Gå til innhold

✨Lille nurke er endelig på vei✨


Gjest Jeey

Anbefalte innlegg

Så fin mage!!

Ble du bedre av svimmelheten igjen? Det hørtes ikke godt ut. Kanskje det kan ha vært lavt blodtrykk og blodtrykksfall, jeg er litt plaget med det, og det høres lignende ut. Det er i hvertfall veldig ekkelt! Og så koselig med masse sprelling i magen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Illy skrev:

Så fin mage!!

Ble du bedre av svimmelheten igjen? Det hørtes ikke godt ut. Kanskje det kan ha vært lavt blodtrykk og blodtrykksfall, jeg er litt plaget med det, og det høres lignende ut. Det er i hvertfall veldig ekkelt! Og så koselig med masse sprelling i magen :rodmer:

Tusen takk 😀

Ja, jeg ble bedre, men ikke før dagen etter, og har ikke opplevd det siden, hmm kanskje det kan være blidtrykksfall ja! 

Ja, er super koselig å kjenne den lille, har du begynt å kjent liv da? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Jeey skrev:

Tusen takk 😀

Ja, jeg ble bedre, men ikke før dagen etter, og har ikke opplevd det siden, hmm kanskje det kan være blidtrykksfall ja! 

Ja, er super koselig å kjenne den lille, har du begynt å kjent liv da? 😀

Så godt at du ble bedre, får håpe det holder seg langt unna fra nå av! Jeg får det typisk når jeg er litt ekstra sliten, eller har overvurdert kreftene eller reiser meg fort opp, men noen ganger kommer det bare uten noen god grunn også.

Ja, jeg kjenner også masse liv nå ❤️ Det er så koselig å sitte med hånda på magen og kjenne etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+ 6

har vært dårlig i magen igjen siden fredag. Sterke magesmerter i bekkemreservoaret og dehydrert etter hyppige do tømminger. Fikk intravanøst væske igår. 

Hadde kjent liv hver dag i over en uke, sånne skikkelige dulter, til samme tid hver dag. Altså. Skikkeluge bevegelser morgen, midt på dagen og kvelden, og små dult inn imellom så klart. Lørdag, søndag og foreløbig idag har det knapt vært bevegelse.. Og da bare en liten dult max 3-4 gang om dagen! Begynner å bli litt bekymret for om alt er bra med den lille, jeg har jo vært veldig dårlig i helgen og redd det har gått på den lille også ettersom det er så lite bevegelse 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22+3 

jeg er lei.. Er fortsatt i veldig dårlig form. Sterke magesmerter. Og sliten, nesten konstant dehydrert og kvalm. Jeg er så lei av smertene og å være dehydrert at jeg griner hver dag. Ser på meg selv som veldig sterk etter alt jeg har vært igjennom tidligere.. Men etter så mange uker med smerter og intravanøst veske flere ganger i uka er jeg helt nedkjørt. Jeg er redd. Mest redd for om babyen i magen har det bra når jeg har så vondt og er dagelig dehydrert, jeg er redd for at smertene og konstante do gåingen skal vare helt til termin! Det er 4 lange månder igjen! Jeg er redd for, for tidlig fødsel! At smertene i magen skal trigge frem rier. 

Alt i alt, så prøver jeg å være positiv, finne små gleder med samboer i hverdagen, og nå er det jul! Så klart veldig kjedelig å må inn annenhver dag for å få intravanøst veske, og være i så dårlig form. Men vi skal iallefall kose oss med det vi kan! Og glede oss med hverandre å glede oss over babyen i magen som tross alt er verd all den smerten til slutt! 💜 

God jul💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom dagboka di og ville bare legge igjen et spor. 🐾Håper du føler deg bedre og kan nyte romjula! Veldig kjipt at du ikke er i form. 

Syns forresten gravidmagen din er helt nydelig!💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 26. desember 2017 den 15.46, Aryamili skrev:

Leste gjennom dagboka di og ville bare legge igjen et spor. 🐾Håper du føler deg bedre og kan nyte romjula! Veldig kjipt at du ikke er i form. 

Syns forresten gravidmagen din er helt nydelig!💕

Så koselig at du har tatt deg tid til å lese min dagbok! 😀 

Tusen takk! Den har vokst enda mer nå siden det bildet ble tatt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+4 

nytt år! Og det er rart å tenke på at det er nå i 2018 vi skal ha vårt første og kanskje vårt eneste barn💜💜 lille tuppa vår skal bli født i dette året! Så rart å tenke på! 😊  Dette tror jeg kommer til å bli mitt/vårt beste år hittil så lenge jeg har levd! Det å få barn må jo være den største gaven og største gleden i livet! Er langt ifra en selvfølge, noe vi fikk kjenne litt på. Er så takknemmelig for alt jeg har! En mega god mann som jeg elsker så høyt, er så trygg på og stoler 100% på og vet jeg kommer til å bli gammel med! Og nå venter vi vårt kjærlighetsbarn sammen💜 Jeg føler meg som verdens heldigste! Og må stoppe opp noen ganger å takke for alt jeg har! Jeg har vært igjennom mye dritt, men alt er verd det hvis det har noe begydning på hvor jeg er idag. Gleder meg sånn på hvordan 2018 vil bli, og til å møte lille tuppa vår 👶🏼 

har ellers vært i helt grei form, hadde en del plaget med magen i romjula, og har det fortsatt av og til! Men føler meg definitivt bedre! Er fortsatt og får intravanøst veske etter behov, men mye mindre enn før jul. På tirsdag skal vi på ny ultralyd igjen, på fostermedisin og samtale med fødselslege. Er på ultralyd hver 4. Uke nå, blir kanskje enda tettere nå etterhvert frem mot keisersnitt. Gleder meg sånn til å se tuppa vår igjen på tirsdag! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! Godt å se at formen er bedre. :) Og masse lykke til på UL i morgen, skjønner det blir stas å se den lille igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+4 

var på ultralyd på tirsdag 😍 Alt er bra med den lille, og er 3% større enn gjennomsnittet😆 Alt av organer fungerer fortsatt som de skal og tuppa vår lå med hodet nedover og var meget aktiv 😅 Kjente de slagene/sparkene når jeg så de på skjermen! Det var spessielt❤️ Snart er jeg i uke 26 og da er det hele 90% sjanse for overlevelse hvis hun skulle ha kommet da! Hun må så klart holde seg inne der til hun skal! Men jeg er redd for at hun skal komme for tidlig å da synes jeg det er så betryggende å tenke på at det er 90% sjanse for overlevelse om noen få dager 😊

Var på svangerskapskontroll på onsdag og tok sf mål for første gang, den ble målt til 22 cm. Litt under gjennomsnittet.,burde ikke den iallefall være på gjennomsnitte ettersom barnet er over gjennomsnitte stort! Føler magen min er så liten! Og vokst veldig lite de siste 2-3 ukene.. Føler livmoren har stått stille på vekst. Hvis jeg søker mage uke 25 på google, så har jeg myyyye mindre mage enn de fleste bildene... Neste ultralyd på fostermedisin blir om 3 uker, snart 2 nå da 😊 Da blir dato for keisersnittet satt! Foreløbig sa fødselslege at det vil bli mellom 1-20 april! Jeg vil så klart ha den nærmest mulig termin, men ikke så nærme at fødselen blir før datoen vi får. Jeg håper på rundt 13 april!! Hjelpes 😱 Det er 3 mnd til!!! Føler jeg blir helt stressa med tanke på alt vi må handle inn! Og pusse opp barnerommet! 

 

Magebilde fra 25+0 i samme genser som sist for å se forskjellen. 

