Gå til innhold

Kvinners høyere krav til menn og dine sjanser til å få barnebarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det at flere menn i dag enn før ikke opplever å bli fedre, skyldes rett og slett forhold og anliggende nettopp hos disse eksemplarene.

Det man dog glemmer er at det er en fertilitetskrise blant vestlige menn.  https://www.theguardian.com/science/2017/jul/29/infertility-crisis-sperm-counts-halved

Så det blir galt å legge så mye av skylden på kvinners selektivitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glemm de tjukke overvektige kvinnene og kvinner uten sminke. De sliter de også.

Anonymkode: b0624...846

Neida, vi klarer oss fint :) 

Anonymkode: ea9de...7d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PeeWee skrev:

Det man dog glemmer er at det er en fertilitetskrise blant vestlige menn.  https://www.theguardian.com/science/2017/jul/29/infertility-crisis-sperm-counts-halved

Så det blir galt å legge så mye av skylden på kvinners selektivitet. 

Er nok mange faktorer som bidrar til at ting er som de er, men det virker som om enkelte har bestemt seg for at det er en grunn alene til, ja egentlig det meste som man synes er negativt, dumt og belastende i denne verden, nemlig kvinner.

Anonymkode: 9ee83...528

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er nok mange faktorer som bidrar til at ting er som de er, men det virker som om enkelte har bestemt seg for at det er en grunn alene til, ja egentlig det meste som man synes er negativt, dumt og belastende i denne verden, nemlig kvinner.

Anonymkode: 9ee83...528

Mitt inntrykk er at folk med en viss agenda fortrenger fertilitetskrisen blant menn for å gi kvinner skylda. Har merket at mange som hevder disse påstandene enten er libertarianere eller nazister(selv om de liker å kalle seg liberalister og etnonasjonalister). Er nok et forsøk på å verve frustrerte nerder inn i sine rekker siden deres egentlig politikk ikke er så grusomt populær. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.dagbladet.no/kultur/hypergamiets-problem/60199327

Er det denne (som jeg linket med mobilen btw😉) du mener?

Dette er ikke en artikkel, men en meningsytring forresten, og hvis dette er det som danner "basisen" for din oppstilling, må jeg si jeg ikke synes den er særlig tungt fundamentert.

Har skummet gjennom det denne professoren skriver om hypergami og dette at kvinner gifter seg "oppover". Han skriver at hypergami har eksistert til alle tider, og mener det er et problem at fenomenet lever den dag i dag i den moderne verden. Og så vidt jeg kan se er det eneste han mener er et problem med dette at nesten 1/4 av menn ikke får barn. Han nevner imidlertid ingenting om fallende iq og psykiske problemer for den oppvoksende slekt.

Jeg synes egentlig det er vanskelig å skjønne hvor han vil med meningsytringa si, og ikke viser han til dokumentasjon eller kilder for sine påstander. Virker nesten mest som han synes det er leit at kvinner foretrekker menn som er høyere enn seg selv🤔.

Anonymkode: 9ee83...528

Ja, jeg savner også dokumentasjon på påstandene hans. Det står at han er professor ved Markedshøyskolen. Da er han fullstendig klar over at alt skal dokumenteres opp i mente!  Han viser ikke til en eneste kilde som kan støtte oppom ytringene sine. Dette er bare påstander basert på hans subjektive meninger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, PeeWee skrev:

Det man dog glemmer er at det er en fertilitetskrise blant vestlige menn.  https://www.theguardian.com/science/2017/jul/29/infertility-crisis-sperm-counts-halved

Så det blir galt å legge så mye av skylden på kvinners selektivitet. 

Det de aldri gidder å ta hensyn til er at menn i den vestlige verden er gjennomsnittlig eldre nå enn før. Klart spermkvaliteten blir dårligere med alderen. Og uansett hvor dårlig den skal være, vil en greie å befrukte eggene etter noen forsøk, om du ikke er direkte sterial da. Noe de færreste er.

Anonymkode: d9942...078

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Bakepulver skrev:

Ja, jeg savner også dokumentasjon på påstandene hans. Det står at han er professor ved Markedshøyskolen. Da er han fullstendig klar over at alt skal dokumenteres opp i mente!  Han viser ikke til en eneste kilde som kan støtte oppom ytringene sine. Dette er bare påstander basert på hans subjektive meninger. 

Enig. Googlet Runar Døving, og ser at han jevnlig uttaler seg i media om kjønnsrelaterte temaer. Han har sikkert mye bra å bidra med innen sitt felt, men ble ikke imponert over en del ting han har uttalt. 

Anonymkode: 9ee83...528

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det de aldri gidder å ta hensyn til er at menn i den vestlige verden er gjennomsnittlig eldre nå enn før. Klart spermkvaliteten blir dårligere med alderen. Og uansett hvor dårlig den skal være, vil en greie å befrukte eggene etter noen forsøk, om du ikke er direkte sterial da. Noe de færreste er.

Anonymkode: d9942...078

Dette er faktisk sjekket for alder. Jeg har lest om det tidligere også, og de nordiske landene ble da hevdet å være spesielt utsatt for dette. Blir da ironisk med alle filmene hvor kvinner blir sterile grunnet miljøgifter, da det heller ser ut til å være menn som først blir sterile av slike årsaker. Menn sin fertilitet er ikke så påvirket av alder som kvinners selv om noen feminister hevder det, men menns fertilitet er mye mer utsatt for andre faktorer. Det er nok en mye større andel av menn enn kvinner som aldri har vært istand til å få barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Googlet Runar Døving, og ser at han jevnlig uttaler seg i media om kjønnsrelaterte temaer. Han har sikkert mye bra å bidra med innen sitt felt, men ble ikke imponert over en del ting han har uttalt. 

Anonymkode: 9ee83...528

Dårlig reklame for Markedshøyskolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PeeWee skrev:

Mitt inntrykk er at folk med en viss agenda fortrenger fertilitetskrisen blant menn for å gi kvinner skylda. Har merket at mange som hevder disse påstandene enten er libertarianere eller nazister(selv om de liker å kalle seg liberalister og etnonasjonalister). Er nok et forsøk på å verve frustrerte nerder inn i sine rekker siden deres egentlig politikk ikke er så grusomt populær. 

Problemet er ikke at de ikke fysisk kan få unger. Sterilitet er ikke et stort problem. I tillegg synes jeg det er merkelig p blande inn nazisme her. Siden dette har ingen ting med overlegenhet og rase. Idiotisk måte å ødelegge diskusjonen på og gjøre den useriøs.

Anonymkode: d9942...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
  • Jeg ønsker ikke barnebarn, så om mulighetene til det reduseres så bryr jeg meg filla. 
  • Menn som føler seg underlegne pga. utdannelse/karriere/inntekt har gjerne en mulighet til å gjøre noe med det, på lik linje med kvinner. Det kalles utdanning som øker mulighetene på arbeidsmarkedet og sist jeg sjekket var det mulig for både jenter og gutter å få lån via lånekassen. 
  • For å lære noe på skolen må man sitte i ro og prøve å lære det man skal enten man er jente eller gutt, så kom ikke med det maset om at det er så fælt for gutter å sitte stille og lære. De klarte det for 100 år siden (da jenter knapt nok fikk skolegang) og jeg nekter å tro de biologiske forutsetningene har endret seg så mye på så kort tid. 
  • Slutt og syt og gjør noe for å forbedre din egen livssituasjon i stedet for å skyve ansvaret over på kvinner, regjering, kongen og sannsynligvis kvinnegruppen Ottar i samme slengen. 
  • Og ta deg gjerne et smilekurs i samme slengen. Menn med sjarm er menn med sjarm uansett inntekt. 

Anonymkode: b656b...576

Det er litt påfallende at når kvinner scorer dårlig på endel ting så skyldes det utelukkende patrialske holdninger, manneholdninger, diskriminering. Kvinner er som regel ofre for ting de ikke har kontroll over.

Derimot når gutter får dårligere karaktere, dropper ut av skolen, ikke blir fedre, taper på flere og flere områder.

Da må menn ta seg sammen. Ta utdanning, lær sjekking og tren. Det er bare å skjerpe seg!!!

Rart det der gitt:)

Anonymkode: 06c3c...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bakepulver skrev:

Ja, jeg savner også dokumentasjon på påstandene hans. Det står at han er professor ved Markedshøyskolen. Da er han fullstendig klar over at alt skal dokumenteres opp i mente!  Han viser ikke til en eneste kilde som kan støtte oppom ytringene sine. Dette er bare påstander basert på hans subjektive meninger. 

