Gå til innhold

Stjernekamp 2017


Anglofil

Anbefalte innlegg

Benedicte gjorde det bra i dag syntes jeg. Hun har enorm utstråling og glede i sangen sin og "rappet" bra i dag. 

Hvem er hun Makeda? Aldri hørt om og syntes hun opptredde som en skikkelig wannabe. Hadde en hvit person hatt på seg det "kostymet" der så hadde de blitt dissa totalt. 

Didrik og Gaute gjorde det dårligst i dag. 

Anonymkode: 31254...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer veldig på hva slags mennesker som sitter hjemme og ser på dette programmet. Den personen med den desidert beste fremførelsen i går måtte forlate konkurransen..Det gir ikke mening i det hele tatt. Kommer hovedandelen av stemmene fra eldre kjerringer som kun foretrekker det trauste og urnorske?

Anonymkode: efc5b...18f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del liker ikke stemmen til makeda. Den skjærer inn til skjelettet og jeg må mute når hun synger. Men det ser jo ut til at jeg er alene om den meningen. 

Når det er sagt burde Benedicte vært den første til å forlate programmet. Selvom jeg føler med henne. Det er vondt å se henne opptre. 

Anonymkode: 37006...56f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en mer allsidig og bedre (i denne konkurransen) artist skulle ryke ut fordi flere har så behov for å se Adrian i opera er jo bare trist. :(

Makeda var ikke min favoritt, og jeg er enig i at det kan bli "for perfekt", men perfekt er mye bedre enn det Adrian har prestert. Jeg syns det hadde vært mye mer spennende å se Makeda i opera, enn Adrian. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del liker ikke stemmen til makeda. Den skjærer inn til skjelettet og jeg må mute når hun synger. Men det ser jo ut til at jeg er alene om den meningen. 

Når det er sagt burde Benedicte vært den første til å forlate programmet. Selvom jeg føler med henne. Det er vondt å se henne opptre. 

Anonymkode: 37006...56f

Jeg er enig ift stemmen til Makeda. Hun har en helt ekstrem soulstemme som skjærer igjennom på alt hun gjør, og det høres nesten ut som om den kan knuse glass. Dessuten skulle hun hele tiden være så flinkis, og snakket hele tiden om at hun aldri var fornøyd med opptreden og at hun var så nervøs. Akkurat som Nikoline i fjor. Og slikt gjentar faktisk ikke en artist i toppsjiktet offentlig gang på gang på gang  

At det var hun som røk var ingen bombe. Det er aldri plass til mer enn én ukjent person i slike program, og den rollen er det Adam Douglas som har i år.

Blir spennende å få se Benedikte på hjemmebane neste uke. Mitt tips er at det er Ida Maria, som har verre whiskey-stemme enn Janis Joplin, som ryker da, for selv ikke Solveig Kringlebotn kan utøve mirakler...

Endret av Rosalie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

At en mer allsidig og bedre (i denne konkurransen) artist skulle ryke ut fordi flere har så behov for å se Adrian i opera er jo bare trist. :(

Makeda var ikke min favoritt, og jeg er enig i at det kan bli "for perfekt", men perfekt er mye bedre enn det Adrian har prestert. Jeg syns det hadde vært mye mer spennende å se Makeda i opera, enn Adrian. 

Helt enig. Jeg blir faktisk provosert at Makeda røyk ut før Benedicte (samme med Erlend) og tror publikum, dommerne og alle ble sjokkerte. Alle trodde det var Benedicte som kom til å ryke, men nok en gang fikk hun nok stemmer til å bli.Makeda var ikke best i går, men hun var bedre enn Benedicte  

Sjokkerende at Aleksander havnet i bunn 3. Hva faen da? Han var en av de beste i går. Virkelig tullete 

Faktisk synes jeg Gaute var dårligst i går

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg for min del liker ikke stemmen til makeda. Den skjærer inn til skjelettet og jeg må mute når hun synger. Men det ser jo ut til at jeg er alene om den meningen. 

Når det er sagt burde Benedicte vært den første til å forlate programmet. Selvom jeg føler med henne. Det er vondt å se henne opptre. 

Anonymkode: 37006...56f

Du er ikke alene. Jeg er helt enig når det kommer til stemmen til Makeda. Var helt greit for meg at ho gikk ut, synes ho var litt for mye av det gode (ho hadde noen gode opptredener, men jeg taklet verken henne eller stemmen). Likevel er det på tide at Benedicte ryker snart, ho kan ikke synge reint lenger. I går skjulte ho seg jo bak et barnekor i refrenget, synes nå jeg.

Heier fortsatt på Adam jeg altså, synes det er tøft at han gjør det han gjør når han er ganske så stille og rolig ellers. Må si også at Ida Maria, Didrik og Lisa er ganske flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, smalls skrev:

Helt enig. Jeg blir faktisk provosert at Makeda røyk ut før Benedicte (samme med Erlend) og tror publikum, dommerne og alle ble sjokkerte. Alle trodde det var Benedicte som kom til å ryke, men nok en gang fikk hun nok stemmer til å bli.Makeda var ikke best i går, men hun var bedre enn Benedicte  

Sjokkerende at Aleksander havnet i bunn 3. Hva faen da? Han var en av de beste i går. Virkelig tullete 

Faktisk synes jeg Gaute var dårligst i går

Jeg synes det er så pinlig at folk vil se ho i opera, jeg kan dessverre ikke si at jeg føler ho er en operadame. Selv om jeg verken heiet på Makeda eller Erlend, så synes jeg Benedicte burde ha gått ut før dem. 