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sf-mål har vært like over steken i alle tre graviditeter, minste ble født til termin og var 2800g/45cm, største var 3950g/53 cm :P Sf_mål forteller ikke så mye om str på baby egentlig. 

Superfin og akkurat passe stor mage :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13. januar 2018 den 16.15, QBee skrev:

Mine sf-mål har vært like over steken i alle tre graviditeter, minste ble født til termin og var 2800g/45cm, største var 3950g/53 cm :P Sf_mål forteller ikke så mye om str på baby egentlig. 

Superfin og akkurat passe stor mage :) 

Ja, har vel tydeligvis ikke noe med ste til baby å gjøre! Får håpe jeg har sånn veksthopp! Har opplevd det tidligere at på bare to dager har vokst noe enormt 🙊 

Ja! Jeg kunne tenkt meg stør mage! For jeg synes gravid mager er så fint😍 Den vil jo bli større, men ifølge google bilder så har jeg liten til å være 25 uker der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25+6

er så forkjølet 😩😩 ligget på soffaen i 2 dager nå, har ikke orket annet. Hoster, hoster, nyser å nyser og mat smaker ingenting! Og har dårlig med matlyst.. Håper den lille har det bra selv om jeg er syk! Jeg som har så sinnsykt angst for, for tidlig fødsel, hjelper ikke det akkurat på at jeg hoster hele tiden, og itilegg har mine plager og smerter med magen ifra før.. Føler babyen i magen kan få nok av alt snart.. At den ikke har det bra, når jeg har så mye nå... Enn hvis hosten setter i gang fødsel? Huff.... Igår hoster jeg så jeg begynte å spy 😱 Spydde mye også!😔 Kjenner jeg er meget lei av alt nå! Vil bare at 3 mnd skal ha gått nå ! Må bite sammen tennene i 3 mnd til "bare". håper for gudskyld at hun holder seg der inne til da. 

Kjenner bevegelse litt utover hele dagen, men hun har stille perioder også, en dag kan det gå en halv dag der jeg ikke kjenner noe! Og da blir jeg bekymret, også kan det gå en liten stund før hun plutselig sparker godt ifra seg😆💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+0

inatt trodde jeg at noe var på gang... Hadde så sykt vondt i magen, livmoren og menssmerter i ryggen og noe rare intense smerter nederst mot lysken! Var veldig ubehagelig, mest fordi jeg ble så redd for om hva dette var.. Er bedre etter jeg sto opp, men fortsatt litt øm overalt... De siste 3 dagene har også magen blitt mye hardere... Sånn konstant! Vet ikke om det er for at den har vokst eller om det er noe annet... Kjenner liv, så derfor har jeg ikke gjort noe med dette..

har bestillt oss 3D ultralyd til søndag! Gleder meg sånn😍 Og håper hun ligger sånn til at vi får sett hun gådt! 

Vi er også godt igang med handel! Handlet mye på salg og spart noen 1000 😀 De dyre større tingene, som stellebord, seng, vogn, vognpose osv er kjøpt 👍🏻 har også kjøpt MYE brukte klær så jeg tror det holder til hun må ha større størrelser! 😊 Må kanskje ha noe litt tykke varmere klær så er klærne i boks! 😃 

Det begynner å nærme seg nå! Vi skal ha keisersnitt to uker før termin, så nå er det 11 uker igjen! Jeg teller ned uker nå og snart kan jeg telle dager! 😀 Gleder meg sånn! Og må si jeg gleder meg til å ikke være gravid mer også 😆 Hater å gå gravid,  jeg kan ikke si at jeg har hatt noe lett graviditet, og har fortsatt mye plager.. Og ikke minst alle bekymringene som følger med det å være gravid, om alt er bra osv osv! Å gleder meg til å ikke være gravid mer! Men mest av alt møte den lille, selvfølgelig! Og her om dagen så kom det væske fra puppene også 🙈 Og har nå blitt gult/hvitt! Er vel positivt ettersom da vet jeg at jeg har melk å gi når den tid kommer hvertfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at dere har fått en dato for KS som dere er komfortable med. Det hjelper forhåpentligvis på å ha noe konkret å forholde seg til, og ikke minst å kunne telle ned mot. Håper formen bedrer seg nå mot slutten! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29. januar 2018 den 12.21, Snotra skrev:

Så bra at dere har fått en dato for KS som dere er komfortable med. Det hjelper forhåpentligvis på å ha noe konkret å forholde seg til, og ikke minst å kunne telle ned mot. Håper formen bedrer seg nå mot slutten! :) 

Ja, har ikke fått eksakt dato, men sånn ca 😊 

Det nærmer vel seg veldig hos deg nå? Snikleser i dagboken din 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+2 

var på 3D ultralyd på søndag! Ååh! Var så gøy😍😍😍 lille nurke vårt var jo bare så vakkert👶🏼💜 det var litt av en opplevelse! Fikk med flere videosnutter og maaange bilder på minnebrikke, dro hjem for å se de igjen, og gjett om hun hadde opp øyne også da på den ene videoen 😃😃😍 det så vi ikke når vi var der, å det var såå morsomt å se! Ble helt rørt! Lillevennen vår❤️ 

Har også vært på ultralyd vekstkontroll, og samtale med fødselslege som vi er hver 3.uke. Babyen er nå 5% større! Det er ikke så mye men er sånn at jeg er veldig trygg på at hun ihvertfall har det bra og ikke er under gjennomsnitte! Alt er fortsatt supert med den lille💜 Time med fødselslegen ble det bestemt at vi mest sannsynlig får planlagt keisersnitt i uke 37, altså 3.april! De tar som regel planlgt 7-10 dager før termin, men de vil ikke ta noe sjanser med meg ettersom jeg absolutt ikke skal føde vaginalt pga helsemessige årsaker. Så "terminen" min utifra når unger er her er plutselig 3.april og ikke 27.april! Jeg føler det er litt tidlig, å kunne hvertfall tenke meg å vente til uke 38. Men får vel bare høre på dem. Det er altså plutselig bare 2 mnd til!!! Herregud! Dagen etter 2. Påskedag da mest sannsynlig 😃💜👏🏻 ser endelig en ende på dette svangerskapet nå som det ikke er noe lenge til! Gleder meg veldig! Men kjenner jeg gruver meg litt til keisersnittet! Har tenkt litt på det i det siste.. Synes det er sykt at de skjærer i magen min i våken tilstand, jeg er redd jeg kommer til å besvime😱 

Ellers så skal vi begynne å pusse opp barnerommet til uka! Rive ut de stygge veggene som er der å legge ferdigplater og ha en vegg med en fin tapet 😃 Nå skal jo ikke barnerommet bli brukt på en stund ettersom hun skal sove hos oss, men greit at ikke det har vært oppusing der hun skal ligge rett før hun skal bruke rommet, også synes vi det er litt koselig å ha det ferdig til hun kommer også, jeg skal jo så klart pynte romme litt, gjøre det litt jentete, og det er jo litt koseli å styre med nå i siste ventetiden💖

Synes fortsatt at magen min er aaalt for liten jeg da 😩 Jeg vil ha større gravid mage!!! Nå veier hun 1190 gram, ser på babyverden at de legger på seg mye mer nå fremover for hver uke, sånn 200-300 gram, vil magen vokse mye mer nå for hver uke fremover, enn det den har gjort hittil? For jeg vil ha skikkelig gravidmage jeg! Min er så liten! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du hadde en nydelig og fin mage 25+0 jeg da. :rodmer:

Etter det jeg har forstått blir man fort lei en stoor mage, så kanskje greit å nyte det mens man kan. Selv om det sikkert ikke er så lett, når alt man vil er å strutte rundt. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...