Gå til innhold

Stjernekamp 2017


Anglofil

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Rosalie skrev:

Lisa Børud, og Børudgjengen, er nok blant de mer kjente artistene her til lands, for man skal ikke undervurdere kristenmiljøene i så måte, selv om musikken "deres" har lite spilletid på riksdekkende radio. Og hun frir jo til disse ved å endre på tekster (bytte ut bitch med punk) og å si ting som at "litt rart låtvalg, kanskje, siden jeg ikke drikker alkohol selv".

Edit: Jeg ser også at Lisa Børud har mye oppslag i Dagen for tiden. Hjelper nok det, også.

Hun byttet ut If you have girl problems I feel bad for you son, I've got 99 problems but a bitch aint one til If you have boy problems I feel bad for you hon', I've got 99 problems but a punk aint one!

Børuds er dyktige folk! Og det vises. 

Anonymkode: d8fa0...4ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.9.2017 den 3.31, AnonymBruker skrev:

Benedicte gjorde det bra i dag syntes jeg. Hun har enorm utstråling og glede i sangen sin og "rappet" bra i dag. 

Hvem er hun Makeda? Aldri hørt om og syntes hun opptredde som en skikkelig wannabe. Hadde en hvit person hatt på seg det "kostymet" der så hadde de blitt dissa totalt. 

Didrik og Gaute gjorde det dårligst i dag. 

Anonymkode: 31254...c8d

Wannabe hva da? Det var jo hip hop kveld og da er det meningen de skal se ut som hip hop/rap artister. Hvis Ida hadde gått med samme klær på lørdag, hvorfor hadde hun blitt disset?

Anonymkode: 86257...c11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Rosalie skrev:

Lisa Børud, og Børudgjengen, er nok blant de mer kjente artistene her til lands, for man skal ikke undervurdere kristenmiljøene i så måte, selv om musikken "deres" har lite spilletid på riksdekkende radio. Og hun frir jo til disse ved å endre på tekster (bytte ut bitch med punk) og å si ting som at "litt rart låtvalg, kanskje, siden jeg ikke drikker alkohol selv".

Edit: Jeg ser også at Lisa Børud har mye oppslag i Dagen for tiden. Hjelper nok det, også.

Og så har hun virkelig dommerne og programlederen på sin side.  De har forelsket seg totalt i henne og Adam, og jeg tror det skal veldig mye til for at det ikke blir disse to i finalen.  Lisa er blid, utadvendt og kan danse - det blir en hel pakke folk kan stemme på.

De to sjangrene (country og hip hop) der Benedicte har gjort det "greit" har de gjemt henne veldig bort bak masse koring.  Det ville vært tungt ironisk hvis hun hadde røket ut i sin "egen" sjanger opera, men der vil sikkert noen av de andre gjøre det så dårlig at hun fremdeles vil henge med.

Anonymkode: 05172...fe4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, Benedicte jeg jo ingen operasanger. Håper virkelig hun ryker neste lørdag!  Ikke fan av hun gladkristne Lisa heller. 

Anonymkode: 54038...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2017 den 11.54, Sobril skrev:

Sitter og ser reprisen nå, og lurer på hva som feiler folk som stemmer ut Makeda foran Benedicte. Er det hverdagsrasismen somkommer til syne?

Man kan begynne å lure...

Bare for å påpeke det opplagte, man stemmer ikke noen ut i Stjernekamp, man stemmer på de(n) man vil skal gå videre, så den rasisme teorien synes jeg blir helt feil. Det er heller et eksempel på at rasismekortet dras frem i utide.

Alle slike avstemningskonkurranser gir veldig rare utslag på grunn av fan-skare, størrelse på familie og venner (og deres entusiasme), geografisk tilhørighet, identitet med artist etc. Ikke alltid beste vinner i MGP, Idol, Norske Talenter etc heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er spent på operakvelden, og hvordan de gjør det der! Kanskje mest spent på Ida Maria, tror riktig låtvalg blir veldig viktig!

Anonymkode: 9d55c...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er spent på operakvelden, og hvordan de gjør det der! Kanskje mest spent på Ida Maria, tror riktig låtvalg blir veldig viktig!

Anonymkode: 9d55c...cc0

Jeg er mest spent på Ida Marie og Alexsander.

Skjønner ikke helt hvorfor folk vil se Benedicte i opera? Hun er vel ingen operasanger. Vil mye heller se Erlend og Makeda i opera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2017 den 10.39, AnonymBruker skrev:

Er spent på operakvelden, og hvordan de gjør det der! Kanskje mest spent på Ida Maria, tror riktig låtvalg blir veldig viktig!

Anonymkode: 9d55c...cc0

Ida Maria har hatt sang-og taleforbud de siste dagene. Blir veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å se på i dag, orker ikke tanken på Benedicte og opera. Faktisk orker jeg ikke tanken på henne i det hele tatt. Kommer tilbake når hun er borte, jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror Adam og Lisa kommer til finalen. Håper i alle fall det. Men Adam her vel ikke sin familie i Norge. De bor i USA. Så er jo litt dumt da. Mtp på stemmer.

Anonymkode: e85e8...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den så jeg ikke komme... Aleksander var fantastisk!

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Adam og Lisa var flinke. Hadde operapreg, men ingen av de klarer å lage volum i stemmen. Det synes jeg Aleksander får bra til. Best til nå. Gaute var helt anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...