Gå til innhold

Stjernekamp 2017


Anglofil

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, C.Tramell skrev:

Rett dame røyk ut i dag. Kunne hun egentlig synge en gang i tiden, eller druknet hun bare de sure tonene i støy?

Didrik :hjerter: Gud, så bra han var i dag! 

En gang i tiden.

Anonymkode: b5917...300

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemte hele greia idag jeg, kom på det først rett før Didrik skulle synge. Og så flink han var! Wow! Og det kommer fra en som virkelig misliker opera. Hørte jo sammendraget av alle etterpå og det var virkelig rett dame som røk ut idag. Det var rett og slett jævlig å høre på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Salka skrev:

Jeg glemte hele greia idag jeg, kom på det først rett før Didrik skulle synge. Og så flink han var! Wow! Og det kommer fra en som virkelig misliker opera. Hørte jo sammendraget av alle etterpå og det var virkelig rett dame som røk ut idag. Det var rett og slett jævlig å høre på! 

...og hvis jeg sier at det vi hørte i sammendraget slett ikke var det verste fra den kanten, snarere tvert imot, så kan du bare tenke deg hvordan den opptredenen faktisk hørtes ut! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
10 minutes ago, AnonymBruker said:

En gang i tiden.

Anonymkode: b5917...

Ok, det var annet enn det hun presterte i dag! :)  Det i dag ble som om en giktisk og pensjonert prima ballerina skulle kastet seg inn i rollen som White Swan. Enkelte ting bør få høre fortiden til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ullvott skrev:

...og hvis jeg sier at det vi hørte i sammendraget slett ikke var det verste fra den kanten, snarere tvert imot, så kan du bare tenke deg hvordan den opptredenen faktisk hørtes ut! 

Skrekk og gru. Er egentlig glad jeg slapp å høre det. :hoho: 

Endret av Salka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sin plass at hun røyk ut. Hun har gjort det dårlig hver eneste gang og vært i bunn 3 alle gangene. Jeg synes ikke Lisa og Gaute gjorde det kjempe bra i går, men hadde blitt sur hvis ikke Benedicte røyk ut.

Dommerene er flinke til å pakke inn kommentarene uansett hvor dårlig hun er 

Anonymkode: bf979...6b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, C.Tramell skrev:

Rett dame røyk ut i dag. Kunne hun egentlig synge en gang i tiden, eller druknet hun bare de sure tonene i støy?

Didrik :hjerter: Gud, så bra han var i dag! 

Benedicte er vel ingen skolert sanger, men sang bra nok i sin tid, synes jeg.

Nå tenkte hun kanskje at det fikk bære eller briste og valgte noe av det mest "ekstreme" innen opera.  Går det bra, er det jo fantastisk, men lite blir så grusomt som Nattens dronning når man ikke får den til.

I kommentarfeltet til VGs anmeldelser var det flust av mobbeanklager mot anmelderen så det er tydelig hun har en del fans.

Anonymkode: 05172...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Nå tenkte hun kanskje at det fikk bære eller briste og valgte noe av det mest "ekstreme" innen opera.  Går det bra, er det jo fantastisk, men lite blir så grusomt som Nattens dronning når man ikke får den til.

Og at hun, trist nok, har mye erfaring med stykket. Hun sang den jo praktfull en gang i tiden.

Anonymkode: 680a5...fe9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig røk Benedicte! Nesten slemt å stemme henne videre så langt. Hun kan jo ikke det hun driver med.

Didrik var fantastisk i går :hjerte: Han kan dette! 

Tenker at Adam er så godt som en signert artist allerede. Han får nok tilbud. Lisa er også en dyktig artist. Det er jo stjernekamp, ikke nødvendigvis vokalkamp. Adam og Lisa er mine favoritter. Og Ida og Didrik. Og egentlig Aleksander og Gaute og... :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke fascinasjonen for Gaute, han var tam i Idol og er fortsatt like intetsigende. Null artisttalent der. Mulig han får noen kjerringstemmer på å leke sjarmør, men talent er det i hvert fall ikke. 