Aleksander imponerte meg i går, han var blant de flinkeste ja. Men jeg tror mange stemmer på de personene de liker fra før av, og Aleksander er kanskje ikke så kjent for mange (?). 

Gaute var dårligst i går, ja! Burde kanskje ha valgt noe litt lettere for seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, letterbomb skrev:

Jeg synes det er så pinlig at folk vil se ho i opera, jeg kan dessverre ikke si at jeg føler ho er en operadame. Selv om jeg verken heiet på Makeda eller Erlend, så synes jeg Benedicte burde ha gått ut før dem. 

Aleksander imponerte meg i går, han var blant de flinkeste ja. Men jeg tror mange stemmer på de personene de liker fra før av, og Aleksander er kanskje ikke så kjent for mange (?). 

Gaute var dårligst i går, ja! Burde kanskje ha valgt noe litt lettere for seg selv.

Nettopp det som er problemet og da blir det ikke rettferdig. Er det rettferdig at Benedikte fortsatt er der? Nei, absolutt ikke, men folk stemmer på henne fordi at de har henne som favoritt fra før av.

Både forrige uke og denne gangen fikk hun mye hjelp av backup sangere. Det er vel en grunn til det.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns overraskende nok at ingen var direkte dårlige i går. Det har alltid før vært noen som har dummet seg ut i den sjangeren. Men så leste jeg i anmeldelsene i Dagbladet og Vg at de ga samme karakter til Aleksander og Benedikte og det henger jo ikke på greip. Jeg syns Aleksander, Lisa, Ida Maria og Makeda var i en helt egen klasse. Benedikte klarte seg bedre enn ventet, men hun har jo vært helt elendig de forrige gangene. Og litt urovekkende at de putter så mye koring på henne. Jeg er faktisk litt usikker på henne i opera, for jeg lurer på om den en gang flotte stemmen er borte, selv i hennes sjanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser reprisen nå, og lurer på hva som feiler folk som stemmer ut Makeda foran Benedicte. Er det hverdagsrasismen somkommer til syne?

Man kan begynne å lure...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle se noen gamle sesonger av Stjernekamp på NRK nett-tv, men alt før 2015 er utilgjengelig. Noen som vet hvorfor det er sånn? Trist, for jeg har ikke sett noe av sesongene før 2015.

Anonymkode: b5917...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sobril skrev:

Sitter og ser reprisen nå, og lurer på hva som feiler folk som stemmer ut Makeda foran Benedicte. Er det hverdagsrasismen somkommer til syne?

Man kan begynne å lure...

Nei, det har ikke med det å gjøre. Men med kjent vs ikke kjent. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Rosalie skrev:

Nei, det har ikke med det å gjøre. Men med kjent vs ikke kjent. 

Lisa er vel heller ikke spesielt kjent - annet enn for småunger som digget henne da hun sang "Tøff nok" (les; "for Jesus spør om du et tøff nok til å vise hvem du hører til"). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Rosalie said:

Nei, det har ikke med det å gjøre. Men med kjent vs ikke kjent. 

Jeg tror ikke det har så mye med det å gjøre heller. Vi har jo sett ukjente nå ganske langt/vinne konkurransen, og kjente gå ut veldig tidlig. 

Tror ikke det er rasisme til grunn heller. Klart, noe rasisme finnes jo, men jeg tror ikke den gjennomsnittlige Stjernekamp-stemmer er særlig rasistisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, Sobril skrev:

Lisa er vel heller ikke spesielt kjent - annet enn for småunger som digget henne da hun sang "Tøff nok" (les; "for Jesus spør om du et tøff nok til å vise hvem du hører til"). 

Lisa Børud, og Børudgjengen, er nok blant de mer kjente artistene her til lands, for man skal ikke undervurdere kristenmiljøene i så måte, selv om musikken "deres" har lite spilletid på riksdekkende radio. Og hun frir jo til disse ved å endre på tekster (bytte ut bitch med punk) og å si ting som at "litt rart låtvalg, kanskje, siden jeg ikke drikker alkohol selv".

Edit: Jeg ser også at Lisa Børud har mye oppslag i Dagen for tiden. Hjelper nok det, også.

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosalie skrev:

Lisa Børud, og Børudgjengen, er nok blant de mer kjente artistene her til lands, for man skal ikke undervurdere kristenmiljøene i så måte, selv om musikken "deres" har lite spilletid på riksdekkende radio. Og hun frir jo til disse ved å endre på tekster (bytte ut bitch med punk) og å si ting som at "litt rart låtvalg, kanskje, siden jeg ikke drikker alkohol selv".

Joda - men dette med teksten lurer jeg på om hun byttet ut fordi hun er jente. Hun sang da vitterlig "lick my whole asshole" som jeg tenker er hakket verre enn å si "bitch" 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, smalls skrev:

En ting er nå sikkert og visst, kommer Benedicte til finalen og ikke Adam, så blir jeg rasende!!! 😠😠😠

Enig - men jeg synes ikke Adam var spesielt god i dag (går), men så langt den artisten jeg heier mest på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...