Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Dojakitty skrev (39 minutter siden):

De har vel gjerne besøk uten at hun snapper det 🤷🏻‍♀️

Hun som snapper alt, hadde også snappet at hu får besøk 😅😅

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nonish91 skrev (16 minutter siden):

Hun som snapper alt, hadde også snappet at hu får besøk 😅😅

Var det jeg mente også. Tror aldri jeg har sett besøk annet enn broren som kom på døren med vann til PK men som bare sto i gangen? Mulig jeg tar feil altså, men jeg bare har lagt merke til dette siden jeg begynte å følge hennes i høst (har nå avfulgt for blir for mye klaging)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprettballen skrev (7 minutter siden):

Var det jeg mente også. Tror aldri jeg har sett besøk annet enn broren som kom på døren med vann til PK men som bare sto i gangen? Mulig jeg tar feil altså, men jeg bare har lagt merke til dette siden jeg begynte å følge hennes i høst (har nå avfulgt for blir for mye klaging)

De hadde iallfall besøk/juleverksted i adventstida, et par ganger tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på snap at hun måtte "ta det opp med klinikken" i forhold til kvalme. Hun har allerede fått kvalmestillende medikament. Hva mer tror hun legen kan gjøre? Trylle det vekk? 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprettballen skrev (1 time siden):

Var det jeg mente også. Tror aldri jeg har sett besøk annet enn broren som kom på døren med vann til PK men som bare sto i gangen? Mulig jeg tar feil altså, men jeg bare har lagt merke til dette siden jeg begynte å følge hennes i høst (har nå avfulgt for blir for mye klaging)

Jeg aner ikke hva som er sant, men ikke sikkert besøket vil være med på snap. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (1 time siden):

Hun som snapper alt, hadde også snappet at hu får besøk 😅😅

Ikke hvis besøket ikke vil være med på snap 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (35 minutter siden):

Ikke hvis besøket ikke vil være med på snap 

Nei, men ho hadde garantert snakket om det etterpå. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abrahima skrev (45 minutter siden):

Så på snap at hun måtte "ta det opp med klinikken" i forhold til kvalme. Hun har allerede fått kvalmestillende medikament. Hva mer tror hun legen kan gjøre? Trylle det vekk? 

 

Tenkte det samme. Det er virkelig helt utrolig 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abrahima skrev (1 time siden):

Så på snap at hun måtte "ta det opp med klinikken" i forhold til kvalme. Hun har allerede fått kvalmestillende medikament. Hva mer tror hun legen kan gjøre? Trylle det vekk? 

 

Fordi hun enda tar andre medisiner hun fikk fra klinikken. De kan også forårsake kvalme. Hvis det er enighet om å slutte med dem nå, kan formen forhåpentligvis bli bedre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt stina siste halve året.. og jeg synes denne jenta syter over alt.. for en dramaqueen hun var under forsøket.. (ja jeg vet hvordan ett ivf forsøk føles på kroppen, har vært gjennom 7 selv)

  • Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (45 minutter siden):

Jeg har fulgt stina siste halve året.. og jeg synes denne jenta syter over alt.. for en dramaqueen hun var under forsøket.. (ja jeg vet hvordan ett ivf forsøk føles på kroppen, har vært gjennom 7 selv)

Alt ved den dama der er sykelig! Helt vilt å være så ung og ha så mye issues om alt mulig rart, når livet hennes egentlig ligger til rette for å kunne ha det så bra. Hun har alt mange bare kan drømme om, en snill mann, hus, bil, mye penger osv. Bare nok et eksempel på at penger og velstand ikke gir lykke, om man ikke har det bra i sitt eget hode. 

  • Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lzzy skrev (1 time siden):

Alt ved den dama der er sykelig! Helt vilt å være så ung og ha så mye issues om alt mulig rart, når livet hennes egentlig ligger til rette for å kunne ha det så bra. Hun har alt mange bare kan drømme om, en snill mann, hus, bil, mye penger osv. Bare nok et eksempel på at penger og velstand ikke gir lykke, om man ikke har det bra i sitt eget hode. 

