Gå til innhold

Hvorfor er det så negativt å ta vare på/bry seg om utseendet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker som at så mange her inne blir litt irritert når folk nevner utseendet. "Utseendet forfaller uansett!" "Vi skal dø uansett" "ja, du kommer til å slite når du eldes". "Det kommer nok hos deg en gang og (mer fett)". Osv, masse lignende slik. 

Hører ikke så mye om det i det virkelige liv, men et par som har kunnet si det da. Men det virker som her inne at folk blir sure på folk som mener de selv ser bra ut, eller på folk som tar restylane, bleker tenner (ikke de altfor ekstreme tingene somoperasjon og slik). Vorfor skal man bli sett på aom dum ved å ta vare på utseendet? Har e venninne i 50 åra som tok operasjon, og jeg skjlnner det jo godt. Hun ser ikke unaturlig ut, men skjlnner jo godt at folk ta vekk hengede kinn, rynker og slik jeg? Mne enkelte skal liksom straffe folk som bryr seg om seg selv.

Anonymkode: f0887...75a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nordmenn generelt er smålige. Nordmenn følger også utrolig dårlig ledere, det er nok å ha selvtillit, da følger de deg slavisk. Drit i de folkene. Forfedrene deres slet og kavet seg frem. De hadde ikke ressurser til å tenke stort. Og det ser vi i dag og. Nordmenn tenker smått. Og rikdommen har fått frem mye stygt, og vi har ikke taklet rikdommen. Nordmenn er også eksepsjonelt dårlige menneskekjennere. Gro, Støre, Jagland, osv.

Det er veldig, veldig kjedelig. Men nordmenn liker kjedelig. 

Kan ikke være for ingenting at molbo er gammelt begrep. 

Noen ganger hater jeg at det ikke går an å snakke med nordmenn, alltid en referanse til tapermentalitet på et eller annet nivå.

 

 

Anonymkode: bba38...100

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn generelt er smålige. Nordmenn følger også utrolig dårlig ledere, det er nok å ha selvtillit, da følger de deg slavisk. Drit i de folkene. Forfedrene deres slet og kavet seg frem. De hadde ikke ressurser til å tenke stort. Og det ser vi i dag og. Nordmenn tenker smått. Og rikdommen har fått frem mye stygt, og vi har ikke taklet rikdommen. Nordmenn er også eksepsjonelt dårlige menneskekjennere. Gro, Støre, Jagland, osv.

Det er veldig, veldig kjedelig. Men nordmenn liker kjedelig. 

Kan ikke være for ingenting at molbo er gammelt begrep. 

Noen ganger hater jeg at det ikke går an å snakke med nordmenn, alltid en referanse til tapermentalitet på et eller annet nivå.

 

 

Anonymkode: bba38...100

Unnskyld hvis jeg virker litt treig her, men jeg ser ikke hva dette har å gjøre med innlegget mitt? Du mener at jeg har rett i det jeg skriver?  At det er en del jantelov i bildet her? Greit, man trenger ikke oppføre seg stygt fordi man er pen. Få mennesker gjør det og.

Men jeg føler at folk som bryr seg om sitt ytre, ved å trene, sminke seg eller ta litt botox for å få vekk rynker blir så utrolig dømt. Kan de ikke bare få gjøre det i fred?

Anonymkode: f0887...75a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn generelt er smålige. Nordmenn følger også utrolig dårlig ledere, det er nok å ha selvtillit, da følger de deg slavisk. Drit i de folkene. Forfedrene deres slet og kavet seg frem. De hadde ikke ressurser til å tenke stort. Og det ser vi i dag og. Nordmenn tenker smått. Og rikdommen har fått frem mye stygt, og vi har ikke taklet rikdommen. Nordmenn er også eksepsjonelt dårlige menneskekjennere. Gro, Støre, Jagland, osv.

Det er veldig, veldig kjedelig. Men nordmenn liker kjedelig. 

Kan ikke være for ingenting at molbo er gammelt begrep. 

Noen ganger hater jeg at det ikke går an å snakke med nordmenn, alltid en referanse til tapermentalitet på et eller annet nivå.

 

 

Anonymkode: bba38...100

Rikdom? Hvor? Nå ble jeg nysgjerrig :alice:

Anonymkode: 3f329...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som at så mange her inne blir litt irritert når folk nevner utseendet. "Utseendet forfaller uansett!" "Vi skal dø uansett" "ja, du kommer til å slite når du eldes". "Det kommer nok hos deg en gang og (mer fett)". Osv, masse lignende slik. 

