AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #61 Skrevet 7. august 2017 7 minutter siden, Sugemerke skrev: Nemlig. Nemlig ja. Men du trodde visst du visste noe mer. Den gang ei. 1-0 til meg Anonymkode: e53a0...69a
Gjest O.G. Skrevet 7. august 2017 #62 Skrevet 7. august 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja vel? Hva "er noe med de kjerringene" da? Litt vanskelig å forstå hva du mener. Og nei, om du er litt opplyst om dagens samfunn så skal det ikke mye til før bv tar barn. På hvilken måte kan du sidestille det og ung ufør? Spent på den Anonymkode: e53a0...69a Argumenter for påstanden din.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #63 Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, O.G. skrev: Argumenter for påstanden din. Er ikke noe å argumentere for det. Følg med på nyheter og i media så ser du mye av hvordan det står til med dagens barnefjern. De gjør feil på feil og misbruker stillingene sine på det groveste. Jeg ba deg fortelle meg hva du mente med det du skrev men var tydelig at du følte deg truffet av noe helt annet. Det er ikke min skyld Anonymkode: e53a0...69a
Gjest O.G. Skrevet 7. august 2017 #64 Skrevet 7. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke noe å argumentere for det. Følg med på nyheter og i media så ser du mye av hvordan det står til med dagens barnefjern. De gjør feil på feil og misbruker stillingene sine på det groveste. Jeg ba deg fortelle meg hva du mente med det du skrev men var tydelig at du følte deg truffet av noe helt annet. Det er ikke min skyld Anonymkode: e53a0...69a Hmm, hvordan kan det ha seg at du høres ut som at det er like greit ditt barn ikke bor hos deg?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #65 Skrevet 7. august 2017 Stygt å si det men ja de aller fleste i Norge ser på folk som er uføre og som blir fratatt barna sine som tapere. Og det er man vel å i forhold til de fleste kriterier man måler suksess på når man verken har gjort det godt innen verkend et sosiale, familieliv eller karierre...Da er det lixom ikke så mye igjen. At du velger å si at alle andre tar feil hjelper ikke akuratt saken din heller. Og nei dette er ikke "snobbete" mennesker som du så fint sier, men helt normale nordmenn. For den jevne nordmann vet at barnevernet ikke fjerner et barn fra en normal eller høyt fungerende omsorgsperson... Anonymkode: 92a46...33e 12
Gjest O.G. Skrevet 7. august 2017 #66 Skrevet 7. august 2017 Kom igjen, det er en grunn til at BV tar ungene.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #67 Skrevet 7. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stygt å si det men ja de aller fleste i Norge ser på folk som er uføre og som blir fratatt barna sine som tapere. Og det er man vel å i forhold til de fleste kriterier man måler suksess på når man verken har gjort det godt innen verkend et sosiale, familieliv eller karierre...Da er det lixom ikke så mye igjen. At du velger å si at alle andre tar feil hjelper ikke akuratt saken din heller. Og nei dette er ikke "snobbete" mennesker som du så fint sier, men helt normale nordmenn. For den jevne nordmann vet at barnevernet ikke fjerner et barn fra en normal eller høyt fungerende omsorgsperson... Anonymkode: 92a46...33e Ja det er veldig stygt å si! En ting er å bli fratatt barna (som oftest og forhåpentligvis med god grunn), men å være ufør? For alt du vet kan den ufør ha hatt mye mer suksess i livet enn deg før den ble syk! Jeg er forøvrig enig i kritikken mot ts. Anonymkode: 5b3ec...04d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #68 Skrevet 7. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og svarene på det skulle si deg...? Har allerede skrevet at det er løgn og juks i papirene mine og skrevet ting om meg som ikke er sanne og voksne mennesker som jobber i barnevern som driver med løgn, ryktespredning osv er de verste som finnes. Les innlegget mitt om igjen så kanskje du får med deg ting bedre. Anonymkode: e53a0...69a Det skal mye til før noen tar barnet fra deg. Du virker ut som en sjalu bedømmende person som tenker kun på hva andre har. Hva med å prøve være en god mor? Slutte tenke på andre, for jeg skjønner at folk ikke tenker på deg med den holdningen. Anonymkode: 4cbf8...599 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #69 Skrevet 7. august 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal mye til før noen tar barnet fra deg. Du virker ut som en sjalu bedømmende person som tenker kun på hva andre har. Hva med å prøve være en god mor? Slutte tenke på andre, for jeg skjønner at folk ikke tenker på deg med den holdningen. Anonymkode: 4cbf8...599 Hehe du skryter deg selv i foten. Det skal ikke mye til før barnefjerne tar barna til folk, inkludert meg. Vet ikke o du har barn men hva gjør du den dagen de kommer å tar barnet ditt fra deg da? Bare sier "nå skal jeg gjøre sånn og sånn" og så tror du du får barnet hjem igjen? Å nei da du er nok fint å leve i den bedrevitende naive bobla di helt til den en dag sprekker og jeg har en følelse av at det ikke blir så lenge til. Hvordan mener du jeg skulle være en god mor når jeg ikke har barnet mitt hos meg? Mange hjernedøde kommentarer her... Anonymkode: e53a0...69a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #70 Skrevet 7. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er veldig stygt å si! En ting er å bli fratatt barna (som oftest og forhåpentligvis med god grunn), men å være ufør? For alt du vet kan den ufør ha hatt mye mer suksess i livet enn deg før den ble syk! Jeg er forøvrig enig i kritikken mot ts. Anonymkode: 5b3ec...04d Nå mente jeg heller de to sammen, altså ufør og det å bli fratt barna. Men det å være ufør er jo stigmatiserende i seg selv, og man måler jo ofte suksess utifra jobb eller karriere. Disse generelle bemerkningene var ikke nødvendigvis det jeg mener selv, men hvordan folk flest ser på det. Anonymkode: 92a46...33e 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #71 Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå mente jeg heller de to sammen, altså ufør og det å bli fratt barna. Men det å være ufør er jo stigmatiserende i seg selv, og man måler jo ofte suksess utifra jobb eller karriere. Disse generelle bemerkningene var ikke nødvendigvis det jeg mener selv, men hvordan folk flest ser på det. Anonymkode: 92a46...33e Vås Anonymkode: e53a0...69a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #72 Skrevet 7. august 2017 4 timer siden, Puny skrev: Jeg tror det er vanskelig for folk flest å sette seg inn i din situasjon. De færreste har dine erfaringer. Det at man har mer til felles med folk som er lik seg selv er jo ingen hemmelighet, så det er ikke overraskende at du opplever at andre reagerer med å holde litt avstand. Det betyr ikke nødvendigvis at folk dømmer deg, de forstår deg bare dårlig og kanskje går det begge veier? Det tror jeg også kan være tilfellet. Selv har jeg barn, jobber og studerer, men via felles barnehage, barsel osv har jeg blitt kjent med et par jenter på min alder som er ung uføre. De er utrolig hyggelige og snille, men vi har rett og slett ikke så mye til felles. Og det har jo ingenting med dem og deres situasjon å gjøre, men for å kunne tilbringe tid sammen så er det jo viktig å ha noe felles, ellers blir det fort kjedelig. Anonymkode: a5ace...92f 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #73 Skrevet 7. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå mente jeg heller de to sammen, altså ufør og det å bli fratt barna. Men det å være ufør er jo stigmatiserende i seg selv, og man måler jo ofte suksess utifra jobb eller karriere. Disse generelle bemerkningene var ikke nødvendigvis det jeg mener selv, men hvordan folk flest ser på det. Anonymkode: 92a46...33e Jeg vil heller si hva grunnen til at man er ufør betyr mer enn om man er ufør. Er man rusmisbruker, alkoholiker, eller har psykiske lidelser så kan jeg være til enig i at samfunnet ser på den som en taper. Jeg sier ikke at jeg er enig i det. Jeg mener at om man ikke kan ta vare på barnet og gi det omsorg og blir fratatt barnet er man en taper. Man er ikke en taper om man sliter med angst, depresjon og samtidig er ufør. Folk flest er idioter da Har litt inntrykk av at Ola og Kari Nordmann syter over de uføre og hvor udugelige de er, mens de selv ikke har fullført ungdomsskolen eller videregående og veldig mange uføre har hatt gode jobber eller høy utdanning før de ble syke. Nei når ts presterer å kalle barnevernet for barnefjernet tenker jeg mitt. Anonymkode: 5b3ec...04d 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #74 Skrevet 7. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tror jeg også kan være tilfellet. Selv har jeg barn, jobber og studerer, men via felles barnehage, barsel osv har jeg blitt kjent med et par jenter på min alder som er ung uføre. De er utrolig hyggelige og snille, men vi har rett og slett ikke så mye til felles. Og det har jo ingenting med dem og deres situasjon å gjøre, men for å kunne tilbringe tid sammen så er det jo viktig å ha noe felles, ellers blir det fort kjedelig. Anonymkode: a5ace...92fs Så fordi de ble syk i ung alder har dere ingenting til felles? Anonymkode: 5b3ec...04d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #75 Skrevet 7. august 2017 49 minutter siden, O.G. skrev: Kom igjen, det er en grunn til at BV tar ungene. Det er jeg enig i. Jeg var nok egentlig et veldig "lett" bytte for barnevernet, skal man tro de som har mistet barn sine. Ung alenemor, uten jobb, uten høyere utdannelse utover vgs. En gang ble det sendt bekymringmelding til bv fra NAV pga økonomi. Og det ble selvfølgelig åpnet undersøkelse og jeg hadde nøyaktig 2 møter med dem, ett ang selve meldingen, og ett der de skulle observere. Under observasjonen så hadde de vært der nøyaktig 15 minutter før de sa at de skjønte og så godt at her hadde de ingenting å gjøre. Dette i en kommune som er "kjent" for å ta barn uten grunn (selvfølgelig stemmer ikke dette). De bekjente jeg vet om som har mistet barna til BV har null selvinnsikt og alle utenom dem skjønner at barna har det bedre andre steder. Må legge til at jeg nå har fått meg høyere utdannelse, jobb og lever et helt vanlig liv Anonymkode: a5ace...92f 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #76 Skrevet 7. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fordi de ble syk i ung alder har dere ingenting til felles? Anonymkode: 5b3ec...04d Har ingenting med det å gjøre. Men vi lever helt forskjellige liv, derfor har vi ingenting til felles. De er jo kjempe hyggelige jenter, men vi har rett og slett ikke så mye å snakke om. Det eneste vi har til felles er at vi har barn, men jeg syns ihvertfall det er kjedelig å snakke om barna hele tiden. Det de har å fortelle er ikke noe jeg kjenner meg igjen i og omvendt. Anonymkode: a5ace...92f 1
Gjest NotNaomi Skrevet 7. august 2017 #77 Skrevet 7. august 2017 Ts. Synd du har sånne opplevelser. Du er ikke annenrangs. Du har blitt fratatt det ingen takler å bli fratatt . Et barn. Du har opplevd mye vondt du. Ikke la de uempatiske utsagn her gå inn på deg. Jeg skjønner hva du ville si. Men husk at ikke ett menneske er feilfri. Ikke ett! Vi dømmer ikke alle sammen skjønner du. Livet er dritkjipt for noen,og det er ikke alltid den som blir utsatt sin skyld! Mye kan svikte i hjelpeapparatet. Og husk at de som dømmer andre er redde. De klarer ikke face alt. Det er det ditt ansvar å forstå. For du vet bedre. Stå på TS. Det er alt du kan gjøre. Livet ditt er ditt liv og det må du gjøre det beste ut av. Finn det som gir mening for deg. Håper de inn der at ganske mange av oss både ser og godtar. En klem herfra.
Minitroll Skrevet 7. august 2017 #78 Skrevet 7. august 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Som tittelen sier, så føler jeg meg som det. Jeg er en person som normalt skulle vært ung alenemor men som barnevernet tok barnet mitt til når det var baby og så er jeg blitt ung ufør og i papirene mine er jeg blant en masse usannheter beskylt for å være umoden noe jeg absolutt ikke er. Opplever det er vanskelig å bli kjent med de som ikke har opplevd noe lignende som meg og møter sjelden forståelse og empati. Føler jeg må kjempe på en helt spesiell måte her i livet for å få noe som helst, og alt det andre tar for gitt, som f eks å ha barna sine hos seg eller ha nettverk og jobb med kollegaer og det som hører med det, som er noe jeg ikke har. Er folk virkelig så teite og dømmende? Virker som folk bare vil klatre på sin overfaltiske ubetydelige luftstige og ikke bry seg om det som virkelig betyr noe her i livet. Folk som ikke har opplevd livet fra mange sider, både gode og dårlige har jeg ifølge deres egne stort sett majoritetens holdninger lite til overs for sorry ass. Folk som behandler andre nedlatende og dårlige, eller har en overflatisk og/eller arrogant holdning til andre bør holde seg langt unna meg Anonymkode: e53a0...69a Er det det uthevede du vil ha tilbakemelding på? Om jeg skulle "dømt" deg ut ifra ordlyden i ditt innlegg ville jeg tatt deg for en noe umoden person dessverre. Du virker veldig aggressiv og har gjerne en god grunn fordi du har kommet helt galt ut med folk som har makt til å ta fra deg barnet ditt. Du trenger en person som er nøytral og ressurssterk som kan hjelpe deg med å bygge en sak. Vil råde deg til å lete etter en som kan bistå deg, og da må du være åpen for råd. Ikke start en samtale med hvor slemme alle har vært, dette hjelper ikke. Kartlegg egne ressurser, vit hva du kan tilby barnet ditt og legg fram saken din for noen som kan bringe dette videre for bv, slik at du har en sjanse til å få foreldreretten tilbake. 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #79 Skrevet 7. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ingenting med det å gjøre. Men vi lever helt forskjellige liv, derfor har vi ingenting til felles. De er jo kjempe hyggelige jenter, men vi har rett og slett ikke så mye å snakke om. Det eneste vi har til felles er at vi har barn, men jeg syns ihvertfall det er kjedelig å snakke om barna hele tiden. Det de har å fortelle er ikke noe jeg kjenner meg igjen i og omvendt. Anonymkode: a5ace...92f Tenker du på kun disse to jentene eller tenker du det samme om alle unge uføre? Anonymkode: 5b3ec...04d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #80 Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tenker du på kun disse to jentene eller tenker du det samme om alle unge uføre? Anonymkode: 5b3ec...04d Kun om disse to jentene, jeg er åpen for å bli kjent med alle uansett livssituasjon. Det var bare en tanke at det kan være derfor hun føler det som hun gjør. Anonymkode: a5ace...92f
Fremhevede innlegg