Gå til innhold

Samletråd for kvinnegrupper på Facebook


Hattivatti

Anbefalte innlegg

1 time siden, Amantheia skrev:

Kva betyr det eigentleg å "utforske stemmen sin"? Ser for meg at det er ein fin måte å seie at han var høglytt på. Om ungen hadde vore inne i ein restaurant og ropt høgt, for å "utforske", og mora ikkje gjorde noko med det, så forstår eg *veldig* godt at dei tilsette reagerte. Hadde ikkje vore nøgd om eg var på nabobordet, for å seie det slik....

Etter at hun fikk en del pes sier hun at hun prøvde å hysje på ungen, men det er visstnok ikke mulig å dempe en ett-åring, så det hadde hun tydeligvis gitt opp før hun prøvde, og dessuten er det viktig at de får utfolde stemmen sin fritt. I trådstarten fikk hun det til å høres ut som at når en restaurant har barnestoler må de automatisk tåle alt av bråk en unge kan vrenge ut av seg. 

Anonymkode: 89452...36f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.8.2017 den 14.32, AnonymBruker skrev:

Etter å ha vært på utallige fora, og facebooksider(spesielt HH og kvinneforum) har jeg forstått at 90% av norges befolkning lider av dysleksi. Er i hvert fall alltid det de skylder på.

Rart. For jeg lider av dysleksi(diagnotisert) som ble betegnet som alvorlig selv. Det mange andre driver med, kaller jeg bare latskap. Og ja, selv en med dysleksi kan skrive korrekt, i steden for å gjemme seg bak diagnosen. I 2017 er vi tross alt så heldige at vi har google, digitale ordbøker og andre skriveprogrammer som kan være til hjelp selv om ikke alt blir heelt riktig alltid. 

Anonymkode: cb8b3...a3c

Så enig, så enig. Kanskje fordi mange av oss med diagnostisert dysleksi jobber hardt med å trene seg opp i rettskriving. Samt gidder å bruke alle de verktøy vi har. Jeg skriver ikke korrekt, men jommen meg bedre enn de fleste på hønehjørnet med "dysleksi. 

Anonymkode: 9ad32...746

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2017 den 22.22, penny_ skrev:

Gir beskjed. Jeg trodde det hadde med bæsj å gjøre, så skjønte heller ingenting med det første :laugh:

............

Tråd om abort: http://imgur.com/a/07nzg
Hun blåe skyldte til slutt på fylla for innleggene sine.

For et nivå på debatten 😳

På 26.8.2017 den 14.32, AnonymBruker skrev:

Etter å ha vært på utallige fora, og facebooksider(spesielt HH og kvinneforum) har jeg forstått at 90% av norges befolkning lider av dysleksi. Er i hvert fall alltid det de skylder på.

Rart. For jeg lider av dysleksi(diagnotisert) som ble betegnet som alvorlig selv. Det mange andre driver med, kaller jeg bare latskap. Og ja, selv en med dysleksi kan skrive korrekt, i steden for å gjemme seg bak diagnosen. I 2017 er vi tross alt så heldige at vi har google, digitale ordbøker og andre skriveprogrammer som kan være til hjelp selv om ikke alt blir heelt riktig alltid. 

Anonymkode: cb8b3...a3c

Enig med deg. Jeg kjenner ganske mange med diagonsisert alvorlig dysleksi og disse er noen av dem jeg kjenner som skriver mest korrekt. Kort og greit fordi at disse gjerne tar seg tid til å lese gjennom det de har skrevet før de trykker på "send". Og jeg har INGEN problemer med å lese innlegg med en og annen skriveleif, men jeg har store problemer med å lese innlegg fra folk som kort og greit ikke gidder. Det er ikke vanskelig å se forskjell.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi disser mange av disse dumme kvinnfolkene her inne, men akkurat nå kjente jeg at jeg fikk tilbake troen på menneskeheten igjen!

Er en som forteller at sønnen på fire år kastet stein fra tomta deres og traff en bil som kjørte forbi. Mor er glad ingen ble skadet, og skal også dekke kostnadene for å fikse bilen, selv om flere (ikke fra kvinneforum-gruppa) har henvist henne til naf sine sider, der det visstnok står noe om at hun ikke trenger å ta ansvar for det ungen gjorde.

Jeg er SÅ glad det finnes folk som henne! Kjipt for henne, så traff visst steinen den fineste bilen i nabolaget som skal stilles ut om en uke også, haha.

Anonymkode: 26501...547

Helt enig! Jeg ble GLAD når jeg så den tråden ♥️ 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter at hun fikk en del pes sier hun at hun prøvde å hysje på ungen, men det er visstnok ikke mulig å dempe en ett-åring, så det hadde hun tydeligvis gitt opp før hun prøvde, og dessuten er det viktig at de får utfolde stemmen sin fritt. I trådstarten fikk hun det til å høres ut som at når en restaurant har barnestoler må de automatisk tåle alt av bråk en unge kan vrenge ut av seg. 

Anonymkode: 89452...36f

Den diskusjonen har vært helgeunderholdningen min ♥️ Er det mulig å være SÅ fjern?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tråd på kvinneforum: Ei som er opprørt fordi hun fant en del av en blodåre/sene i kattematen. Jeg er heller positivt overrasket over at det faktisk er døde dyr i den billigste kattematen de har på Rema. 

Anonymkode: 89452...36f

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ny tråd på kvinneforum: Ei som er opprørt fordi hun fant en del av en blodåre/sene i kattematen. Jeg er heller positivt overrasket over at det faktisk er døde dyr i den billigste kattematen de har på Rema. 

Anonymkode: 89452...36f

Jeg tenkte det samme 😂🙌🏻

Anonymkode: 26501...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, ja jeg himlet med øynene og lo for meg selv da jeg leste det innlegget om kattematen! :ler: Hva er det hun forventer at kattematen inneholder? 100% finmalt indrefilet? Katten bryr seg døyten om at den får diverse organer i maten, faktisk er det jo bra for både miljøet (utnyttelse av ressursene) og katten at det er lunger o.l. i maten. Selv om vi mennesker ofte fnyser av denslags i maten så er det høyst brukbart for dyr! Jeg har sett det lille katter lar ligge igjen etter å ha spist byttedyr, og de er definitivt ikke kresen på innmat og klumper i maten! Alt går ned med unntak av magesekk m/innhold og noe småtteri ;)
Jeg tenker at denne dama og han på Rema 1000 som insisterte på å ta saken videre kommer til å bli ukas snakkis i lunsjen på Rema 1000 sitt hovedkontor! :ler:

Hjelper ikke så mye at ei anna dame kommer inn i tråden og påstår at man tross alt betaler for å få kattemat "uten hele eller deler av innvoller". Nei sorry, damen, men tror du skal betale rimelig mye og kjøpe veldig eksklusivt for å få kattemat uten biter av innvoller. Det er heller ikke nødvendigvis noe kvalitetstegn da kattekroppen har god nytte av innvoller i kosten.
 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Det er flere tråder der inne hvor folk skryter regelrett av hvor mye de sitter igjen med etter at regningene er betalt. Flott at folk har godt med penger, det er ikke noe jeg blir misunnelig over.

Saken er vel heller den at de samme som skryter av at mannen tjener sååååå godt at de lett kan spare 10-15 000 i måneden, klager over at hun som ufør får alt for lite utbetalt. Forstår de ikke at det ikke er et anonymt forum de poster på, og at de andre medlemmene faktisk har hukommelse? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten le litt ; i KG poster man utdrag fra tråder fra kvinnegrupper på FB, på FB diskuterer man det KG har posta frå FB and so it goes fram og tilbake :P

Anonymkode: 01a3c...218

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hadde sex, tok angrepille, kan jeg være gravid?"

svaret er jo enkelt: ja!

🙄

Anonymkode: 288c1...2dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Hadde sex, tok angrepille, kan jeg være gravid?"

svaret er jo enkelt: ja!

🙄

Anonymkode: 288c1...2dd

Herregud, setter ikke mennesker seg inn i hva medikamentene de stapper i seg er? Skal ikke store jobben til for å finne ut hvordan angrepillen funker. 

Anonymkode: cb8b3...a3c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å planlegge graviditet uten noen form for økonomi. La staten betale. Hva skjer med dagens unge? FÅ DEG EN JOBB FØRST!! 

IMG_8357.PNG

Anonymkode: 4c1bf...8ce

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurt å planlegge graviditet uten noen form for økonomi. La staten betale. Hva skjer med dagens unge? FÅ DEG EN JOBB FØRST!! 

IMG_8357.PNG

Anonymkode: 4c1bf...8ce

GRØSS

Anonymkode: d90c9...5ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gapestokken. Det er ikke en kvinnegruppe, men hvor ellers skal jeg skrive om den gruppen?
Altså, herregud så mye drama! Jeg kikket nettopp innom i kveld, og en er arrestert for å oppsøke admin. Hvis jeg forstår det rett.
Det er drama x 1000 i den gruppen hver dag. Anbefaler gruppen hvis du bare liker å observere

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MalloryK skrev:

Gapestokken. Det er ikke en kvinnegruppe, men hvor ellers skal jeg skrive om den gruppen?
Altså, herregud så mye drama! Jeg kikket nettopp innom i kveld, og en er arrestert for å oppsøke admin. Hvis jeg forstår det rett.
Det er drama x 1000 i den gruppen hver dag. Anbefaler gruppen hvis du bare liker å observere

Kan man være medlem der selv om en er medlem av HH/KF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke bli med i HH (uvvist hvorfor), men jeg er i KF, og ingen problemer så langt. Men jeg skriver ingenting i Gapestokken da, jeg bare leser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, Honey Dew skrev:

Kan man være medlem der selv om en er medlem av HH/KF?

Medlem i alle 3 uten problem. Flere jeg kjenner er også det :tommel:

 

Anonymkode: 6ca1e...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte meg inn i Gapestokken for lenge siden jeg, men ikke fått kommet inn..😒

Anonymkode: 2ebe6...7c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man ikke kommenterer i andre grupper, bare er et "usynlig medlem" (som i MFB) så burde det gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Hadde sex, tok angrepille, kan jeg være gravid?"

svaret er jo enkelt: ja!

🙄

Anonymkode: 288c1...2dd

Er det den samme tråden som hun som hadde tatt to angrepiller på en måned? Ikke bare skal man ikke ta mer enn maks én angrepille pr syklus, men det er også litt merkelig at man er "allergisk mot alt av prevensjonsmidler" og propper i seg to runder med angrepille på under en måned. Hadde hun satt seg litt inn i hva angrepiller er og hvordan de fungerer, hadde hun visst at angrepiller inneholder hormonet gestagen som man også finner i p-piller og minipiller.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...