Gå til innhold

Må man betale om man blir hentet i ambulanse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så rart, for faren min er det. :roll:  Han er sjef over de andre legene på sykehuset han jobber på. Her i Norge ja.

Anonymkode: b9a87...b93

Rart at faren din da vet så lite om helsekostnader. :phaedra:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Leo skrev:

Egentlig skulle du nok ha betalt egenandel den siste gangen også, men av og til går de nok litt i surr. Da jeg ble lagt inn på sykehuset i fjor høst og skulle ta masse prøver, røntgen osv. ble de etter hvert usikre og visste ikke helt hva jeg skulle betale egenandel for og ikke fordi jeg formelt sett ble lagt inn i løpet av prosessen. Uansett er det jo ikke snakk om store summer og aldri snakk om at man må betale det en utrykning med ambulanse faktisk koster. 

Hadde man betalt den reelle kostnaden for å bli hentet i ambulanse tipper jeg det hadde kostet 5-6000 kroner.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mystix skrev:

Hadde man betalt den reelle kostnaden for å bli hentet i ambulanse tipper jeg det hadde kostet 5-6000 kroner.  

Sannsynligvis mye mer med tanke på utstyr, bemanning på vakt osv. osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du innlagt på sykehuset får du uansett ikke regning. Forsikring eller ikke.

Har blitt hentet av ambulanse til sykehus. Ingen regning. Har ingen forsikring.

Anonymkode: 36fc7...61d

Jo, det får man! Jeg var innlagt på sykehuset, og fikk regninger på "konsultasjon med lege" som hendte imens jeg var innlagt. Dvs, det var overleger som vurderte min situasjon, som skrev ut medisiner osv. Alt dette fikk jeg regninger på. Siden jeg var så mye innlagt, mange ganger, så gikk regningene til inkasso for jeg fikk jo verken sett dem eller betalt dem før etter lang tid.

Så man kan få regninger i posten. Dette var Ahus

Anonymkode: cb9bb...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så rart, for faren min er det. :roll:  Han er sjef over de andre legene på sykehuset han jobber på. Her i Norge ja.

Anonymkode: b9a87...b93

Yeah right :roll:

 

Anonymkode: ae4c5...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Citronella skrev:

Kanskje du hadde nådd taket for egenandel og hadde/har frikort? 

Det var helt på begynnelsen av året, så var fortsatt langt unna egenandelstaket. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det får man! Jeg var innlagt på sykehuset, og fikk regninger på "konsultasjon med lege" som hendte imens jeg var innlagt. Dvs, det var overleger som vurderte min situasjon, som skrev ut medisiner osv. Alt dette fikk jeg regninger på. Siden jeg var så mye innlagt, mange ganger, så gikk regningene til inkasso for jeg fikk jo verken sett dem eller betalt dem før etter lang tid.

Så man kan få regninger i posten. Dette var Ahus

Anonymkode: cb9bb...924

Jeg og. Mannen min hadde med posten til meg på sykehuset, og legen tok en telefon, etter det hørte jeg ikke mer. 

Løste det seg for deg?

3 timer siden, Leo skrev:

Egentlig skulle du nok ha betalt egenandel den siste gangen også, men av og til går de nok litt i surr. Da jeg ble lagt inn på sykehuset i fjor høst og skulle ta masse prøver, røntgen osv. ble de etter hvert usikre og visste ikke helt hva jeg skulle betale egenandel for og ikke fordi jeg formelt sett ble lagt inn i løpet av prosessen. Uansett er det jo ikke snakk om store summer og aldri snakk om at man må betale det en utrykning med ambulanse faktisk koster. 

Sannsynligvis gikk det litt i surr for dem midt oppi alt stresset. Jeg har uansett kommet over egenandelstaket og fått frikort, så i praksis har det jo ikke betydd så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mystix skrev:

Hadde man betalt den reelle kostnaden for å bli hentet i ambulanse tipper jeg det hadde kostet 5-6000 kroner.  

Det er faktisk 10.000.

Anonymkode: f7ff5...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...