AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #81 Skrevet 8. august 2017 På 5.8.2017 den 12.26, AnonymBruker skrev: Barna har ikke bedt om dere. Barna vil kun ha mor og far. Anonymkode: 574c6...240 Ja, men nå er det ikke min feil som stemor at foreldrene er skilt. Det skjedde 3 år før jeg kom inn i bildet. Så skal jeg da straffes for det mener du? Anonymkode: 4b405...972 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #82 Skrevet 8. august 2017 TS her. Mange svar, og mange meninger, og det er bra det. Må få si at: Ja, innlegget var en utblåsning etter en lang og tøff periode. Kunne nok med fordel formulert meg litt mer nyansert, men må likevel si at jeg sliter som stemor. Det gjør jeg. Ja, jeg har valgt det selv, men jeg ante ikke hvordan det skulle bli før jeg gikk inn i det, da jeg ikke har prøvd før. Jeg føler at jeg over mange år har strukket meg veldig langt, og virkelig prøvd. Det er ikke sånn at jeg bare er et grusomt menneske. Jeg har VIRKELIG prøvd. Men barnas mor driver med konstante giftige stikk, og forer barna sine med oppgulp som gjør at de trosser både far og meg. Vi holder oss for gode til den slags. Oppgulp fra mor gjør at barna ikke akkurat er enkle å ha med å gjøre. Det er nok stor forskjell på stemødre, noen er enklere og mer skapt for å være stemor enn andre. Men det er jaggu forskjell på stebarn også. Det er stor forksjell på et barn som er hyggelig mot deg, respekterer husregler, åpner seg litt for deg, snakker med deg og blir kjent med deg, enn et barn som trosser alle regler, er kald og ufin når det snakker til deg, roter og griser nesten for å provosere, og ikke gidder å snakke med deg eller på noen måte slippe deg inn. Så kan du ta dette siste tilfeller og gange det opp med 3 barn. Så legger du til 7 år på dette. Til slutt sprekker selv den beste stemor.... Anonymkode: 4b405...972 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #83 Skrevet 8. august 2017 Jeg er stemor selv, og kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. selvfølgelig har ikke mitt liv som stemor gått helt problemfritt, men barnet var åpent for å bli kjent med meg, og samme var jeg med barnet. tror vi tjente en del på at far holdt seg litt i bakrund de første gangene, slik at vi fikk muligheten til å knytte bånd på egenhånd. Jeg har selvfølgelig irritert meg grønt over at stebarnet mitt har rotet og ikke hørt etter når jeg har bedt h*n om å rydde etter seg, men det hadde jeg mest sannsynlig gjort med mine egne barn også. Jeg elsker barnet som om det skulle vært mitt, men respekterer at barnet har en mor som barnet elsker også, selvom jeg vet barnet er veldig knyttet til meg. når det er sagt, så gikk jeg inn i forhold til mannen uvitende om hva stemorrollen innebar. jeg visste han hadde barn, og at barnet kom "på kjøpet" men det var umulig for meg å se for meg hva det egt. innebar. Men så har det gått over alt forventning og jeg kan ikke forestille meg hvordan det skulle vært uten mitt fantastiske bonusbarn Anonymkode: ade57...87b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå