Gå til innhold

Minstesats på aap og venninne krever at jeg betaler hår/sminke i bryllupet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 28.7.2017 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Du fikk med deg at ts fikk vite om dette for 7 måneder siden og ikke har konfrontert bruden, og at bryllupet mest sannsynlig er neste måned eller september? Da må det være lov å reagere uten å få angripende kg folk etter seg.

Anonymkode: f2c9d...74d

Jepp, og jeg står fremdeles for meningen min. Det er ingen grunn til å begynne å angripe TS sin økonomiske situasjon, angripe TS selv og lignende. TS har selv skrevet at hun er konfliktsky og ikke helt har visst hvordan hun skal ta dette opp så da hjelper jo ikke akkurat at flere angriper henne. Hun må rett og slett gi beskjed, selv om det er sent. Jeg hadde heller aldri latt en brud tvinge meg til slike utgifter, og jeg mener fortsatt at bruden sine krav er urimelige (uavhengig av hvor sent TS gir beskjed). 

Anonymkode: 0a779...4ef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, og jeg står fremdeles for meningen min. Det er ingen grunn til å begynne å angripe TS sin økonomiske situasjon, angripe TS selv og lignende. TS har selv skrevet at hun er konfliktsky og ikke helt har visst hvordan hun skal ta dette opp så da hjelper jo ikke akkurat at flere angriper henne. Hun må rett og slett gi beskjed, selv om det er sent. Jeg hadde heller aldri latt en brud tvinge meg til slike utgifter, og jeg mener fortsatt at bruden sine krav er urimelige (uavhengig av hvor sent TS gir beskjed). 

Anonymkode: 0a779...4ef

Enig med deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk skikkelig trist av å lese at moren din betaler det for deg. Det kommer garantert ikke til å være siste gangen ''venninnen'' din krever noe du ikke tørr å si ifra om at du ikke ønsker/har råd til..

Anonymkode: 45e8f...62c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er horribelt av bruden å forlange at brudepikene skal dekke dette selv og at kanskje ts er litt konfliktsky når hun velger å ikke si i fra at hun ikke har råd. 

Men at moren velger å spandere dette på datteren kan jo også være for at moren har lyst til at hun skal ha en deilig dag. Bli dollet og dullet litt med og kjenne litt på luksusfølelsen, midt oppe i sykdom og økonomiske vanskeligheter. 

Nå har det blitt som det har blitt, også kan man jo tenke og mene hva man vil om det. Men nyt dagen ts og god tur til syden også. :blomst:

Endret av Veslefrikk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dette som en lærdom på at du bør si ifra med en gang om du er i tvil om du har råd. Når noen bestiller noe du ikke vil ha, så si ifra. Jeg mener venninnen din burde latt deg slippe om du ga henne beskjed om hvordan det ligger an nå, men om du hadde sagt ifra for syv måneder siden om at du er usikker på om du kan prioritere det (ja, jeg leser at situasjonen har endret seg, men den var ikke god da heller, og du sier selv at du ikke ville allerede da), så hadde bruden hatt mulighet til å la være å bestille stylist, eventuelt avbestille uten gebyr. Jo lenger man venter med å si ifra om slike ting, jo større sannsynlighet er det at den som har bestilt får en kostnad uavhengig av om stylingen blir noe av eller ei. For en som er konfliktsky så betyr det i praksis at jo lenger man venter med å si ifra, jo større sannsynlighet er det for at det blir konflikt ut av saken. 

For å legge til det: Jeg mener det er en tullete forventning bruden har om at brudepikene skal dras med på "tvungen" styling betale for slikt selv, basert på brudens ønsker, men det er faktisk mulig for en brud å tenke at dette er noe venninnene også har lyst til, når det ikke gis signaler om noe annet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27. juli 2017 den 23.16, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hatt mulighet til å spare 200kr i mnd. Jeg er allerede helt nede på felgen og må låne av mine foreldre til melk å brød. Det blir også dyrere når jeg er laktoseintolerant.. 

Anonymkode: 7e967...a16

Det er ikke så dyrt for ting som ikke har Laktose i seg.. Nå får du gi deg 

Anonymkode: ffc41...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.8.2017 den 12.44, AnonymBruker skrev:

Jeg ble faktisk skikkelig trist av å lese at moren din betaler det for deg. Det kommer garantert ikke til å være siste gangen ''venninnen'' din krever noe du ikke tørr å si ifra om at du ikke ønsker/har råd til..

Anonymkode: 45e8f...62c

Nemlig, snart er venninnen gravid og skal ha babyshower og regner med at TS stepper inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

TS her. 

Morsomt å lese dette nå, det har ikke gått ett år siden bryllupet enda og bruden har allerede vært utro. De er fortsatt gift og hun har fortalt om kliningen med en annen, men det er nok ikke siste gang dette skjer. I tillegg har hun fått veldig nykker etter å ha giftet seg inn i den nye familien og begynte å jobbe på en sosse butikk. Fikk mld senest igår om at en fin kjole jeg hadde kledd var på tilbud til 600 kr og jeg svarte at jeg ikke hadde råd. Til svar fikk jeg at jeg kunne vel spørre moren min om penger?! 

