Gå til innhold

*Arkatus*`s planlegging


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vel, da oppretter jeg meg en dagbok for og kanskje få litt bedre styr på tingene..

Vi gifter oss 25. Juni 2005 på Saltstraumen utenfor Bodø.

Har god tid iht planlegging sier mange, men stresser og styrer på som bare det..

Noen som kjenner seg igjen? :ler:

Til nå har jeg oversikt over dette:

- Kjolen og gommens klær. Mamma syr, og jeg komenterer hva som skal og ikke skal.

- Kirke og festlokalet. Mamma og pappa betaler kirken, snille dem. Får nøkelen til festlokalet ca 2-3 dager før, så vi kan inspisere, pynte og slikt..

- Hotellrom. Har booket rom til oss på det lokale hotellet. Var ikke så dyrt som jeg trodde.. Litt over 900,- m/ frokost å alt....

- Gjestelista. Vel, den kommer seg. Har enda ikke anelse om hvor mange vi blir til slutt..

- Invitasjon. Den er ferdig laget, og ligger på PC`n og bare venter på et klokkeslett som skal inn. Enkel, men veldig fin synes jeg..

- Handleliste på polet. Den er skrevet, men vet ikke om jeg vil se summen... :hoho:

- Inn- og utgangsmusikk. Vi har valgt Nordraak: Purpose til inngangsmusikk, og skal ha Brudemarsj fra Lødingen ut..

- Frisør. Nikita er valgt.. må bare få klokkeslettet fra kirken, så vi får ordnet resten av tingene..

- Fotograf. Samme som med Nikita.. Må ha klokkeslett og forholde meg til først.

Av erfaring så har jeg ordnet sikkerhetskopi på diskett med alt..

Det var det jeg husker ikveld.. Mer kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei og hopp og grattis med dagbok!

Du har jo kommet så langt at jeg begynner å stresse. Har ikke fikset noenting vi, og vi gifter oss samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2005

Hei og :velkommen:

dere har kommet godt i gang med planleggingen ser du ut som. Ser du som vi er tre som gifter oss den 25. juni (du, Hannemor og jeg) - det blir en flott dag får vi håpe.

Lykke til videre med planleggingen. Hold oss oppdatert.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei og takk for hilsener tomias, Huldra:), Hannemor og Brud2005...

Har nettopp snakket med menighetskontoret i Saltstraumen, og fått klokkeslettet bekteftet. Det blir kl 13:00.. Herregud! jeg er gift om 5 mnd og noen dager!!

Dette kommer til og berøre stressnivået mitt en smule. :ler:

Snakket med mamma igår, og planla bytur når jeg kom oppover. Da blir det handling av diverse ting, som lys, speilfat for og sette på, noe og pynte lysene med (Noen tips på pynt som ikke vil være brannfarlig??), se etter servietter og noe til..

Skal kikke på forskjellige dekorasjoner med min tante, så hun får ideer om hvordan hun skal sette dem opp.

Sparer forhåpentligvis litt ved og bruke henne istede for en proff i blomster-foretningen.

Hun er kjempeflink, så jeg tror det vil bli suksess, bare jeg får kommandert litt.....hihi :oops:

Skal få tatt bilder av kjolen når den er ferdig, dekorasjonene, buketten, lokalet og i kirken å prøve å legge ut etter bryllupet. Noen kommer kanskje før.

Da var det bare og bestille frisør og fotograf. Skal lete meg frem til en resturant også hvor middagen blir.. Da bare oss og forlovere med følge.

Noen som har vært med på det før, der man dropper middag og heller tar med bare forlovere og spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

:velkommen:

...og gratulerer med bryllupsdagbok! :wink:

Spennende å få brekreftelsen på vielse da.

Så heldig du er som har en mor som syr kjole til deg, da får du jo virkelig en kjole som er "one of a kind"!!!

Gleder meg til å se bilde, hvis du får lagt det ut etterhvert! :-)

Selv skal vi ha hele slekten m.fl på middag, så og si...men jeg vet om mange som velger å ta med de aller nærmeste på middag også - sikkert veldig koselig og intimt, og sist men ikke minst...man får tid til å snakke med alle og virkelig roe ned og kose seg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

var det vi også tenkte på + at vi sparer litt på det... roe seg litt ned og kose seg... så har vi tenkt og prøve å få time hos fotografen samtidig. Så vi slipper og kjøre samme vei 2 ganger.

Siden vi dropper middag, blir det koldtbord samtidig som vi serverer kakene, så kan folk bestemme selv etter om de er sulten eller ikke.

Vet enda ikke hvordan kjolen blir seende ut, er såååå spent selv. men, vet den blir 2-delt, med "korsett-topp" og skjørt.. endten blir hele kjolen hvit, eller så blir toppen flerfarget. skal finne ut av det i februar når jeg skal oppover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

som jeg stresser... synes alt blir bare stress for tiden. Planlegger det meste alene, sambo stikker hodet innom iblandt og lurer på hvordan det går. Mamma har også begynt og planlegge, for seg selv.

Dette kommer til og bli kræsj..... Noen, gi meg en valium. :roll:

Fikk ordnet med frisør idag. Heldigvis ikke såå langt unna kirken. Bare 20 min kjøring ca. Hadde ikke det gådt med den frisøren, måtte jeg brukt 1 time hver vei fra kirke til frisør... Huff, ting er ikke lett.

Fant en catering som leverer på døren, og setter opp koldtbordet selv. De tok 160,- pr. person..

Det var ikke så ille synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:brunette: HEISAN, og gratulerer med dagbok! :wink:

Så koselig at flere skal gifte seg på samme dag :hjerte: 25. juni 2005 :hjerte: Det er så spennende å følge med på andres planlegging. En føler seg ikke så alene om planlegginga, og får jo en del gode råd og vink. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagboken.

Syns du har kommet veldig langt i planleggingen jeg. Du får spare den valiumet til litt senere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

takk for hilsen Moses og Heidi76..

med bryllupsplanlegging og syke barn, så kunne en valium være på sin plass iblandt :ler:

noen småting jeg ikke har tenkt på som kunne komme til nytte? noen tips?

Hørt om de kurvene som settes på dametoalettet.. Vurderer om vi skal ha slike. Hva og hvor mye bør være i de?

Skal ha en stroppeløs kjole. Både jeg og gommen er 167, så ønsker ikke og bli veldig mye høyere enn han med sko og håroppsett. Noen linker til fine sider med oppsett som ikke er liksom midt oppå hodet?

hmm... Da var det en som kommanderte at Lokomotivet Tomas skal sees..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

har tydeligvis en deppedag idag, når jeg leser om alle de nydelige kjolene deres, reisemål for bryllupsreisa og alle som har noen og dra på messe/i brudesalonger sammen og kikke..

Sitter her selv, nesten alene om planleggingen, uten så mange og snakke med. Kjolen mamma skal lage aner jeg ikke hvordan blir, og nå ønsker jeg og leie kjole, for jeg vil helst se "skikkelig" ut på dagen.. Men gjør jeg det går alle sparepengene mine bare i leie.

Tørr ikke si noe til mamma, siden hun kommer da til og bli megaskuffet.

Alt føles som en stor flopp for tiden. Var inne på tanken om og avlyse alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oi, dette hørtes ikke moro ut....ut og jeg som depper over at vi ikke skal på bryllupsreise :roll: .

Håper ting ordner seg. Om moren din er flink til å sy kan jo kjolen bli aldeles perfekt!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, høres ikke gøy ut med brudekjole dilemmaet, krysser fingrene for at det ordenr seg.

Ang. de kurvene på dametoalettet... har har jeg gått glipp av noe, aner ikke hva du snaker om og ble veldig nysjerrig... enlighten me?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Avlyse hele greia???? Det hørtes litt radikalt ut bare fordi du føler deg litt alene om planleggingen og at moren din skal sy en kjole du tror ikke kommer til å se skikkelig ut????

Du gifter deg vel fordi du vil tilbringe resten av livet med den du elsker?

Du har jo oss jentene her inne på KG til å dele alle dine bekymringer og gleder med og kjolen din blir sikkert kjempefin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du da :trøste:

Håper det bare er en "deppedag" (som du selv kalte det).

Si hvordan du føler det til kjæresten din, så får du delt tankene og usikkerhetene dine med noen.

Jeg er sikker på moren din vet hva hun gjør når hun har sagt seg villig til å sy brudekjolen til datteren sin. Hun vil - like mye som deg selv - at du skal stråle på deres store dag! Sikker på kjolen kommer til å bli nydelig jeg da. Dessuten får du en kjole HELT tilpasset deg, og som BARE DU HAR!! Den blir nok helt fantastisk!

Håper humøret stiger igjen snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

takker for alle oppmuntrende svar.. De hjalp mye.

Det er nok bare en deppedag. Går vel over utpå kvelden...

De kurvene jeg mente var disse såkalte "nødhjelpkurvene" med strømpebukser, negllakk og slikt. Hva har man egentli oppi slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå trenger jeg snart den valiumen jeg refererte til tirligere...

Får ikke gjort noe særlig planlegging før om en mnd!! Skal til Bodø etter vinterferien og kjøpe inn lys, servietter o.l.. Samtidig skal jeg og mamma se på blomster og div annet.

Jeg blir gal av ikke og få planlegge!

Prøver og snakke med sambo om saken, men det er vist ikke så veldig mye interesse for planleggingen når jeg spør... *stress*

Vet ikke helt hvilken fot jeg skal stå på.

Og imorgen skal sønnen min feire 2 årsdagen sin... Blir bare 2 gjester, men det er mer enn nok for tiden synes jeg..

Jeg stresset over planleggingen(eller fraværet av den), sønnen min med ørebetennelse(som heldigvis er på tilbakegang) og sambo som jobber livet av seg.. Bare så vidt jeg ser han iblandt stakkarn.

Huff, livet skal ikke være lett for alle nei.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...