Miss moneypenny Skrevet 29. desember 2017 #741 Del Skrevet 29. desember 2017 27 minutter siden, Omo skrev: Så koselig julegave med spark, og fortelle familien! Hvor gammel er minstemann? Han blir 6 år på tirsdag 😊 Han lurte på hvordan jeg kan vite at det er en baby i magen, om jeg har tatt hodet ned i halsen og sett det 😂 Og han vil ikke ha kos, i tilfelle jeg er full av babyslim 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 29. desember 2017 #742 Del Skrevet 29. desember 2017 17 minutter siden, Miss moneypenny skrev: Han blir 6 år på tirsdag 😊 Han lurte på hvordan jeg kan vite at det er en baby i magen, om jeg har tatt hodet ned i halsen og sett det 😂 Og han vil ikke ha kos, i tilfelle jeg er full av babyslim 😂 høres nesten ut som samboeren min! ligger på solsenga nå og vi kunne se magen bevege seg. Han fikk en liten mini frike ut episode da og «det er som en Alien» «det er sånt man hører om, men ikke har sett på ordentlig. Man tror liksom ikke på det» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 29. desember 2017 #743 Del Skrevet 29. desember 2017 Jeg vil også ha alien som dytter på magen 😂 beit meg merke til at navelen min har poppa ut. Er det flere enn meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 29. desember 2017 Forfatter #744 Del Skrevet 29. desember 2017 Så herlig å høre at OUL til folk nå kommer i bøttevis og at det går bra, selv om noen er sjenerte. Føler egentlig at vi er ganske heldige, som har OUL som en slags julegave, selv om den for oss alle enten var litt forsinket eller litt tidlig. Navlen min er fortsatt godt plassert, men jeg har jo stor mage fra før, så regner med at den først popper helt på slutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 30. desember 2017 #745 Del Skrevet 30. desember 2017 Min navle ser foreløpig normal ut. Magen er ikke så stor enda og jeg er slank og har ikke lagt på meg mer enn 1 kg hittil, så det er nok derfor det var synlig utenpå magen. + at jeg lå helt utstrekt på ryggen og har en frøken som har noen skikkelige fraspark innimellom. Har egentlig vært litt bekymret for lite vektøkning og lite synlig mage. Men legen virket ikke bekymret før jul. Selv om hun sa det var bra jeg skulle på OUL så fikk vi sjekket at veksten så fin ut. Men hun sa at noen bare starter litt sent med det. Er veldig spent på SF målet da. Om det er normalt eller ikke. Samboern synes magen har vokst masse da. Og den har vel vokst mye de siste 2 ukene egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 30. desember 2017 #746 Del Skrevet 30. desember 2017 Navelen har ikke poppet ut ennå, men den er mer "åpen" enn den var før. TIdligere måtte jeg liksom "grave" inn i den, nå ser jeg helt inn uten problemer. Om det gir noen mening for andre enn meg.. Er så koslig å være i juleselskaper og kunne kle seg for å vise frem magen. Så koslig å ha litt synlig mage nå i jula. Så slipper jeg å holde inne magen slik som alle andre år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 30. desember 2017 #747 Del Skrevet 30. desember 2017 Gravidstrømpebukser var gull i juleselskapene ja God plass til å spise masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 30. desember 2017 #748 Del Skrevet 30. desember 2017 (endret) 4 timer siden, Omo skrev: Gravidstrømpebukser var gull i juleselskapene ja God plass til å spise masse. Jepp! Men jeg har funnet ut at å klippe av strikken øverst fremme også fungerer bra. Så stikker magen ut over strømpebuksa 😅 Endret 30. desember 2017 av strawberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 31. desember 2017 #749 Del Skrevet 31. desember 2017 Hele strikken/ringen over? Sklir den ikke ned? Magen min er så rar. Noen dager er den svær andre dager ganske liten. I morges så jeg ikke gravid ut plutselig, og nå 7 timer senere ser jeg veldig gravid ut. Kanskje hvordan babyen ligger som avgjør det? Jeg er så nysgjerrig på om hun blir rolig på utsiden eller veldig aktiv sånn som på innsiden. Også har jeg tenkt litt nå som det er ferie, på hvordan de første ukene blir. Jeg gruer meg. Jeg er på skikkelig tynn is. Aner ikke hvordan nyfødte virker. Tenk om jeg ikke takler det? Hvis baby skriker hele tiden, amming ikke funker, flaske ikke funker, folk kommer med velmenende råd som knekker selvtilliten min fordi jeg føler meg som en dårlig mor. Hva om jeg er så trøtt hele tiden at lunta blir veldig kort og jeg blir fæl å bo sammen med for samboeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 31. desember 2017 Forfatter #750 Del Skrevet 31. desember 2017 13 timer siden, Omo skrev: Hele strikken/ringen over? Sklir den ikke ned? Magen min er så rar. Noen dager er den svær andre dager ganske liten. I morges så jeg ikke gravid ut plutselig, og nå 7 timer senere ser jeg veldig gravid ut. Kanskje hvordan babyen ligger som avgjør det? Jeg er så nysgjerrig på om hun blir rolig på utsiden eller veldig aktiv sånn som på innsiden. Også har jeg tenkt litt nå som det er ferie, på hvordan de første ukene blir. Jeg gruer meg. Jeg er på skikkelig tynn is. Aner ikke hvordan nyfødte virker. Tenk om jeg ikke takler det? Hvis baby skriker hele tiden, amming ikke funker, flaske ikke funker, folk kommer med velmenende råd som knekker selvtilliten min fordi jeg føler meg som en dårlig mor. Hva om jeg er så trøtt hele tiden at lunta blir veldig kort og jeg blir fæl å bo sammen med for samboeren. Min mage endrer seg hele tiden, noen ganger er en side falt og den andre buler også videre. Skal være helt normalt. Og alle de andre tankene dine tror jeg alle andre har også. I det minste er jeg livredd. Tenk, i år blir vi mammaer, noen av oss for første gang, andre for andre, tredje osv.. Godt nyttår alle sammen. Ønsker dere alle ett fantastisk år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 1. januar 2018 #751 Del Skrevet 1. januar 2018 Vi får barn på fotball eller håndball laget som går på jenter 18 eller gutter 18! Det høres rart ut! Hvor langt sier man at man er på vei når det sånn her? 5 mnd på vei eller 6 mnd på vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 1. januar 2018 #752 Del Skrevet 1. januar 2018 Fem! En måned er jo lengre enn fire uker, og dette er ikke seks «gravidmåneder» på fire uker (en konstruksjon som irriterer meg) en gang. Jeg vet noen teller gravidmåneder som fire uker, men det er jo bare tull - skal du oppgi måneder er min mening at man teller faktiske måneder fra første dag i siste mens. Folk er uansett ikke interessert i nøyaktige tall når de spør, folk som ikke har vært gravide selv har jo null forhold til «21+1» f.eks. Og de lurer jo gjerne på hvor mange faktiske måneder man er på vei, ikke hvor mange ikke-reelle tøysemåneder man er på vei Jeg sier for øvrig også f.eks at jeg er 21 uker på vei selv om jeg er i graviduke 22, akkurat som at jeg sier at jeg er 33 år gammel selv om jeg er inne i mitt 34. år Godt nyttår, dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 1. januar 2018 #753 Del Skrevet 1. januar 2018 Da har jeg sagt riktig. Har sagt 5 eller 5,5 noen ganger hvis jeg er usikker og at jeg er 21 uker når jeg er 21+noe. Det forvirrer meg alt dette tellesystemet. Men jeg vil jo ikke juge på meg en måned heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 1. januar 2018 #754 Del Skrevet 1. januar 2018 Hmmm.. guttungen har sagt rett ut at han mener det er en «lillesøster» i magen min gjett hvem som har bestilt ny ultralyd om 15 dager 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 2. januar 2018 #755 Del Skrevet 2. januar 2018 6 timer siden, Fanteria skrev: Hmmm.. guttungen har sagt rett ut at han mener det er en «lillesøster» i magen min gjett hvem som har bestilt ny ultralyd om 15 dager Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 3. januar 2018 Forfatter #756 Del Skrevet 3. januar 2018 23+1 og var hos jordmor i dag, ble målt så fikk min første prikk på helsekortet! Så da kan du nok gå utifra at du får en prikk snart også @Omo. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 3. januar 2018 #757 Del Skrevet 3. januar 2018 Hvordan går det med dere andre som var/er plaget med rygg/bekken? Mener å huske at noen snakket om det her for en stund siden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 3. januar 2018 #758 Del Skrevet 3. januar 2018 2 timer siden, Tonio skrev: 23+1 og var hos jordmor i dag, ble målt så fikk min første prikk på helsekortet! Så da kan du nok gå utifra at du får en prikk snart også @Omo. :D Woho!! Er leeeenge til jeg skal dit da... 26. januar. Eeevigheter. Føles det som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 3. januar 2018 Forfatter #759 Del Skrevet 3. januar 2018 2 timer siden, strawberry skrev: Hvordan går det med dere andre som var/er plaget med rygg/bekken? Mener å huske at noen snakket om det her for en stund siden? Jeg husker ikke om jeg skrev at jeg har det her. Men sliter med at ryggen er vond i blant, noen ganger greier jeg ikke gå oppreist. Skal på kurs på noe som heter "BekkOpp" snart, ett par timer med informasjon om hva man kan gjøre og ikke bør gjøre av fysio. Sliter heldigvis veldig lite (hittil), men det kan jo fort snu.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 3. januar 2018 #760 Del Skrevet 3. januar 2018 Jeg har en del smerter i både bekken og rygg @strawberry :/ fikk tidlig påvist bekkenplager og må passe på hva jeg gjør og hvor langt jeg presser meg daglig. Har fått beskjed om at jeg ikke kan forvente bedring og at jeg må trene hver dag for å stagnere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå