Gjest Litjmæ Skrevet 4. februar 2005 #321 Skrevet 4. februar 2005 Utrolig hvor lite energi det er igjen etter en travel uke ja...
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2005 #322 Skrevet 4. februar 2005 Det merkelige er at man skjønner det ikke selv før man plutselig ligger der på sofaen, og alle planer er gått i vasken (som å rydde osv). Jeg var bedt i bursdag i dag (relativt fjernt bekjentskap på jobb, men har lite fagmiljø, så alle blir invitert til alt), men valgte å ha date med sofaen i stedet. Jaja, i morgen blir det nok full fart, kjenner jeg meg selv rett. Og på søndag skal jeg vise min engelske venninne til rette på SATS, jeg stoler ikke helt på engelskkunnskapene til dem som jobber der.
Gjest Litjmæ Skrevet 4. februar 2005 #323 Skrevet 4. februar 2005 *tar meg sammen og går og rydder* :-?
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2005 #324 Skrevet 4. februar 2005 Nå burde jeg gå i dusjen, og så legge meg. Men det blåser og stormer ute :-? Ikke særlig å sove alene da.
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2005 #325 Skrevet 5. februar 2005 Aktiv start på dagen! Har ryddet, vasket klær, tatt ut fra oppvaskmaskina, og støvsuget alle rom. Og vasket badet! Nå venter jeg på mot nok til å moppe gulvene, og så stikker jeg avsted. Først en tur innom et kjøpesenter, deretter trening.
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2005 #326 Skrevet 5. februar 2005 Litt retail therapy kurerer det meste. Nå ble det ikke skikkelig shopping, sånn uken før lønningsdag, men jeg fikk med meg en tøff rød t-skjorte med hest på , og skrubb og bodylotion fra Vita. Og mat for minst like masse, enda jeg er alene hjemme. Jeg er notorisk matshopper, og ICA hadde litt av hvert. Når jeg nå får dusjet (endte opp på step puls ), skal jeg spise grillet kylling med kikerter, brokkoli og couscous.
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #327 Skrevet 5. februar 2005 Her lukter det svidd VISA-kort. God helg, håper du koser deg alene! ...og den middagen hørtes bare knallgod ut!!!!!
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2005 #328 Skrevet 5. februar 2005 Blir vel neppe svidd Visa-kort av ei t-skjorte til 200, skrubb til 40 og bodylotion til 30 Legg til mat for ca 300, og du har totalbeløpet. Nå har jeg sett Big Brother (herregud, så kjedelig, og så ekkel han der Carl er!), noe som ikke frister til gjentagelse. Jeg hadde seriøst ikke holdt ut å være så passiv. Noen få timer, og det kribler i kroppen. Jaja, noen gjør hva som helst for (negativ) oppmerksomhet. I morgen skal jeg ha SATS-date med min engelske venninne; hun vil melde seg inn, og spurte meg om hjelp. Håper å få trent litt også, da Nå skal jeg tappe meg et glass vin, og spise videre på Brien i kjøleskapet :oops:
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2005 #329 Skrevet 6. februar 2005 Havregrøt til frokost er ren lykke For ikke å snakke om hvor fornøyd magen har vært den siste uken, når jeg har spist havregrøt hver eneste morgen: Liliths havregrøt Ca 1 dl små havregryn litt havrekli, linfrø og solsikkefrø, til alt måler 1.5dl 1/2 ts salt en neve rosiner (eller liknende; oppskjærte eple-og appelsinbiter smaker også godt) 3.5 dl vann Kokes opp, småkokes bittelitt, og spises som den er (UTEN sukker!) Snart skal jeg stikke til byen og hjelpe venninne med å melde seg inn hos SATS (hun er engelsk, og snakker ikke 100% norsk); hun ville at jeg skulle vise henne litt, og da tar jeg samtidig en liten treningsøkt. Tror jeg skal trappe ned litt på den styrketreninga for overkroppen, for ellers passer plutselig ikke alle t-skjortene mine lenger. Men det har virkelig funket!
Gjest Chica Skrevet 6. februar 2005 #330 Skrevet 6. februar 2005 ble det så du kom deg avgårde på spinning? Mener at du skrev et sted at du skulle prøve det igjen? Har blitt helt hektet i det siste jeg. Har trent tre dager på rad nå, så idag tvinger jeg meg selv til å holde meg hjemme, selv om jeg har kjempelyst til å dra idag også. Vet at jeg må få til mer variasjon, og spesielt at jeg bør trene styrke, men spinning frister mye mer.
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2005 #331 Skrevet 6. februar 2005 Nei, Chica, jeg kom meg nok ikke avsted. Jeg er slik at jeg må være fristet av noe, og ikke bare tenke fornuftig at det er bra for meg. I det siste har jeg faktisk mest trent aerobic/step av samme grunn. Tredemølla fristet plutselig ikke så mye, og da er litt variasjon greit. Men jeg har lett for å bli hektet på ting i perioder, og så går jeg totalt lei (også når det gjelder mat...) I dag kunne jeg gjerne tenkt meg en steptime, men det føles litt dårlig siden jeg har en avtale om å vise venninna mi rundt, så jeg forandret planen. Kanskje jeg klarer å motivere meg til spinning når sykkelsesongen nærmer seg? Køene til alle timer er fortsatt helt j... men jeg håper det avtar så bare de som er hardcore er igjen da blir det levelig.
Gjest Chica Skrevet 6. februar 2005 #332 Skrevet 6. februar 2005 Har vært stappfullt på alle spinningtimene jeg har vært i år, unntatt en - den startet 06.30. Da var det bare halvfullt. Må møte opp en halvtime før timen, da legges det ut lapper ("deltakerbevis"). Kommer man 25 minutt før timen er det ingen lapper igjen... Må da begynne å roe seg litt snart, alle med nyttårsforsett holder vel ikke ut? Tror du Pump er et godt alternativ til vanlig styrketrening? Er lite flink til å motivere meg til å trene på egenhånd, trenger en instruktør som pusher litt. Uansett så er vel Pump bedre enn ikke noe styrketrening.
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2005 #333 Skrevet 6. februar 2005 Pump er bra, og spesielt på den måten at man faktisk får presset seg selv. Ikke så lett å sluntre unna når det er 20+ i salen pluss instruktør med falkeblikk.
apple Skrevet 6. februar 2005 #334 Skrevet 6. februar 2005 Havregraut er nam! Eg pleier å laga av ca. den same oppskrifta som du brukar (brukar ikkje oppskrift, men eg veit at eg brukar ca. 1 dl havregryn og 2-3 dl væske), og det er litt krise dersom eg ikkje har eple og rosiner til å ha i. I tillegg pleier eg å blanda i litt kanel. NAM!! Men eg er ikkje så glad i varm mat om morgonen, så dette fungerer best dei dagan e eg har tid til å venta på at grauten skal verta kald. Men det har eg nesten alltid, så det er jo greitt. Eg trur forresten at eg nesten har blitt litt hekta på styrketrening. Kan ikkje sei det sikkert, for eg har bare trent styrke to gongar, men det er veldig kjekt, og eg gler meg til nesten gong. Men eg har fått klar beskjed om at det må vera minst 48 timar mellom kvar gong, så eg prøver å halda meg i skinnet... Neidå, det går fint. Men den kjensla ein får i musklane resten av dagen etter at ein har pressa dei hardt er jo heilt fantastisk! Treningsnarkoman har eg ikkje vorte (endå...), men nå trur eg at eg forstår litt av korleis det er (kanskje...).
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2005 #335 Skrevet 6. februar 2005 Fantastisk fint å få kjæresten hjem igjen. Nå har vi spist pizza, og flater ut foran TVen.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2005 #336 Skrevet 7. februar 2005 I dag var det (nesten :-?) føre nok til at det gikk an å gå til jobb. Ikke helt uten vansker, men jeg stolpret meg da avsted. HATER dette været! :evil: Når jeg får motet meg opp nok, er det lesedag, og så skal jeg redigere litt.
Gjest Litjmæ Skrevet 7. februar 2005 #337 Skrevet 7. februar 2005 Har dere noe snø nordpå eller? Her nede i sør er det dårlig med det, men nå har vi i det minste fått tilbake kuldegradene, det liker jeg :-D I dag er det snart på gang med sol og så er det kaldt, mangler bare litt snø så hadde det vært perfekt! Du får være flink og lese i dag da
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2005 #338 Skrevet 7. februar 2005 Vi har snø, regn, sludd, regn, snø....and so it goes. Hele helga har vært ekkel på værfronten, og det har blåst ganske kraftig i tillegg. Men hvis det blir slik som det er nå, skal jeg ikke klage. Ankelen til sambo er faktisk verre enn jeg hadde trodd, eller han har bagatellisert det hele for å ikke høres pysete ut :-? Han ødela den jo på en takling på fotballtrening før helga, og helgas turnering ble sett fra sidelinjen. Han er i hvertfall skikkelig blå og hoven fortsatt, og har faktisk en ganske kraftig bloduttredelse på den ene siden. Da det skjedde, kom han rett hjem, og jeg fikk iset den ned og stappet i ham noen Ibux, samtidig som han fikk streng beskjed om å beholde bandasjen på.
Gjest Litjmæ Skrevet 7. februar 2005 #339 Skrevet 7. februar 2005 Sludd misunner jeg dere ikke! Da er det nok bedre å ha det tørt som det er her... Men jeg savner snø da :-D Huff :-? hørtes ut som det kunne være lurt å få sjekket opp den ankelen til samboern din!
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2005 #340 Skrevet 7. februar 2005 Huff :-? hørtes ut som det kunne være lurt å få sjekket opp den ankelen til samboern din! Å prøve å få ham til legen fire dager etter at skaden skjedde? den som klarer det, får premie. Klarer jeg å holde ham bandasjert og unna trening, er jeg fornøyd (vi er nok litt like der).
Fremhevede innlegg