Gå til innhold

Uansett hva du gjør, ikke velg Nextgentel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ingen erfaring med NGT, men Telenor derimot... Grøss. De er elendige her i området. Det har alt å si hvor man bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt nextgentel i mange mange år frem til jeg flyttet. Har så og si aldri hatt et eneste problem.
Det har kun vært 1 episode om noe:
Jeg oppgraderte fra 4Mbit til 10Mbit og fikk den nye hastigheten. Men av og til ville modemet bare plutselig hoppe ned på 5Mbit slik at det måtte restartes for å få tilbake 10Mbit. De sendte nytt identisk modem som hadde samme problem. (Den gangen var det slik at man måtte betale ekstra for å være "wifikunde", mens jeg hadde gammelt modem uten wifi.)
Jeg klaget igjen, og de sendte det samme modemet ENDA en gang, enda de hadde sagt de skulle prøve et annet. Da ble jeg sur, kjeftet litt, og da sendte de endelig et ordentlig modem, de oppgraderte meg da kostnadsfritt til "wifikunde" så jeg fikk et ordentlig modem og ikke noe gammelt nedstøvet dritt. Etter det var nettet alltid stabilt på 10Mbit.

Ellers har jeg så og si aldri hatt problemer med at nettet har falt ut. At det en eller annen gang var nede kunne skje, men som oftest veldig kort.

Du er nok bare vært uheldig. Du burde fått en tekniker til å se at alt var koblet riktig opp.

Anonymkode: 55b33...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke velg ngt, hilsen tidligere ansatt. Ledelsen bryr seg ikke, de på ks er helt utkjørt. Velg Telenor eller noe annet. Ngt går snart konkurs. Ledelsen er bare en gjeng med idioter

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at ngt lyser ut nye stillinger annehver dag på finn

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars de på kundeservice, det er bare klager på fb siden deres.

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt NGT i mange år, riktignok ufrivillig. De overtok etter Tele2. Har hatt stabilt nett hele tiden. Tror jeg har ringt kundeservice 2 ganger på den tiden. Første gang maste de riktignok om at jeg bruker Apple sin airport express. Det viste seg at det var feil på linja. Andre gang hadde modemet tatt kvelden. Da hadde jeg gjort hjemmeleksa og testet selv først, så jeg fikk tilsendt nytt modem uten problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet i Ngt er at de bare bryr seg om tall og statistikk. Ledelsen bryr seg ikke om kundebehandleren hjelper kunden med problemene de har, men det eneste som teller er antall sekunder man snakker med kunden, hvor mye kan klarer å selge og om kunden "føler seg fornøyd". Selv om det kan ta en time før problemet til kunden er ordnet, så må man "lure" kunden til at det ordner seg. Så lenge man får høy score i ettertid.

Den kundebehandleren som klarer å selge mobilabonnement til en kunde er mer verdt enn de som klarer å fikse problemet til kunden. Dessverre

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere unna ngt hvis dere kan. Ngt bryr seg kun om antall salg og nye kunder (det er ikke provisjon,  men pga salg og mersalg). Hold dere unna, ngt er snart konkurs

Anonymkode: 47f28...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper bare at dere som klager også forstår, de på ks gjør så godt de kan, og at ledelsen ikke bryr seg.

Hvis dere har mulighet, så bytt til Telenor eller Canal Digital

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper bare at dere som klager også forstår, de på ks gjør så godt de kan, og at ledelsen ikke bryr seg.

Hvis dere har mulighet, så bytt til Telenor eller Canal Digital

Anonymkode: 47f28...a1c

Telenor og Canal Digital er vel egentlig ikke noe særlig bra det heller da?       

Anonymkode: fd7ef...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Telenor og Canal Digital er vel egentlig ikke noe særlig bra det heller da?       

Anonymkode: fd7ef...39f

Telenor er awesome! Aldri noe problemer, eller har jo hatt de en stund nå da og en gang tok modemet kvelden, de sendte ny med en gang, kostnadsfritt. En gang slutta fjernkontrollen til tv-boksen å virke, sendte ny kostnadsfritt. En gang ødela sønnen min fjernkontrollen, sendte ny kostnadsfritt. Har det vært en lite feil så har de rettet opp raskt. Og de har alltid på nett garanti. Kan virkelig anbefale Telenor.

 

Nå ser jeg ikke på tv lenger da, så har ikke giddet å tatt bryet med å oppdatere utstyret og få tv fra Canal Digital, men det høres ut som bra opplegg det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ett par stykker som av en eller annen merkelig grunn har valgt å kaste bort fleire tusenlapper i året for å få TV-signaler fra Canal Digital. 

Men hver gang det kommer litt regn eller snø, eller er litt overskyet / tåke, da får de aldri sett på TV. De får bare opp en blå skjerm,og beskjed om at det er for "dårlig signal" der... 

  :bond:

Anonymkode: fd7ef...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt NGT i gudvethvorlangtid, og for noen uker siden måtte det bli gravd opp en ledning ute fordi hustelefonen ikke funket. Ellers er det noe provoserende at man ikke kommer frem til kundeservice når man ringer... >_o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har vært ansatt hos Ngt og jeg kjenner flere som fortsatt er der.
Hold dere unna hvis der kan velge. De har virkelig ødelagt for seg selv, det systemet som de innførte i fjor (som verken fungerer som ansatte eller kunder har laget så mange problemer.)
Altså, det fungerer ikke for de ansatte, eller for kundene. Kunder får ikke logget inn (hint, Safari fungerer ikke på min side. Men, siden det er dårlig busniness å informere om det på sidene deres så vil ngt heller at kundene ringer inn for å klage. Jo flere samtaler, jo bedre). Bruk firefox/Chrome.

Hold dere unna, de går snart konkurs uansett. Ingenting fungerer. Og de som jobber på kundesenteret gråter hver dag, det er en så fryktelig slitsom jobb. Nytter ikke klage på teamledere heller, ingen bryr seg. Ikke støtt ngt

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får en drapstrussel på tlf, og man er helt skjelven etterpå og prøver å si ifra til lederen. Men, man får bare beskjed om å ta en ny samtale. Så er det virkelig noe galt... Alr handler bare om tall og sekunder.

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

I morgen skal møte på tv2 hjelper deg (står på tv2 hjelper deg sin FB side)

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med Canal Digital ihvertfall. Har ikke fiber her, men 30mbits opp og 10mbits ned som holder til 2 personer med streaming.

Anonymkode: 69742...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...