Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å innrømme at D. Trump hadde rett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Tøytigern skrev:

 

 Vet ikke hvor jeg skal begynne å svare på dette. Eller, vent. Jeg begynner ikke.

Edit: Det var en gang i verden jeg trodde det hadde egenverdi å svare på sånt som dette (for eventuelle andre leseres skyld) men jeg har etterhvet kommet til innsikten i at det er bortkastet tid og krefter.

Så enig, så enig. Man blir helt matt. 

Anonymkode: 86236...4bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HarryDotter
På 8/17/2017 den 22.17, Tøytigern skrev:

Som sagt: Her er det folk som jobber hardt, hele tiden, med å gå ut og justere det Trump har sagt i etterkant. Fordi Trump er en løs kanon.

 

Eller at de jobber hardt for å vri sannheten (om man tror Trump taler den) om til det politiske budskapet som passer de venstrevridde en smule mer? Ingen liker vel at noen sier dem sannheten i trynet?Har vi tenkt den tanken? Jeg har det. Dess mer omtale og kritikk en person får, desto mer nysgjerrig blir jeg på hva som skjuler seg bak.

Jeg liker å lese fra mange kilder, så kanskje sannheten ligger et sted i midten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, HarryDotter skrev:

Eller at de jobber hardt for å vri sannheten (om man tror Trump taler den) om til det politiske budskapet som passer de venstrevridde en smule mer? Ingen liker vel at noen sier dem sannheten i trynet?Har vi tenkt den tanken? Jeg har det. Dess mer omtale og kritikk en person får, desto mer nysgjerrig blir jeg på hva som skjuler seg bak.

Jeg liker å lese fra mange kilder, så kanskje sannheten ligger et sted i midten?

Dream on! Sannheten er sjelden svart hvit. Men i tilfelle Trump er det dessverre som oftest det.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
23 minutter siden, Try2 skrev:

Dream on! Sannheten er sjelden svart hvit. Men i tilfelle Trump er det dessverre som oftest det.

 

Det er ingen drøm. Problemet er at de som hater Trump som djevelen, vil nok neppe, uansett hvem som er kilde, innse det om Trump faktisk snakker sant. Istede for å kaste seg i en grøft av meninger, burde du prøve begge leires ord opp imot hverandre og se hva du syntes.

Trump er ikke djevelens sendebud, slik media og så allt for mange tror. Han er heller ingen Messias. Tipper "bare" han er en pågangsdyktig, ernergisk, narssistisk herremann med manglende impulskontroll. En som ønsker å få til mye, men som ofte kløner det til fordi han gjør ting før han tenker.

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HarryDotter skrev:

Det er ingen drøm. Problemet er at de som hater Trump som djevelen, vil nok neppe, uansett hvem som er kilde, innse det om Trump faktisk snakker sant. Istede for å kaste seg i en grøft av meninger, burde du prøve begge leires ord opp imot hverandre og se hva du syntes.

Trump er ikke djevelens sendebud, slik media og så allt for mange tror. Han er heller ingen Messias. Tipper "bare" han er en pågangsdyktig, ernergisk, narssistisk herremann med manglende impulskontroll. En som ønsker å få til mye, men som ofte kløner det til fordi han gjør ting før han snakker.

Hei, Det siste tror jeg jammen du har rett i.  Men å si: "uansett hvem som er kilde" faller på sin egen urimelighet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
1 minutt siden, Try2 skrev:

Hei, Det siste tror jeg jammen du har rett i.  Men å si: "uansett hvem som er kilde" faller på sin egen urimelighet.

Nei det tror jeg ikke faller på sin egen urimelighet. Det er mange artikler om positive ting rundt Trumps virke som businessmann og president, som faktisk er skrevet objektivt på seriøse sider, men de er aldri på forsiden av VG eller på "breaking news" på CNN. Hvorfor det?

Ta en titt på youtube på demonstrasjonene mot Trump. Journalister spør mange av dem hvorfor de mener Trump er slik eller slik. Men det kan de faktisk ikke svare på. Sånt får meg til å le godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8/17/2017 den 13.57, stan skrev:

Trump sa det var fint folk på begge sider. Den ene siden er nazister. Hvilke nazister er fint folk?

Nazister kan være fint folk de også. De har bare et annet syn på livet og andre meninger.  Er ikke alle nazister som går rundt å banker minoriteter  slik som på film. Så ja trump har rett. Er nok mange nazister som er fint folk til vanlig. Helt lovlig med andre meninger

Anonymkode: 39f30...584

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nazister kan være fint folk de også. De har bare et annet syn på livet og andre meninger.  Er ikke alle nazister som går rundt å banker minoriteter  slik som på film. Så ja trump har rett. Er nok mange nazister som er fint folk til vanlig. Helt lovlig med andre meninger

Anonymkode: 39f30...584

Det er lov å ha forskjellige meninger, det er når meningene og synet på livet gir seg utslag i handlinger man eventuelt beveger seg inn i noe som kan være ulovlig. Mange av nazismens ideer er ulovlige å praktisere, f.eks. diskriminering pga kjønn, rase og legning. Så om du ikke er mann, ikke er hvit og ikke er heterofil er

Så det er mulig at det er folk som har disse ideene men som ikke lar dem påvirke andre.

Men så til spørsmålet mitt:

Nevn én nazist som er fint folk!

Det kan da vel ikke være så vanskelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Det handler ikke om å 'hate' Trump. Det handler om at hans uttalelser driver folk bort fra ham. Nå legger han seg ut med jødene. Han kommer ikke til å få gjennomført politikken sin på den måten her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva dere sier hvis Trump blir gjenvalgt i 2020?

