Gå til innhold

Minstesats på aap og venninne krever at jeg betaler hår/sminke i bryllupet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du burde bare si "Jeg har desverre ikke råd til å betale for sminke og slikt, jeg vil heller kjøpe en fin bryllupsgave, så jeg sminker meg selv jeg".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var forlover, først mange tusen for kjole, så betale hele utdrikningslaget (80 % i det minste), så kjøpe sko og veske, så frisør og sminke, og til slutt stooooor gave... samt at jeg bidro med en del retter til koldtbordet. Jeg skal aldri være forlover igjen, det er sikkert. 

Anonymkode: 7c6b9...b43

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du klarer å si fra til bruden om dette. Det er helt sinnssykt at hun tror hun har lov til å kreve at du betaler nesten 1300 kr for at noen skal ordet håret og sminken din (og for hva? Du som gjest er jo praktisk talt usynlig i et bryllup:daane:)!

Anonymkode: 4818c...685

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal man ha voksne brudepiker? Trodde det lå i ordet at det skal være barn som er brudepiker eller evt brudesvenner. 

Anonymkode: 0aad8...16b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skal man ha voksne brudepiker? Trodde det lå i ordet at det skal være barn som er brudepiker eller evt brudesvenner. 

Anonymkode: 0aad8...16b

Det er veldig viktig å kopiere alle de amerikanske skikkene man har sett på TV:opplyser:

Anonymkode: 4818c...685

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk vite dette i desember/januar. Men ante ikke før nå at jeg skulle være like rake fant som en Inder i rennesteinen..

Anonymkode: 7e967...a16

Har du minstesats på aap nå, så var det vel ikke helt uforventet et halvt år tilbake i tid at du skulle være fattig. Man får ikke aap på dagen liksom. Jeg reagerte også på bruden, frem til nå. Du har trossalt visst om dette en stund. Du kunne ha spart litt under 200 kr i måneden til dette, f.eks.

Anonymkode: f2c9d...74d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du minstesats på aap nå, så var det vel ikke helt uforventet et halvt år tilbake i tid at du skulle være fattig. Man får ikke aap på dagen liksom. Jeg reagerte også på bruden, frem til nå. Du har trossalt visst om dette en stund. Du kunne ha spart litt under 200 kr i måneden til dette, f.eks.

Anonymkode: f2c9d...74d

Kanskje TS har lyst til å bruke de pengene på noe annet enn venninnens bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du minstesats på aap nå, så var det vel ikke helt uforventet et halvt år tilbake i tid at du skulle være fattig. Man får ikke aap på dagen liksom. Jeg reagerte også på bruden, frem til nå. Du har trossalt visst om dette en stund. Du kunne ha spart litt under 200 kr i måneden til dette, f.eks.

Anonymkode: f2c9d...74d

Mener du det er naturlig at folk skal spare 200 kr i måneden i flere måneder i strekk for å få seg sminket til en annens bryllup? 

Anonymkode: 4818c...685

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du står mellom å gå og betale for hår og sminke, eller å stå for hår og sminke selv, før du møter opp hos brudens sted. Må da være fullt ut lov og akseptabelt å gjøre håret og sminken hjemme, selv? 

Anonymkode: 0283a...f10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du minstesats på aap nå, så var det vel ikke helt uforventet et halvt år tilbake i tid at du skulle være fattig. Man får ikke aap på dagen liksom. Jeg reagerte også på bruden, frem til nå. Du har trossalt visst om dette en stund. Du kunne ha spart litt under 200 kr i måneden til dette, f.eks.

Anonymkode: f2c9d...74d

Jeg har ikke hatt mulighet til å spare 200kr i mnd. Jeg er allerede helt nede på felgen og må låne av mine foreldre til melk å brød. Det blir også dyrere når jeg er laktoseintolerant.. 

Anonymkode: 7e967...a16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. skrev:

Kanskje TS har lyst til å bruke de pengene på noe annet enn venninnens bryllup.

Kanskje TS burde ha gitt beskjed for 7 måneder siden at hun ikke ønsker å bruke penger på styling så hun hadde slippet å ha valget mellom styling eller mat nå når det nærmer seg bryllup?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du det er naturlig at folk skal spare 200 kr i måneden i flere måneder i strekk for å få seg sminket til en annens bryllup? 

Anonymkode: 4818c...685

Nei, viser til svaret jeg har gitt til O.G. Mitt poeng var heller ikke det dere har hengt dere opp i, men at det ikke kom som en bombe på ts. Hun visste nok om dårlig økonomi for 7 måneder siden og hadde hun ønsket styling eller slippe å konfrontere bruden hadde hun begynt å spart allerede da.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hatt mulighet til å spare 200kr i mnd. Jeg er allerede helt nede på felgen og må låne av mine foreldre til melk å brød. Det blir også dyrere når jeg er laktoseintolerant.. 

Anonymkode: 7e967...a16

Så hvorfor ga du ikke beskjed for 7 måneder siden?

Har du samboer? Hvis ikke, kan du søke om bostøtte hos Husbanken. Har du både samboer og bostøtte bør du lete etter et billigere sted å bo.

Anonymkode: f2c9d...74d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hatt mulighet til å spare 200kr i mnd. Jeg er allerede helt nede på felgen og må låne av mine foreldre til melk å brød. Det blir også dyrere når jeg er laktoseintolerant.. 

Anonymkode: 7e967...a16

Å leve laktosefritt behøver ikke å være veldig dyrt heller. Det er verre med gluten. Du TRENGER ikke dyr laktosefri melk heller.

Anonymkode: f2c9d...74d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å leve laktosefritt behøver ikke å være veldig dyrt heller. Det er verre med gluten. Du TRENGER ikke dyr laktosefri melk heller.

Anonymkode: f2c9d...74d

Nuvel 

Anonymkode: 7e967...a16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje TS burde ha gitt beskjed for 7 måneder siden at hun ikke ønsker å bruke penger på styling så hun hadde slippet å ha valget mellom styling eller mat nå når det nærmer seg bryllup?

Nei, viser til svaret jeg har gitt til O.G. Mitt poeng var heller ikke det dere har hengt dere opp i, men at det ikke kom som en bombe på ts. Hun visste nok om dårlig økonomi for 7 måneder siden og hadde hun ønsket styling eller slippe å konfrontere bruden hadde hun begynt å spart allerede da.

Så hvorfor ga du ikke beskjed for 7 måneder siden?

Har du samboer? Hvis ikke, kan du søke om bostøtte hos Husbanken. Har du både samboer og bostøtte bør du lete etter et billigere sted å bo.

Anonymkode: f2c9d...74d

Viste ikke allerede da at jeg kom til å få dårlig råd nå. 

Anonymkode: 7e967...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viste ikke allerede da at jeg kom til å få dårlig råd nå. 

Anonymkode: 7e967...a16

Man får ikke aap på dagen. Du må ha vært syk en stund før du fikk aap. Du behøver heller ikke å leve så fattig om du bor alene. Du kan få bostøtte!

Anonymkode: f2c9d...74d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å leve laktosefritt behøver ikke å være veldig dyrt heller. Det er verre med gluten. Du TRENGER ikke dyr laktosefri melk heller.

Anonymkode: f2c9d...74d

Ingen som sier at de med cøliaki lever billig, men det koster å ha laktoseintolleranse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man får ikke aap på dagen. Du må ha vært syk en stund før du fikk aap. Du behøver heller ikke å leve så fattig om du bor alene. Du kan få bostøtte!

Anonymkode: f2c9d...74d

Dette er inkl bostøtte..

Anonymkode: 7e967...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du det er naturlig at folk skal spare 200 kr i måneden i flere måneder i strekk for å få seg sminket til en annens bryllup? 

Anonymkode: 4818c...685

Nei. Men man sier i fra med en gang at man ikke har råd. Man venter ikke seks måneder før man gjør det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal reise et par uker til syden nå, dette betales av familie men måtte opplyse dette til nav. Og da mister jeg penger i de 2 ukene jeg er borte, men dette viste jeg ikke på forhånd før turen var kjøpt.

Anonymkode: 7e967...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fireflies skrev:

Ingen som sier at de med cøliaki lever billig, men det koster å ha laktoseintolleranse.

Jeg har laktoseintoleranse og jeg synes ikke at det er særlig dyrt. Nå holder jeg meg riktig nok unna all laktose så kosten kan bli litt kjedelig til tider. Kjøper sjelden laktosefrie produkter.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er inkl bostøtte..

Anonymkode: 7e967...a16

Med bostøtte?? Da, min venn, har du altfor høye utgifter et sted. Jeg mottar også minstesats på aap og mottar bostøtte. Jeg lever ikke fett, men jeg lever heller ikke så fattig som du sier at du gjør.

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal reise et par uker til syden nå, dette betales av familie men måtte opplyse dette til nav. Og da mister jeg penger i de 2 ukene jeg er borte, men dette viste jeg ikke på forhånd før turen var kjøpt.

Anonymkode: 7e967...a16

Jeg trodde ikke at man mistet penger om man fikk ferie? Jeg mener at man skal ha rett på 2-4 ukers ferie i løpet av året. Har du søkt? Hvis ikke kan du forklare situasjonen og se om det går likevel.

Anonymkode: f2c9d...74d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...