Tonio Skrevet 5. februar 2018 Forfatter #961 Del Skrevet 5. februar 2018 Da har jeg bestilt resten av pakkene også. Alt er tungt når man er gravid. Det er da man kan være glad for at man har en kjempegod unnskyldning, og folk vil gjerne hjelpe ekstra mye. Husk å sette deg ned og ta det med ro, lytt til kroppen! Og ett år er leeenge til, ingen vits i å tenke på det ennå. Tenk, først skal du gjennom fødsel, bæsjebleier fra helvete, amming (evnt flasking), mange kontroller og til og med feire jul med en baby! Rakk du å sette sammen senga? Åååh, det har jeg lyst til å gjøre snart også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 5. februar 2018 #962 Del Skrevet 5. februar 2018 Vi kom i mål med flyttinga. Men jeg kjenner at jeg skulle ønske jeg hadde fri i dag for å hente meg inn litt ekstra. Får legge meg tidlig i dag, så jeg får sovet lenge. Sover jo ikke så dypt her enda, for det er jo "feil" rom. Ja, det er MASSE som skal skje det neste året! Så det er bare å slippe den tanken om å flytte snart igjen. Jeg rakk ikke å sette sammen senga. Tror jeg skal gjøre det i kveld eller i morgen. Får se hvor trøtt jeg er i kveld. Men jeg har hentet babypakken fra Kiwi da! Har ikke åpnet enda, var så sulten at jeg måtte bare ha mat først Og forrige uke gikk jeg opp hele 2kg på en uka. Så nå har endelig vektøkningen startet ordentlig hos meg. Jeg har jo vært bekymret, så det var godt å se at tallet på vekta øker, og ikke bare magen som øker. Har lagt inn litt ekstra kaloririke måltider og spist sjokoladeboller Så det hjalp tydeligvis. I tillegg til at jeg lyttet til jordmor som sa at jeg måtte slutte å jobbe overtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 6. februar 2018 #963 Del Skrevet 6. februar 2018 Kiwi babyboksen hadde 2 pakker bleier, 2 små pakker våtservietter, 1 pakke bind, 1 pakke truseinnlegg og en 2-pack med ammeinnlegg. Nå har jeg hentet apotek1 sin, men får vel åpne den når jeg kommer hjem fra jobb kom på at jeg må søke permisjon om en uke eller to og, så jeg får vel snakke litt med sjefen også så hun vet hva som skjer. Ellers har babyen vært veldig aktiv de siste 2 dagene. Nesten hele dagen faktisk. Er nesten litt plagsomt. Men heller det enn bekymringer for lite liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 6. februar 2018 #964 Del Skrevet 6. februar 2018 Har ikke vært så mye aktiv her i det siste merker jeg, men har lest det dere skriver! Er bare så tiltaksløs nå, kjeder meg sinnsykt for tiden. Har lyst til å gjøre litt nyttige ting, men kjenner jeg ikke orker. Bekkenet er nå ganske greit om jeg ikke gjør noe som helst, men av den minste belastning som å dra en liten tur på butikken, hente posten eller andre ting så begynner bekkenet å krangle og bli vondt igjen. Jeg går til fysioterapi to ganger i uken, som hjelper, men de dagene jeg er der klarer jeg ikke så mye mer enn det, og så skal jeg innom jobb 1,5 time i uken og gjøre kontorarbeid fra i morgen av mest for å få tiden til å gå litt raskere. Spent på hvordan det går, ettersom både det å dra dit og å sitte er belastende, men jeg vil iallefall prøve nå, så er det gjort. Så da har jeg heldigvis "planer" tre dager i uken fast. Har sett utallige sesonger med how i met your mother og strikket mye. Høres ut som luksusproblem, men enten slapper jeg av i sofaen og er rastløs og tilnærmet smertefri, eller så gjør jeg ting og har smerter da resten av dagen. Og tiden går så siiiinnsykt sakte! Ja, og så tok jeg jo glukosebelastningen som viste 8,7 etter to timer.. Noe både jeg og legen synes er litt høyt, men med to foreldre med diabetes, og mamma fikk det først som svangerskapsdiabetes, så er det ikke annet å vente egentlig, men jeg hadde håpet å slippe. Så da må jeg passe mer på kostholdet også, til tross for at jeg hadde en BMI på 