Gå til innhold

✨Lille nurke er endelig på vei✨


Gjest Jeey

Anbefalte innlegg

Tida fram til 3. april går nok superfort. Særlig når man har oppussingsarbeid på gang i tillegg. Vil tro at årets påske blir veldig annerledes for mange av oss her inne. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8. februar 2018 den 10.06, Snotra skrev:

Tida fram til 3. april går nok superfort. Særlig når man har oppussingsarbeid på gang i tillegg. Vil tro at årets påske blir veldig annerledes for mange av oss her inne. :laugh:

Ja! Ble jo plutselig 3 uker mindre med venting 😃 Godt er det! Men samtidig hvis jeg kunne ha valgt selv så ville jeg gått for vanlig fødsel og frem til hun ville ut av sev selv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+1

tiden går fort plutselig😱 Nå er det bare 7 uker igjen til vi ser den lille jenta vår😍 Er så rart å tenke på! 

Siste dagene har jeg skrevet ned hva vi har og hva vi mangler, vasket klær og hatt i kommoder. Skrvet ned alt vi har av klær i str 50 og 56, og vi hadde visst mye mindre enn jeg hadde trodd 😩 Må gå for å handle en del mer, men hvor mye må man ha? Manglet veldig mye i str 50, men hvor lenge passer str 50? Er det noe vits i å ha så mye i den str? Synes det er skikkelig vanskelig å vite 😏 Domt å handle alt for mye, er jo så bortkastet.. Vi har handlet nesten alt av de klærne vi har, brukt. Men det vi har igjen nå handler vi bare nytt. Ettersom hun kommer 3 uker før termin, så regner jeg med hun må ha str 50 litt lengere.. 

Ellers av andre ting så mangler vi sånn som babycall, tempmåler, alt av stell, alt til amming, så store dyre tingene er vi ferdig med. 

Mannen har begynt på barnerommet! Blir så fint😍 Jeg har handlet inn litt pynt for å henge på veggen, bilder, hyller osv. Og en søt rosa stol 😃 Er jo kjekt å ikke bare ha et tomt rom selv om det ikke skal bli brukt på en stund. de neste ukene blir brukt til å gjøre klart alt! Gjøre ferdig rommet, handle inn det som mangler, rydde å vaske så altå er ryddig og rent! Synes det er litt godt å ha skikkelig orden i huse til babyen kommer, da det kommer til å bli fylt opp med nye ting. 

Formen ellers er helt grei, har dager hvor jeg er helt tom for energi, sliten etter en gåtur å ikke klarer så mye mer på hele dagen, så har jeg dager der jeg er bedre og klarer mer. Har begynt å fått en del vondter her og der.. Sån som nederst i ryggen, er helt ferdig i ryggen hvis jeg må sitte eller går mye. Men det kommer vel med, må vel regne med det. Håper de siste ukene går fort fort! Og at vi får gjort ferdig alt😅 Hun må iallefall ikke komme noe før! Da hadde jeg blitt stressa for at alt ikke var ferdig her hjemme😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker er jo ingenting. :sjokkbla: Det er jo like langt som vi er inn i 2018! Og det føles som det nettopp var jul.

Kan dessverre ikke hjelpe til på klesfronten, aner ikke hvor mye man trenger. :fnise: Men er godt dere har alt av de store tingene i boks, selv om de små kan fort bli dyre de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. februar 2018 den 12.00, Tonio skrev:

7 uker er jo ingenting. :sjokkbla: Det er jo like langt som vi er inn i 2018! Og det føles som det nettopp var jul.

Kan dessverre ikke hjelpe til på klesfronten, aner ikke hvor mye man trenger. :fnise: Men er godt dere har alt av de store tingene i boks, selv om de små kan fort bli dyre de også.

