Mathias Skrevet 12. mars 2005 #181 Del Skrevet 12. mars 2005 drøm søtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #182 Del Skrevet 12. mars 2005 Derfor jeg ikke har vært her så mye faktisk, fordi jeg har det bra! :-D Nå blei jeg glad! Det var godt å høre, Nina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 14. mars 2005 #183 Del Skrevet 14. mars 2005 :o Kaninens dagbok på side 2? *dytter* Har du ikke opplevd noe spennende denne helga da Ninakanina? Må da ha skjedd noe hoppende morro vel! fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 14. mars 2005 #184 Del Skrevet 14. mars 2005 Denne helga har Kaninen vært i London...venter på referat ........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 14. mars 2005 #185 Del Skrevet 14. mars 2005 Ja jeg fikk med meg det, så jeg tenkte at der må det da virkelig ha skjedd saker *venter i spenning sammen med sniglå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 14. mars 2005 #186 Del Skrevet 14. mars 2005 Vi skulle hatt litt ventemusikk å nynne til imens...sånn som de har på telefonsvareren til Telenor f.eks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 14. mars 2005 #187 Del Skrevet 14. mars 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 15. mars 2005 #188 Del Skrevet 15. mars 2005 Tadaaaaaaaa!!!! I'm back, er vel riktig å si, siden jeg har vært en tur over kanalen For en helg!!! Føler jeg har vært borte en uke!!! Vel, jeg dro jo på lørdag. Stod ikke opp når jeg hadde tenkt, og løp jo som en tulling når jeg først fikk dratt meg ut av senga. Skulle jo pakke og stelle meg og komme meg til byen og alt sånn tøys på mindre enn 2 timer! Alle som kjenner meg vet at DET er lite tid. Men jeg klarte det til slutt, og hele veien ned til bussen spurte jeg typen: "Si hva jeg har glemt si hva jeg har glemt spør meg om ting!!! Pass? Ja. Billett? NEI!!!! Åh, men den skulle jeg jo hente på flyplassen ja... Truser? Ja, eh, to? Eeeeeh...bankkort? Ja." Hehe, någet stresset kan man si! Så skilte vi lag i byen, han skulle på vorspiel og jeg skulle til London. Grei deal Men tror dere sørenmeg ikke at flybussen ikke gikk!!!! Ikke før det var for sent for meg anyhow. Så jeg måtte ta drosje. Igjen. Teite meg som ikke sjekket når den gikk... Det ble en 20 minutters kjøretur hvor jeg måtte høre på han her gubben som hadde hatt en katt som han hadde så unikt forhold til, for den var sååååå spesiell, og han hadde lest i en bok på biblioteket at når katter blunker så smiler de, så han kunne stå i flere minuuuutter å bare blunke til katten sin... Hehe, yeye, fint for deg! Han ble litt stille når jeg fortalte at hunden min, HAN er spesiell han, for han smiler med tennene! (men han gjør det) Vel ute på flyplassen gikk alt helt fint faktisk, ingenting mystefistisk å berette om. Så kommer jeg meg til Victoria Station i London, og finner faktisk bussen mamma hadde forklart jeg skulle ta. Var HELT uten peiling på hvor jeg skulle av, så da jeg spurte damen ved siden av meg hvor jeg skulle gå av når jeg skulle av ved Royal Albert Hall smilte hun og sa at hun også skulle av der. Flaks! Så jeg fant hotellet uten problemet, hehe, og er strålende fornøyd med det. Men der sto jo mamma og var helt oppstressa, for når hun hadde kommet hadde de gitt rommet hennes til noen andre!! Så hadde de sendt henne ned på et annet hotell nede i gata, men "der luktet det så forfææææærdelig" at der ville hun ikke bo, og hadde kommet tilbake til dette hotellet, satt seg i lobbyen, og sagt hun nektet å rikke seg før de hadde ordnet det!!! Mammaaaaaa... :oops: Så hadde de ringt en fyr som alltid hadde et fast rom, han *bodde* nesten der, så han sa det var greit vi bodde der siden det bare var snakk om en natt. Haha, så mamma fikk viljen sin!!! Hun kan være så fjern av og til... Så gikk vi inn på rommet, jeg skiftet sko og jakke, og så dro vi rett til teater-området. Mamma hadde et stykke hun ville se, på gunn av en engelsk skuespillerinne som hadde hovedrollen, som visstnok lignet på mamma. Eeeeeh, jaokay? Fantastisk