AMEN! 👏🏼👏🏼👏🏼

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lzzy skrev (6 timer siden):

Alt ved den dama der er sykelig! Helt vilt å være så ung og ha så mye issues om alt mulig rart, når livet hennes egentlig ligger til rette for å kunne ha det så bra. Hun har alt mange bare kan drømme om, en snill mann, hus, bil, mye penger osv. Bare nok et eksempel på at penger og velstand ikke gir lykke, om man ikke har det bra i sitt eget hode. 

Det er egentlig litt trist å si sånt. Hun har vært åpen om at hun har hatt en depresjon tidligere, og mentale utfordringer er vanskelig å håndtere. Det at livet ser perfekt ut utad betyr ikke at det er det. Å være ung er ikke lenger en garanti for at helsa er bra eller at situasjoner trenger å være grei. Det kan være flere grunner til at hun kanskje sliter litt mer nå enn det andre gjorde i samme situasjon. Hun er veldig sårbar nå og deler det hun synes er vanskelig. Det har hun lov til, også har vi andre lov til å ikke følge om det plager oss.

  • Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle dager, nå må dere roe ned konspirasjonsteoriene.

Jeg fikk henvisning til Porsgrunn i slutten av september og var i gang med behandling i midten av november. Kjenner til flere andre som har hatt tilsvarende ventetid der i den perioden. Stina og PF har ikke hatt noen "rekordtid" på å komme inn der, selv om mange dessverre også har ventet lenger. Ventetidene kan variere mye, og det er sikkert diverse faktorer som avgjør hvem som får komme inn raskt. 

Blir teit å finne opp teorier om at sykehuset gir spesialbehandling fordi hun er influenser, eller at de er korrupte og hun har betalt seg inn, når mange av oss vanlige folk også har fått lik ventetid.

Utifra det jeg kan forstå av hvem som blir tatt inn raskt, så virker det faktisk som de ofte tar raskt inn de som har gode forutsetninger for å få det til, slik at de er raskt inn og raskt ut igjen, istedenfor å vente til situasjonen deres forverres slik at det hoper seg opp over mange år sånn som det har gjort på omtrent alle andre steder i landet.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 7
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina synes det er ganske vanvittig at første trimester som er ganske jævlig for mange ikke blir snakka om i det hele tatt 🤣 Altså, har hun bodd under en stein eller?? Føler det er VIDEN KJENT at første trimester gir kvalme og oppkast for de aller fleste. 

  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, snurk said:

Stina synes det er ganske vanvittig at første trimester som er ganske jævlig for mange ikke blir snakka om i det hele tatt 🤣 Altså, har hun bodd under en stein eller?? Føler det er VIDEN KJENT at første trimester gir kvalme og oppkast for de aller fleste. 

Jeg hadde ingen kvalme eller oppkast. Jeg hadde et fantastisk svangerskap, men gikk inn med positiv innstilling og lot få ting stoppe meg. Det eneste jeg var bekymret for var om barnet levde, siden han aldri sparket. 😅

Tankenes kraft er et interessant fenomen har jeg erfart. Om man fokuserer på det negative, vil man oppleve negativitet. Om man tenker positivt og er takknemlig, vil livet bli mer positivt og lettere å leve. 
 

Jeg har avfulgt Stina, men på utforsk har hun snakket om kvalme i tre dager? Det holder å si man er kvalm en gang. Ingen orker å høre på klaging og symptomer. De fleste på Stinas alder har vel sikkert også vært i gjennom en graviditet, så hennes innhold er ikke unikt og interessant - ikke for meg i hvert fall. 
 

Jeg må faktisk si at jeg har mer sansen for PelleK. Han virker som en interessant og fin mann. Det er gøy med de låtene han lager. Han passer jo rett inn i en Disney film. 😊

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marihone skrev (2 timer siden):

Jeg hadde ingen kvalme eller oppkast. Jeg hadde et fantastisk svangerskap, men gikk inn med positiv innstilling og lot få ting stoppe meg. Det eneste jeg var bekymret for var om barnet levde, siden han aldri sparket. 😅

Tankenes kraft er et interessant fenomen har jeg erfart. Om man fokuserer på det negative, vil man oppleve negativitet. Om man tenker positivt og er takknemlig, vil livet bli mer positivt og lettere å leve. 
 

Jeg har avfulgt Stina, men på utforsk har hun snakket om kvalme i tre dager? Det holder å si man er kvalm en gang. Ingen orker å høre på klaging og symptomer. De fleste på Stinas alder har vel sikkert også vært i gjennom en graviditet, så hennes innhold er ikke unikt og interessant - ikke for meg i hvert fall. 
 

Jeg må faktisk si at jeg har mer sansen for PelleK. Han virker som en interessant og fin mann. Det er gøy med de låtene han lager. Han passer jo rett inn i en Disney film. 😊

Komisk å tro at man kan tenke bort kvalme,bekkenløsning og andre gravid plager ved å bare tenke positivt🤣

  • Liker 19
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (3 timer siden):

Jeg hadde ingen kvalme eller oppkast. Jeg hadde et fantastisk svangerskap, men gikk inn med positiv innstilling og lot få ting stoppe meg. Det eneste jeg var bekymret for var om barnet levde, siden han aldri sparket. 😅

Tankenes kraft er et interessant fenomen har jeg erfart. Om man fokuserer på det negative, vil man oppleve negativitet. Om man tenker positivt og er takknemlig, vil livet bli mer positivt og lettere å leve. 
 

Jeg har avfulgt Stina, men på utforsk har hun snakket om kvalme i tre dager? Det holder å si man er kvalm en gang. Ingen orker å høre på klaging og symptomer. De fleste på Stinas alder har vel sikkert også vært i gjennom en graviditet, så hennes innhold er ikke unikt og interessant - ikke for meg i hvert fall. 
 

Jeg må faktisk si at jeg har mer sansen for PelleK. Han virker som en interessant og fin mann. Det er gøy med de låtene han lager. Han passer jo rett inn i en Disney film. 😊

Dette er så hensynsløst at det er på nippet til å være latterlig. Du er heldig om du mener tankens kraft kan hindre kvalme osv. Durek hadde nok hatt sansen for deg.

  • Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (3 timer siden):

Jeg hadde ingen kvalme eller oppkast. Jeg hadde et fantastisk svangerskap, men gikk inn med positiv innstilling og lot få ting stoppe meg. Det eneste jeg var bekymret for var om barnet levde, siden han aldri sparket. 😅

Tankenes kraft er et interessant fenomen har jeg erfart. Om man fokuserer på det negative, vil man oppleve negativitet. Om man tenker positivt og er takknemlig, vil livet bli mer positivt og lettere å leve. 
 

Jeg har avfulgt Stina, men på utforsk har hun snakket om kvalme i tre dager? Det holder å si man er kvalm en gang. Ingen orker å høre på klaging og symptomer. De fleste på Stinas alder har vel sikkert også vært i gjennom en graviditet, så hennes innhold er ikke unikt og interessant - ikke for meg i hvert fall. 
 

Jeg må faktisk si at jeg har mer sansen for PelleK. Han virker som en interessant og fin mann. Det er gøy med de låtene han lager. Han passer jo rett inn i en Disney film. 😊

Er du for faen seriøs?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Komisk å tro at man kan tenke bort kvalme,bekkenløsning og andre gravid plager ved å bare tenke positivt🤣

Enig der, men samtidig er et positivt tankesett ganske avgjørende for hvordan man håndterer og mestrer perioder som kan være vanskelige. Selv hadde jeg ekstrem bekkenløsning, med termin i mars gikk jeg på krykker og var sykemeldtfra august året før og var så og si i tvungen husarrest da bekkenløsningen var så ekstrem. Ble igangsatt et par uker før termin pga det. Hadde jeg latt negative tanket fått fotfeste der så hadde hele graviditeten blitt uutholdelig, men en positiv innstilling og fokus på det som var bra gjorde graviditeten overkommelig og jeg sitter igjen med følelsen av at jeg hadde en fin graviditet på tross av utfordringer.

 

Nå er ikke dette ment som en "se så flink jeg var" kommentar, men mer at det og klare å ha en positiv innstilling virkelig kan verne om ens egen psyke i tøffe situasjoner. Jeg liker Stina godt, og har fulgt henne gjennom ivf prossessen, men ser ikke like ofte på snappene hennes nå da det gjerne er veldig negativt ladet for tiden (om så med god grunn). Håper virkelig for hennes del at hun får en lettere graviditet når hun kommer over i 2. Trimester. Klart det er forferdelig å være så mye kvalm, men nå virket det som det er totalt altoppslukende.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...