Hva med å finne motargumenter eller linke til kilder som andre?  Dere tar personen og ikke ballen. Jeg tror det han sier har noe for seg

Selv 12 år gamle gutter ser hvem jenter foretrekker og hvilke egenskaper som er fellesnevnere. Det er bare i disney stallgutten får prinsessen. 

Anonymkode: 06c3c...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å finne motargumenter eller linke til kilder som andre?  Dere tar personen og ikke ballen. Jeg tror det han sier har noe for seg

Selv 12 år gamle gutter ser hvem jenter foretrekker og hvilke egenskaper som er fellesnevnere. Det er bare i disney stallgutten får prinsessen. 

Anonymkode: 06c3c...51c

Argumenter mot en en mann som kommer med subjektive synsinger? Det er hans jobb å se til at han har teori som kan bakke opp ytringene som han kommer med! Dette er hans personlige meninger og som professor vet han at han blir kritisert da han ikke har henvist til teoretikere og forskning!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt påfallende at når kvinner scorer dårlig på endel ting så skyldes det utelukkende patrialske holdninger, manneholdninger, diskriminering. Kvinner er som regel ofre for ting de ikke har kontroll over.

Derimot når gutter får dårligere karaktere, dropper ut av skolen, ikke blir fedre, taper på flere og flere områder.

Da må menn ta seg sammen. Ta utdanning, lær sjekking og tren. Det er bare å skjerpe seg!!!

Rart det der gitt:)

Anonymkode: 06c3c...51c

Hvorfor jobber ikke du mer med seg selv? Ingenting er gratis her i livet. Om du ikke gidder å jobbe for å komme deg noen vei er slaget tapt da det er ingen som kan gjøre det for deg. Du må gjøre det selv slik som alle andre i dette landet. Det er ikke jenter sin feil at enkelte gutter ikke fikser skolen og livet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt påfallende at når kvinner scorer dårlig på endel ting så skyldes det utelukkende patrialske holdninger, manneholdninger, diskriminering. Kvinner er som regel ofre for ting de ikke har kontroll over.

Derimot når gutter får dårligere karaktere, dropper ut av skolen, ikke blir fedre, taper på flere og flere områder.

Da må menn ta seg sammen. Ta utdanning, lær sjekking og tren. Det er bare å skjerpe seg!!!

Rart det der gitt:)

Anonymkode: 06c3c...51c

Scorer dårlig på endel ting? Hva betyr det? Har du eksempler på samme måte som til tingene du viser når det gjelder menn?

Uten det er det bare visvas du skriver, og umulig å svare på.

Anonymkode: 9ee83...528

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

IQ er 60% genetisk og 40% miljø vistnok. Det er nok bedre for IQen og den psykiske helsen til barn å kunne ha en far.

Anonymkode: d9942...078

I følge Wikipedia er korrelasjonen 0,75 for voksne. https://en.wikipedia.org/wiki/Heritability_of_IQ

I Norge har vi gode velferdsordninger, godt helsevesen for alle og nesten alle går på offentlig skole, så den er antakeligvis høyere her.

Anonymkode: d9552...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.8.2017 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Det er litt påfallende at når kvinner scorer dårlig på endel ting så skyldes det utelukkende patrialske holdninger, manneholdninger, diskriminering. Kvinner er som regel ofre for ting de ikke har kontroll over.

Derimot når gutter får dårligere karaktere, dropper ut av skolen, ikke blir fedre, taper på flere og flere områder.

Da må menn ta seg sammen. Ta utdanning, lær sjekking og tren. Det er bare å skjerpe seg!!!

Rart det der gitt:)

Anonymkode: 06c3c...51c

Det er det vi kvinner har blitt fortalt i alle år. Skal vi få innpass i gutteklubben grei så må vi ta utdanning og bli like flinke som menn, hvorfor fungerer ikke samme logikk for menn?

Anonymkode: 1559f...d4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik det fungerer i resten av dyreriket også. Skal flere menn "få lov til" å få barn må evolusjonen ta oss dit hen at svangerskap, føding og pass av unger blir så likestilt mellom kjønnene at det ikke lenger er noen (eller i det minste minimale) bakdeler med å pumpe ut unger uten å måtte bekymre seg for følgene. 

Hvor mange menn er villige til å bære et foster i nesten et år, spjære pung og utstyret for å føde, for så å ikke få sove på 2-3 år før det er påan igjen? 

Anonymkode: df676...533

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...