Hører ikke så mye om det i det virkelige liv, men et par som har kunnet si det da. Men det virker som her inne at folk blir sure på folk som mener de selv ser bra ut, eller på folk som tar restylane, bleker tenner (ikke de altfor ekstreme tingene somoperasjon og slik). Vorfor skal man bli sett på aom dum ved å ta vare på utseendet? Har e venninne i 50 åra som tok operasjon, og jeg skjlnner det jo godt. Hun ser ikke unaturlig ut, men skjlnner jo godt at folk ta vekk hengede kinn, rynker og slik jeg? Mne enkelte skal liksom straffe folk som bryr seg om seg selv.

Anonymkode: f0887...75a

Alt med måte heter det... det heller ikke pent å se unaturlig ut. Visst en ikke takler å bli eldre har man et jævla stort problem.

Anonymkode: 480d4...761

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er overfladisk. Det er greit å vaske seg, smøre seg med fuktighetskrem, og se stelt ut - og være ren, men når det blir operasjoner, et tykt lag gjørme i ansiktet osv, så bikker det over til å bli overfladisk istedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Simbyxor skrev:

Fordi det er overfladisk. Det er greit å vaske seg, smøre seg med fuktighetskrem, og se stelt ut - og være ren, men når det blir operasjoner, et tykt lag gjørme i ansiktet osv, så bikker det over til å bli overfladisk istedet.

Og hva så, hvorfor bry seg om naboen har overfladiske interesser? Man kan også være opptatt av utseende uten at det gjør deg til et tomt skall. 

Anonymkode: 61502...d64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke noe med norsk kultur å gjøre. Nordmenn flest gjør mye for utseendet i internasjonal sammenheng, og mennesker blir dømt for utseendehysteri i alle land (ref til AB over). 

Selvsagt kan alle gjøre som de vil, men det er vel knapt en hemmelighet at det har tatt ganske mye av de siste årene. Det er negative ringvirkninger av dette - det har en "smitteeffekt" i vennesirkler (standarden for hvordan du skal se ut blir et press), det legges en standard for å skulle se yngst mulig ut til alle tider, og ikke minst - det okkuperer veldig mye av kvinners tid og energi. Tid og energi som kunne vært brukt på noe mer matnyttig.

Da blir det paradoksalt at kvinner klager over å ikke ha nok toppstillinger eller bli tatt seriøst i enkelte arena. Bruk tid, energi og penger på andre ting, og du får tilsvarende resultater.

Samme gjelder alle disse unge jentene som blir "utbrent" fordi de både skal ha sommerkroppen og bare 6ere på kortet. 

Anonymkode: 847f6...060

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal få gjøre akkurat det man vil! 😊 Syns det absolutt kan se fint ut med litt botox, sminke eller større/mindre operasjoner. Men selvfølgelig, alt med måte! Uansett, om noen vil overdrive det, så gjør vel det ingenting for oss. Man bestemmer selv, og syns ikke noen skal dømme noen ut i fra det. 

Men jeg syns faktisk at i det "virkelige" liv(som du beskriver det), så er folk så utrolig forskjellige, alle har sin stil, og det meste er "lov" innen utseende. Nå vet jeg ikke her inne på forum, her er jeg veldig ny, men i motsetning  til deg, så syns jeg de fleste blir mindre og mindre dømmende i det virkelige liv. 😊

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hva så, hvorfor bry seg om naboen har overfladiske interesser? Man kan også være opptatt av utseende uten at det gjør deg til et tomt skall. 

Anonymkode: 61502...d64

Jeg bryr meg fordi jeg mener det er galt. Akkurat som jeg bryr meg hvis naboen gir katten sin dårlig mat, eller om naboen setter heroinsprøyter rett foran meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hva så, hvorfor bry seg om naboen har overfladiske interesser? Man kan også være opptatt av utseende uten at det gjør deg til et tomt skall. 

Anonymkode: 61502...d64

Vi liker det bare ikke. Det er negativt. Hvorfor det lurer du kanskje på. Det bare er sånn.

Anonymkode: 480d4...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et menneske har uendelige mange kvaliteter og egenskaper som er viktigere enn et pent utseende: intelligens, humor, vennlighet - hvilke ambisjoner man har og hva man kan bidra med i samfunnet.

Hvis du velger å fokusere på utseendet så er det jo ok, men jeg blir ikke særlig imponert hvis alt du har å vise til her i livet er at du kan sminke, og har brukt 30 000,- på å gjøre leppene dobbelt så store, og ansiktet mimikkløst. At operasjoner og forandringer som dette, i mine øyne, fjerner det menneskelige som gjør deg vakker hjelper jo heller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du undervurderer andre menneskers behov for kontroll og behovet for å være best selv. Hvis en annen er pen er det noe de har fått fra naturens side og ikke gjennom hardt arbeid. Det er en trussel mot dem selv. Du må henge med folk som takler det å være bra. Som synes det er fantastisk at du er deg.