Adam er dyktig, Aleksander imponerte i opera. Ida Maria er jo helt rå, gøy at hun er med videre til tross for å slakte en arie :ler: 

Benedicte er jeg overrasket over, fulgt henne fra starten og hun har da absolutt stemmen. Hva skjedde?!

Didrik er i en klasse for seg, og han har egentlig klart seg bra i alle sendingene til nå.

Lisa er en flinkis som kan danse i tillegg, men hittil har jeg egentlig ikke helt fått noen wow-følelse på henne. Noe mangler, det holder ikke å være teknisk flink verken i dans eller vokalt hvis det ikke er noen x-faktor der som virkelig snakker til publikum. Hun presterer liksom mest for egen del føles det som, vant til å være "flink" i sin krets.

Håper på en litt rå finale med Ida Maria og Adam, men de skal vel gjennom musikal og disco også. Trauste Sørum vant bare på svigermors drøm-faktoren der Nicoline var soleklart mye bedre, så her kan ingenting tas for gitt. 

Anonymkode: 78b05...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benedicte var en solid sanger i sin tid, men det krever mye å holde en slik sangstemme ved like. Det er nok en stund siden stemmen hennes var topptrent, og da er det overmodig å gi seg i kast med Nattens dronning. Synes dog det var skammelig at hun fikk terkningkast 1 i VG, eller var det Dagbladet. Høyst upassende, med tanke på at hun faktisk mestret det sangtekniske langt bedre enn f.eks Ida Maria og Lisa. Når Bjørgen bikker 50 er det vel ingen som forventer at hun skal gå like fort i sporet som da hun var 20-35, og man står ikke klar for å kaste tomater på henne når det viser seg at hun ikke klarer det.

Anonymkode: f1b3d...b12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Benedicte var en solid sanger i sin tid, men det krever mye å holde en slik sangstemme ved like. Det er nok en stund siden stemmen hennes var topptrent, og da er det overmodig å gi seg i kast med Nattens dronning. Synes dog det var skammelig at hun fikk terkningkast 1 i VG, eller var det Dagbladet. Høyst upassende, med tanke på at hun faktisk mestret det sangtekniske langt bedre enn f.eks Ida Maria og Lisa. Når Bjørgen bikker 50 er det vel ingen som forventer at hun skal gå like fort i sporet som da hun var 20-35, og man står ikke klar for å kaste tomater på henne når det viser seg at hun ikke klarer det.

Anonymkode: f1b3d...b12

Enig i dette, men hun har også valgt å gå veldig hardt ut, som om hun fortsatt er på topp. Det straffer seg, tror hun hadde truffet bedre med andre låter. Hun høres faktisk helt uskolert ut. 

Anonymkode: 78b05...e25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette, men hun har også valgt å gå veldig hardt ut, som om hun fortsatt er på topp. Det straffer seg, tror hun hadde truffet bedre med andre låter. Hun høres faktisk helt uskolert ut. 

Anonymkode: 78b05...e25

Men da må jeg spørre: hvordan har hun gått hardt ut? Såvidt jeg har sett/hørt har hun ikke skrytt noe på seg. Hun har bare vært entusiastisk og uttrykt at hun vil gi alt. Og det har hun sikkert også gjort. At det ikke låter like bra som for 30 år siden handler jo om noe annet; at hun er ute av trening sangmessig. Jeg tror heller at mange har hatt veldig høye forventninger til henne, basert på at hun har en imponerende historikk. Det krever mye mer å opprettholde en klassisk sangteknikk og stemmeprakt enn f.eks en bluesstemme eller rockestemme, og det tror jeg ikke folk flest riktig innser.

