Gå til innhold

Stjernekamp 2017


Anglofil

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Gruselgrafs skrev:

Hva faen??. Begynner å frykte at kristenfolket har mobilisert for å la deres egen talentløse representant vinne.... Gaute hadde definitivt overraskende positive fremføringer i dag, men Lisa var bare tragisk.

Den var nå unødvendig. Lisa har mye talent, selv om hun ikke er min favoritt, så ser jeg jo det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Rosalie skrev:

Den var nå unødvendig. Lisa har mye talent, selv om hun ikke er min favoritt, så ser jeg jo det.

Enig. Hun er da virkelig ikke talentløs. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var både Gaute og Lisa sin tur til å gå ut. Neste gang MÅ det bli Lisa, med mindre hun imponerer noe sykt. Hun har vært ganske anonym hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forsinket titting her i kveld, men nå er jeg oppdatert både på fremføringen og meningene her.

Kveldens høydepunkt var IM sin akustiske versjon. Enig at Gaute er på opptur (begynte sist) og Lisa var tam i dag. Og Didrik tar alt. Synes også Adam gjorde det under pari i dag.

Blir vanskeligere å ha noen som klar favoritt, men OK at Gaute måtte ut. (basert på totalprestasjonen, ikke bare i dag)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det sto mellom Didrik og Lisa, så var jeg sikker på Lisa ville havne i bunn 2, så ble veldig paff da det ble Didrik. Synes Didrik var god i går.

Men skjønner ikke hvorfor folk ble SÅ sjokkerte over at Gaute røyk ut og Lisa? Lisa hadde en dårlig kveld, men kanskje de fleste synes Lisa har gjort det bedre enn Gaute til nå og ville se henne videre. Jeg synes Gaute var god i går, men følte ikke han var bedre enn de 4 andre og synes det sto mellom Gaute og Lisa. Helt ok at han røyk ut. Håper Lisa ryker neste lørdag. 

Anonymkode: 86257...c11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var noe stort sjokk at Gaute røyk ut, men han var bedre i går enn han har vært enkelte andre ganger. Selv håpet jeg på at Lisa skulle ryke ut. Men - samme for meg bare Adam vinner. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Didrik er en stilmessig kameleon.

Jeg kjenner jeg har et lite crush på Felberg av en eller annen grunn. :ler:

Anonymkode: b5917...300

Enig i begge deler, Felberg er så gull :ler: 

Didrik imponerer både med allsidighet og dedikasjon til oppgavene gang på gang, virkelig en fornøyelse! Endelig kvitt kjipe Gaute, så blir vi forhåpentligvis kvitt pregløse Lisa neste gang. 

Ida Maria er helt rå, ingen overraskelse at hun ga flatt jern i hardrock. Hun og Didrik var de eneste som var akustiske nok i kveld, de andre hadde for store produksjoner. Gaute kopierte bare originalen til Hellbillies og tilførte ikke noe, men klarte seg overraskende greit i rock.

Lisa var bare flaut å se på, først slakte en FF-låt og deretter med en litt pinlig søtsuppe. Adam imponerer også med allsidighet, men ble litt anonym i dag bak Didrik og IM. Elsker Bowie og var overrasket over låtvalget, men ble positivt overrasket over hans tolkning. 

Holder fortsatt på Adam og Didrik i finalen, basert på rent talent og allsidigheten de viser gang på gang der andre faller gjennom.

Anonymkode: 78b05...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns litt synd på deltakerne i akustisk i går. Det var alt for mye folk og lyd på scenen, og utrolig rart at produsentene ikke skjønte hva sjangeren handlet om. De fleste burde tatt det helt ned. Og Ida Maria hadde jo gjort det, men det syns jeg ble for flatt for min smak.

Men jeg syns alle bortsett fra Lisa var flinke i heavy metal. Jeg syns Lisa har vært god mange ganger og syns hun får ufortjent mye kritikk i denne tråden. Hun hadde ikke sin beste dag i går, og i akustisk ble det litt pute-tv for meg. Men håper hun kommer sterkere tilbake neste lørdag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Jeg syns litt synd på deltakerne i akustisk i går. Det var alt for mye folk og lyd på scenen, og utrolig rart at produsentene ikke skjønte hva sjangeren handlet om. De fleste burde tatt det helt ned. Og Ida Maria hadde jo gjort det, men det syns jeg ble for flatt for min smak.

Men jeg syns alle bortsett fra Lisa var flinke i heavy metal. Jeg syns Lisa har vært god mange ganger og syns hun får ufortjent mye kritikk i denne tråden. Hun hadde ikke sin beste dag i går, og i akustisk ble det litt pute-tv for meg. Men håper hun kommer sterkere tilbake neste lørdag.

Enig. Det kom vel også frem at hun hadde en sår hals. Men hvorfor i alle dager hadde Lisa korsangere da hun sang akustisk ? :klo: Virker som produsentene har misforstått litt.

 

Anonymkode: 86257...c11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det kom vel også frem at hun hadde en sår hals. Men hvorfor i alle dager hadde Lisa korsangere da hun sang akustisk ? :klo: Virker som produsentene har misforstått litt.

 

Anonymkode: 86257...c11

Nei, det var rart. Men kanskje nettopp fordi hun hadde sår hals, at de ville hjelpe henne litt, slik de gjorde med Benedicte Adrian flere ganger? Men jeg mener det uansett hadde vært bedre å plassere henne sittende med litt sår stemme og en på gitar eller piano enn det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida Maria med Fy faen ble pute-tv for meg :flau: Sangen har i utgangspunktet en elendig tekst rent språkmessig, som overhode ikke egner seg i et rolig og følsomt uttrykk. Da tenker jeg ikke på banningen i selve refrenget, det er faktisk verset som er verst i det henseendet. 

Stemmen hennes gjorde seg heller ikke i en sånn type låt, hun er utvilsomt best på litt mere rocka låter, og andre sjangre som tåler en mer upolert, rufsete stil.

Synes helt klart at Adam og Didrik er de beste. Lisa sin Best of you var utrivelig å høre på, og den gospellåts til slutt var ufattelig trasig og platt.

Anonymkode: ca228...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
På 7.10.2017 den 21.38, Tabris skrev:

Hvem stemte på Lisa?!

De kristne og konservative, samt som er 60+ og synes det er så koselig og flott med en sånn ordentlig jente som hverken banner eller drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Vera Vinge skrev:

Jeg syns litt synd på deltakerne i akustisk i går. Det var alt for mye folk og lyd på scenen, og utrolig rart at produsentene ikke skjønte hva sjangeren handlet om. De fleste burde tatt det helt ned. Og Ida Maria hadde jo gjort det, men det syns jeg ble for flatt for min smak.

Men jeg syns alle bortsett fra Lisa var flinke i heavy metal. Jeg syns Lisa har vært god mange ganger og syns hun får ufortjent mye kritikk i denne tråden. Hun hadde ikke sin beste dag i går, og i akustisk ble det litt pute-tv for meg. Men håper hun kommer sterkere tilbake neste lørdag.

Lisa er for typisk polert og havner i Maria Haukaas-fella - du er vant til å være hun flinke jenta og ååå du er bare sååå flink til å synge helt fra du er liten, men det er ikke nok til å bli superstjerne... For skolert, for opptatt av å være flink, for lite sjel og x-faktor. Flinkisen i et jenteband, kanskje, men for kjedelig som artist. Tretten på dusinet, spesielt når hun er prektig og ikke tar en Tone Damli og kler av seg.

Anonymkode: 78b05...e25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Citronella skrev:

De kristne og konservative, samt som er 60+ og synes det er så koselig og flott med en sånn ordentlig jente som hverken banner eller drikker.

Jeg stemte på Lisa. Jeg er verken kristen eller 60+ ;) Tåpelig kommentar 

Anonymkode: e85e8...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stemte på Lisa. Jeg er verken kristen eller 60+ ;) Tåpelig kommentar 

Anonymkode: e85e8...0a6

Det vil alltid finnes unntak, som deg. Men som en generalisering så har jeg nok mye rett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stemte på Lisa. Jeg er verken kristen eller 60+ ;) Tåpelig kommentar 

Anonymkode: e85e8...0a6

Jeg også. Lisa er bra! 

Gaute var der på overtid, og det var helt greit at han gikk ut. Hvem stemmer på Gaute, egentlig? Brumunddøler og husmødre på 60+? 

Anonymkode: aeb2f...b05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns Lisa var mye dårligere enn Gaute på lørdag, men det var snart Gautes tur uansett, så samme om han røk nå eller neste gang. Men syns Lisa hadde sine dårligste opptredener i Stjernekamp på lørdag, så ble litt overrasket over at hun ikke var i bunn 2 en gang. Håper hun ryker til lørdag og Didrik neste, men så lenge Ida Maria og Adam står i finalen er jeg fornøyd. :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt late to the party, siden jeg var bortreist i helga og ikke fikk sett siste episode før nå. Men synes det var merkelig at Ida Maria fikk så ekstremt bra tilbakemelding på akustisk. For all del, hun var bedre enn Lisa, men syntes fremdeles det var småsurt og stivt? Jeg digger Ida Marias personlighet og hun gjør seg ekstremt bra i de sjangrene hvor man skal vise attitude og råskap, som i rock og hiphop, men de rolige sjelfulle sangene synes jeg blir flate og monotone.

Hva Lisa angår så så synes jeg absolutt ikke hun er fullstendig talentløs. Hun er rå til å danse, og hadde vært ypperlig i en popgruppe eller kanskje danseteater. Det er vokalmessig hun sliter, og det blir mer og mer åpenbart for hver gang - stemmen og teknikken hennes er rett og slett ikke bra nok når hun ikke kan kompensere eller avlede med imponerende dansemoves. Hun har ennå ikke levert en skikkelig bra musikalsk opplevelse. Skal man dømme etter låtvalget på lørdag, som var en ekstremt banal og klein sang, så virker det som om hennes musikalske horisont også er noe begrenset. For meg blir det åpenbart at hun ikke egentlig hører hjemme i musikkens verden, men snarere i dans/teater. 

Nå som konkurransen har kommet så langt så begynner det å bli veldig tydelig hvem som skiller seg ut, og som alltid leverer. For meg er det utvilsomt Adam. Han er ganske kjedelig og unnselig "backstage" og ikke den første jeg ville tatt en pils med, men leverer på scenen hver gang. Han har aldri hatt en dårlig kveld, selv om han ikke er like komfortabel med alle sjangere. Han stiller i en egen liga hva musikalitet angår. Han ER virkelig musiker tvers igjennom, og har både stålkontroll på teknikk samtidig som han viser lidenskap og naturlig forståelse for sangens budskap. De andre deltagerne er enten-eller; enten er de flinkiser, men altfor streite (Didrik, f.eks.), ELLER så er de karismatiske, men ujevne (f.eks. Ida Maria). Når alle de andre opptrer så er jeg litt nervøs for at de skal synge falskt eller at budskapet skal bli kleint og platt, mens med Adam så slapper jeg av og vet at det blir en bra opplevelse. Det er jo den følelsen en virkelig dyktig artist skal fremkalle hos publikum.

Anonymkode: 91b12...698

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at Adam er bra, men synes Didrik har vist nettopp at han ikke er så streit som folk vil ha det til - han gir flatt jern i alle sjangre han også, tar ikke seg selv høytidelig, og stemmen er i hvert fall ikke dårligere enn Adams. At han ser mer pretty boy ut og at Adam har mer typisk rufsete musikerutseende kan ikke ta fra Didrik at han viser seg å være overraskende allsidig og likandes i tillegg til å ha en glimrende stemme :) 

Anonymkode: 78b05...e25

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Didrik trengte å få ei lekse fra sjølveste mor Kringlebotn, virker det som, for etter tilbakemeldingen hun ga han på operasendingen har han begynt å ta alle sjangre seriøst og har funnet frem skuespilleren i seg og konkurranseinstinktet. Syns jeg det virker som.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...