Gå til innhold

Uansett hva du gjør, ikke velg Nextgentel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Thursday, August 31, 2017 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde NextGenTel i 14 år, hadde aldri noe problem, ringte ikke support en eneste gang, for det fungerte jo alltid.

Anonymkode: f4662...05d

Da har du vært usedvanlig heldig. Å klage hjelper ikke, de besvarer ikke henvendelser av den typen. 

Ikke rart at selskapet nylig har måttet si opp 60 mann på grunn av "kundeflukt".

Anonymkode: 16ebf...dea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sparket over 60 personer i sommer, hvordan i all verden trodde de det skulle gå når det ikke er nok folk på ks? Det har kommet ut i nettavisene og nå de siste dagene. FB siden deres er bare klager. Jeg jobbet der i fjor, er glad jeg kom meg vekk

Anonymkode: 47f28...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Negtgentel på jobben hos min forrige arbeidsgiver og kjenner meg igjen i det TS skriver.  Det var masse nedetid, veldig tregt nett og mye telefoner til support.  Hadde bedre ting å bruke arbeidsdagen min på, så var veldig glad for at sjefen min bestemte seg for å bytte til Telenor etterhvert.  Det fungerte mer eller mindre smertefritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vær obs på, det er ikke noe provisjon hos NGT. Man risikerer å miste jobben hvis man ikke selger, men de på kundeservice tjener ingenting pr salg. Det er kun "månedens selger", dvs den som selger mest iløpet av måneden som får en bonus på 1500 kr. Ingen andre tjener noe ekstra. De får 150 kr timen. Det er galskap

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer fortsatt ikke forstå hvordan ledelsen tenker. Jo mere klager på lang kø=gi sparken til flere!
På det verste da jeg jobbet der var det over 700 kunder i kø, og 8 timers ventetid. Og det er ikke bedre nå

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter langt faen i taushetsplikten nå, fordi jeg hater ngt selv om jeg har jobber der i årevis. Ledelsen/teamlederne er er opptatt av å kjefte fordi man ikke selger (jeg gjentar, man får ikke  provisjon), og teamlederne tar røykepauser hver halvtime.sammen med en fra ledelsen. Og de aner ikke om hva som egentlig foregår. Eller de bryr seg ikke fordi de ikke kan få sparken.
 

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NGT er kroneksempelet på et dårlig drevet teleselskap. De sliter med aldrende utstyr i kjernenettet som de ikke får byttet ut pga kostnadsbesparelser, ineffektive arbeidsmetoder og gammel teknologi. De sparer seg til fant.

Anonymkode: 55c64...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenker egentlig ledelsen? Det har vært eviglang kø i 2 år nå, og løsningen er å kutte ned på kundeservice??

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Nextgentel i veldig mange år. Så og si aldri problemer. Har det vært noe så har jeg fått hjelp ganske kjapt. Såklart; har hendt det har vært lange ventekø, men da har jeg bare tenkt det er stor pågang, som kan skje alle bedrifter. De har alltid hjulpet meg fort. Jeg er kjempe forbøyd med Nextgentel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det frekkeste med NextGenTel er faktisk at de på sidene sine skriver at du slipper fakturagebyr dersom du oppretter Efaktura. Så er de ikke tilbyder av Efaktura. 

Når du så klager så sletter de fakturagebyret for flere måneder bakover, veldig bra. Men hva gjør de så fremover? Jo, de legger på nytt på fakturagebyr og sender ut faktura en gang i måneden for å få mest mulig igjen i gebyr, og så gåt de i "skyttergraven" når en på nytt påpeker det ulovlige fakturagebyret. Lite seriøst. 

Anonymkode: 16ebf...dea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, September 05, 2017 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Og vær obs på, det er ikke noe provisjon hos NGT. Man risikerer å miste jobben hvis man ikke selger, men de på kundeservice tjener ingenting pr salg. Det er kun "månedens selger", dvs den som selger mest iløpet av måneden som får en bonus på 1500 kr. Ingen andre tjener noe ekstra. De får 150 kr timen. Det er galskap

Anonymkode: 47f28...a1c

 150 kroner i timelønn er vel egentlig ganske bra? :P   

 Hva forventer du deg egentlig ?    

Anonymkode: fd7ef...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 150 kroner i timelønn er vel egentlig ganske bra? :P   

 Hva forventer du deg egentlig ?    

Anonymkode: fd7ef...39f

Hvilket år lever du i? Vi andre lever i 2017 og sist jeg sjekka er ikke 150 kr en "ganske bra" lønn.

Anonymkode: 3fa7b...c82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

150kr/t er helt standard for en jobb på første linje kundeservice. Det er få kundesentere som betaler mer enn det, uansett bransje.

Anonymkode: e1f35...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei. Man må jobbe i 16 timer døgnet dor å kunne ha en normal lønn. Nextgentel driter i de ansatte. Håper dere alle kansellerer alle abo dere har hos ngt. Det går ryktet om at de snart går konkurs

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket år lever du i? Vi andre lever i 2017 og sist jeg sjekka er ikke 150 kr en "ganske bra" lønn.

Anonymkode: 3fa7b...c82

Ikke når man er 50+ år, med husleie og billån. Og man ikke har sjans til å tjene ekstra pga salg. Hold dere unna ngt. De behandler de ansatte som slaver

Anonymkode: 47f28...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/7/2017 at 0:42 AM, AnonymBruker said:

Det frekkeste med NextGenTel er faktisk at de på sidene sine skriver at du slipper fakturagebyr dersom du oppretter Efaktura. Så er de ikke tilbyder av Efaktura. 

Når du så klager så sletter de fakturagebyret for flere måneder bakover, veldig bra. Men hva gjør de så fremover? Jo, de legger på nytt på fakturagebyr og sender ut faktura en gang i måneden for å få mest mulig igjen i gebyr, og så gåt de i "skyttergraven" når en på nytt påpeker det ulovlige fakturagebyret. Lite seriøst. 

Anonymkode: 16ebf...dea

Jeg har nettopp sagt opp min avtale hos NextGenTel fordi jeg absolutt ikke var fornøyd, men rett skal være rett - E-faktura har de! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten hemmelighet. Ngt benytter seg av 2 forskjellige kundesystemer. De porterer kunder over til det nye i puljer. Det nye systemet har så mange problemer, både for kundene og for de på kundeservice. Det nye systemet er ikke brukervennlig, det tar en evighet å sjekke historie eller kundeforhold. Kundene får ikke logget seg inn på mine sider.
Det er derfor ngt sliter. Det er ingen skam å snu prøvde vi å fortelle ledelsen. Men dessverre nei.

Da jeg sluttet i fjor var det 1900 registrerte feil i det nye systemet. Gudene vet hvor høyt det tallet er idag.

Anonymkode: 47f28...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg må også si. Ikke vær sinte på kundeservice. De gjør virkelig så godt de kan

Anonymkode: 47f28...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Har kun dårlig erfaringer med next gen tel! 
Installasjon av internett , det tok 4 mnd og 23 dager fra jeg bestilte til jeg faktisk hadde nett!  
De lovte det skulle ta 2-4 uker og jeg purret og purret siden jeg jobbet med IT hjemmefra og var helt avhengig av nett, så det førte jo til tapt arbeidsinntekt for meg de nesten 5 mnd også! 

Etter mye krangling så slapp jeg å betale for de 4 mnd, men det prøvde de hardt å få meg til siden det var da kundeforholdet startet! 
Det var bindingstid et år og det var ofte internett hoppa ut + det ble mye dyrere enn lokketilbudet dems hevdet det ville bli.  
Det skulle være typ 199 i mnd, men det ble over 500 kr. 
Elendig kundeservice og elendig firma. 

 

Anonymkode: 907e3...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...