Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018

Tonio

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Tonio skrev:

Hurra. :nordvesta:

Er du ikke redd for at de har sett feil, føler jeg leser så ofte om det. :sjenert:For du er vel rundt uke 14 nå? Sorry altså, mener ikke å være slem. :babyjente:

Jeg har vært gjennom noen blodprøver pga noe genetisk i familien, så derfor vet jeg med sikkerhet at det er ei jente vi venter 😍 Altså ikke UL 😄

Men hadde det vært UL så hadde det vært greit med litt realitetsorientering ja 😂 Ei venninne fikk først vite gutt , men på OUL fikk hun beskjed om jente. Og ut kom ei jente 😄

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, strawberry skrev:

Jeg har vært gjennom noen blodprøver pga noe genetisk i familien, så derfor vet jeg med sikkerhet at det er ei jente vi venter 😍 Altså ikke UL 😄

Men hadde det vært UL så hadde det vært greit med litt realitetsorientering ja 😂 Ei venninne fikk først vite gutt , men på OUL fikk hun beskjed om jente. Og ut kom ei jente 😄

Da skjønner jeg. Så ufattelig deilig å vite sikkert da! :rodmer:

Da er det bare å handle så kjønnsrelatert man bare orker. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, dere 😊

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her. Siden sist har formen blitt litt bedre og jeg jobber nå 60%. Litt hjemmekontor, heldigvis. Er ofte dårlig og spyr på kveldene. Har ikke gått opp i vekt siden jeg gikk ned mens jeg var dårlig (minus 5 kg) og fikk inntrykk av at legen er litt bekymra for det. Har hostet siden midten av september, ordentlig tørrhoste til jeg spyr. Finner ikke ut hvorfor (mulig jeg hadde mycoplasma lungebetennelse, men det kan ikke påvises så sent og jeg tenkte ikke på å sjekke det i begynnelsen for da trodde jeg det var pga alt oppkastet. Spiller visst ingen rolle uansett - graviditeten gjør at jeg ikke kunne tatt noe for det og jeg kan heller ikke ta symptomlindrende som Cosylan/Noskapin).

Og det var dagens utblåsning, for i det store og det hele er jo dette småplager så lenge Baby fortsetter å vokse i magen! Vi skal på OU neste torsdag og jeg håper så inderlig vi får vite kjønn. Det står spesifisert i papirene fra sykehuset (Tønsberg) at å finne ut kjønn IKKE er grunnen til ultralyden men de oppgir det vel hvis vi spør likevel? Vi har jo allerede vært på TU og vet at babyen mest sannsynlig er frisk.

For å svare på noen kommentarer jeg har merket meg siden sist, så tok jeg influensavaksine rundt tolv uker (er nå 16+5). Har kjøpt en vinterjakke i for stor str, men er glad i å sy så jeg sprettet opp foret og sydde den inn midlertidig, så det er lett å sprette opp igjen når den begynner å stramme. Under hele sykemeldinga lå jeg med bar mage fordi jeg ikke orket noe som strammet litt engang, nå er gravidbuksene det eneste jeg vil ha på meg. Har fortsatt ikke kjøpt noe til Baby, men håper jeg får ånden over meg når vi vet kjønn. Snuser litt på Britax Go Big barnevogn etter å ha lest på nettet, men finner den ikke fysisk i butikk her i nærheten så har ikke testet den enda.

Sikkert mye annet jeg kunne kommentert og mange refleksjoner jeg har gjort meg, men kommer ikke på så mye mer akkurat nå. Gratulerer med jente, @strawberry ❤️

Endret av lottelh
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med en oppdatering fra deg! :) Nå vet jeg ikke startvekten din, men du går nok opp snart igjen! Jeg er litt lengre på vei enn deg, og er på -12 kilo. :fnise: Godt å høre formen er noe bedre, første trimester er virkelig ikke en spøk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 15+3 i dag og jeg har ikke veid meg siden 12-ukers kontrollen, men da hadde jeg gått ned bittelitt. Jeg tror nok ikke jeg har gått opp nå heller, det føles ikke sånn. Så det er jeg litt bekymret for. Jeg er slank og har ikke så mye å gå på egentlig. Jeg leser jo stadig vekk at det er vanlig å ha gått opp noen kg nå. Kanskje jeg må prøve å lokalisere en badevekt ett eller annet sted for å sjekke. 
Jeg føler egentlig at magen er mindre enn den var forrige uke og uka før der, men det er kanske fordi jeg ikke er forstoppet lenger, så jeg føler meg ikke så stappa. Takk og lov! :hoppe:  

Vi kaller babyen Alien eller Lime :ler:   Alien fordi på de tidlige bildene i apper og sånt på hvordan fosteret ser ut synes samboer at det så ut som en alien, og Lime fordi når jeg var i uke 12 eller noe sånt så skulle fosteret være på str med en lime. Så bare festet vi oss ved det :ler: 

Mange som har begynt å spørre om navn og sånn. Om vi har begynt å tenke på det. Og vi hadde bare en overfladisk samtale for lenge siden om type navn vi liker, men ikke noe mer konkret enn det. Men keg merker at jeg er litt sånn hemmelighetsfull jeg :ler: Har ikke lyst å fortelle om de navnene vi da nevnte som vi liker. Føler meg skikkelig rar. Men tror jeg er litt redd for at folk skal si noe negativt. Sånn "åhh, dere kan jo ikke ha Maria, det høres ut som en gammel dame" eller sånne ting. 
Er det jeg som er rar, eller er dere litt sånn og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt sånn med navn jeg også. Vi har tenkt å kalle opp etter farmor, men det et et navn som er på vei inn igjen nå. Likevel vet jeg at enkelte kan synes at det er veldig gammeldags, men vi har alltid sett for oss ei lita jente med det navnet, etter at vi ble enige om at vi liker det begge to. Så jeg passer litt på hvem jeg sier det til og ikke (hvem som ikke har sosiale antenner og kan finne på å si "neeei det kan du ikke kalle henne!!") 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holdt det skjult. Akkurat for de grunnene dere nevner. Vi ville ikke høre andres meninger. Det er vanskelig nok å bli enige om et navn. Dessuten er det koselig å ha noe bare for dere selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere å si etterpå når babyen er født, for da kan man ikke si at man ikke kan kalle noen det. Enn når man "fortsatt kan forandre mening" :P 

Vi har jo ikke bestemt noe i det hele tatt enda. Men vi får se når det er bestemt om vi vil si det da. Hvis ikke må vi vel rett og slett si at vi holder det hemmelig. For hvis vi sier at vi ikke vet enda og har noen alternativer så vil folk høre alternativene tipper jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tonio skrev:

Så koselig med en oppdatering fra deg! :) Nå vet jeg ikke startvekten din, men du går nok opp snart igjen! Jeg er litt lengre på vei enn deg, og er på -12 kilo. :fnise: Godt å høre formen er noe bedre, første trimester er virkelig ikke en spøk! 

Takk 😊 Mannen mener at legen bare stresser meg når hun gir uttrykk for bekymring pga vekta, fordi jeg har jo akkurat begynt å spise normalt og bevege meg etter 7 horisontale uker, så vektoppgangen kommer nok! Og jeg orker fortsatt ikke usunn mat (har ingen cravings, men herregud så godt det er med fisk og kokte poteter!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har i mange år diskutert navn på en eventuell baby, men så ble jentenavnet brukt i nær familie (vanlig navn, altså, ingen som «stjal» noe. Vi har egentlig funnet guttenavn etter mannens farfar, men vi uttaler det forskjellig (og det er jeg som uttaler det «feil», så jeg må eventuelt svelge den kamelen). Ellers har jeg lyst på noe som fungerer på samisk pga min familie, men har ikke funnet noe vi liker enda. Nå har vi bestemt oss for å vente til vi vet kjønn.

Kommer sikkert til å røpe det til folk når vi har bestemt oss. Klarte jo ikke å la være å fortelle folk om graviditeten heller 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2017 den 14.33, Tonio skrev:

Dere snakker om å ha lyst på salami, også sitter jeg her med lyst på makrell i tomat. :laugh: Men jeg tørr ikke åpne en boks, siden jeg er så kvalm. Hva om jeg brekker meg med en gang?! 

I dag fikk jeg endelig spist makrell i tomat! :nori:Tok bare litt over en måned med lyst på det.

Vi har ikke peiling på navn vi skal bruke, er litt misunnelig på dere som har funnet ett alt.:P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tonio skrev:

I dag fikk jeg endelig spist makrell i tomat! :nori:Tok bare litt over en måned med lyst på det.

Vi har ikke peiling på navn vi skal bruke, er litt misunnelig på dere som har funnet ett alt.:P

:ler: Jeg kjøpte en boks makrell i tomat da jeg var ca 5 uker på vei, den ligger fremdeles uåpnet i kjøleskapet :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
26 minutter siden, Tonio skrev:

Var den god?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Omo skrev:

Var den god?? 

Ja. :spise: Gleder meg til å spise mer.

Vi kjøper alltid når de er på tilbud, så har rundt 15 bokser liggende. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hostet siden september her også @lottelh! Er under utredning for astma, har du sjekket det?

Nå er det lenge siden jeg har vært innom her, hektiske dager med ny jobb, to storesøsken og fritidsaktiviteter. Men koselig å lese litt her igjen og følge med på hvordan det går med dere 😊 Gratulerer med jente @strawberry ❤ 

Her er formen ganske grei, lite symptomer. Men buksene passer ikke lenger! 🤤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kjente spark for første gang i dag :nordvesta: 

jeg var hos osteopaten og lå på magen på benken der og hadde ligget der ganske lenge mens han strakk og tøyde i ryggraden min. Plutselig kjente jeg ganske "harde" bevegelser midt mellom navel og skambeinet. Litt frem og tilbake bevegelse. Kjentes ikke ut som luft. Ble sikkert litt trangt inni der når jeg lå på magen så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...