Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018

Tonio

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, strawberry skrev:

Ååh jeg kjenner meg så igjen!!! Haaaar så lyst på salami. Jeg planlegger også allerede å legge salami i fødebaggen, og jeg er bare 9+2.. Kan bli noen lange måneder fremover :fnise:  Det verste er at jeg jobber i eldreomsorg, og serverer salami til andre HVER dag.. Og var på besøk med ei venninne en dag, og hun måtte ha seg ei skive en stund etter at vi hadde spist, fordi hun ammer, og såklart tar hun salami på skiva! Og jeg har ikke fortalt henne at jeg er gravid heller, så jeg kunne ikke fortelle hvor mye hun pinet meg der hun satt og spiste den brødskiva rett foran meg.. :fnise:

En dag var jeg på kjøpesenteret og skulle innom en butikk til slutt, jeg stod i 10 minutter og så på salamihylla!! :P Fikk skikkelig cravings på ferskt brød med majones og salami.. Endte jeg at jeg til slutt fant ut at salami kunne byttes ut med crabsticks, så jeg omtrent løper gjennom butikken for å finne alt, betaler, og går til bilen og lager med 2 skiver med det samme.. Ja, i bilen! :fnise: Hærlighet det var godt! Så nå har jeg byttet til sylte (sånn kjøttpålegg som man bruker i jula altså), på fekst brød med majones. Nam!

Jeg er egentlig veldig "periodespiser" fra før, så trodde egentlig ikke jeg kom til å merke noen forskjell nå som jeg er gravid, men det gjør jeg.

:fnise:  

Godt vi er flere i samme båt. At noe så enkelt som salami skulle blir en delikatesse liksom!! Gleder meg til mai! Da blir det salami og majones til frokost og lunsj!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Omo skrev:

:fnise:  

Godt vi er flere i samme båt. At noe så enkelt som salami skulle blir en delikatesse liksom!! Gleder meg til mai! Da blir det salami og majones til frokost og lunsj!! 

Ja, kjenner jeg ble litt letta når jeg leste at salami var såpass stort problem for flere enn meg! :fnise: Tenker på salami flere ganger daglig. 

Også er det så mange som sier at å ha cravings på søt mat betyr jente, og salt mat betyr gutt. Så blir spennende om vi to blir noen av de i gruppa her som får gutter da? Jeg har egentlig skikkelig jentefølelse, men det har nok litt mer med at dersom det blir jente så har vi allerede bestemt navn, det har vi ikke med gutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, strawberry skrev:

Ja, kjenner jeg ble litt letta når jeg leste at salami var såpass stort problem for flere enn meg! :fnise: Tenker på salami flere ganger daglig. 

Også er det så mange som sier at å ha cravings på søt mat betyr jente, og salt mat betyr gutt. Så blir spennende om vi to blir noen av de i gruppa her som får gutter da? Jeg har egentlig skikkelig jentefølelse, men det har nok litt mer med at dersom det blir jente så har vi allerede bestemt navn, det har vi ikke med gutt. 

Åh... er det det....? Samboern er jo bombesikker på at det er jente han da. Så blir spennende å se om han har rett eller om salamien har rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Omo skrev:

Åh... er det det....? Samboern er jo bombesikker på at det er jente han da. Så blir spennende å se om han har rett eller om salamien har rett. 

Jeg tipper nok at slike ting egentlig bare er tilfeldig (salt/søtt) fordi det har stemt for noen og da sier de det videre :P For jeg er helt sikker på at det er ei jente i magen min også. Litt farlig å være så sikker egentlig, må nok prøve å tenke at det kan hende det er en gutt også :P Ikke at jeg ikke vil ha gutt, men det er litt rart at jeg allerede sier "hun" uten å vite 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fanteria skrev:

Jeg drømmer om hvit pizza med chevre, honning, parmaskinke og masse ruccola! Mmmm... 

