Gå til innhold

Det kryr av narkomane i Oslo!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, amativeReflection skrev:

Du er glad for at kriminelle gjenger tjener milliarder på rusavhengighet eller at rusavhengige blir skadede og får infeksjoner siden de ikke får bli injisert av kyndig personale?

Jøss, det var jo også en måte å vinkle det jeg skrev på :fnise: jeg skrev at jeg er glad vi har masse å tilby narkomane, ikke at jeg er glad de er narkomane!

Anonymkode: 46ff7...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎23‎.‎07‎.‎2017 den 16.15, JanHelge skrev:

Oslo er en trist skue, jeg ser på deler av Oslo som en slum hvor menneskelige tragedier er for sterkt synlig.

 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oslo er en slum. Det kryr av narkomane, tiggere og innvandrere der. Priser meg lykkelig for at jeg ikke bor i den ghettoen der.

Anonymkode: 2cf9f...8ef

Enkelte burde vel ha blitt påspandert reise og opphold slik at de fikk se hvordan virkelig slum ser ut... :vetikke:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JanHelge
2 minutter siden, Leo skrev:

 

Enkelte burde vel ha blitt påspandert reise og opphold slik at de fikk se hvordan virkelig slum ser ut... :vetikke:

Skal ikke måtte reise lenger enn til Oslo for å se det, forferdelig visse steder.

At forholdene er verre andre steder i verden er jo klart, men Norge kan ikke være seg bekjent av hvordan forholdene er i Oslo - slumområder skulle vi ikke hatt her, men det har vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JanHelge skrev:

Skal ikke måtte reise lenger enn til Oslo for å se det, forferdelig visse steder.

At forholdene er verre andre steder i verden er jo klart, men Norge kan ikke være seg bekjent av hvordan forholdene er i Oslo - slumområder skulle vi ikke hatt her, men det har vi.

Det må være skremmende å leve i en sånn verden. En ting er at det beviselig er direkte feil, selvfølgelig, men bare hvor skummelt alt må virke.

Anonymkode: 50116...d11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, JanHelge skrev:

Skal ikke måtte reise lenger enn til Oslo for å se det, forferdelig visse steder.

At forholdene er verre andre steder i verden er jo klart, men Norge kan ikke være seg bekjent av hvordan forholdene er i Oslo - slumområder skulle vi ikke hatt her, men det har vi.

Jo, du må reise lenger enn til Oslo for å se det for vi har ikke noe som har særlig mange likhetstrekk med slum i Oslo. Heldigvis! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, JanHelge skrev:

Skal ikke måtte reise lenger enn til Oslo for å se det, forferdelig visse steder.

At forholdene er verre andre steder i verden er jo klart, men Norge kan ikke være seg bekjent av hvordan forholdene er i Oslo - slumområder skulle vi ikke hatt her, men det har vi.

Tenker du på noen spesielle steder i byen nå?

 

Anonymkode: 9a562...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest JanHelge
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på noen spesielle steder i byen nå?

 

Anonymkode: 9a562...ddf

Visse områder i byen og enkelte bygårder ets., for ikke å snakke om dem som bor ute der (man skal ikke være så kjent i byen for å vite hvor folk pleier å sove ute der), før dem gjorde det umulig for uteliggere (fortrinnsvis Romfolk) ved å plassere vonde steiner der så bodde de f.eks. under broen i sinsenkrysset mange... Oslo er en by med mye slum og problemet er svært synlig for på dagtid henger dem jo i visse områder i kort radius fra Oslo S og Karl Johans Gate.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, JanHelge skrev:

Visse områder i byen og enkelte bygårder ets., for ikke å snakke om dem som bor ute der (man skal ikke være så kjent i byen for å vite hvor folk pleier å sove ute der), før dem gjorde det umulig for uteliggere (fortrinnsvis Romfolk) ved å plassere vonde steiner der så bodde de f.eks. under broen i sinsenkrysset mange... Oslo er en by med mye slum og problemet er svært synlig for på dagtid henger dem jo i visse områder i kort radius fra Oslo S og Karl Johans Gate.

 

Oslo er ikke en by med mye slum, men det er en by hvor det finnes et uoff. boligmarked som har mange likhetstrekk med slum. 

Under bruene har det bodd folk uten fast bopæl siden broene ble bygd. Før var det alkoholiserte ex krigsseilere, i dag er det mange romfolk og narkomane som ikke får plass på hospits.

Mange av de bygårdene du tenker på vil jeg tro er eid enten av kommunen eller av en frivillig organisasjon. Da er ting under rimelig kontroll selv om det virker skummelt for mange utenforstående og er bråk der innimellom.

Har du noen tanker om hvordan den slummen du snakker om skulle kunne fjernes?

Anonymkode: 9a562...ddf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JanHelge
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oslo er ikke en by med mye slum, men det er en by hvor det finnes et uoff. boligmarked som har mange likhetstrekk med slum. 

Under bruene har det bodd folk uten fast bopæl siden broene ble bygd. Før var det alkoholiserte ex krigsseilere, i dag er det mange romfolk og narkomane som ikke får plass på hospits.

Mange av de bygårdene du tenker på vil jeg tro er eid enten av kommunen eller av en frivillig organisasjon. Da er ting under rimelig kontroll selv om det virker skummelt for mange utenforstående og er bråk der innimellom.

Har du noen tanker om hvordan den slummen du snakker om skulle kunne fjernes?

Anonymkode: 9a562...ddf

Må bevilges penger for å rydde opp, både hva gjelder tilbud til narkomane og steder for vanskeligstilte (bedre forhold enn dagens hospitser). Psykologi-tilbudet bør også bli bedre, er for mange som åpenlyst skulle hatt hjelp som går rundt i Oslo. Oslo sitt største problem er slik jeg ser det at problemene er så godt synlig nærmest i hjertet av byen.

Ville ikke kostet Norge så mye å gi mennesker mer verdig tilbud enn det som ytes i dag, flere steder i landet står gamle hoteller tomme og der kunne de bygget ut hjelpetilbud synes jeg. Slik det er i dag blir ikke dem som åpenlyst trenger hjelp fanget opp i stor nok grad, og da blir de jo vasende rundt på bl.a. Oslo S og flere andre steder i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kryr ikke av narkomane i Oslo, men Brugata ved Gunerius er Oslos narkis gate. Det er der de henger.
Det er også noe Blå Kors eller senter for narkomane litt lenger bort i gata enn akuratt buss stoppet.
Jeg har aldri følt meg truet av en narkoman, så direkte farlig for andre er det IKKE, men går jeg forbi en gjeng rumenere syns jeg det er ekkelt og ubehagelig for de løper jo etter deg med både kopp for å tigge penger og prøver å ta mobilen din uten at man merker det. De har også vist seg å ha en ganske voldelig holdning, og truer og raner både hverandre og de hvite tiggerne.

Anonymkode: bc207...d63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2017 den 16.26, Leo skrev:

 

Enkelte burde vel ha blitt påspandert reise og opphold slik at de fikk se hvordan virkelig slum ser ut... :vetikke:

Som i Bronx? :ler: 

Anonymkode: 57da0...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 3.15, AnonymBruker skrev:

Nei det kryr ikke av narkomane i Oslo, men Brugata ved Gunerius er Oslos narkis gate. Det er der de henger.
Det er også noe Blå Kors eller senter for narkomane litt lenger bort i gata enn akuratt buss stoppet.
Jeg har aldri følt meg truet av en narkoman, så direkte farlig for andre er det IKKE, men går jeg forbi en gjeng rumenere syns jeg det er ekkelt og ubehagelig for de løper jo etter deg med både kopp for å tigge penger og prøver å ta mobilen din uten at man merker det. De har også vist seg å ha en ganske voldelig holdning, og truer og raner både hverandre og de hvite tiggerne.

Anonymkode: bc207...d63

Noen mente at steder i Bergen var verre og det kan godt stemme det. Der har de en hel park full av narkomane som løper frem og tilbake. 

Håper de tar til fornuft en dag. :hjerte: 

Anonymkode: 57da0...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen mente at steder i Bergen var verre og det kan godt stemme det. Der har de en hel park full av narkomane som løper frem og tilbake. 

Håper de tar til fornuft en dag. :hjerte: 

Anonymkode: 57da0...4c6

Parken har vært stengt i 3 år...

Anonymkode: ff077...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Parken har vært stengt i 3 år...

Anonymkode: ff077...565

Så de har fått sprøyterom? 

Anonymkode: 57da0...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narkomane kan også være kriminelle på deltid. De raner, stjeler og vandaliserer. Sånn går det når man må finansiere et rusforbruk som overstiger nav-pengene med 10-20 x pr dag. Det har nok blitt verre enn før pga. av at sigøynerne har jaget bort rusmisbrukere fra tiggeplassene og stoppet denne muligheten de har for å "tjene" penger.

Anonymkode: f66ba...8c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så de har fått sprøyterom? 

Anonymkode: 57da0...4c6

Vet ikke hvordan du sluttet det av det jeg skrev, men ja, kom faktisk sprøyterom for en stund siden :) visstnok ikke så stor suksess pga. regelverket er vel strikt, så får håpe det blir gjort noen endringer

Anonymkode: ff077...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hovedstaden er jo full av utenlandske tiggere, horer, og narkomane...    

Anonymkode: 85efd...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2017 den 7.14, te_groupies skrev:

DE ER MENNESKER!

Kilde?

Anonymkode: 90957...1d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig trist at det ikke finnes bedre hjelpetiltak til disse menneskene som sliter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...