Anonymkode: f1b3d...b12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men da må jeg spørre: hvordan har hun gått hardt ut? Såvidt jeg har sett/hørt har hun ikke skrytt noe på seg. Hun har bare vært entusiastisk og uttrykt at hun vil gi alt. Og det har hun sikkert også gjort. At det ikke låter like bra som for 30 år siden handler jo om noe annet; at hun er ute av trening sangmessig. Jeg tror heller at mange har hatt veldig høye forventninger til henne, basert på at hun har en imponerende historikk. Det krever mye mer å opprettholde en klassisk sangteknikk og stemmeprakt enn f.eks en bluesstemme eller rockestemme, og det tror jeg ikke folk flest riktig innser.

Anonymkode: f1b3d...b12

Hun har soleklart skrudd opp forventningene om stemmeprakt ved å snakke om at opera er hennes greie og det er der hun vil føle seg hjemme etc. Når hun da først torpederer U2 og deretter Røyksopp, velger Nattens dronning og slakter den - det var pute-tv på høyt nivå - vel, det er virkelig å gå hardt ut.

Det er ingen som kan kritiseres for å ikke ha holdt seg på topp, men da er de heller ikke "den ultimate entertainer". Du sammenliknet med Bjørgen - men Bjørgen hadde da ikke meldt seg på renn hvis hun ikke lenger trente eller var bra nok? Jeg har alltid vært fan av Adrian, men her skjønner jeg lite av hva som skjer. Det er da mange godt voksne sangerinner som beholder stemmen. 

Anonymkode: 78b05...e25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt på dette programmet i bakgrunnen noen lørdager. Stort sett er det på nivå med en dårlig karaokekveld, jeg ser ikke helt appellen. 

Det må jo bli uggent når artister skal gjøre sjangre de overhodet ikke kan. 

Men Benedicte Adrian... Det navnet betyr mye for mange, men gud bedre så elendig hun sang. Hver kveld! Hun burde ikke fått terningkast i avisene en gang, selv en 1'er burde krevd bedre prestasjoner enn det hun kom med. Nei, hjem og øv. Eller hjem og hold kjeft og finn på noe annet, det er nok en bedre ide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har soleklart skrudd opp forventningene om stemmeprakt ved å snakke om at opera er hennes greie og det er der hun vil føle seg hjemme etc. Når hun da først torpederer U2 og deretter Røyksopp, velger Nattens dronning og slakter den - det var pute-tv på høyt nivå - vel, det er virkelig å gå hardt ut.

Det er ingen som kan kritiseres for å ikke ha holdt seg på topp, men da er de heller ikke "den ultimate entertainer". Du sammenliknet med Bjørgen - men Bjørgen hadde da ikke meldt seg på renn hvis hun ikke lenger trente eller var bra nok? Jeg har alltid vært fan av Adrian, men her skjønner jeg lite av hva som skjer. Det er da mange godt voksne sangerinner som beholder stemmen. 

Anonymkode: 78b05...e25

Opera er jo hennes greie gitt at hun har mest erfaring med klassisk sang. Å si at noe er ens greie er ikke det samme som å skryte. Det kan heller innebære at man føler seg mer komfortabel og hjemme i en sjanger kontra andre. At hun velger låter fra kjente band og ikke klarer innfri forventninger, er ikke det samme som å gå hardt ut. Hun har da like mye rett til å velge de låter hun vil selv om stemmen ikke holder. Hun hadde neppe synget bedre eller verre uavhengig av om bandene hun valgte låter fra var mindre populære.

Jeg visste ikke at Stjernekamp var en konkurranse hvor man må være "den ultimate entertainer" og vise til stemmeprakt ikke mindre enn 20% unna der man var når man var i sine glansdager. Men du har kanskje tilgang til en eller annen kontrakt deltakerne må ha signert på før konkurransen, hvor de lover på tro og ære å ikke skuffe?