Du får se om du klarer å lage en erstatning slik som jeg har gjort 🙈 F.eks mozzarella og løvtynnskinke med salt? Eller parmaskinke kan man vel spise stekt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, strawberry skrev:

Du får se om du klarer å lage en erstatning slik som jeg har gjort 🙈 F.eks mozzarella og løvtynnskinke med salt? Eller parmaskinke kan man vel spise stekt? 

Jeg kan lage pizza med chevre, for da blir osten stekt på over 100grader. Jeg kan også legge på skinke før den går i ovnen, så blir den også varmebehandla. Men det er ikke heeelt det samme :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det pizza på menyen for deg i mai? :ler: 

jeg har vært hos tannlegen nå. Så fint ut, men hun kunne ikke ta bilder, så jeg skal tilbake i juni å ta bilder. Og jeg måtte ta med baby sa de. De elsker babyer :fnise: men jeg fikk også tips om en gynekolog som var skikkelig flink og som så kjønnet veldig tidlig. Så jeg tror jeg skal bestille time til han til tidlig UL... tannlegen fikk vite det i uke 12 alle gangene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omo skrev:

Da er det pizza på menyen for deg i mai? :ler: 

jeg har vært hos tannlegen nå. Så fint ut, men hun kunne ikke ta bilder, så jeg skal tilbake i juni å ta bilder. Og jeg måtte ta med baby sa de. De elsker babyer :fnise: men jeg fikk også tips om en gynekolog som var skikkelig flink og som så kjønnet veldig tidlig. Så jeg tror jeg skal bestille time til han til tidlig UL... tannlegen fikk vite det i uke 12 alle gangene. 

Det blir definitivt pizza da! 😝 Vi kjøpte pizzastein i sommer og tipomelet står klart. Så da kommer jeg til å fråtse 😬 Det er ikke kiloene i svangerskapet som teller, det er de jeg kommer til å spise på meg etterpå 😂

Hvilken gynekolog var dette? 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Salami og pizza!! 

Jeg bestilte time til UL i midten av nov jeg. Da er jeg i uke 14. Blir spennende! Aage Huseby het han. Googlet han og fant bare gode skussmål på han. Legelisten hadde han bare beste karakter også. Så får vi se om han kan se kjønn, om det er 1 eller fler som bor inni der og om h*n ser frisk og fin ut :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere snakker om å ha lyst på salami, også sitter jeg her med lyst på makrell i tomat. :laugh: Men jeg tørr ikke åpne en boks, siden jeg er så kvalm. Hva om jeg brekker meg med en gang?! 

Jeg får så lyst til å bestille ultralyd, føles ut som "alle" gjør det minst en gang før OUL. Men mannen min er en evig optimist, og mener at alt er bra med huleboeren, og hvis staten mente det var viktig med mer enn en ultralyd ville det vært en del av svangerskapskontrollen.. Jeg vet at hvis jeg virkelig ville, så hadde han ikke stoppet meg. Men ... Hjelper ikke at facebook-strømmen min består av hva føles som kun ultralydbilder. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonio skrev:

Dere snakker om å ha lyst på salami, også sitter jeg her med lyst på makrell i tomat. :laugh: Men jeg tørr ikke åpne en boks, siden jeg er så kvalm. Hva om jeg brekker meg med en gang?! 

Jeg får så lyst til å bestille ultralyd, føles ut som "alle" gjør det minst en gang før OUL. Men mannen min er en evig optimist, og mener at alt er bra med huleboeren, og hvis staten mente det var viktig med mer enn en ultralyd ville det vært en del av svangerskapskontrollen.. Jeg vet at hvis jeg virkelig ville, så hadde han ikke stoppet meg. Men ... Hjelper ikke at facebook-strømmen min består av hva føles som kun ultralydbilder. :fnise:

Nå trodde jeg først at makrell i tomat ikke var bra når jeg begynte å lese, og ble litt sånn "ooooiii", for det spiser jeg mye av for tiden :)  Men ja, det er kanskje ikke noe særlig i kombinasjon med kvalme. Det lukter jo sterkt. Men om et par uker er forhåpentligvis kvalmen din over, og da kan du ta deg en skive med flykræsj!