18-19 før jeg ble gravid. Sånn sett var ikke legen så bekymret for diabetes, men jeg tenker jo på babyen i magen som blir påvirket av blodsukkeret mitt nå som jeg er gravid. Det er kanskje like greit at jeg må passe på litt, så slipper jeg forhåpentligvis de ekstra kiloene *krysser fingrene*. Merker det blir godt med mer sol og lysere tider fremover, det hjelper veldig på humøret. Og jeg kan trøste meg med at krykkene har fått stått stille i snart 3 (!!) uker nå! Hurra! Prøver å holde humøret oppe og tenke at det kunne absolutt vært verre, se ting litt i perspektiv. Mini sparker flere ganger daglig (og om natten ) og minner meg på at tiden til vi får møte henne blir bare kortere og kortere for hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 7. februar 2018 #965 Del Skrevet 7. februar 2018 HUff, jeg synes synd på dere som sliter sånn med bekken og smerter altså. Det må jo være helt grusomt, og som du sier at tiden står stille når du ikke får gjort noenting. Kjedelig at du fikk svangerskapsdiabetes @strawberry Håper det går over når du er ferdig med sv.skap. Jeg kjenner at jeg blir bare mer og mer trøtt. Det føles som klokka er 4 på natta hele kvelden. Og jeg sover dårlig. Våkner mange ganger om natta enten for å tisse eller fordi jeg drømmer. Jeg tenker på å be om å få sykemelding på 20-30%, så jeg kan dra inn litt senere på jobb. Sove litt lenger. Skal kjenne litt på det neste uke også. Kan hende jeg bare er veldig sliten etter flyttehelga vår. Har jordmortime om 2,5 uke også, så kan se hva hun synes også. Vi driver å prøver å finne ut hva slags vogn vi skal ha... Er så vanskelig. Men vi skal ta oss en tur på Babyshop, for det virker som de har alle merkene, mens de andre butikkene har noen hver. Så slipper vi å dra flere steder. Og jeg fikk omsider satt sammen bedside crib'en i går. Så nå står den helt alene på det nye babyrommet og ser litt ensom ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 7. februar 2018 #966 Del Skrevet 7. februar 2018 (endret) Fikk heldigvis ikke svangerskapsdiabetes, grensen er om blodsukkeret er over 9 etter 2 timer. Så jeg kom akkurat innafor med 8,7. Men det er såpass nært grensen at jeg, legen og jordmor synes det er lurt å passe litt ekstra på siden jeg har tydeligvis har litt nedsatt glukosetoleranse og mamma hadde svangerskapsdiabetes. Så nå er det "utskeiing" på lørdagskvelder, da klarer jeg å beherske meg resten av uken Det var så sinnsykt godt å spise sjokolade sist lørdag som var, og jeg har allerede i flere dager gledet meg til det blir lørdag igjen! Rart hvor mye man får lyst på noe når det er "forbudt". Så kjedelig å kjenne på søvnproblemer @Omo! Kan være lurt å vurdere en gradvis sykemelding etterhvert ja, søvn er kjempeviktig for å fungere greit på dagtid og å ha det bra! Her har jeg også litt mareritt for tiden, men siden jeg er sykemeldt så får jeg jo uansett nok søvn siden jeg ikke MÅ stå opp kl. X hver dag. Ikke lett med vognvalg nei. Er nok lurt å få prøvd litt forskjellig, så dere finner ut hva dere vil ha. F.eks bevegelige forhjul er jo noe mange er veldig uenige om. Jeg hadde aldri orket å ha "faste" forhjul, mens venninna mi er stikk motsatt, hun ville aldri valgt bevegelige forhjul Her falt valget på britax smile 2. Så koslig å ha satt opp bedside crib'en! Her er ikke sengen i hus ennå dessverre, men skal bestille den snart, og den blir nok satt opp ganske raskt etter den kommer i hus. Når jeg får overtalt mannen til å gjøre det, rettere sagt. Det er han som gjør alt her i hus for tiden, uten å klage i det hele tatt. Må si jeg kjenner jeg er veldig veldig fornøyd med valg av barnefar, når bekkenløsningen hindrer meg så mye. Når han måtte vaske hus så skrudde han på musikk på full guffe og stod og danset med kluten i ene hånden og vaskebøtta