Gå til innhold

Er jeg annenrangs og taper i samfunnet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

Nettopp nettopp. Lett for meg å si? Du har absolutt ingen anelse om meg og mitt liv. Selv uten det dømmer du meg.
Du er muligens veldig åpen og imøtekommende og interessert i andre hos andre, men det er slike ting du skriver her som gjør at du virker ekstremt selvopptatt og rett og slett slitsom.

Paranoid much? Eller stokk blind? Hvor har jeg dømt deg hen? Snakker generelt i siste avsnitt og om meg selv i første. Snakk om å ha ting inn med teskjeer. 

Anonymkode: e53a0...69a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Paranoid much? Eller stokk blind? Hvor har jeg dømt deg hen? Snakker generelt i siste avsnitt og om meg selv i første. Snakk om å ha ting inn med teskjeer. 

Dette virkelig understreker det du skriver om at du er så moden. Good job.

• Liker 23
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett for deg å si. Man kan motbevise så mye man vil av ting som står skrevet om en i papirer men når det kommer til retten (les: barnevern) så tar de alltid mest hensyn til de løgnaktige "fagpersonene" som har skrevet dritt. At voksne mennesker får seg til å gjøre det er helt uforståelig, spesielt når det til og med går utover små uskyldige barn. Ræva folk. 

Jeg er en person som passer på hvordan jeg er når jeg møter folk rundt meg og imøtekommer som regel folk veldig der de er selv. Passer for øvrig også på å ikke bare være negativ. Men som Bootyhunter sier så er det lett å bli litt dømmende selv når jeg opplever at alle rundt meg er der. Generelt, jo høyere utdannelse, jo finere du innbiller deg at du er, jo jævligere arrogant og likegyldig er du mot andre. Tragisk. Men mest tragisk er barnevernet

Det er meget vanskelig å kjempe mot tilsynsmyndigheter som barnevernet, det er nesten umulig som enkelt person, de besitter ubegrenset med resurser, av og til må en prøve å legge følelser til side og ha en pragmatisk tilnærming, det er tross alt bare folk som jobber i BV også, som ikke liker å ta feil, hva med å prøve å sette noen mål for seg selv slik at en kan få mest mulig kontakt med barnet ditt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk på facebook, der finner du en gruppe for likesinnede, kanskje mulig å få noe støtte der av folk som har opplevd det samme.

Jeg har selv begynt å lure på bv ( etter fyrlykta etc ) og andre saker, virker som om det skal mindre og mindre til for at de henter barn ut, forstår godt at fødende i Norge blir eldre og eldre, er det noen som tør å få barn uten å ha alt på plass?

Anonymkode: 3999c...614

Takk der er jeg allerede. Er ikke bare en men mange grupper der. Fyrlykta ja, akk, om det bare var den eneste. Norge er blitt dømt x antall ganger i menneskerettsdomstolen for brudd på menneskeettighetene. Jada verdens beste land å bo i så klart det, falsk selvgodhet rangerer tydeligvis. Ja de liker best å t barn fra yngre for å gi de til eldre folk gjerne rundt 50-60 års aldern som ikke kan få barn og som er venner med de. Motbydelig. Og de blir jo overredde for ungene som ikke engang er dems. Nei sorry ass er ikke mye håp, er noe riv ruskende galt med hele systemet for ikke å snakke om barnevernet.

For øvrig få som har kunnet svare meg på det tråden min Egentlig handler om...Wonder why..

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk der er jeg allerede. Er ikke bare en men mange grupper der. Fyrlykta ja, akk, om det bare var den eneste. Norge er blitt dømt x antall ganger i menneskerettsdomstolen for brudd på menneskeettighetene. Jada verdens beste land å bo i så klart det, falsk selvgodhet rangerer tydeligvis. Ja de liker best å t barn fra yngre for å gi de til eldre folk gjerne rundt 50-60 års aldern som ikke kan få barn og som er venner med de. Motbydelig. Og de blir jo overredde for ungene som ikke engang er dems. Nei sorry ass er ikke mye håp, er noe riv ruskende galt med hele systemet for ikke å snakke om barnevernet.

For øvrig få som har kunnet svare meg på det tråden min Egentlig handler om...Wonder why..

Første skritt for deg bør være å oppnå selvinnsikt, for det har du ikke. Ikke bare har du en og annen vrangforestilling rundt barnevernet (kan gjette meg til hvilken gruppe på Facebook du er med i, hvor mangel på selvinnsikt er rådende), men du har også en veldig selvsentrert/selvmedlidende holdning. 

Anonymkode: 987d0...f86

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Du er en taper. 

Men det har ingenting med at du er ufør, eller at barnevernet har tatt barnet ditt, eller mangel på utdannelse. 

Det handler kun om din (veldig ufyselige) personlighet. Du virker rett og slett ikke hverken snill eller god, og det er litt trist. 

Så kan du komme å fortelle meg at du eeeegentlig er veldig flott men at alle andre er så ekkel med deg at du blir ekkel tilbake - men det er ikke sånn verden fungerer. Du er ekkel fordi du vil, også har du funnet en unnskyldning som rettferdiggjør det for deg selv. 

Lykke til i livet ass. 

Anonymkode: 300a2...aef

• Liker 33
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Papirer full av usannheter. Mange som opplever det i tilsvarende situasjon som deg.

Tull.

• Liker 8
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier, så føler jeg meg som det.

Jeg er en person som normalt skulle vært ung alenemor men som barnevernet tok barnet mitt til når det var baby og så er jeg blitt ung ufør og i papirene mine er jeg blant en masse usannheter beskylt for å være umoden noe jeg absolutt ikke er. Opplever det er vanskelig å bli kjent med de som ikke har opplevd noe lignende som meg og møter sjelden forståelse og empati. Føler jeg må kjempe på en helt spesiell måte her i livet for å få noe som helst, og alt det andre tar for gitt, som f eks å ha barna sine hos seg eller ha nettverk og jobb med kollegaer og det som hører med det, som er noe jeg ikke har.

Er folk virkelig så teite og dømmende? Virker som folk bare vil klatre på sin overfaltiske ubetydelige luftstige og ikke bry seg om det som virkelig betyr noe her i livet. Folk som ikke har opplevd livet fra mange sider, både gode og dårlige har jeg ifølge deres egne stort sett majoritetens holdninger lite til overs for sorry ass. Folk som behandler andre nedlatende og dårlige, eller har en overflatisk og/eller arrogant holdning til andre bør holde seg langt unna meg

Ja vel, men hva gjør du selv for å forbedre situasjonen din da? 

Jeg mener: Du var en ung alenemor og BV tok ungen din, det skal en del til før de faktisk gjør det. Og ung ufør i tillegg.... 

Jeg synes ikke det er rart at folk holder seg unna, for min erfaring tilsier at det er noe med de kjerringene.

AnonymBruker
Skrevet

Med en gang du begynner med at bv lyver i papirene og at domstolen tror bare på barnevernets løgner så tenker jeg mitt ja. Det vitner om fullstendig manglende selvinnsikt og at du legger skylden på andre. Det er ikke noe sjarm trekk. Og disse meningene dine kommer nok veldig godt frem hos deg, noe svært få mennesker synes er sjarmerende.

Anonymkode: 3371d...ddf

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Med en gang du begynner med at bv lyver i papirene og at domstolen tror bare på barnevernets løgner så tenker jeg mitt ja. Det vitner om fullstendig manglende selvinnsikt og at du legger skylden på andre. Det er ikke noe sjarm trekk. Og disse meningene dine kommer nok veldig godt frem hos deg, noe svært få mennesker synes er sjarmerende.

Anonymkode: 3371d...ddf

Dette er nødvendigvis ikke sant.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, jabx skrev:

Tull.

Nei, det er ikke alltid til, er fagperson selv, en del av oss som også reagerer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er ikke annenrangs i dette samfunnet, hvem er egentlig "god nok" ? 