grunnlag for å bestemme hva vi skal se!! Men hun visste ikke hva det het, hvor det gikk, eller når det begynnte!!!! Etter litt detektivarbeid fant vi til slutt ut hvor det skulle være, og vi løp ned dit. Ja, mammaen min LØP faktisk!! Det har jeg aldri sett før!!! :o Så da vi kommer heseblesende inn døra på teateret like etter at mamma stoppet en brøkdel av et sekund for å hyle "DER ER HUN!!!!" når hun så plakaten utenfor, var det bare for å få vite at stykket hadde begynnt for fem minutter siden :-( Men mamma gir seg ikke, dadadadaaaaaa.. Haha, hun fikk to billetter, og de viste oss inn i salen, muuuusestille, og vi satte oss på to seter helt ytterst Dritbra plasser!! Men vi ante jo ikke hva stykket var om, haha, for vi rakk jo ikke å kjøpe program eller noen ting. Og for et stykke.. Det var en komedie om et ektepar fra ca 1940årene som skulle ha en okkult seanse bare for å få stoff til boken han skulle skrive. Men det som skjedde var at ekskona hans kom tilbake som gjenferd!!! Det var dritmorsomt, og eskalerte helt, med mord og det hele... Var kjempegøy!! Men mamma liker ikke sånn spøkelser og sånn, haha, søte mamma.. Satt sånn i pausen " Ja, det e jo bare tull, je trenge ikke være redd, det e jo bare sånn "fikksjånn" (fiction)." Trodde jeg skulle le meg ihjeeeeel "Mamma!" sa jeg, "det er TEATER! Du VET jo at det ikke er et spøkelse, men at de andre skuespillerene bare later som om de ikke ser henne!" "Ja ja det e jo sant det.." Svarte hun da, hehe, med sånn "nå skal jeg være tapper"-stemme!! Hun er så skjønn!! Vel, så dro vi for å spise på en restaurant hun hadde hørt om. Fant jo fort ut at det var mamma-uglerimosen på det opplegget der, når drosjesjåføren kjørte oss inn i finere og finere bydeler, og han fortalte at DIANA hadde det som yndlingsrestaurant!!! Jeg hveste til mamma i baksetet "hva er det du driver med nå, jeg har jo dongri på meg!!!". Men haha, hun mente det gikk heeeeelt fint! Det gjorde det forsåvidt også, helt til vi skrekkslagne fant ut at de ikke tok kredittkort først etter at vi hadde satt oss ned! :o Så det endte med at vi bare kunne bestille hver sin lille forrett og ha vann til maten, etter at jeg hadde sittet og talt penger fra alle lommene våre... :oops: Kelnerene så litt rart på oss da ja!!!! Og det var jo sånn super-posh plass, så det var en håndfull risotto på en stooooor tallerken, med to-tre gressløk fint dandert over en kongereke som sto i midten som et tårn! Og jeg som var driiiitsulten etter en lang dag!! Haha, det ble roomservice på hotellrommet etterpå, fikk noen ekle ost og skinkesandwitcher... Men jeg ble mett iallefall Dagen etterpå skulle mamma på skolen, var derfor vi var i england. Vi avtalte at jeg skulle komme bort til henne klokken 1 med matpakke og noe og drikke så hun kunne ha lunsj. Vel, grei avtale, og jeg vinker henne avgårde til skolen mens jeg går for å legge meg. Men da ringer søstera mi, og hun prater med meg i over en time!!! Så jeg fikk jo ikke sovet noe, selv om jeg var drittrøtt. Da var det nemlig på tide å sjekke ut, og begynne å gå mot den gaten der de solgte mat. Vel, jeg pakker og steller meg, og begynner å gå. Og går. Og går. Herregud... Til slutt finner jeg et sted de solgte sandwicher, men da fant jeg ikke skolen til mamma!! Jeg mener det, jeg fikk helt noia, gikk rundt og rundt og rundt det ene kvartalet i en halvtime, fortere og fortere jo nærmere klokka ble ett!! Til slutt går jeg den samme veien for n'te gangen, og akkurat i det jeg tenker "dette rekker jeg ikke, stakars mamma som ikke får lunsjen sin..." hører jeg plutselig masse trommer!!! Yehey, jeg snur meg, og der, der er jo skolen! Rett ovenfor Royal Albert Hall som mamma sa, men så "stille og rolig" i fasaden at jeg ikke hadde sett det var skolen hennes! Hadde gått forbi fem ganger!!!! Så jeg fant jo mamma inne på musikkskolen akkurat i tide, hun fikk maten sin, og jeg gikk igjen. Stod der på gata og følte meg litt sånn...sliten og pjusk. Hadde ikke noe lyst å gå i klesbutikker i den tilstanden, svett og varm, så jeg tuslet opp til enden av gata, der jeg hadde sett (sikkert fem ganger siden jeg gikk rundt og rundt) at the National History Museum var!! Så jeg gikk der inne jeg til klokka var fire og jeg skulle møte mamma på hotellet igjen, og så på utstoppede dyr, spesielle steiner, stoooore dinosaurskjeletter og meteorer!!!! Koste meg som en liten unge!!!! De hadde dodo'er og tazmansk pungulv og allslags ting som er utdødd og ting jeg alltid har hatt lyst å se.. Tilogmed snøleopard!!!! Så timene fløy jo :oops: Rakk akkurat tilbake til hotellet, og var kjempesliten. Da kommer mamma og sier at vi skal ta toget til gatwick, stelle oss, ta toget tilbake og møte vennene hennes for å spise middag med dem!!! Men da satte JEG meg på bakbeina... Haha, så vi fikk et annet rom enn det vi hadde hatt, bare et lite enkeltrom, bare for noen timer fra 4 til syv. Så jeg fikk sovet litt mens mamma gikk og kjøpte seg en fruktsalat og noe vann Så stelte vi oss, kom i superstemning, og ble hentet 5 over 7 av ei dritskjønn lita kineser dame! Det var konen til Dennis Lee som er mammas musikkvenn, og vi 4 pluss broren til hun konen skulle altså på kinesisk restaurant! Juhu, med folk som vet hva som er godt, liksom!!! Gledet meg kjempemasse, og vi kjørte bånn pinne inn til et sånn kina-strøk, haha, oss fem i en liten minimini-bil... Vi var nok et syn! 3 kinesere og meg og mamma... Haha huff... Vel, vi fikk et stort bord med sånn snurre-dings på midten, og de bestillte masse forskjellig uten å spørre oss, haha, for de visste hva som var godt Hørte bare hvordan de snakket i full guffe på kinesisk.. Var dritkuult Meg og mamma var de eneste som ikke var asiatiske der inne!! Maten var nydelig, bortsett ifra noen griselabber som lå på en seng av noe jeg trodde var tykke skiver av stekt løk. Tok en i munnen, tygget, og kjente hvordan blodet forsvant fra ansiktet. :o :kvalm: konsistensen var helt jævlig, det var som å tygge på seig brusk! Jeg konsentrerte meg om å få det ned, smile, og ta en slurk cola. Hehe, vel, så er jeg ferdig med ufyseligheten, og da snurrer hun kona bordet rundt slik at den tallerkenen kom tilbake til meg og smiler bredt og sier: "Do you want more jellyfish?" (glassmanet!!!!!!) :o :hår: Jeg mener det, det var DET jævligste jeg har tygget på i hele mitt liv, og JEG er ikke kresen!!!! æææææææsj...... Vel, etterpå ble vi kjørt til togstasjonen, rakk akkurat toget (mannen blåste i fløyta og sa "ruuuuuun" akkurat i det han så oss, 50 meter borte! Så jeg så mamma løpe TO ganger denne helgen her! ), og tenkte at det skulle bli deilig å legge seg. Men akkurat da piper det i telefonen min... Er søstera mi i Eastbourne som lurer på om jeg kan passe nevøen min i noen timer på mandagen, for han er syk og kan ikke være i barnehagen, hun må på jobb, og daddyen kommer ikke hjem fra nattevakt før klokka 10 ! Hun spurte først på tull, sa hun, men jeg sa ja! For mamma skulle jo rekke et fly 7.15 anyway, så... da kunne jeg vel stå opp jeg også? Så mandag morgen klokka 5 så står meg og mamma opp og steller oss og spiser frokost!! Æææææh det var tidliiiiiig... Mamma stresset noe sinnsykt, var redd for å miste den minibussen som skulle kjøre til flyplassen. Så da vi skulle gå innså hun plutselig at hun hadde forsynt seg litt vel mye ved buffe'en, for hun hadde en diger baguette liggenes urørt på tallerkenen. Så begynner hun å pakke den inn i servietter og pakke inn litt ost og greier! Og så spør jeg hva hun skal med det. Nei, det skulle JEG ha med meg i bagen MIN!!! Herregud, jeg ser på henne og sier nei. Så begynner hun å dra opp glidelåsen på bagen min!!!! Alle som har møtt mamma vet at hun kan være veldig distrè, og veldig stressa for ingenting, og når hun er stressa er ørene helt tette og intelligensen skrudd av. Så sier jeg nei en gang til, men hun fortsetter! Endte med at jeg måtte rykke bagen til meg og si "NEI!" slik jeg sier til hunden når han gjør noe galt! Haha, drithøyt! Da skvatt hun, sa "nei nei, eh, nei", la fra seg