i andre. Ingen surmuling fra han (som hater å vaske hus egentlig) Endret 7. februar 2018 av strawberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 7. februar 2018 #967 Del Skrevet 7. februar 2018 Åhh, da misforstod jeg @strawberry. Da er det jo bra at du ikke fikk diabetes da Men sikkert lurt å passe på da ja. Så det ikke utvikler seg. Godt valg av barnefar da ja! Min har hatt ferie hjemme etter vi kom hjem fra ferie, så han har fikset alle måltider, vasket og ryddet og stått for det meste av flytting og pakking osv uten å klage også. Så jeg er fornøyd jeg også. Når som han har begynt å jobbe igjen er det kjedelig da. For han jobber så mye kveld, og er hjemme rundt 21.30 og da er jo jeg så trøtt at jeg legger meg snart. Vi var å så på vogner når jeg var sånn 15 uker eller noe sånt, og da falt valget også egentlig på Britax Smile 2. Men da var det viktigste kriteriet at den var lett (bagen) fordi den skulle bæres 5 etasjer opp. Men nå som vi har flyttet så er jo ikke det viktig lenger. Og det var en ting jeg ikke likte med den, og det var jeg synes det var så vanskelig å få ned den solskjermen. Knotet noe voldsomt med det. Vi stod mellom 2 Britax vogner den gangen som vi likte best da, vi sammenlignet med 2 Emmaljunga, og de virket tunge og klumpete. Og nå vet jeg ikke. Har jo ikke sett på vogner siden uke 15, så nå husker jeg jo ikke hva vi tenkte da. Så vi får ta en ny runde. Og på babybanden har de Bugaboo (som er veldig populær), Emmaljunga, Britax, Cityjogger og flere. Ene kollegaen min sa at hun hadde kjøpt 15 forskjellige vogner, for hun ble aldri fornøyd. Men endte opp med Bugaboo Buffalo til slutt. Høres litt voldsomt ut spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 7. februar 2018 #968 Del Skrevet 7. februar 2018 Og jeg kjenner på hormonene mine for tiden. At følelser er forsterket. En venninne mistet faren sin brått i går. Broren hennes venter sitt første barn nå i februar. Og jeg har så vondt av de. Gråter så mye. Og i tillegg er en av mine beste venninners mor på dødsleiet og kan dø når som helst. Sliter veldig med å få det på avstand. Jeg er emosjonell i utgangspunktet, men nå med de ekstra hormonene sliter jeg veldig. Og jeg er jo nødt til å gå i begravelse snart, og lurer på hvordan det skal gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 7. februar 2018 #969 Del Skrevet 7. februar 2018 15 vogner var litt ekstremt ja! Synes den "skjermen" var litt vanskelig å få ned på den ja, men tenker jeg blir vandt med det. Og er jo ikke så ofte man tar den ned, unntatt om man frakter vognen i bil kanskje, men bilen min har ganske stort bagasjerom så jeg tror ikke jeg må ta den ned da heller. Uff, så vondt å høre at det skjer så mye fælt på samme tid Skjønner at du gråter, kroppen er jo proppfull av hormoner nå! Jeg har også tårer i øynene av den minste ting for tiden. Har du muilghet til å sette deg ganske langt bak når du skal i begravelse? Så slipper du iallefall å se de nærmeste gråte osv, tenker det vil gjøre det ennå verre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 8. februar 2018 #970 Del Skrevet 8. februar 2018 Ja, må nok sette meg langt bak i begravelsen altså. I går kveld/ettermiddag har jeg hatt vanvittig mye kynnere. Hvert 10 minutt omtrent og mens jeg lå i ro på sofaen. Og i natt/morges hadde jeg hvert 3.-4. minutt og noen av de var vonde og. Kjent mindre liv også. Men har kjent liv da. Vurderte å ringe føden i natt for å høre. Men mens jeg googlet så roet det seg, og jeg kjente mye liv også. Kan hende smertene var luft? Men jeg skal prøve å få tatt en kort dag på jobb i dag, og slappe av i kveld. Hvis det vedvarer ringer jeg føden for å sjekke tenker jeg. Etter Google runden virker det som det er lurt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 8. februar 2018 #971 Del Skrevet 8. februar 2018 Hvordan går det med deg @Omo? Det virker som det er avslapping som gjør susen mot kynnere ja. Har selv kjent litt på nedpress nå de siste 2-3 dagene, håper det gir seg. Har du/dere kjent noe nedpress? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 8. februar 2018 #972 Del Skrevet 8. februar 2018 Det har vært bedre i dag. Bare de vanlige kynnerne som kommer i ny og ne. Og mye liv i baby. Ble veldig mye da jeg overspiste meg på Ben & Jerrys nei, nedpress har jeg ikke kjent noe til. Tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #973 Del Skrevet 9. februar 2018 Har ikke merket kynnere, nedpress eller noe sånt. Er det greit å være sjalu? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 9. februar 2018 #974 Del Skrevet 9. februar 2018 4 timer siden, Tonio skrev: Har ikke merket kynnere, nedpress eller noe sånt. Er det greit å være sjalu? Har du lyst på kynnere, nedpress osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 9. februar 2018 #975 Del Skrevet 9. februar 2018 7 timer siden, Tonio skrev: Har ikke merket kynnere, nedpress eller noe sånt. Er det greit å være sjalu? Vær glad til kynnerne er skikkelig irriterende hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 9. februar 2018 Forfatter #976 Del Skrevet 9. februar 2018 Kynnere er jo ett bevis på at livmoren trener seg opp til fødsel da! Og føler jeg leser alle steder at man har det fra uke 20, og når "alle" andre har det så føler man seg litt utenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 9. februar 2018 #977 Del Skrevet 9. februar 2018 Kanskje din er sterk nok fra før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 9. februar 2018 #978 Del Skrevet 9. februar 2018 Jeg har vært så heldig at mitt enorme sukkersug forsvant når jeg ble gravid. Så jeg har liksom ikke hatt noe lyst på godteri, sjokolade eller søte ting. Men det har gått over nå altså. Jeg har laget gele i dag, spist en pose Smash. Og i går spiste jeg en Ben & Jerrys. Har skikkelig sukkersug plutselig. Sliter med å gå fordi godtehylla i butikken. Det kan være fordi jeg er så forbaska trøtt. Eller så er det bare tilbake. Og det som er veldig kjipt med det er jo at magehuden er jo strukket rett før maks, så når jeg spiser litt mye godteri (eller annet) nå, så blir huden så sinnsykt stram, og det gjør jo så vondt. Føler at jeg nesten sprenger mageskinnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 9. februar 2018 #979 Del Skrevet 9. februar 2018 3 timer siden, Tonio skrev: Kynnere er jo ett bevis på at livmoren trener seg opp til fødsel da! Og føler jeg leser alle steder at man har det fra uke 20, og når "alle" andre har det så føler man seg litt utenfor. Det står i gravidboka mi at livmoraktiviteten er lavere i 2.trimester, så det er ikke rart om man kjenner lite kynnere i 2.trimester. Etter uke 32 er aktiviteten større igjen står det. Så du er vel inne i hvilefasen Men det jeg synes er rart er at det står overalt at kynnere kommer etter fysiske anstrengelser, hard fysisk trening, orgasme og bryststimulering. Men mine kommer stort sett når jeg ligger helt i ro på sofaen eller når jeg nettopp har våknet (+ når jeg går til bussen). Så mine kommer jo når jeg er totalt avslappet, ikke når jeg har anstrengt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 9. februar 2018 #980 Del Skrevet 9. februar 2018 Spam alarm fra meg her nå Nå leste jeg på uke 27+x som jeg starter på på søndag, og det stod at det er 3.trimester. Allerede nå?? WHAT? Hvor ble det av tiden. Også stod det at livmoren nå er 8 cm over navelen. Min er akkurat på navelen den, og ikke i nærheten av ribbeina som det også stod der. Den må jo være altfor altfor liten... Jeg har ikke høy navel heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå