Pølsevann Skrevet 9. oktober 2017 #201 Del Skrevet 9. oktober 2017 Man får spise bare grønnsaker og torsk den uka man skal ta den testen da Så ikke man legger på seg 5kg av den testen liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 10. oktober 2017 #202 Del Skrevet 10. oktober 2017 Da er jeg blitt 50% sykemeldt en uke. Energien er laber og bekkenet har begynt å krangle igjen. Kjente da jeg satt på jobb i dag at jeg ble litt motløs. Føler ikke jeg klarer å gjøre jobben min skikkelig. Og de det går ut over er de gode barna på avdelingen. Føler de fortjener bedre :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter #203 Del Skrevet 12. oktober 2017 Da melder jeg meg inn i sykmeldt-klubben. Når man kaster opp galle og blod, og ikke greier å spise.. Da er det kanskje på tide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 12. oktober 2017 #204 Del Skrevet 12. oktober 2017 Uff, høres ikke noe bra ut nei! Bedre å få en hvileperiode for å komme seg litt da, så det ikke blir ennå verre! Håper jeg slipper å bli sykemeldt før evt helt mot slutten, da jeg allerede har en lang sykemeldingsperiode bak meg, og dersom jeg blir sykemeldt før ca midten av januar, så fortsetter sykemeldingen på forrige periode, så da har jeg bare ca 4 måneder sykemelding igjen før det er gått et år og jeg evt må over på AAP, noe som vil gå utover permisjonspengene. Heldigvis er jeg fortsatt i veldig god form, så krysser fingrene for at det fortsetter slik. Er 8+0 i dag! Torsdagene har liksom blitt den nye ukestarten for meg istedenfor mandager som vanlige folk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 12. oktober 2017 #205 Del Skrevet 12. oktober 2017 3 timer siden, Tonio skrev: Da melder jeg meg inn i sykmeldt-klubben. Når man kaster opp galle og blod, og ikke greier å spise.. Da er det kanskje på tide. Usj, deg hørtes ikke noe ålreit ut 😕 Men godt du får bruke tiden på å hente deg litt inn i mellom turene over do/bøtta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 12. oktober 2017 #206 Del Skrevet 12. oktober 2017 Krysser fingrene for deg Strawberry 🤞🏻 Det beste er om kroppen er samarbeidsvillig hele veien 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 12. oktober 2017 #207 Del Skrevet 12. oktober 2017 6 timer siden, strawberry skrev: Uff, høres ikke noe bra ut nei! Bedre å få en hvileperiode for å komme seg litt da, så det ikke blir ennå verre! Håper jeg slipper å bli sykemeldt før evt helt mot slutten, da jeg allerede har en lang sykemeldingsperiode bak meg, og dersom jeg blir sykemeldt før ca midten av januar, så fortsetter sykemeldingen på forrige periode, så da har jeg bare ca 4 måneder sykemelding igjen før det er gått et år og jeg evt må over på AAP, noe som vil gå utover permisjonspengene. Heldigvis er jeg fortsatt i veldig god form, så krysser fingrene for at det fortsetter slik. Er 8+0 i dag! Torsdagene har liksom blitt den nye ukestarten for meg istedenfor mandager som vanlige folk.. Får håpe du holder deg frisk og rask. Ellers må du jo nesten presse seg gjennom for at det ikke blir for store konsekvenser? 9 timer siden, Tonio skrev: Da melder jeg meg inn i sykmeldt-klubben. Når man kaster opp galle og blod, og ikke greier å spise.. Da er det kanskje på tide. HUff!! Håer det går over snart. De sier visst at det er få som har kvalme etter uke 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 12. oktober 2017 #208 Del Skrevet 12. oktober 2017 Jeg har fortalt foreldrene mine nå. De ble veldig overrasket. Men glade. De hadde ikke forventet det i det hele tatt. Så nå tipper jeg mor er all over google og sikkert har begynt å kjøpe babytøy allerede Også skal jeg ringe bestefaren min i morgen å fortelle han. Han er veldig syk og på sykehuset, så jeg tenkte at kanskje han fikk litt fighting spirit hvis han vet det er oldebarn på vei. Jeg begynner å bli mindre kvalm og mindre trøtt faktisk. Fortsatt litt, men ikke like ille som forrige uke faktisk. Sover bedre også, for jeg må ikke tisse hele tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 12. oktober 2017 #209 Del Skrevet 12. oktober 2017 2 timer siden, Omo