Gå til innhold

Obligatorisk dnatest da mødre lyger om hvem som er faren.


Peter T

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Peter T skrev:

Tusenvis av barn kommer til verden med en far som ikke er faren deres. Mødre lyger så det renner om hvem som er faren, og det er sannelig på tide å ta innover seg at altfor mange kvinner lyger over en lav sko.

Det skulle for lengst ha vært obligatorisk testing av dna for å slippe at menn og barn blir lurt trill rundt. Det bør bli obligatorisk for å slippe unna kvinners gnål om at "det må jo være mulig å stole på hverandre."

Virkeligheten og fakta forteller sannheten, og det er dette vi må forholde oss til.

Det er da ingen som hindrer deg i å ta en farskapstest, om du havner i en situasjon der en kvinne hevder at du er far til hennes barn.

Men du er kanskje bare en empatisk person, som bekymrer deg på andres vegne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Støtter tanken, men ikke gjennomførbart mtp økonomi.

Tenker i denne saken at økonomi ikke skal styre at barn får rette faren, og at menn ikke blir lurt. Det er ganske mange etter hvert som "går" rundt med feilt opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
5 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Støtter tanken, men ikke gjennomførbart mtp økonomi.

Det er ikke en stor kostnad, det er veldig enkelt. Uten at jeg støtter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok at det føles vanskelig å trumfe gjennom en dna test for mange, spesielt i tilfeller der konfliktnivået mellom de voksne er høyt.

Hadde derfor kanskje vært greit med en ekstra boks på det skjemaet far signerer på når han vedkjenner seg farskapet.

Krysses det av for: "ønsker dna test" så blir det rutinemessing gjort på sykehuset under ordnede forhold og barnet kan starte livet med en konflikt mindre rundt seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et utrolig teit forslag, i et land som sliter med helsekøer og kreftpasienter som ikke får nødvendig livsforlengende behandling pga kostnad. 

Forsøk å tenke litt lengre enn egen nese. Jeg kan heller støtte billigere DNA-testing, og at en forelder alene kan utføre testen, så får de mennene som er usikre lettere sjekket. 

Jeg tror faktisk majoriteten av fedre er rimelig trygge på at de ikke har huset fullt av gjøkunger. På seg selv kjenner man andre, så de fleste som mistenker at kona er utro, er utro selv. Så.. Lite sympati fra meg. 

Anonymkode: de66c...033

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis far er usikker, står han helt fritt til å kreve test :)

Anonymkode: 97d64...dff

Det skal ikke være slik at han selv må ta iniyiativ til det. Moren kan manipulere ham og presse ham/true ham med alt mulig vist han tar dna test

Det skulle bare gått automatisk

Det som et morsomt i debattrn om dna testing er at flesteparten  av kvinner faktisk nekter og er imot dna testing. Hmm lurer på hvorfor🤔🤔🤔

Men både kvinnen og mannen tapet ingenting på automatisk dna test....eller selvfølgelig om kvinnen skjuler noe så er det jo hun som tapet på det...og mon tro kanskje det er grunnen til at mange nektet på dna test eller krever at faren må stole på henne

Anonymkode: 8da4a...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså: kvinner er tross alt bare fruktbar max én uke per syklus, så å finne ut om man umulig kan være faren sier seg jo litt selv ut i fra termindato etter UL og når man hadde sex med vedkommende.

Tror uansett tallet om hvor mye dette skjer er oppspinn. Det er ikke så mange kvinner som nedlegger flere menn på én uke liksom..

Anonymkode: 0cc83...61f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Engelske tall er brutale. 1 av 4. Mye cuck breeding over fjorden. 

Anonymkode: 85071...a7c

1 av 4 blant de som tester seg? Eller blant absolutt slle par? Tviler på det siste. Husk at de som tester, ikke er representative for alle - de er personer som mistenker utroskap el flere partnere. Så her er feil far-cases overrepresentert.

Anonymkode: 1a79d...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis far er usikker, står han helt fritt til å kreve test :)

Anonymkode: 97d64...dff

Uten at det blir en diskusjon om at "du må da stole på meg?" Fin tanke, men virkeligheten er annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, den skrev:

Det kan nok at det føles vanskelig å trumfe gjennom en dna test for mange, spesielt i tilfeller der konfliktnivået mellom de voksne er høyt.

Hadde derfor kanskje vært greit med en ekstra boks på det skjemaet far signerer på når han vedkjenner seg farskapet.

Krysses det av for: "ønsker dna test" så blir det rutinemessing gjort på sykehuset under ordnede forhold og barnet kan starte livet med en konflikt mindre rundt seg.

Helt enig, klokt skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er så synd, er at jeg bare rekker å lure en mann om gangen! Eller hva tror dere er mulighetene for å lure flere på denne måten, på en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal ikke være slik at han selv må ta iniyiativ til det. Moren kan manipulere ham og presse ham/true ham med alt mulig vist han tar dna test

Det skulle bare gått automatisk

Det som et morsomt i debattrn om dna testing er at flesteparten  av kvinner faktisk nekter og er imot dna testing. Hmm lurer på hvorfor🤔🤔🤔

Men både kvinnen og mannen tapet ingenting på automatisk dna test....eller selvfølgelig om kvinnen skjuler noe så er det jo hun som tapet på det...og mon tro kanskje det er grunnen til at mange nektet på dna test eller krever at faren må stole på henne

Anonymkode: 8da4a...bb7

Helt enig med deg i det du skriver, derfor ønsker jeg automatisk testing. Men jeg tenker også på at barnet har rettigheter uten at det er så mange kvinner hittil i denne tråden som ser ut som mener at det er så viktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et utrolig teit forslag, i et land som sliter med helsekøer og kreftpasienter som ikke får nødvendig livsforlengende behandling pga kostnad. 

Forsøk å tenke litt lengre enn egen nese. Jeg kan heller støtte billigere DNA-testing, og at en forelder alene kan utføre testen, så får de mennene som er usikre lettere sjekket. 

Jeg tror faktisk majoriteten av fedre er rimelig trygge på at de ikke har huset fullt av gjøkunger. På seg selv kjenner man andre, så de fleste som mistenker at kona er utro, er utro selv. Så.. Lite sympati fra meg. 

Anonymkode: de66c...033

Kan være greit å være helt trygg og helt sikker, og ikke rimelig trygg når 2 til 3 barn av 10 har feil far? Det blir ganske mange til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Peter T skrev:

Uten at det blir en diskusjon om at "du må da stole på meg?" Fin tanke, men virkeligheten er annerledes.

Må begge foreldre vite at det testes da? Det er jo bare en sånn swab som sendes i posten

Anonymkode: e1649...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å finne en av de 50+ trådene hvor dette har blitt diskutert før? Så slipper vi at det samme blir gjentatt igjen og igjen :) Det ender bare opp med at alle gjentar det de har skrevet i de andre trådene også har vi 50+ tråder med like svar :) 

Anonymkode: 5072e...034

Du står fritt til å kommentere eller la være. Forventer du at jeg og andre skal gå igjennom alle innleggene på forumet før man starter en tråd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Peter T skrev:

Kan være greit å være helt trygg og helt sikker, og ikke rimelig trygg når 2 til 3 barn av 10 har feil far? Det blir ganske mange til slutt.

Har du en pålitelig kilde på dette? Hadde vært interessant lesning :) Studie fra Norge så klart

Anonymkode: 5072e...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må begge foreldre vite at det testes da? Det er jo bare en sånn swab som sendes i posten

Anonymkode: e1649...969

Tenker at to oppegående foreldre synes det er like greit å bare få det på papiret som en rutine. Det vil feie bort all tvil eller feil. Har man intet å skjule skulle det bli uproblematisk. Jeg fokuserer ikke på de 8 av 10 hvor alt er ok. Jeg tenker på de 2 til 3 av 10 som får feil far. Jeg synes det er trist at vi ikke har et system som sikrer barnets rettigheter til å få sine rette foreldre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en pålitelig kilde på dette? Hadde vært interessant lesning :) Studie fra Norge så klart

Anonymkode: 5072e...034

Det er bare å google dette. Det finnes mange artikler om fenomenet, og det er desverre gammelt nytt. Jeg blir ikke overrasket, men tenker likevel at det er "merkelig" at myndighetene synes at dette er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peter T skrev:

Det er bare å google dette. Det finnes mange artikler om fenomenet, og det er desverre gammelt nytt. Jeg blir ikke overrasket, men tenker likevel at det er "merkelig" at myndighetene synes at dette er ok.

Her er en: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/WLEdQ/Tusenvis-av-barn-har-ukjent-far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peter T skrev:

Tenker at to oppegående foreldre synes det er like greit å bare få det på papiret som en rutine. Det vil feie bort all tvil eller feil. Har man intet å skjule skulle det bli uproblematisk. Jeg fokuserer ikke på de 8 av 10 hvor alt er ok. Jeg tenker på de 2 til 3 av 10 som får feil far. Jeg synes det er trist at vi ikke har et system som sikrer barnets rettigheter til å få sine rette foreldre.

Ok? Det var ikke det jeg spurte om men. Du skriver jo at du er enig i faren for at mor hindrer far i å teste, så lurer på om det er reellt at mor må få vite dette? 

Hvis ikke kan vel bare de som vil teste selv? Det er ikke vanlig å ta prøver å undersøkelser bare for gøy når det strengt tatt ikke er nødvendig og foreldrene ikke engang ønsker det.

Anonymkode: e1649...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...