Ja! 7 uker ble plutselig veldig kort Tid til! Nå snart 6 da!! 😮 

jeg satser på at vi har nok klær nå! Har i str 50 og 56. Har ikke kjøpt noe større str. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+5

jeg sutrer over den magen hver gang her føler jeg 🙊 Meen den blir ikke noe større! Synes ikke den har vokst noe på noen uker jeg... Men jeg kjenner jo liv hver dag og sist ultralyd for ca 3 uker siden, så jo alt bra ut. Men allikevell... Trodde den skulle vokse super mye fra uke 25, men føler den har stoppet litt opp.. Har ikke tatt noe sf mål hos jordmor på over en mnd. Får vel bare nyte den lille magen så lenge, og satse på at den popper skikkelig ut snart! Jeg ser jo godt at jeg er gravid, men skulle jeg ha gjettet uten å vite så hadde jeg gjettet at jeg hadde vært i uke 23-25 😏 

Ellers er mannen godt igang med rommet! Blir å male det panelet som er der istedet for å bytte ut alt av panel. Rommet er i 1.etg og vi har stue, kjøkken osv i 2.etg. Han begynte med grunningen idag, med døra lukket og lufter, men kjenner fortsatt malingslukta kommer opp i 2.etg.. Håper ikke det er skadelig for babyen... Har jo lukket dører og alt... 

Ellers er formen ganske bra! Har gode og dårlige perioder med magen! Akkurat ferdig med flere dager med vond mage, har vært bedre igår og idag! Og de dagene jeg er bedre er det så godt! Fri fra sterke smerter og ørten gangen på do iløpet av dagen! Veldig godt med noen dager "fri" innimellom :) imorgen blir det hotelltur med min kjære! Blir litt shopping og kos! Gleder meg! Håper den gode magen varer iallefall til vi er hjemme igjen!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Graviditets oppdatering uke 31+5

termindato: 27.april! 

Dager igjen av svangerskapet: jeg har vært gravid i 222 dager 😱 Herregud! Det er jo lenge😅 Jeg har igjen 61 dager til termindato, men nå skal jeg ha keisersnitt 2 eller 3 uker før, og hvis jeg regner til 3 uker før så er det faktisk bare 37 dager igjen!!! Det er jo helt sykt! 😃 

kjønn: lita jente👶🏼💜

kynnere: ja, har en del av de altså 😏 Mest på kvelden.. 

Hvor stor er babyen: 39 cm lang fra hode til føttene. Veier ca 1,95 kilo nå i slutten av uken. 

Om jeg kjenner liv: kjenner liv hver dag, men synes ikke de er like kraftige som før🤔.. Er mer rolige bevegelser, ikke de harde sparka som tidligere.. Tipper det er for at hun begynner å ha mindre plass. Elskee de bevegelsene hennes💜 Magisk! Eneste jeg gruver meg til å ikke være gravid mer, er å ikke kjenne bevegelsene! For det er så magisk! 

Plager: er fortsat en del plaget med magen, har vært det hele svangerskapet, men er bedre. Ellers har jeg halsbrann som kommer og går. Og neders i rygger gjør vond, kjenner det også godt i bena hvis jeg står/går for mye. Har også fått dårligere matlyst den siste uka. 

ukens cravings: iste! Nam! 

Humør: er i godt humør! Så klart lei noen ganger og kunne ønske tiden gikk litt fortere! Men man må også prøve å nyte tiden alene som par før "sjefen" kommer 😅 

vektøkning: 11 kg! 😃 Blir bare glad av å øke i vekt! For jeg har bestandig vært undervektig! 

Kontroll: skal på ultralyd på torsdag! Gleder meg! Og får da forhåpentligvis dato for keisersnitt! Håper det! Er jo spesielt å vite akkurat dato for fødselsdagen til hub i magen! Og greit å ha en dato og forholde seg til! Håper alt fortsatt er bra på ultralyden og at hun vokser som hun skal💜 Gleder meg til å se henne igjen👶🏼

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennede at dere straks får vite datoen! :) Hvis det blir 3 uker før, er jo 37 dager fryktelig kort syns jeg

Små og nette mager er akkurat like fine! Jeg tror fasong og høyde har en god del å si på det der. Min mage står rett ut, men jeg har veldig kort overkropp, så det er ikke noe annet sted å gjøre av babyen enn utover. Det begynner å komme litt strekkmerker, det slipper du kanskje unna hvis magen din ikke blir blant de største?

Så fint å høre at du klarer å nyte til tross for at magen plager deg. Du er tøff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har lurt litt på er hvordan blir det med permisjon når man har planlagt keisersnitt? :klo: Den er jo vanligvis tre uker før termin (minstekravet), men hvis du tar keisersnitt tre uker før termin.. Mister du rett og slett tre uker med permisjon da? Slik som de som føder før tiden gjør? 

Det er jo i tilfelle skikkelig kjipt når det er planlagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til på UL på torsdag. Det må jo bli superfint å få vite endelig dato. For øvrig har jeg også lurt på det samme angående permisjon og keisersnitt som Tonio. :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25. februar 2018 den 16.49, Illy skrev:

Så spennede at dere straks får vite datoen! :) Hvis det blir 3 uker før, er jo 37 dager fryktelig kort syns jeg

Små og nette mager er akkurat like fine! Jeg tror fasong og høyde har en god del å si på det der. Min mage står rett ut, men jeg har veldig kort overkropp, så det er ikke noe annet sted å gjøre av babyen enn utover. Det begynner å komme litt strekkmerker, det slipper du kanskje unna hvis magen din ikke blir blant de største?

Så fint å høre at du klarer å nyte til tross for at magen plager deg. Du er tøff!

Ja, jeg også vil tro størrelsen på magen kommer litt av hvor lange vi er i overkropp, jeg er vel lang i overkroppen, så har kanskje mer å gå på oppover i magen 😊 Har ikke fått strekkmerker foreløbi, men det kommer vel av hormoner og ikke at magen vokser? Synes jeg har hørt det tidligere. 

På 25. februar 2018 den 17.39, Tonio skrev:

En ting jeg har lurt litt på er hvordan blir det med permisjon når man har planlagt keisersnitt? :klo: Den er jo vanligvis tre uker før termin (minstekravet), men hvis du tar keisersnitt tre uker før termin.. Mister du rett og slett tre uker med permisjon da? Slik som de som føder før tiden gjør? 

Det er jo i tilfelle skikkelig kjipt når det er planlagt..

Jeg slipper heldigvis å tenke på dette med permisjon før keisersnittet ettersom jeg ikke er i jobb mens jeg går gravid. Men har også hørt der at de får 3 uker før plablagt keisersnitt, tror ikke det går utover resten av permisjonstiden heller 😊

På 26. februar 2018 den 14.02, Snotra skrev:

Masse lykke til på UL på torsdag. Det må jo bli superfint å få vite endelig dato. For øvrig har jeg også lurt på det samme angående permisjon og keisersnitt som Tonio. :):) 

Ja, er veldig godt å vite datoen nå! Får til å planlege mer iforhold til jobben til mannen osv! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+3

igår var vi på ultralyd igjen, vekstkontroll. Hun var ca litt over 2 kg allerede 😃 Noe de skal være i slutten av denne uken egentlig, hun var også 8,9% større enn gjennomsnitte i vekstmålene 😆 Hehe! Liten kraftig plugg tror jeg dette blir! Å så fin hun var! De hadde 3D ultralyd, så fikk med et fint bilde av annsiktet hennes😍 Synes på bilder også at hun er ganske kraftig i annsiktet, hehehe! Vokser og koser seg der hun! Og det er så godt å vite! Hun hadde navlestrengen rett ved munnen, bekymret meg liker jo ikke at den lå så nærme hode! Redd hun surrer den rundt eller noe! 

Snakket med fødselslege etter vekstkontroll og da ble det avklart at keisersnittet blir i uke 38 og akkurat dato! Det ble jeg lettet for! For synes forslage og uke 37 hørtes tidlig ut! Så fornøyd med det😃 De er så redd for at jeg skal komme igang i fødsel før den planlagte keisersnittet at de vil ha meg der på sykehushotellet ifra uke 37, ettersom vi bor et par timer unna, så er jeg i nærheten om det skulle skje! Har operert så mange gangen i magen før, så er litt mer komplisert å utføre keisersnittet, så de kan ikke ha noe hastesnitt hos meg, de må ha bedre tid, ettersom det er litt mer komplisert! Kjedelig å bo der i nesten en uke før, liker meg mye bedre hjemme! Men må vel, så er dette for noe bra heldigvis! Er vant til å ligge på sykehus eller utføre vonde operasjoner for noe jeg må å noe å ikke se frem til. Denne gangen skal jeg ha en operasjon for noe fantastisk bra, for det kommer jo en baby ved denne! Så blir å glede seg denne gangen iforhold til de andre jeg har hatt for å si det sånn! 😃 Gleder åss veldig nå! Har ventet lenge nok på å få møte vår høyt ønsket og etterlengtet lille skatten vår nå! 💖 Er nesten 3 år med venting til sammen når hun kommer! Og det blir så verd det, at det er akkurat hun vi har ventet på💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevegelser! Kjenner så lite noen dager synes jeg! Liker det ikke! Igår var en sånn dag igjen 😩 Blir så bekymret på de dagene.. Og fatter ikke at en baby på over 2 kg kan kjennes så lite innimellom... Idag har jeg kjent hun bedre men ikke før nå nettopp! Igår var det små smyge bevegelser litt på formiddagen og litt på kvelden bare! Og kjentes ikke så godt heller! Bli så lei meg og tenker det værste når jeg har de dagene! Så klart hadde jeg ikke kjent hun i det hele tatt når kvelden hadde kommet så hadde jeg ringt.. Men er ikke noe kjekt å kjenne så lite av hun heller.. Nå har ikke formen min vært bra i det hele tatt de siste par dagene heller, redd at det er det som påvirker henne også 😞 Alt jeg vil er bare at babyen min skal ha det bra inni der.  💖💖 kommer til å være så lettet om 6 uker når jeg holder henne og vet hun lever 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ofte jeg kun kjenner bevegelsene med hånda mi, altså jeg må ha hånden på magen for å kjenne noe. Det er noe jeg har merket oftere og oftere etterhvert som baby har blitt større, kanskje det samme gjelder deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2018 den 22.59, Tonio skrev:

Det er ofte jeg kun kjenner bevegelsene med hånda mi, altså jeg må ha hånden på magen for å kjenne noe. Det er noe jeg har merket oftere og oftere etterhvert som baby har blitt større, kanskje det samme gjelder deg? :)

Sånn var det for meg også mot slutten av graviditeten!! Begynner å bli trangt der nå, veit du :) Kunne også se på magen at det rørte seg, uten at jeg nødvendigvis kjente det så godt. Veldig rart 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3. mars 2018 den 22.59, Tonio skrev:

Det er ofte jeg kun kjenner bevegelsene med hånda mi, altså jeg må ha hånden på magen for å kjenne noe. Det er noe jeg har merket oftere og oftere etterhvert som baby har blitt større, kanskje det samme gjelder deg? :)