Dere bor i en boble som er skapt av massemedia. I den boblen flyr det mange hysterikere rundt og får styre debatten. http://blog.dilbert.com/post/164297628606/how-to-know-youre-in-a-mass-hysteria-bubble

Dere har omfavnet og godtatt som en 100% sannhet: En mentalt ustabil rasistisk klovn vant presidentvalget i USA med tricks og løgner.

Han fortsetter å gjøre sinnsyke, rasistiske, ustabile ting hele tiden.

Men av en eller annen mystisk grunn er økonomien veldig bra, børsen setter nye rekorder, optimismen er høy, det er mindre arbeidsledighet, Nordkorea ble tause og kom ikke med flere trusler, IS er presset tilbake til noen få områder, og USA går på skinner.

Unnskyld meg, men hvordan er dette mulig.....

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, pussig nok, så er 62% av amerikanerene enige i at de statuene bør få stå, de er en del av USAs historie.... https://www.conservativereview.com/articles/poll-americans-agree-with-trump-confederate-statues-should-stay

Sitat
What is clear is that nationwide demands to tear down Confederate memorials and flags are out of touch with a majority of the American people.

The fate of these monuments should be lawful, local decisions, made by the communities where they are. There’s no reason to attack the president for making an argument most Americans agree with when there is plenty else to criticize.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, HarryDotter skrev:

Nei det tror jeg ikke faller på sin egen urimelighet. Det er mange artikler om positive ting rundt Trumps virke som businessmann og president, som faktisk er skrevet objektivt på seriøse sider, men de er aldri på forsiden av VG eller på "breaking news" på CNN. Hvorfor det?

Ta en titt på youtube på demonstrasjonene mot Trump. Journalister spør mange av dem hvorfor de mener Trump er slik eller slik. Men det kan de faktisk ikke svare på. Sånt får meg til å le godt.

Da kan vel du linke til dem her, da.

Anonymkode: 4ed1a...338

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folks, if you think Nazis and racists are despicable assholes, well, so do I. But even Nazis and despicable assholes have free speech rights in this country. And trying to silence one group of despicable assholes simply indicates that you're in some OTHER group of despicable assholes.

The simple fact of Charlottesville was that the "Unite the Right" group are assholes who came to complain, while Antifa are assholes who came to fight. They're both evil, and Trump was right.

Kommentarfeltet fra linken i innlegg #93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump er valgt for Republikanerene og det er de som støtter han mest.

http://www.gallup.com/poll/216260/trump-scores-highest-strong-leader-less.aspx?g_source=Politics&g_medium=newsfeed&g_campaign=tiles

 

Trump Attributes, by Party Identification
Percentage who think each of the following applies to Trump

 

  Republicans Independents Democrats
  % % %
Is a strong and decisive leader 85 45 12
Puts the country's interests ahead of his own political interests 83 38 15
Can bring about the changes this country needs 83 37 13
Cares about the needs of people like you 82 34 7
Can manage the government effectively 71 33 7
Is honest and trustworthy 70 27 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Det handler ikke om å 'hate' Trump. Det handler om at hans uttalelser driver folk bort fra ham. Nå legger han seg ut med jødene. Han kommer ikke til å få gjennomført politikken sin på den måten her. 

Han legger seg ut med jødene? Kilde?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/17/2017 den 17.11, Horten Market skrev:

Så rett, så rett. Hatet mot andres meninger, spesielt fra venstresiden, nærmer seg en historisk topp. Den frie ytring lider, og med det trues demokratiet.

Clintons valgkampsjef er på besøk i Norge. I går ble han intervjuet på TV. Applaus og fornøyd latter fra salen hver gang Trump og halve USAs befolkning ble idiotforklart. Brexit var også tema. Idiotene som visstnok utgjør befolkningen i UK, ignorerte faktatall de ble presentert da de stemte for utmeldelse fra EU. Høyresiden styres av følelser, venstresiden av kunnskap og intelligens, er budskapet.

Venstresidens nedlatende og grumsete holdninger pakkes inn i tilsynelatende fornuft og kalde fakta. Det falt ikke inn den kvinnelige intervjueren fra NRK å stille det opplagte spørsmålet. Hva om "faktatallene" ikke stemmer, er det da fornuftig å basere seg på disse tallene?

Kanskje var det av høflighet at spørsmålet ikke ble stilt. For så pinlig det hadde blitt om en gjest ble intellektuelt avkledd. De teoretiske "faktatallene" har nemlig i ettertid blitt innhentet av virkelighetens fasit. Som vanlig ble sosialøkonomenes spådommer gjort til skamme. Akkurat det er regelen heller enn unntaket. Stadig flere skjønner at "samfunnsvitenskap" er mer et verktøy i venstresidens politiske kamp enn vitenskap.

Du blander venstresiden med Demokratene(US) og andre liberalere og ekstrem-sentrumere. Det er en ganske vanlig feil folk fra sentrum & høyresiden i USA gjør, fordi det nesten ikke finnes en venstreside i USA. Clinton er absolutt ikke på venstresiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Demonstrasjon for ytringsfrihet i Boston i dag. 

https://www.nrk.no/urix/frykter-brak-pa-ny-demonstrasjon-i-boston-1.13649268

 

Anonymkode: b3494...615

Dette kommer ikke til å ta slutt. Får håpe politiet gjør jobben sin og arresterer motdemonstranter som bruker vold.

Saken er, skjønner dere, at kjedelige ting som at man snur ryggen til nazistene og bare ignorerer de, er dårlig nyhetsstoff. Men nei da, man må gå løs på de og sloss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...