baguetten og spratt opp og småløp ut døra for å rekke minibussen. Jeg reiser meg rolig opp, sier adjø til de i resepsjonen, og går mot døra. Der kommer mamma stormende inn med det der kritthvite stressa ansiktet sitt med kulerunde øyne, og løper rett forbi meg og mot resepsjonen, sier noe om at sjåføren ikke var der! Jeg tenker bare "åååh jesus christ slapp av..." og går videre ut, og der kommer hun, like bak meg, med sjåføren på slep Mamma kan terge en stein, altså!!! Så skilte vi lag, og hun dro til spania for å fortsette ferien sin der, mens jeg dro til Eastbourne og passet verdens søteste lille gutt. Gikk helt fint, men jeg måtte passe ham fra 8 til 14, og var helt ødelagt trøtt da jeg var tilbake på flyplassen. Vel ute på flyplassen kjøper jeg 42 cream eggs (!!!!!!!!) fordi jeg føler at jeg har lovet noen å få smake.. Hehe, måtte le da jeg kom hjem, det ser jo helt sinnsykt ut.. Et cream egg er et sjokolade-egg med glasur inni, vanvittig mektig! Pakker det ned i bagen og stiller meg i kø for å sjekke inn. Der legger jeg merke til en mann som ser litt spesiell ut, står og titter bort på meg hele tiden. Bart, grått hår, fin dress, frakk, rødt skjerf, og en litt sånn "jeg er bedre enn deg"-holding. Tenker at "fytti han var ekkel", og ser en annen vei. Timene går, og jeg kjøper 3 liter sprit for første gang i hele mitt liv Var dritredd for tollen, har jo aldri smuglet noe jeg, tenkte at det var typisk at de skulle sjekke meg i dag... J eg finner noen sko jeg MÅTTE ha, men kjøpte ei veske istedenfor. Men så var flyet forsinka, og jeg tok det som et tegn på at jeg skulle få tid til å tenke meg om og angre, så jeg løp opp igjen, prøvde dem i en fart, og kjøpte dem ÅÅÅÅÅH jeg eier ikke viljestyrke.. Så endelig, når flyet skulle ha gått for 10 minutter siden, da kommer endelig gate-nummeret opp, og en flokk stressa nordmenn begynner å gå den lange veien. Jeg var først, haha, så det var deilig å slippe å ta hensyn til noen, bare ture avgårde, få sjekka pass og billett og sette meg nærmest døra ut til flyet. Takk gud for iPod... Den har gjort turen min sååå mange ganger bedre enn hvis jeg ikke hadde hatt den!!!! Så mye venting og så mye reising.. Vel, omsider slippes vi inn i flyet, og jeg dumser ned i vindussetet mitt og tenker at nå, nå skal jeg sove. Øynene glipper hele tiden, og jeg er utslitt etter så mye som jeg har sett, så mye reising, så mye gå-ing, så lite søvn... Og der kommer han. Mannen fra innsjekkinga. Og setter seg ved siden av meg. Hva faen var oddsen for DET?! Han begynner umiddelbart å snakke. Og snakker. Og snakker. Hele veien. Fra klokka halv syv til klokka halv 11 norsk tid. Jeg fikk en halvtimes pause da jeg sa at jeg var trøtt og trengte å hvile, men han vekket meg da maten kom, og fortsatte å prate. Og prate.. Og herregud for en høylydt mann!! Og alle var kvalme. Høybråten var en kvalm mann. Rimi-Hagen. Og Reitan. Absolutt alle emner jeg trodde var trygge, klarte han å peile inn på politikk eller samfunnsdrit, og alle var kvalme!! alle var drit!! Og han snakket så høyt, herreguuuuud... Det var jo helt stille på flyet, alle var jo så slitne, men han pratet som om han skulle overdøve et barneselskap med femten 6åringer med ADHD!!!!! :o :oops: Og så lo han av seg selv hele tiden, og da hoppet han opp og ned i stolen så jeg satt og vinglet i setet mitt, og slo armene mot stolen foran seg, HAHAHAHAHAHAAAAAAAA, snudde seg mot meg og de over midtgangen, med et sånn "haha nå sa jeg noe morsomt, eller hva?"-ansikt. :o Jesus Christ, jeg trodde jeg skulle dø... Og han spanderte maten og drikken på meg! Da MÅTTE jeg jo være høflig med ham etterpå! Var jo ikke noe mulighet for å takke nei, han var jo helt..skrudd! Satt der og hadde vin til maten og gin&tonic etterpå.. Ååååååh for en skrudd mann!! Men det gikk bra i tollen, og jeg kom meg hjem. Og i natt sov jeg helt til klokka ett... Så nå sitter jeg her, med 3 liter sprit, 42 cream eggs, et trøtt tryne og en tur jeg aldri vil glemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 15. mars 2005 #189 Del Skrevet 15. mars 2005 Hadde ventet på den rapporten ja, så morro å lese om mora di, skjønner at dere er bittelitt i slekt ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. mars 2005 #190 Del Skrevet 15. mars 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 15. mars 2005 #191 Del Skrevet 15. mars 2005 humre.... bra skrevet! Men du, hunden din er sinna når den viser tennene, du ve det? Og han mannen, han er fra Bergen?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 15. mars 2005 #192 Del Skrevet 15. mars 2005 Ikke min hund, han smiler med tennene nemlig!! Han er meeeeeget spesiell :-D Meg og mamma i slekt ja? Det kan du skrive opp... Ikke alltid jeg liker å innrømme det, men vi er utrolig like! Nå er jeg nettopp ferdig på jobb, har gått greit. Sjefen har hatt sine gullkorn, hehe.. Den mannen er rar altså. Gleder meg til å legge meg i kveld!! Og så er jeg skikkelig hypp på typen i dag.. Hmm.. Lurer på om jeg har eggløsning eller noe sånn?!?!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 16. mars 2005 #193 Del Skrevet 16. mars 2005 Herreguuud, for en tur! Hørtes kaotisk herlig ut (eller herlig kaotisk?) uansett; velkommen hjem,kaninen vår!Du har vært savnet. Lompe- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 16. mars 2005 #194 Del Skrevet 16. mars 2005 Ønsker deg en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 16. mars 2005 #195 Del Skrevet 16. mars 2005 Godt ha lyst på typen en hel dag også da!.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 16. mars 2005 #196 Del Skrevet 16. mars 2005 Namnam typen min Tror jeg er litt sånn...gruer meg til han drar hjem for påska, han skal være hjemme i 2 uker mens jeg skal være her i Bergen og jobbe og ta meg av hunden. Kommer til å savne ham som en gaaaaal Nå begynner lost, så nå skal jeg sette meg foran tv. Og så er det rett i seng, skal på jobb i morgen!!! Wish me luck, blir en sprø lang dag i morgen. Jobb 7-13, kollokvie fra 14-16, studieseminar fra 16-19, og så muuuuuuuuligens en liten bytur!!! Men du Sniglå, vil du bli med på cafè på fredag? Så jeg får set tdeg før du drar hjem for påska? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 16. mars 2005 #197 Del Skrevet 16. mars 2005 Ååååh jeg sitter og ler og ler... Raske Menn var på tv nå, haha, de var dødsmorsomme.. Ripsnytt istedenfor riksnytt, bæret istedenfor været, sånn helt tåpelig som jeg ler meg ihjel av... Nei nå må jeg legge meg altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 17. mars 2005 #198 Del Skrevet 17. mars 2005 Heja! Venta på å få høre fra deg i går, trodde du ville være med å trene... Men men! æniveis, jeg reiser tidlig på fredag, sikkert sånn ti halv elleve, og før det må jeg nok pakke.... Og i dag er du kjempetravel? hmpf. Komme hjem i påsken du også!!! Etter påske så kommer mine foreldre på besøk, de skal være der helt til den 11. april. To dager etter kommer svigers og skal være der til slutten av uka! STRESS! Men innimellom der skal vi nok treffes, skal du se *klemmemassepåmykekaninen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 17. mars 2005 #199 Del Skrevet 17. mars 2005 Åneeeeeeei Det er jo tusen år uten Sniglå jo!!!!! Åee... Men sånn utenom at jeg er lei meg for det, så må jeg si: Juhuuuuuuu!!! Jeg skal uuuuuuuuuuuut!!!!!!!!!!! Meg og typen skal til kameraten hans som har fagfest på et utested i byen, det skal bli gøy! Er i stambaren min, haha, så jeg håper noen av bartenderene "mine" er på jobb!! Men samtidig ikke egentlig... Ikke at jeg gjør noe galt når jeg er på byen, men å kombinere ninagårpåbyenalene med ninagårpåbyenmedkjæresten kan bli litt vanskelig. Hmmm... Håper ikke han blir sinna om jeg er "nina" med folk slik jeg pleier... Veeeeeel, vi får se hva kvelden bringer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #200 Del Skrevet 17. mars 2005 Det virker som om tilværelsen din er fyllt av glede og lyst for tiden, Nina. Det er bra det går bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg