Gå til innhold

Er jeg annenrangs og taper i samfunnet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror det er vanskelig for folk flest å sette seg inn i din situasjon. De færreste har dine erfaringer. Det at man har mer til felles med folk som er lik seg selv er jo ingen hemmelighet, så det er ikke overraskende at du opplever at andre reagerer med å holde litt avstand. 

Det betyr ikke nødvendigvis at folk dømmer deg, de forstår deg bare dårlig og kanskje går det begge veier?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Apis skrev:

Jeg følger deg på første avsnittet, det er jo en normal opplevelse av det du har gått igjennom, men så er det andre og siste avsnittet der detter jeg ut, kan du klargjøre litt mer hva du mener?

Ts her. Trodde det jeg skrev var ganske klart men ikke for alle kanskje. Det jeg mener i siste avsnitt er at de aller fleste som ikke har opplevd særlig i livet selv og hvor ting bare har skjedd a4, de syns jeg jevnt over har dårlige holdinger, er dømmende og lite vennlige og imøtekommende og bryr seg overhodet ikke om andre. Min erfaring (og jeg vil si jeg har ganske mye) e at det største problemet deres er m lysekrona er hvit eller beige og eneste de bryr seg om er å fremstå best mulig utad, være på alle de høyeste fjelltoppene, være mest mulig overflatisk og empati er noe som er forbeholdt skadelidende rever i fjerne land. Hvorvidt noen tolker meg som dømmende fordi jeg har slik erfaring med den type mennesker, får stå på deres regning. Er ikke mange som har opplevd så mye som meg i såpass ung alder.

Anonymkode: e53a0...69a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Trodde det jeg skrev var ganske klart men ikke for alle kanskje. Det jeg mener i siste avsnitt er at de aller fleste som ikke har opplevd særlig i livet selv og hvor ting bare har skjedd a4, de syns jeg jevnt over har dårlige holdinger, er dømmende og lite vennlige og imøtekommende og bryr seg overhodet ikke om andre. Min erfaring (og jeg vil si jeg har ganske mye) e at det største problemet deres er m lysekrona er hvit eller beige og eneste de bryr seg om er å fremstå best mulig utad, være på alle de høyeste fjelltoppene, være mest mulig overflatisk og empati er noe som er forbeholdt skadelidende rever i fjerne land. Hvorvidt noen tolker meg som dømmende fordi jeg har slik erfaring med den type mennesker, får stå på deres regning. Er ikke mange som har opplevd så mye som meg i såpass ung alder.

Hva vet du om hva de forskjellige brukerne som svarer deg har av personlige erfaringer? Ellers har du et poeng med at for mange er det viktig å fremstå som vellykkede utad, men det bør jo ikke dermed si at de ikke har fått sine opplevelser av livets opp og nedsider

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Apis skrev:

Hva vet du om hva de forskjellige brukerne som svarer deg har av personlige erfaringer? Ellers har du et poeng med at for mange er det viktig å fremstå som vellykkede utad, men det bør jo ikke dermed si at de ikke har fått sine opplevelser av livets opp og nedsider

Kort sagt, de som generelt bryr seg lite om andre har jeg generelt ekstremt lite til overs for

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble barnet tatt fra deg? Hvorfor er du ung ufør? 

Anonymkode: b07df...eec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble barnet tatt fra deg? Hvorfor er du ung ufør? 

Og svarene på det skulle si deg...? Har allerede skrevet at det er løgn og juks i papirene mine og skrevet ting om meg som ikke er sanne og voksne mennesker som jobber i barnevern som driver med løgn, ryktespredning osv er de verste som finnes. Les innlegget mitt om igjen så kanskje du får med deg ting bedre. 

Gjest Axl Rose
Skrevet

Nei du er ingen taper i samfunnet. De som virkelig er tapere i samfunnet er de som må dømme andre, gjerne for å føle seg selv bedre. 

Gjest Sugemerke
Skrevet

Og svarene på det skulle si deg...? Har allerede skrevet at det er løgn og juks i papirene mine og skrevet ting om meg som ikke er sanne og voksne mennesker som jobber i barnevern som driver med løgn, ryktespredning osv er de verste som finnes. Les innlegget mitt om igjen så kanskje du får med deg ting bedre. 

Hvorfor er du så frekk og spydig? Er det slik du møter alle mennesker rundt deg? 

Kan det være derfor de heller gir rever i Afrika sympati og empati kontra deg?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Nei du er ingen taper i samfunnet. De som virkelig er tapere i samfunnet er de som må dømme andre, gjerne for å føle seg selv bedre. 

True Words. Thx man!

Gjest Sugemerke
Skrevet
5 minutter siden, Bootyhunter skrev:

TS dømmer jo alle de hun mener har hatt et enklere liv, så da sier du at hun er en taper?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måten du svarer meg på virker umodent. 

Jeg vet at grove feil skjer. Mem barn blir faktisk tatt for en grunn. Jeg lurer på hvorfor noen mener at du ikke er i stand til å ta vare på ditt eget barn?  Og jeg lurer på om du har selvinnsikt nok til å se at kanskje ikke alt som står om deg er en løgn? Det kan være løgn og tull, men ofte snakker jeg med mennesker som faktisk ikke ser ting selv.

Ellers ser jeg ikke på noen som tapere. Jeg ønsker deg alt godt. Og håper du klarer å få et liv du er fornøyd med. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å kjemp ts. Du kommer ingen vei med å være rasende. Sett deg inn i alt byråkratiet og kjemp for barnet ditt om noen urettmessig har tatt det fra deg. Jeg vet at det kan skje, selv om folk alltid skal påstå at barnevernet aldri gjør feil. Å miste barnet sitt må være noe av det verste noen kan oppleve. Prøv å finn noen personer som kan systemet og er upartisk og be om hjelp.

Anonymkode: b5903...c64

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Måten du svarer meg på virker umodent. 

Jeg vet at grove feil skjer. Mem barn blir faktisk tatt for en grunn. Jeg lurer på hvorfor noen mener at du ikke er i stand til å ta vare på ditt eget barn?  Og jeg lurer på om du har selvinnsikt nok til å se at kanskje ikke alt som står om deg er en løgn? Det kan være løgn og tull, men ofte snakker jeg med mennesker som faktisk ikke ser ting selv.

Ellers ser jeg ikke på noen som tapere. Jeg ønsker deg alt godt. Og håper du klarer å få et liv du er fornøyd med. 

Du virker også spydig og bitter. Eller litt som en unge i trassalderen. Skjønner at du beskytter deg selv ved å være slik, men  denne atferden vil ikke være til nytte lenger fram i tid. 

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der kom det... hvis noen har drevet med løgn og fanteri, så er du likevel selv ansvarlig for å gjøre noe med det.

Jeg dømmer deg ikke. Men jeg må få si at jeg kjenner endel mennesker som har langt mer utfordrende problemer enn taklampa. Dette er mennesker som ofte er svært energikrevende å være sammen med. Det er mennesker som er stort sett opptatt av hvor urettferdig verden er mot dem. Det er ikke sikkert du er sånn, men samtidig kan det nok være lett å bli sånn uten å tenke så mye over det. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

Og der kom det... hvis noen har drevet med løgn og fanteri, så er du likevel selv ansvarlig for å gjøre noe med det.

Jeg dømmer deg ikke. Men jeg må få si at jeg kjenner endel mennesker som har langt mer utfordrende problemer enn taklampa. Dette er mennesker som ofte er svært energikrevende å være sammen med. Det er mennesker som er stort sett opptatt av hvor urettferdig verden er mot dem. Det er ikke sikkert du er sånn, men samtidig kan det nok være lett å bli sånn uten å tenke så mye over det. 

Veldig enig. 

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Sugemerke skrev:

TS dømmer jo alle de hun mener har hatt et enklere liv, så da sier du at hun er en taper?

Hvor dømmer hun? Orker ikke lese gjennom alt. Er man vant til å bli dømt av andre så blir man litt drittsekk selv. En grunn til det. Hva er grunnen til alle andre som ikke har blitt dømt selv?

Endret av Axl Rose
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Det er lett for deg å si. Man kan motbevise så mye man vil av ting som står skrevet om en i papirer men når det kommer til retten (les: barnevern) så tar de alltid mest hensyn til de løgnaktige "fagpersonene" som har skrevet dritt. At voksne mennesker får seg til å gjøre det er helt uforståelig, spesielt når det til og med går utover små uskyldige barn. Ræva folk. 

Jeg er en person som passer på hvordan jeg er når jeg møter folk rundt meg og imøtekommer som regel folk veldig der de er selv. Passer for øvrig også på å ikke bare være negativ. Men som Bootyhunter sier så er det lett å bli litt dømmende selv når jeg opplever at alle rundt meg er der. Generelt, jo høyere utdannelse, jo finere du innbiller deg at du er, jo jævligere arrogant og likegyldig er du mot andre. Tragisk. Men mest tragisk er barnevernet

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort sagt, de som generelt bryr seg lite om andre har jeg generelt ekstremt lite til overs for

Urett blir begått og rasshøl vil alltid eksistere, hva med å bruke energien på det en faktisk kan få gjort noe med?

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er lett for deg å si. Man kan motbevise så mye man vil av ting som står skrevet om en i papirer men når det kommer til retten (les: barnevern) så tar de alltid mest hensyn til de løgnaktige "fagpersonene" som har skrevet dritt. At voksne mennesker får seg til å gjøre det er helt uforståelig, spesielt når det til og med går utover små uskyldige barn. Ræva folk. 

Jeg er en person som passer på hvordan jeg er når jeg møter folk rundt meg og imøtekommer som regel folk veldig der de er selv. Passer for øvrig også på å ikke bare være negativ. Men som Bootyhunter sier så er det lett å bli litt dømmende selv når jeg opplever at alle rundt meg er der. Generelt, jo høyere utdannelse, jo finere du innbiller deg at du er, jo jævligere arrogant og likegyldig er du mot andre. Tragisk. Men mest tragisk er barnevernet

Nettopp nettopp. Lett for meg å si? Du har absolutt ingen anelse om meg og mitt liv. Selv uten det dømmer du meg.
Du er muligens veldig åpen og imøtekommende og interessert i andre hos andre, men det er slike ting du skriver her som gjør at du virker ekstremt selvopptatt og rett og slett slitsom.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk på facebook, der finner du en gruppe for likesinnede, kanskje mulig å få noe støtte der av folk som har opplevd det samme.

Jeg har selv begynt å lure på bv ( etter fyrlykta etc ) og andre saker, virker som om det skal mindre og mindre til for at de henter barn ut, forstår godt at fødende i Norge blir eldre og eldre, er det noen som tør å få barn uten å ha alt på plass?

Anonymkode: 3999c...614

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...