Hva Bjørgen gjør om 15 år er ikke godt å vite. Men om hun melder seg på et renn er det vel ingen som forventer at hun skal være like god som hun er idag? Og det er vel heller ingen som "ikke skjønner hva som skjer" dersom det viser seg at hun er ganske dårlig. Kanskje hun melder seg på for å trekke publikum til konkurransen, for å selv ha det gøy, for å vise at det ikke er prestasjon men deltakelse som gjelder?

Det er mange voksne som beholder sangstemmen. Men Adrian er ikke en av de. Kan du leve med det tror du?

Anonymkode: f1b3d...b12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaute har en fin stemme, men synes han er litt tam og kjedelig. Rart han enda er der. Han var jo kjedelig i Idol, men kom langt pga tenåringsjenter stemte han fram. 

Benedicte er en av de som ikke har klart å ta vare på stemmen sin og stemmen er ikke som den en gang var. Se på Britney spears og Mariah Carey. Er en grunn til de aldri synger live lenger, men slltid kjører playback. Mens Céline Dion er en av de som faktisk har klart å ta vare på stemmen. Hørte hun sang "my heart will go on" i mai og det var flott å høre på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opera er jo hennes greie gitt at hun har mest erfaring med klassisk sang. Å si at noe er ens greie er ikke det samme som å skryte. Det kan heller innebære at man føler seg mer komfortabel og hjemme i en sjanger kontra andre. At hun velger låter fra kjente band og ikke klarer innfri forventninger, er ikke det samme som å gå hardt ut. Hun har da like mye rett til å velge de låter hun vil selv om stemmen ikke holder. Hun hadde neppe synget bedre eller verre uavhengig av om bandene hun valgte låter fra var mindre populære.

Jeg visste ikke at Stjernekamp var en konkurranse hvor man må være "den ultimate entertainer" og vise til stemmeprakt ikke mindre enn 20% unna der man var når man var i sine glansdager. Men du har kanskje tilgang til en eller annen kontrakt deltakerne må ha signert på før konkurransen, hvor de lover på tro og ære å ikke skuffe?

Hva Bjørgen gjør om 15 år er ikke godt å vite. Men om hun melder seg på et renn er det vel ingen som forventer at hun skal være like god som hun er idag? Og det er vel heller ingen som "ikke skjønner hva som skjer" dersom det viser seg at hun er ganske dårlig. Kanskje hun melder seg på for å trekke publikum til konkurransen, for å selv ha det gøy, for å vise at det ikke er prestasjon men deltakelse som gjelder?

Det er mange voksne som beholder sangstemmen. Men Adrian er ikke en av de. Kan du leve med det tror du?

Anonymkode: f1b3d...b12

 

Nå gikk dette over til å bli noe usaklig og mer personlig, men jeg skal svare så godt jeg kan siden dette er et diskusjonsforum :)

- Din kommentar: Opera er jo hennes greie gitt at hun har mest erfaring med klassisk sang. Å si at noe er ens greie er ikke det samme som å skryte. Det kan heller innebære at man føler seg mer komfortabel og hjemme i en sjanger kontra andre.

Jeg har ikke sagt at hun skryter, jeg har sagt at hun har skrudd opp forventninger rundt operasendingen. Noe som ikke er unaturlig i og med at hun har leflet med sjangeren tidligere, men det er like fullt et sett forventninger som formidles. Selvsagt handler det om å være komfortabel, akkurat som de andre er komfortable i andre sjangre. Det er likt for dem alle. Hun har bare innfridd i mindre grad enn noen andre og fått færrest stemmer. At hun ble med såpass lenge er vel faktisk heller et tegn på at hun har mange tilhengere som veldig gjerne ville se henne videre til opera.

- Din kommentar: At hun velger låter fra kjente band og ikke klarer innfri forventninger, er ikke det samme som å gå hardt ut.

Du går rimelig hardt ut når du velger Nattens dronning, det bekreftet dommerne også. Hun har også sagt selv at hun går hardt ut, så jeg forstår ikke hvorfor dette er noe å diskutere. Hun har selv sagt at det hun har mest problemer med er å roe seg ned, at hun fikk overtenning, at hun ikke ville være "jentete" og defensiv men heller gunne på osv osv. Dette taler da for seg selv.

- Din kommentar: Hun har da like mye rett til å velge de låter hun vil selv om stemmen ikke holder. Hun hadde neppe synget bedre eller verre uavhengig av om bandene hun valgte låter fra var mindre populære.

Selvsagt ville hun fint kunne mestret andre sanger bedre. Jeg skjønner ikke hvorfor du nevner populariteten til bandene? Jeg har ikke sagt noe om det. Jeg sa andre sanger. Sanger som hadde vært innenfor hennes nåværende spekter og som ville gjort at stemmen hun har nå ville kommet mer til sin rett. Spørsmålet er hvorfor man i en konkurranse gjør valget om å velge de låter hun selv vil selv om stemmen ikke holder. Man har vel lyst til å gjøre det best mulig for egen del, i det minste?

- Din kommentar: Jeg visste ikke at Stjernekamp var en konkurranse hvor man må være "den ultimate entertainer" og vise til stemmeprakt ikke mindre enn 20% unna der man var når man var i sine glansdager. Men du har kanskje tilgang til en eller annen kontrakt deltakerne må ha signert på før konkurransen, hvor de lover på tro og ære å ikke skuffe?

Sånne usaklige og spydige innspill blir jo helt håpløst å imøtegå... Den som vinner konkurransen er allsidig som artist og har mestret samtlige sjangere best sånn jevnt over, kombinert med å ha appellert til publikum. Det snakker for seg selv, og har fint lite med prosenter og kontrakter å gjøre.

- Din kommentar: Hva Bjørgen gjør om 15 år er ikke godt å vite. Men om hun melder seg på et renn er det vel ingen som forventer at hun skal være like god som hun er idag? Og det er vel heller ingen som "ikke skjønner hva som skjer" dersom det viser seg at hun er ganske dårlig. Kanskje hun melder seg på for å trekke publikum til konkurransen, for å selv ha det gøy, for å vise at det ikke er prestasjon men deltakelse som gjelder?

Virkelig? Har vi sett mye av dette? Toppidrettsutøvere som putler rundt i løypene for moro skyld? De fleste på toppnivå har såpass med konkurranseinstinkt at de deltar nettopp for å vinne, selv når de som godt voksne fortsetter å gå Birken etc, så dette eksempelet begynner å bli sånn passe irrelevant sammenliknet med det vi diskuterer. Men om en sanger har lyst til å formidle sangglede på bekostning av hvordan han/hun fremstår og egen fremtreden er det selvfølgelig alldeles frivillig.

- DIn kommentar: Det er mange voksne som beholder sangstemmen. Men Adrian er ikke en av de. Kan du leve med det tror du?

Dette begynner å bli tåpelig. Det er en sangkonkurranse. Florence Foster Jenkins kunne deltatt for alt jeg bryr meg om. Jeg lever strålende fint med hvem som helst som velger å gå på den scenen, takk for omtanken, men i denne tråden diskuteres de ulike deltakernes prestasjoner enten de er gode eller dårlige. Kan du leve med det, tror du? :roll:

Jeg er fortsatt Adrian-fan, fra jeg var liten jente og fikk autograf av Dolliene og var i himmelen :) Men ingen liker å se idolene sine tryne. Mulig dette formatet og presset ikke passet henne, helt enkelt. Håper å se henne i sitt rette element ved en annen anledning.

 

 

Anonymkode: 78b05...e25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke sett forrige lørdag men så på episoden idag. Glad for at Benedikte Adrian endelig røk ut. Didrik var helt rå!! Wow!

Ikveld er det BLUES. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...