Dette har jeg merket godt i det siste, så det stemmer bra 😆 Kjenner hun ofte med hendene, når det ikke kjennes ellers! Rart! Men siden jeg skrev dette så har det vært MYE aktuvitet 😃 Det gjør meg trygg! Og glad 😃 Nå er det ikke lenge igjen før vi begge får møte våre skatter! Gleder meg sånn😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33+5

igår var det akkurat en mnd igjen til keisersnittet! HERREGUD! 😀😀😀 kan liksom ikke helt tro det!! Er fortsatt uvirkelig for meg at det er en baby i magen min, og ofte når jeg våkner om natten og må på do, så kommer jeg på at jeg faktisk har en baby der😅 Enda etter 8 mnd så er det en rar tanke som jeg aldri helt får vent meg til! Jeg tror ikke det går helt opp for meg før vi har jenta vår i armene våre! Jeg har jo også vært kanskje over gjennomsnitte bekymret for alt som kan skje iløpet av graviditeten. Første 22 mnd var det spontanabort jeg var redd for, og var helt sikker på at det skulle skje meg, etter uke 22 og frem til nå har det vært prematur fødsel! Blitt litt bedre nå ettersom jeg snart er i uke 34, for hvis hun skulle komme nå og utover så klarer hun seg jo,,og mest sannsynlig ikke tar skade av det også, så på den fronten er jeg mer rolig nå. Men nå er jeg redd for at noe skal skje i siste liten! Morkakeløsning, at hun dør av det eller får navlesnoren rundt halsen og dør! Jeg er så redd for at det skjer noe med jenta vår nå rett før mål! Jeg er hysterisk, jeg vet det! Går ikke å tenker på dette og er negativ, men noen ganger kommer den vonde tanken snikende! jeg er så letta og glad når jeg endelig ligger på operasjonsborde og hun skal ut! For da vet jeg at jeg kom helt til mål uten at noe skjedde! Tror det er alle sine verste mareritt, at noe skulle skje så nærme! Men som regel går jo alt bra! Og man må jo tenke det! 😊 Nå er det snart påske og jeg håper tiden kan gå enda litt fortere til 10.april som er fødselsdagen til jenta vår💖 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+4

imorgen er jeg høygravid og det er strax 3 uker igjen til vi ser jenta vår!! 💖

Dagene går litt sakte nå frem mot påske, mannen har fri i påska og helt frem til fødselen! Veldig kjekt! Da dagene går mye raskere med han hjemme! 

Barnerommet er ferdig malt og er bare å legge gulvene igjen. Jeg har bestillt masse fint på nettet til å innrede det! Dette skal jeg tjone med de siste ukene! Re opp seng! Tørke støv og mannen vaske huset så alt er rent og fint til vi kommer fra sykehuset!😊 Gleder oss veldig nå! Alt har begynt å bli veldig tungt for tiden! Og har vondt over alt! Ryggen, sidene av magen, i magen, og ribbeinan😩 Må holde ut den siste tiden! Føler det er best å ligge på soffaen, så blir mye late dager på soffaen og serier😅 Slapper av med god samvittighet nå! Er så stor og vanskelig å gjøre så mye annet føler jeg! Magen er bare i veien!

gleder meg veldig til å møte jenta vår å begynne et nytt kapittel med hun og mannen men samtidig må jeg si at jeg gleder meg nesten like mye til å bare få henne ut og få tilbake flate magen min, og at alt ikke føles så tungt! Og alle graviditets plagene! Kan nesten ikke vente med å få tilbake meg selv 😆 Gruver meg veldig til de første dagene etter keisersnittet, da det sikkert er helvettes vondt! Men ser veldig frem til når den kneika er over og jeg kan få tilbake meg selv. Har også begynt å tenke på ammingen, virker som mange plages med dette den første tiden! Høres så vondt ut!! Må bare få det til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så herlig :yvonne:Høygravid i morgen alt, så skummelt. Merker jeg misunner deg, som vet akkurat dagen du får møte skatten. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonio skrev:

Å, så herlig :yvonne:Høygravid i morgen alt, så skummelt. Merker jeg misunner deg, som vet akkurat dagen du får møte skatten. :rodmer:

Du er jo også strax høygravid da. 😃

Ja, eneste som er greit med planlagt keisersnitt er at man kan telle ned dager og vite akkurat dag! Alle skulle ha visst når skattene kommer! Er kjekt å vite dato! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...