Jeg anser henne ikke lenger som ei venninne. 

Anonymkode: 878cb...785

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Springfjær
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Morsomt å lese dette nå, det har ikke gått ett år siden bryllupet enda og bruden har allerede vært utro. De er fortsatt gift og hun har fortalt om kliningen med en annen, men det er nok ikke siste gang dette skjer. I tillegg har hun fått veldig nykker etter å ha giftet seg inn i den nye familien og begynte å jobbe på en sosse butikk. Fikk mld senest igår om at en fin kjole jeg hadde kledd var på tilbud til 600 kr og jeg svarte at jeg ikke hadde råd. Til svar fikk jeg at jeg kunne vel spørre moren min om penger?! 

Jeg anser henne ikke lenger som ei venninne. 

Anonymkode: 878cb...785

Høres ikke akkurat ut som det største tapet heller. Noen mennesker altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2017 den 12.44, AnonymBruker skrev:

Jeg ble faktisk skikkelig trist av å lese at moren din betaler det for deg. Det kommer garantert ikke til å være siste gangen ''venninnen'' din krever noe du ikke tørr å si ifra om at du ikke ønsker/har råd til..

Anonymkode: 45e8f...62c

Hei. 

Jeg har en personlighetsforstyrrelse. Går bedre med behandling nå og har kjeftet på hun «venninna» mi for noe annet i ettertid. Hun er ikke lenger ei venninne. 

Sminken så forresten ikke ut! Jeg ble skikkelig misfornøyd. 

Ts

Anonymkode: 878cb...785

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2017 den 13.03, O.G. skrev:

Nemlig, snart er venninnen gravid og skal ha babyshower og regner med at TS stepper inn. 

Venninnen min hadde 30 årslag og klaget til meg i ettertid om at hun syntes gjestene ga lite penger.. 

Ts

Anonymkode: 878cb...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2017 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Jeg skal reise et par uker til syden nå, dette betales av familie men måtte opplyse dette til nav. Og da mister jeg penger i de 2 ukene jeg er borte, men dette viste jeg ikke på forhånd før turen var kjøpt.

Anonymkode: 7e967...a16

Merkelig, jeg har alltid får godkjent å beholde pengene mens jeg er på ferie🤔

Anonymkode: 0f344...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Morsomt å lese dette nå, det har ikke gått ett år siden bryllupet enda og bruden har allerede vært utro. De er fortsatt gift og hun har fortalt om kliningen med en annen, men det er nok ikke siste gang dette skjer. I tillegg har hun fått veldig nykker etter å ha giftet seg inn i den nye familien og begynte å jobbe på en sosse butikk. Fikk mld senest igår om at en fin kjole jeg hadde kledd var på tilbud til 600 kr og jeg svarte at jeg ikke hadde råd. Til svar fikk jeg at jeg kunne vel spørre moren min om penger?! 

Jeg anser henne ikke lenger som ei venninne. 

Anonymkode: 878cb...785

Øh, hvordan kan du være TS? Du har forskellig anonymkode! 

Busted

Anonymkode: f53fc...f98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Øh, hvordan kan du være TS? Du har forskellig anonymkode! 

Busted

Anonymkode: f53fc...f98

Fordi jeg har lagd meg ny bruker her, kanskje? 

Ts er meg gitt. :)

Anonymkode: 878cb...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig, jeg har alltid får godkjent å beholde pengene mens jeg er på ferie🤔

Anonymkode: 0f344...642

Jeg fikk det ikke siden jeg var under arbeidstrening.

ts

Anonymkode: 878cb...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Øh, hvordan kan du være TS? Du har forskellig anonymkode! 

Busted

Anonymkode: f53fc...f98

Annerledes skrivestil også 🤔

Anonymkode: f3a84...b81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Annerledes skrivestil også 🤔

Anonymkode: f3a84...b81

Jøss, så skeptiske da. Men for all del, bare tro jeg ikke er TS :fnise: Hadde jeg ikke vært det så hadde jeg i såfall hatt alvorlige fritidsproblemer. 

Anonymkode: 878cb...785

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 29.7.2017 den 16.07, Jacklost skrev:

For en frekk dame! Bare nei. Da får jammen hun betale også.

Frekk dame?  Burde hun betalt brudepikekjolene?

Anonymkode: 9c279...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2017 den 17.13, O.G. skrev:

Klaget du på avslaget?

Hei!

Dette har jeg faktisk gjort først nå, etter alt som har kommet frem om Nav i media. 
 

Ts

Anonymkode: 9c279...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si til venninna di at hun er rasist. Da slipper du å betale for oppsett av hår og sminke. Been there, done that. Fungerer hver eneste gang. Har spart mye penger på trikset mitt. 😇😇😇 

Anonymkode: db707...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...