Gå til innhold

Hvorfor så folk så gamle ut før i tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

F.eks, disse folka ser ut som de er 40, mens de i virkeligheten sikkert er 17-18 år.

Bilderesultat for the shadows album cover

Anonymkode: 56e49...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo derfor det heter gamledager, det var da alle så gamle ut :fnise:

Shadows her ser jo ikke spesielt gamle ut. Men klesstilen var den samme for tjueåringer som for femtiåringer.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mens dagens 17-åringer ser ut som foster

Anonymkode: 72729...d1e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel mer en klesstil/hårsstil som gjør at de ser eldre ut enn det de er. Men på generelt grunnlag så hadde folk gjerne hardere liv i "gamle dager" i form at at man måtte jobbe hardt fysisk, kombinert med dårligere helsehjelp, dårligere kosthold og hygiene. Spørs selvsagt hvor langt tilbake i tid du tenker på. 

Anonymkode: 56c7b...e4e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetter på at mye av det kommer av uteliv, altså at de var ute i sol og vind, og fikk mer herdet hud. Man ser jo tydeligere trekk på disse, enn man gjør på ungdommen idag. Mindre valpefett, og hardere hud er altså det jeg gjetter på. 

Anonymkode: 264e0...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På starten av 90tallet var det in å være feminin og kvinnelig.

Bilderesultat for twin peaks audrey horne

Relatert bilde

Anonymkode: ff82a...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Når jeg ser dem for meg med moderne hårstil og klær er de ikke så ulike dagens unge. Jeg synes det er større forskjell på folk på 40-50 nå sammenlignet med før. Tydelig at folk har mer tid og penger og tar bedre vare på seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På starten av 90tallet var det in å være feminin og kvinnelig.

Bilderesultat for twin peaks audrey horne

Relatert bilde

Anonymkode: ff82a...51d

De fleste kvinner idag er like feminine og kvinnelige som det der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi de var voksne når de var 20 og ikke lekte 20 når de er 40??  

Endret av RoH
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På starten av 90tallet var det in å være feminin og kvinnelig.

Bilderesultat for twin peaks audrey horne

Relatert bilde

Anonymkode: ff82a...51d

Hva er egentlig spesielt kvinnelig og feminint med disse eksemplene? Det ser ut som helt ordinære kvinner som verken er spesielt kvinnerlige eller feminine? :klo: 

Anonymkode: 1399a...bb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

De fleste kvinner idag er like feminine og kvinnelige som det der.

Nei. Det har mye med hvordan de prater på og oppfører seg. Dagens kvinner er ikke feminine i måten de går på, snakker på o.l

Studerer du motebildet fra den tiden vs. denne tiden, er det mange forskjeller.

Anonymkode: ff82a...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig spesielt kvinnelig og feminint med disse eksemplene? Det ser ut som helt ordinære kvinner som verken er spesielt kvinnerlige eller feminine? :klo: 

Anonymkode: 1399a...bb2

 

Anonymkode: ff82a...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det har mye med hvordan de prater på og oppfører seg. Dagens kvinner er ikke feminine i måten de går på, snakker på o.l

Studerer du motebildet fra den tiden vs. denne tiden, er det mange forskjeller.

Anonymkode: ff82a...51d

er du ironisk? bildene du viser til er jo bilder av tomboys aka jenter med gutte attitude. 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

er du ironisk? bildene du viser til er jo bilder av tomboys aka jenter med gutte attitude. 

 

Anonymkode: ff82a...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk i dag bruker et tonn med sminke til hverdags.

Anonymkode: a77b0...5ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: ff82a...51d

Du snakker om 90 tallet som gullalderen. Jeg husker godt 90 tallet, som om det skulle vært igår faktisk da jeg har fotografisk hukommelse. 

Om dette er det du sikter til som toppen av kransekaka hva angår femininitet så deg om det.Buffalo sko, puselegger, nok sminke til å ta livet av en flodhest, baywatch, spice girls, rave parties, tamaguchi, dr alban, scatman, miss sixty bukser som hang så lavt at halve rompa ble vist og stringen var langt opp på ryggen, stivelse og voks i håret, miniskjørt over bukser.   Fra starten av 90 tallet til slutten ;

19.jpg?w=584

8776_fd82c.jpg

90-tallet-678x381.png

90tallet_hjzmdu1.jpg

geri_halliwell.jpg

image_7544.jpg?r=20150410-2

post-272691-0-08602800-1335273627.jpg

Den eneste perioden i menneskets historie som er verre enn moten fra 1990 til 2000 er hipster moten vi hadde for noen år siden. 

Endret av WubWub
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, hocane skrev:

Mulig folk hadde sunnere kosthold før og dermed modnes fortere 

Hva får deg til å tro at man hadde sunnere kosthold før? Det stemmer jo ikke. Det var et mye mer ensidig kosthold slik at mange fikk sykdommer vi svært sjeldent ser i dag i tillegg til at man ikke visste at røyking var skadelig og at derfor svært mange gjorde det også. 

Anonymkode: fb3fa...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WubWub skrev:

Du snakker om 90 tallet som gullalderen. Jeg husker godt 90 tallet, som om det skulle vært igår faktisk da jeg har fotografisk hukommelse. 

Om dette er det du sikter til som toppen av kransekaka hva angår femininitet så deg om det.Buffalo sko, puselegger, nok sminke til å ta livet av en flodhest, baywatch, spice girls, rave parties, tamaguchi, dr alban, scatman, miss sixty bukser som hang så lavt at halve rompa ble vist og stringen var langt opp på ryggen, stivelse og voks i håret, miniskjørt over bukser.   Fra starten av 90 tallet til slutten ;

19.jpg?w=584

8776_fd82c.jpg

90-tallet-678x381.png

90tallet_hjzmdu1.jpg

geri_halliwell.jpg

image_7544.jpg?r=20150410-2

post-272691-0-08602800-1335273627.jpg

Den eneste perioden i menneskets historie som er verre enn moten fra 1990 til 2000 er hipster moten vi hadde for noen år siden. 

Sånne ting osm dette kan man finne frem fra "mobildet" i dag også.

Jeg snakker ikke om 90-tallet som "gulltiden", jeg lagde et poeng. Jeg kan ikke noe for at du leser poengene slik du leser dem.

Faktum er at jeg kan finne like mange "stygg mote" fra motebildet i dag, som du fant frem her.

Anonymkode: ff82a...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...