Jeg er egentlig enig med mannen din. Men jeg er bare så utålmodig. Skikkelig nysgjerrig på kjønn. Hadde jeg fått OUL når jeg var i uke 17 hadde jeg ikke bestilt tidlig, men siden det ikke blir før uke 19+3 så synes jeg det er SÅÅÅ lenge til. + at jeg har lyst å sjekke nakkefold... og det må man i uke 12-15 var det vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo så jeg grein når jeg leste om makrell i tomat.😂 Det verste er at jeg har tre bokser liggende i kjøleskapet selv. :P 

jeg valgte tidlig UL første gangen siden ei venninne mistet rett før da hun var 11,5 uke på vei. Da hadde hun såklart nettopp fortalt alle på jobben og venner, så det ble veldig tungt å måtte komme med ny beskjed. Denne gangen vil ikke mannen min, men jeg har et sterkt behov for å få bekrefta liv siden vi mistet i uke 8 sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg at du har Fanteria! 

Jeg tenkte å fortelle på jobb neste uke, da er jeg 11,5 ca. Har ei venninne som mistet i uke 11 jeg og, men jeg prøver å ignorere slike tanker... "Det skjer ikke meg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omo skrev:

Det skjønner jeg at du har Fanteria! 

Jeg tenkte å fortelle på jobb neste uke, da er jeg 11,5 ca. Har ei venninne som mistet i uke 11 jeg og, men jeg prøver å ignorere slike tanker... "Det skjer ikke meg".

Sjansene for å miste nå er små. Denne gangen føler jeg meg gravid. Sist hadde jeg en uro i kroppen som ikke ville slippe taket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er jo det. Det er godt at du føler deg gravid nå! Det er et godt tegn.

Jeg bytter på å føle meg gravid og vanlig. Symptomene kommer og går. Men har fått en megakvise midt i ansiktet da. :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tankene har det også fristet med makrell i tomat her, men jeg har heller ikke turt å åpne boksen :fnise:

Jeg skal på UL igjen i uke 12 for å sjekke nakkefold osv. Greit å få bekreftet at alt er ok også før man forteller om graviditeten til mange. Skal sies at mange av mine nærmeste allerede vet om det nå da, men det er slike som uansett ville fått visst det om jeg mistet. Naboen min, kollegaer osv vil jeg helst ikke skal vite om jeg mister, så derfor vil jeg vente lengst mulig med å fortelle de. Det som er veldig rart er at vi har fortalt til nære venner, men ikke til familie :P Skal sies at det er lettere å skjule det for familien siden vi ikke ser de så ofte.

Fanteria: Jeg skjønner godt at du vil få bekreftet at alt er ok, ettersom du mistet i uke 8 sist! 

Jeg kjenner meg veldig avslappet, er sikker på at jeg får baby i slutten av mai.. Føles rart å være SÅ sikker på at alt går bra, siden jeg egentlig er en person som tar alle sorger på forskudd. Men siden jeg sto der med en postiv test i hånden (eller egentlig kvelden før, siden jeg bare visste at jeg var gravid :P), så har jeg følt at dette kommer til å gå bra! Så får vi se hva tiden bringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor tungt man kan bære når man er ca 12 uker? Jeg skal til Gran Canaria om 2 uker, og vi bor i 5. etg. Er litt usikker på om jeg kan bære en 20kg tung koffert ned trappa selv. Og opp igjen en uke senere, eller om jeg bør vekke samboern kl 4 på natta for å få hjelp til å bære den ned? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omo skrev:

Noen som vet hvor tungt man kan bære når man er ca 12 uker? Jeg skal til Gran Canaria om 2 uker, og vi bor i 5. etg. Er litt usikker på om jeg kan bære en 20kg tung koffert ned trappa selv. Og opp igjen en uke senere, eller om jeg bør vekke samboern kl 4 på natta for å få hjelp til å bære den ned? 

Om du ikke har problemer med bekken eller rygg har jeg ikke hørt om noen begrensninger på bæring så tidlig i svangerskapet. Kan du ikke få han til å bære den ned før han skal legge seg eller få hjelp fra noen du drar med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...