skrev: Får håpe du holder deg frisk og rask. Ellers må du jo nesten presse seg gjennom for at det ikke blir for store konsekvenser? Ja, har planer om det. Heldigvis bor jeg veldig nært jobb, og har et veldig godt samarbeid med arbeidsgiver. Hun vil tilpasse veldig for at jeg skal klare å være i jobb dersom jeg blir dårlig. Forresten så melder jeg meg inn i spyklubben, folkens.. Kjente litt kvalme etter å ha ligget på sofaen en stund før middag. Det bedret seg med mat, men kom gradvis tilbake, før jeg til slutt bare måtte løpe på do og spy nå nettopp. Så blir jeg plutselig redd for om det kan være omgangssyke, for det går vel rundt nå. Kjenner dere forskjell på gravidkvalme og omgangssyke på noen måte? Kjenner meg i grei form nå etterpå, med omgangssyke pleier jeg vel å være ganske redusert etter å ha kastet opp. Det er veldig krise om jeg drar med meg omgangssyke på jobb, mens gravidkvalme er jo ikke smittsomt (bortsett fra i denne skravletråden her da tydeligvis.. ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 12. oktober 2017 #210 Del Skrevet 12. oktober 2017 3 timer siden, Omo skrev: Jeg har fortalt foreldrene mine nå. De ble veldig overrasket. Men glade. De hadde ikke forventet det i det hele tatt. Så nå tipper jeg mor er all over google og sikkert har begynt å kjøpe babytøy allerede Også skal jeg ringe bestefaren min i morgen å fortelle han. Han er veldig syk og på sykehuset, så jeg tenkte at kanskje han fikk litt fighting spirit hvis han vet det er oldebarn på vei. Jeg begynner å bli mindre kvalm og mindre trøtt faktisk. Fortsatt litt, men ikke like ille som forrige uke faktisk. Sover bedre også, for jeg må ikke tisse hele tiden. Så spennende å endelig fortelle det! Og slikt gir jo litt ekstra fighting spirit ja! God bedring til han. Og så heldig som har mindre plager, du får bare nyte det! Merker det går veldig opp og ned her også, så vet å sette pris på de dagene jeg er i bedre form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 12. oktober 2017 #211 Del Skrevet 12. oktober 2017 Jeg begynner forresten å lure på om tett nese er et symptom? Jeg ble helt plutselig tett i nesa på tirsdag. Og jeg er ikke forkjøle. Produserer nesten ikke snørr, men hele systemet bare lukker seg totalt. Kjempeslitsomt. Må jo bruke otrivin for ikke å kveles. men jeg vil jo ikke bli avhengig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 12. oktober 2017 #212 Del Skrevet 12. oktober 2017 6 minutter siden, Omo skrev: Jeg begynner forresten å lure på om tett nese er et symptom? Jeg ble helt plutselig tett i nesa på tirsdag. Og jeg er ikke forkjøle. Produserer nesten ikke snørr, men hele systemet bare lukker seg totalt. Kjempeslitsomt. Må jo bruke otrivin for ikke å kveles. men jeg vil jo ikke bli avhengig. Jepp, det er det! Ei venninne av meg som var gravid for en stund siden var plaget med tett nese hele svangerskapet: Etterhvert googlet hun det og fant ut at det var absolutt et kjent symptom ja. Istedenfor otrivin anbefales spray med saltvann til gravide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 12. oktober 2017 #213 Del Skrevet 12. oktober 2017 34 minutter siden, strawberry skrev: Jepp, det er det! Ei venninne av meg som var gravid for en stund siden var plaget med tett nese hele svangerskapet: Etterhvert googlet hun det og fant ut at det var absolutt et kjent symptom ja. Istedenfor otrivin anbefales spray med saltvann til gravide Ånei tett nese helt til mai?? Og da har jo pollen sesongen startet. Jeg googlet otrivin og graviditet og det var visstvikke noe fare. Men man blir jo avhengig da. Jeg får bruke allergi nesespray fremover. Legen sa den var OK å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 13. oktober 2017 #214 Del Skrevet 13. oktober 2017 Woho! I dag er jeg 9+0 og de kaller det ikke lenger et embryo, men et foster! Det må jeg innrømme føles litt godt ☺️ God fredag den 13. damer ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 15. oktober 2017 #215 Del Skrevet 15. oktober 2017 Jeg er på reise og hadde på bikini i går. Selv om jeg ikke har lagt på meg noe, så ser jeg anderledes ut altså. Følte meg ikke komfortabel i det hele tatt. Følte meg fleskete og tjukk blir nok bedre når jeg får baby bump. I dag er jeg mye kvalm. Mer enn vanlig. Kvalmen har egentlig gitt seg. Og har mye smerter også. Jeg hører forresten på en podcast. 40 uker. Der sier de at uke 9 skal være den verste uka symptom messig. Så får håpe det letter for oss alle fra uke 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 15. oktober 2017 #216 Del Skrevet 15. oktober 2017 Kjenner til det med endringer på kroppen. Nå er magen bare oppblåst og føles hoven. Det blir noe annet når babymagen kommer skikkelig ❤️ Godt å høre at uke 9 er verst. I dag sov jeg fra 01:00-15:40 😳 Helt skutt! Ikke noe godt med kvalme og smerter. Håper det går over for din del. Er slitsomt når kroppen jobber på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 15. oktober 2017 #217 Del Skrevet 15. oktober 2017 Gratulerer med passert 9+0, Fanteria! :D Håper kvalmen og smertene gir seg raskt. Hvilke smerter har du? Vi får bare tenke at det er verdt det, når det pågår. Tenker så heldig vi her er som har blitt gravide, og hvor mye folk ville gjort for å være i vår situasjon (selv med spy, smerte, trøtthet, kvalme +++). Merker her også at magen ikke er slik den har pleid å være. Har nesten ikke klær å ha på meg, jeg er tydeligvis litt for glad i tettsittende klær, for nå er det nesten ingen av klærne mine som skjuler magen synes jeg. "Jeg har ikke noe å ha på meg" er plutselig reelt, jeg måtte til med nødvask av klær her en dag Hjemme er det heldigvis noenlunde trygt å bruke tettsittende klær, helt til kjentfolk plutselig kommer innom en tur, da er det bare å holde inne magen så godt jeg klarer. Sover sinnsykt mye her også, det har blitt rundt 11 timer hver natt. Slukner på sofaen i 9-tiden hver kveld omtrent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 15. oktober 2017 #218 Del Skrevet 15. oktober 2017 Jeg holder på å slukne nå, så jeg har tenkt meg i seng hvert øyeblikk. Hodepine har jeg og. Men den tette nesa har heldigvis gitt seg. Jeg har ikke brukt nesespray på snart 2 døgn nå. Så da håper jeg det bare var en blaff av et symptom. Er det ingen juni-termin'ere som. har kommet seg inn i tråden her enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 15. oktober 2017 #219 Del Skrevet 15. oktober 2017 Jo, også har jeg begynt å smøre inn magen nå. Jeg kjøpte body butter i stad. Vet at det liksom ikke skal ha noe å si på strekkmerker med smøring osv, men jeg tenker at det må jo være større sjanse for at det sprekker opp litt hvis man har knusktørr hud (som jeg pleier å ha på vintern) enn om man har frisk og fuktig hud. Leiligheten begynner å forfalle også.. jeg liker å ha det ryddig rundt meg, men jeg har bare ikke energi til å rydde eller lage mat eller noe som helst nå. Og samboern ser ikke rot Dessuten har han veldig masse på jobb for tiden, så han er knapt hjemme, så jeg har ikke samvittighet til å mase på han heller. Nei, nå er det natta her altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 15. oktober 2017 #220 Del Skrevet 15. oktober 2017 48 minutter siden, strawberry skrev: Gratulerer med passert 9+0, Fanteria! :D Håper kvalmen og smertene gir seg raskt. Hvilke smerter har du? Vi får bare tenke at det er verdt det, når det pågår. Tenker så heldig vi her er som har blitt gravide, og hvor mye folk ville gjort for å være i vår situasjon (selv med spy, smerte, trøtthet, kvalme +++). Takk! ❤️ Kvalmen min er helt OK. Plages ikke så veldig. Mye verre med bekkenet. Føles som jeg har kramper mellom beina til tider. Pga slark, så spenner muskulaturen seg oppover ryggen. Det stråler nedover lårene og når jeg er sliten, så "klikker" det i hofta som gir sånn småkvalmende følelse. Prøver jeg å legge meg ned på gulvet for å strekke ut føles det som alt er i helspenn og det gjør vondt over alt. Men så lenge premien er som den er, så er det verdt det! Jeg og mannen har ønsket oss dette så lenge, så selv om jeg skulle ønske han kunne dra litt av smertelasset, så skal jeg klare å ta min del av støyten med litt hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå