegaene dine, ville de gått tjenestevei med problemet og latt lederen deres ta denne samtalen med deg.

Jeg har ingen tro på at du stinker slik det er beskrevet når du har normal hygiene, normalt renhold og vasker klær slik som du beskriver, samt ellers ikke kjenner noen spesiell lukt selv. Hadde du stinket slik kollegaen din beskriver, ville andre mennesker ha holdt avstand til deg, noe du med normal sensitivitet ville ha oppdaget.

Jeg ville gått til leder med saken i morgen, og bedt om et møte. Lagt frem at det oppleves som vanskelig at en kollega har tatt en slik samtale med deg, og at du synes dette burde ha vært en ledelsesoppgave. Og så tar du det derfra.

Jeg tenker også at det hadde vært mer naturlig at en leder hadde tatt dette, eller tillitsvalgt eller noe. 

Jeg tenker kanskje at du har rett i at jeg bør gjøre dette. For selv om det er sånn at jeg lukter vondt, synes jeg likevel det ble veldig feil. 

TS

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en ganske luktfri leilighet enda. Den er nybygd for noen år siden. Har ikke dyr eller noe sånt. Det eneste er at det lukter boller av og til hvis jeg har bakt, eller vaskemiddel om klær henger til tørk, eller middag hvis jeg har noe spesielt til middag. 

Men jeg skal prøve dette tipset! Det hadde jeg aldri kommet på selv. Prøver det i morgen den dag! Og hvis ikke så får jeg mote meg opp til å spørre en annen kollega. Puhh!!

Ts

Fortell kollegaen du skal spørre om hvorfor du spør - at du ble fortslt av xx at du stinker osv!

Anonymkode: 03240...5ae

• Liker 7
Skrevet
33 minutes ago, AnonymBruker said:

eg bare synes ... haha, at den fyren kanskje passet meg bedre enn jeg trodde likevel da, hvis han likte å kysse meg selv om jeg kanskje har drittluktånde... :P 

Haha, ja kanskje han var The One.. :P Neida, tror nok ikke du skal være så redd for at det er så ille med denne lukta, enten så overdriver dama maks, eller så er det noe som kan fikses, så fremt du finner grunnen. Ser også at du skriver at du har god luktesans, og det kan veldig godt hende. Man kan allikevel være immun mot noen egne lukter (som feks aceton ved diabetes) selv om man lukter andre ting godt. Sier ikke at det er tilfelle her, men det kan være det.

For å være helt ærlig høres kollegaen din veldig dramatisk ut. Rett og slett utrivelig. Enig i at det er bra å si ifra, men da bør man si det på en respektfull måte, noe hun jo absolutt ikke gjorde. Håper du konfronterer hun med dette etter å ha vært hos legen, og forhåpenligvis kan slå i bordet med at dette er tull. Syns forøvrig at det virker som du tar det veldig fint, selv om du er såret og sjokkert. Du går analytisk til verks, tar til deg råd og svarer godt. Det er gode egenskaper. Ingenting som vitner om "noe psykisk" ved det. Kudos til deg! :)  

Anonymkode: 02aa7...399

• Liker 8
Skrevet

Haha, ja kanskje han var The One.. :P Neida, tror nok ikke du skal være så redd for at det er så ille med denne lukta, enten så overdriver dama maks, eller så er det noe som kan fikses, så fremt du finner grunnen. Ser også at du skriver at du har god luktesans, og det kan veldig godt hende. Man kan allikevel være immun mot noen egne lukter (som feks aceton ved diabetes) selv om man lukter andre ting godt. Sier ikke at det er tilfelle her, men det kan være det.

For å være helt ærlig høres kollegaen din veldig dramatisk ut. Rett og slett utrivelig. Enig i at det er bra å si ifra, men da bør man si det på en respektfull måte, noe hun jo absolutt ikke gjorde. Håper du konfronterer hun med dette etter å ha vært hos legen, og forhåpenligvis kan slå i bordet med at dette er tull. Syns forøvrig at det virker som du tar det veldig fint, selv om du er såret og sjokkert. Du går analytisk til verks, tar til deg råd og svarer godt. Det er gode egenskaper. Ingenting som vitner om "noe psykisk" ved det. Kudos til deg! :)  

Haha! Dette fikk meg til å le! Er vel slik man burde teste alle, hvis du kysser meg når jeg stinker da er du Den Rette! :fnise: Nå er det sikkert for sent å ta opp igjen kontakten. Suttan! 

Har ikke visst dette med aceton eller diabetes. Jeg har ingen risikofaktorer for det, men hvis det er sånn at jeg lukter må jeg jo sjekke det hos lege, for det må jo være noe galt et sted. 

Jeg synes jo også at hun er dramatisk. På en sånn veldig underfundig måte. Veldig godhjerta og alltid beredt, og leser jeg ordene jeg skriver hun sa virker hun jo oppriktig og bare at det var vanskelig, men det er ... for mye, det virker ikke ekte. Jeg vet ikke om det er ekte med de andre, men det er ikke ekte med meg i alle fall. Virker ikke sånn i alle fall. 

Takk for kudos! Her sitter jeg og lurer på om veggen skriker av lukten av meg, så setter pris på at jeg har noen gode egenskaper også og ikke bare er en stinkbombe. :P 

Ts

• Liker 3
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Har jo vært i mange hjem som har en slik særegen lukt, og folkene som kommer derfra har samme særegne lukten, men har tenkt at det har vært en blanding av maten de spiser, krydder og litt sånn .. røkelse? Sånne ting. Men at noen som har det skittent skulle stinke det ante jeg ikke. 

Men jeg har det rent og pent altså, det får jeg positive kommentarer på fra venner når de er her at det er alltid strøkent her. 

Er det virkelig ikke vanlig å kjenne sin egen svettelukt? Er jeg den rareste og eneste i verden som pleier å lukte på klærne og ikke tar alt på vask etter en gangs bruk?

Jeg svetter ikke mye, og har ingen grunn til å tro at stoffskiftet ikke er bra.

Får dusje hver dag før jobb nå fremover. Pleier å dusje på kvelden siden jeg ofte trener da, men da får jeg bare dusje to ganger om dagen en stund, og håpe jeg ikke får noe allergi av det ...

TS

Jeg pleier å bruke ting 2-3 ganger før jeg vasker de, og da lukter jeg på de hver dag. Unntaket er selvsagt undertøy og sokker, og eventuelle klesplagg jeg har brukt når jeg har trent eller jobbet hardt fysisk, eller andre grunner til at det må vaskes med en gang. Har aldri fått noen klager fra noen, og jeg og sambo er trygge nok på hverandre til å si ifra om sånne ting, så jeg stoler på ham.

Men jeg tenker at frem til du finner ut nøyaktig hva som er problemet, kan det være lurt å bruke ting bare én gang før de vaskes. Forhåpentligvis finner du ut av det snart. Å vaske ting etter noen timers bruk synes jeg blir unødvendig hvis man ikke har et problem med mye svette og eventuelle andre ting som lukter.

• Liker 5
Skrevet
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Takk for kudos! Her sitter jeg og lurer på om veggen skriker av lukten av meg, så setter pris på at jeg har noen gode egenskaper også og ikke bare er en stinkbombe. :P 

Humor og selvironi er noen av de beste egenskaper man kan ha! :) Og det er vanskelig å få gjort noe med om man mangler det..;)  Lukt og/eller dårlig arbeidsmiljø derimot, det kan fikses! Dette går nok finfint!

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å bruke ting 2-3 ganger før jeg vasker de, og da lukter jeg på de hver dag. Unntaket er selvsagt undertøy og sokker, og eventuelle klesplagg jeg har brukt når jeg har trent eller jobbet hardt fysisk, eller andre grunner til at det må vaskes med en gang. Har aldri fått noen klager fra noen, og jeg og sambo er trygge nok på hverandre til å si ifra om sånne ting, så jeg stoler på ham.

Men jeg tenker at frem til du finner ut nøyaktig hva som er problemet, kan det være lurt å bruke ting bare én gang før de vaskes. Forhåpentligvis finner du ut av det snart. Å vaske ting etter noen timers bruk synes jeg blir unødvendig hvis man ikke har et problem med mye svette og eventuelle andre ting som lukter.

Ja, det er sånn jeg har tenkt. Er ikke miljøvennlig å vaske klærne unødvendig ofte heller. Men inntil videre skal jeg gjøre som du sier, og det er det jeg har gjort siden jeg fikk høre dette også. Jeg pleier å skifte klær relativt ofte, og hvis jeg har brukt dem noen timer eller i løpet av arbeidsdagen henger jeg dem opp og bruker dem kanskje en uke senere o.l. Har en del forskjellige bukser og bruker ikke samme hver dag liksom, men tar dem heller ikke på vask etter en gangs bruk. Men inntil videre får jeg gjøre dette, inntil jeg vet hvor det kommer fra. 

TS

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...