Mitt utseende var produkt av hard innvendig selvdisiplin og verdighet, man blir vakker av å være seg selv og sette seg selv høyt og det aller viktigste er å holde seg unna negative følelser, å ikke orke å bale med andres irrasjonelle problemer.  stress ødelegger utseendet og psyken. Derfor er det interessant for andre å implementere stress. Selvrespekt kan være ytterst provoserende. De vil dra deg ned til sitt nivå. Og deres nivå er i følge dem selv høyt, gjerne høyere enn deg. 

Folk har ikke sperrer. De er nesten ikke mennesker lenger.

Anonymkode: bba38...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rikdom? Hvor? Nå ble jeg nysgjerrig :alice:

Anonymkode: 3f329...a6e

Vi er da et av verdens rikeste land. 

Men for å svare deg ts så må jeg si det er litt av et paradoks at folk dømmer nord og ned de som bruker penger på restylane og utseende og div. Det er rimelig mange som gjør det. Det er beautysalonger ig frisører på hvert et gatehjørne i byene. Tror de som dømmer kanskje bør se på seg selv først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Vi er da et av verdens rikeste land. 

Men for å svare deg ts så må jeg si det er litt av et paradoks at folk dømmer nord og ned de som bruker penger på restylane og utseende og div. Det er rimelig mange som gjør det. Det er beautysalonger ig frisører på hvert et gatehjørne i byene. Tror de som dømmer kanskje bør se på seg selv først. 

Hva betyr det for deg at vi er 'verdens rikeste land'?

Anonymkode: bba38...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr det for deg at vi er 'verdens rikeste land'?

Anonymkode: bba38...100

At staten har mye penger og lets face it. De fleste i normal jobb har råd til det meste. Er bare å sammenligne seg med andre land lenger sør i Europa. Vi har mer materialisme enn de. De har ikke råd til like mye ekstra som vi har i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Generelt sett tenker jeg at folk bør gå inn i seg selv og finne ut hvorfor de egentlig syns det er så viktig, det med "å føle seg bra for seg selv" er en ganske billig begrunnelse. Føler meg ihvertfall mye bedre etter jeg lærte å bry meg mindre om "å føle meg bra". Så, ja. Tenk litt på om disse verdiene og prioriteringene virkelig er deg, eller bare the status quo. Virker som mange ikke tør å tenke tanken engang. Hvis de gjør det og kommer til en annen konklusjon enn meg, så dømmer jeg dem ikke for det. Kanskje jeg vil endre mening igjen når jeg blir eldre, hvem vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tillion skrev:

Generelt sett tenker jeg at folk bør gå inn i seg selv og finne ut hvorfor de egentlig syns det er så viktig, det med "å føle seg bra for seg selv" er en ganske billig begrunnelse. Føler meg ihvertfall mye bedre etter jeg lærte å bry meg mindre om "å føle meg bra". Så, ja. Tenk litt på om disse verdiene og prioriteringene virkelig er deg, eller bare the status quo. Virker som mange ikke tør å tenke tanken engang. Hvis de gjør det og kommer til en annen konklusjon enn meg, så dømmer jeg dem ikke for det. Kanskje jeg vil endre mening igjen når jeg blir eldre, hvem vet.

Hvorfor bør man det? Er godt å føle seg fresh og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor bør man det? Er godt å føle seg fresh og fin.

For å sørge for at tingene man fokuserer på i livet faktisk gir verdi, lykke, sjelero, selvtillitt under alt stæsjet, hva enn det skulle være... At man ikke bare går på autopilot fordi noen har bestemt at det er viktig å gjøre seg fresh og fin hele tida? For noen er det sikkert utelukkende positivt, andre skulle kanskje ønske de slapp å styre så mye med dette, men føler at de "må"? Vet ikke jeg. Bare noen tanker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tillion skrev:

For å sørge for at tingene man fokuserer på i livet faktisk gir verdi, lykke, sjelero, selvtillitt under alt stæsjet, hva enn det skulle være... At man ikke bare går på autopilot fordi noen har bestemt at det er viktig å gjøre seg fresh og fin hele tida? For noen er det sikkert utelukkende positivt, andre skulle kanskje ønske de slapp å styre så mye med dette, men føler at de "må"? Vet ikke jeg. Bare noen tanker.

Ja hva mener du at man skal vandre rundt i ubørsta hår og joggebukser til enhver anledning for det er jo bare å drite totalt i hvordan man tar seg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...