Gå til innhold

Hvorfor er det så negativt å ta vare på/bry seg om utseendet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ja hva mener du at man skal vandre rundt i ubørsta hår og joggebukser til enhver anledning for det er jo bare å drite totalt i hvordan man tar seg ut?

Morsomt at du tolker meg sånn når jeg virkelig har gått inn for å ikke framstå som bastant. :) Nei, jeg mener bare det er et sunnhetstegn å stille spørsmål om i hvor stor grad man ønsker at utseendefokus skal styre livet og selvfølelsen, når det for noen framstår mer som en byrde enn noe som tilfører livet verdi. Det er langt mellom silikon og injeksjoner fra topp til tå, og ubørsta hår og joggebukse 24/7.

For ordens skyld er jeg ikke en av de som slenger fra meg kommentarene sitert i HI, innlegget mitt var mer et svar til trådtittel, og det at skjønnhetsinngrep og skjønnhetsfokus generelt sidestilles med det "å bry seg om seg selv". Bryr man seg ikke om seg selv med mindre man fokuserer på utseendet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Tillion skrev:

Morsomt at du tolker meg sånn når jeg virkelig har gått inn for å ikke framstå som bastant. :) Nei, jeg mener bare det er et sunnhetstegn å stille spørsmål om i hvor stor grad man ønsker at utseendefokus skal styre livet og selvfølelsen, når det for noen framstår mer som en byrde enn noe som tilfører livet verdi. Det er langt mellom silikon og injeksjoner fra topp til tå, og ubørsta hår og joggebukse 24/7.

For ordens skyld er jeg ikke en av de som slenger fra meg kommentarene sitert i HI, innlegget mitt var mer et svar til trådtittel, og det at skjønnhetsinngrep og skjønnhetsfokus generelt sidestilles med det "å bry seg om seg selv". Bryr man seg ikke om seg selv med mindre man fokuserer på utseendet sitt?

Men ts poeng var vel om det er riktig at folk som bryr seg om det ytre sksl dømmes av andre. Du kan gjerne mene det er feil fokus men andre må jo få gjøre hva de selv vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...