Jeg bare spør, det er fordommer mot det meste.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det kan være en ide å prøve å finne en god terapaut for deg som du har tilitt til og som kan virkelig kan hjelpe deg videre. Noen som kan stille deg de rette spørsmålene. Når jeg leser mellom linjene i det du skriver så virker det som du bærer på mye sinne (og det har du kanskje god grunn til). Problemet med mye sinne er at det forgifter forholdet tl en selv og andre og det har en tendens til å komme ut på måter man ikke trodde var mulig. Hvis du har kommet i en situasjon hvor du har mistet barnet ditt og blitt ung ufør så er det en grunn til det, men begynn å gi deg selv støtte i steden for å snakke om deg selv som en taper. Ingen voksne med en god nok oppvekst havner i en sånn situasjon. Ikke la hva såkalte "fagfolk" mener om deg knekke deg.

Anonymkode: 786b0...8fe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Du er en taper. 

Men det har ingenting med at du er ufør, eller at barnevernet har tatt barnet ditt, eller mangel på utdannelse. 

Det handler kun om din (veldig ufyselige) personlighet. Du virker rett og slett ikke hverken snill eller god, og det er litt trist. 

Så kan du komme å fortelle meg at du eeeegentlig er veldig flott men at alle andre er så ekkel med deg at du blir ekkel tilbake - men det er ikke sånn verden fungerer. Du er ekkel fordi du vil, også har du funnet en unnskyldning som rettferdiggjør det for deg selv. 

Lykke til i livet ass. 

Anonymkode: 300a2...aef

Som om du vet noe som helst om meg eller hvordan jeg er. Jasså så jeg er ikke snill og god fordi jeg ikke stryker de hårsåre barnefjernerne med håra nei. Tenker det var en som ble litt truffet her jeg. Du er bare pinlig. Jeg har ikke sagt at "alle andre" er ekle mot meg. Jeg har snakket om en gruppe ufyselige mennesker, men når jeg leser deg så ser det ut som du tilhører akkurat den gruppen og det er trist. 

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, O.G. skrev:

Ja vel, men hva gjør du selv for å forbedre situasjonen din da? 

Jeg mener: Du var en ung alenemor og BV tok ungen din, det skal en del til før de faktisk gjør det. Og ung ufør i tillegg.... 

Jeg synes ikke det er rart at folk holder seg unna, for min erfaring tilsier at det er noe med de kjerringene.

Ja vel? Hva "er noe med de kjerringene" da? Litt vanskelig å forstå hva du mener. Og nei, om du er litt opplyst om dagens samfunn så skal det ikke mye til før bv tar barn. På hvilken måte kan du sidestille det og ung ufør? Spent på den 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oj, her var det mye bitterhet og sinne. For din egen del ville jeg jobbet med det, TS. For det er kun deg selv det går utover - bitterhet er ekstremt lite konstruktivt og vil bare dra deg ned.

Anonymkode: c816a...3b9

• Liker 14
Gjest Sugemerke
Skrevet

Jeg tror nesten at det som står i papirene er sant. Sånn når jeg ser oppførselen til TS her inne. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oj, her var det mye bitterhet og sinne. For din egen del ville jeg jobbet med det, TS. For det er kun deg selv det går utover - bitterhet er ekstremt lite konstruktivt og vil bare dra deg ned.

Anonymkode: c816a...3b9

Er verken sint eller bitter, men måten enkelte svarer meg på min tråd her inne kan provosere gud og hvermann skal jeg si deg. Men er visst bare jeg som må jobbe med det ja, særlig

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sugemerke skrev:

Jeg tror nesten at det som står i papirene er sant. Sånn når jeg ser oppførselen til TS her inne. 

Jeg har prøvd å ignorere deg da jeg merker du bare er ute etter å slenge dritt til meg. Hva feiler det deg? Og hva står det i papirene mine? Hva vet du liksom om det? Du blir rett og slett for dumt. Om det er den setningen jeg nevnte i innlegget med at noen mente jeg var umoden så er det faktisk bare 1 setning og "papirene" er nok mer enn 1 setning eller hva? ;) 

Gjest Sugemerke
Skrevet

Jeg har prøvd å ignorere deg da jeg merker du bare er ute etter å slenge dritt til meg. Hva feiler det deg? Og hva står det i papirene mine? Hva vet du liksom om det? Du blir rett og slett for dumt. Om det er den setningen jeg nevnte i innlegget med at noen mente jeg var umoden så er det faktisk bare 1 setning og "papirene" er nok mer enn 1 setning eller hva? ;) 

Nemlig. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...