Gå til innhold

Hvorfor så folk så gamle ut før i tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne ting osm dette kan man finne frem fra "mobildet" i dag også.

Jeg snakker ikke om 90-tallet som "gulltiden", jeg lagde et poeng. Jeg kan ikke noe for at du leser poengene slik du leser dem.

Faktum er at jeg kan finne like mange "stygg mote" fra motebildet i dag, som du fant frem her.

Anonymkode: ff82a...51d

Forskjellen var at alle kledde seg like stygt i 1990-2000 perioden. 

Jeg har et album fra ungdomsskolen på 90 tallet og ALLE på hele ungdomsskolen brukte buffalo sko og harry-antrekk bortsett fra outsiderne som ikke hadde noen venner. 

Tviler på at motebildet på en hel ungdomsskole er like ille idag.

Eller så ser jeg ikke poenget ditt om at jenter var mer feminine på 90 tallet enn idag. De brukte kanskje en god del mer fargesprakende sminke og klær ja men ellers er det akkurat det samme. Om jeg hadde sett noen idag som brukte like mye sminke som det som var vanlig på 90 tallet så ville jeg antatt at vedkommende var prostituert. Ikke noe feminint over det, bare veldig tacky.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, WubWub skrev:

Forskjellen var at alle kledde seg like stygt i 1990-2000 perioden. 

Hva med åtti-tallet? Da var det mye stygt da.

Anonymkode: 56e49...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med åtti-tallet? Da var det mye stygt da.

Anonymkode: 56e49...f68

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2017 den 14.49, AnonymBruker skrev:

F.eks, disse folka ser ut som de er 40, mens de i virkeligheten sikkert er 17-18 år.

Bilderesultat for the shadows album cover

Anonymkode: 56e49...f68

Mja, Kåre Willoch har for eksempel sett lik ut siden han var 29 år...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel med frisyre og klesstilen å gjøre. For ikke snakke om de å svære brillene.  Mamma var i 20 årene på 90 tallet, men så ut som hun var i 40 årene pga klærne, frisyre og briller på størrelse med tinntallerkener :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at damer ble tidlig "kjerringer" i gamledager. Når jeg ser i fotoalbumene til besteforeldrene mine synes jeg 30-åringene ser rimelig mye eldre ut enn 30-åringer i dag. Nå har damer i 40-åra slitte olabukser og langt hår i hestehale og sneakers:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, WubWub skrev:

De fleste kvinner idag er like feminine og kvinnelige som det der.

Å ha på sminke og ha langt hår gjør deg ikke feminin.

Ekte femininitet handler mer om hvordan du fremstår og opptrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde grungestil på 90-tallet og det hadde de fleste jentene på skolen min også. Store rutete flannelskjorter, vester og dongeribukser som var minst fire nummer for store. Kjempefeminint :fnise:

Anonymkode: 9d0a8...3c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, hocane skrev:

Å ha på sminke og ha langt hår gjør deg ikke feminin.

Ekte femininitet handler mer om hvordan du fremstår og opptrer.

Hvorfor er det så viktig at man må være så feminin? Det der irriterer meg litt. Jenter skal ikke ha sterke meninger,  de skal vrikke på rumpa, alltid være blide og omgjengelige, bruke sexy undertøy, aldri rape, alltid være velstelt og pene, og please mannen. Go back to the 50's, please. Nå vet ikke om du mener dette, men dette provosere meg litt må jeg innrømme. 

Anonymkode: b2495...8ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ella Grisella skrev:

Jeg føler at damer ble tidlig "kjerringer" i gamledager. Når jeg ser i fotoalbumene til besteforeldrene mine synes jeg 30-åringene ser rimelig mye eldre ut enn 30-åringer i dag. Nå har damer i 40-åra slitte olabukser og langt hår i hestehale og sneakers:)

Ja samme her. Jeg så i besteforeldrene mine sitt fotoalbum, og sjekket når det var fra og regnet meg frem til at de var et par og 30, og de så jo like ut som da de var 70. Litt mindre rynker bare. 

Anonymkode: 1399a...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig spesielt kvinnelig og feminint med disse eksemplene? Det ser ut som helt ordinære kvinner som verken er spesielt kvinnerlige eller feminine? :klo: 

Anonymkode: 1399a...bb2

Det var sånn vi så ut på 90 tallet. Klesstilen, håret, fargene. Dette skifter jo i sykluser.

Anonymkode: fb9fa...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig at man må være så feminin? Det der irriterer meg litt. Jenter skal ikke ha sterke meninger,  de skal vrikke på rumpa, alltid være blide og omgjengelige, bruke sexy undertøy, aldri rape, alltid være velstelt og pene, og please mannen. Go back to the 50's, please. Nå vet ikke om du mener dette, men dette provosere meg litt må jeg innrømme. 

Anonymkode: b2495...8ad

Jeg raper ikke i nærheten av andre, det synes jeg er uhøflig. Jeg synes det er ok og gå med velstelte klær, er til å med ganske bevist på at typen klær jeg går med passer med den stilen jeg ønsker å representere. Jeg synes undertøyet må være helt og ok stand, har et par truser som jeg tar på meg når jeg mener det passer. Jeg vrikker ikke på rumpa, men i følge datteren min gjør hun det automatisk når hun rusler uten å tenke. 

Om du ønsker å se ut og oppføre deg som et skautroll er det helt greit for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...