Gå til innhold

Det kryr av narkomane i Oslo!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på vei fra hjembyen min for å besøke et vennepar. Jeg må gå til et sted like ved Oslo S som heter Gunerius for å ta bussen til dem. Der krydde det av narkomane. Ikke en, to eller tre, men det var flere titalls narkomane der. Der folk skal få vente på buss og trikk. Noe som ikke går ann uten å risikere å bli plaget. :hakeslepp: 

Flere av de snakker høyt om kjøp og salg av narkotika. De står skeivt og med knekken i beina. Det ser mildt sagt grusomt ut! Hvorfor gjør ingen noe med dette?

Jeg ble helt sjokkskadet av synet som møtte meg og hverken ville eller kunne stå midt i en klynge med narkomane så jeg gikk vekk fra det hølet der. Mitt vennepar kom og hentet meg og forteller at der nede står det mange narkomane. 

Tenker ingen på at det kan være farlig? Ekkelt er det også!! 

Anonymkode: 57da0...4c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig i at det er avskyelig at vi ikke behandler disse menneskene bedre. Vi burde selge heroin på utsalgssteder der man blir injisert av sykepleiere med dyp utringing. I tillegg bør man få klesvask og et varmt måltid (heroin er ikke så farlig av seg selv, feilernæring er på topp av farlige effekter av rusmisbruk).

Dette ville fjernet de kriminelle elementene, fjernet sprøyter fra fellesområder og konsentrert ruskulturen innendørs.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der det kryr av narkomane. Ved buss-stoppet der er det daglig noen som ordner seg et skudd når jeg passerer dem kl. 07.30. Har aldri sett noe farlig der, annet et litt småknuffing mellom et par av de. Som regel er de såpass neddopa at de står der med knekk i knærne. 

Ser heller mer bråk ved Jernbarnetoget, hvor disse rumenerne/romfolk (?) har høylytte krangler og stikker disse raslende koppene opp i fjeset på folk. Det er mer truende enn narkomane. 

Anonymkode: 30635...c31

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg er helt enig i at det er avskyelig at vi ikke behandler disse menneskene bedre. Vi burde selge heroin på utsalgssteder der man blir injisert av sykepleiere med dyp utringing. I tillegg bør man få klesvask og et varmt måltid (heroin er ikke så farlig av seg selv, feilernæring er på topp av farlige effekter av rusmisbruk).

Dette ville fjernet de kriminelle elementene, fjernet sprøyter fra fellesområder og konsentrert ruskulturen innendørs.

Får sarkasme-vibber fra innlegget dutt, selvom alt (utenom det med sykepleiere med utringning) egentlig høres ganske OK ut...

Anonymkode: 16bfc...24f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj for en holdning til narkomane 

Anonymkode: 46ff7...e0a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fysj for en holdning til narkomane 

Anonymkode: 46ff7...e0a

?

Anonymkode: 30635...c31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har jo lov å stå der akkurat som alle andre, selv om du synes de er ekle. Kommer heller ikke frem av innlegget ditt at noen av dem plaget deg selv om du mener det ikke går an.

Hvis de selger narkotika så er jo det ulovlig selvsagt, men det er veldig som du overreagerer på det synes jeg. Hvis du synes det er så ubehagelig så kan jo *du* flytte deg, gå til neste busstopp f.eks.

Anonymkode: ff077...565

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Hva skal man gjøre mener du? Hvorfor er du så nedlatende?

De har sitt. Og vi har vårt.

Har aldri blitt plaget av narkomane jeg. De skulle fått hjelp. Som "Amativ Reflection" skriver. Om enn med en viss ironi. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får sarkasme-vibber fra innlegget dutt, selvom alt (utenom det med sykepleiere med utringning) egentlig høres ganske OK ut...

Anonymkode: 16bfc...24f

Mener du at flatbrystede sykepleiere er bedre egnet?

Jeg er ikke sarkastisk, hvis jeg kunne innføre det hadde jeg innført det. Over natten ville livskvaliteten til tusenvis av mennesker drastisk forbedre seg. Kan ikke tenke meg en grunn til å ikke gjøre det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på vei fra hjembyen min for å besøke et vennepar. Jeg må gå til et sted like ved Oslo S som heter Gunerius for å ta bussen til dem. Der krydde det av narkomane. Ikke en, to eller tre, men det var flere titalls narkomane der. Der folk skal få vente på buss og trikk. Noe som ikke går ann uten å risikere å bli plaget. :hakeslepp: 

Flere av de snakker høyt om kjøp og salg av narkotika. De står skeivt og med knekken i beina. Det ser mildt sagt grusomt ut! Hvorfor gjør ingen noe med dette?

Jeg ble helt sjokkskadet av synet som møtte meg og hverken ville eller kunne stå midt i en klynge med narkomane så jeg gikk vekk fra det hølet der. Mitt vennepar kom og hentet meg og forteller at der nede står det mange narkomane. 

Tenker ingen på at det kan være farlig? Ekkelt er det også!! 

Anonymkode: 57da0...4c6

Velkommen til Oslo...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg er helt enig i at det er avskyelig at vi ikke behandler disse menneskene bedre. Vi burde selge heroin på utsalgssteder der man blir injisert av sykepleiere med dyp utringing. I tillegg bør man få klesvask og et varmt måltid (heroin er ikke så farlig av seg selv, feilernæring er på topp av farlige effekter av rusmisbruk).

Dette ville fjernet de kriminelle elementene, fjernet sprøyter fra fellesområder og konsentrert ruskulturen innendørs.

MÅ du absolutt ødelegge gode poenger med flåsing? 

Anonymkode: 3754a...062

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger Sentrum politistasjon et lite steinkast unna, så det er ingen stor grunn til å bli veldig bekymret.

Noen av de narkomane kan være litt grinete av ulike grunner, andre har en annen agenda der og da. De av oss som passerer ved Gunerius et par ganger om dagen er svært lite redde. Ikke glo. Oppfør deg høflig og helt vanlig om du blir snakket til. Folk er folk, uansett hva de sliter med.

 

Anonymkode: 9a562...ddf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er der det kryr av narkomane. Ved buss-stoppet der er det daglig noen som ordner seg et skudd når jeg passerer dem kl. 07.30. Har aldri sett noe farlig der, annet et litt småknuffing mellom et par av de. Som regel er de såpass neddopa at de står der med knekk i knærne. 

Ser heller mer bråk ved Jernbarnetoget, hvor disse rumenerne/romfolk (?) har høylytte krangler og stikker disse raslende koppene opp i fjeset på folk. Det er mer truende enn narkomane. 

Anonymkode: 30635...c31

Jeg har vært vitne til slåsskamp ved Gunerius og mannen min kom 5 minutter etter knivstikking der så det er et området jeg absolutt ikke føler meg trygg i (selv om de er mer opptatt av seg og sitt).

Anonymkode: 45089...b85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

MÅ du absolutt ødelegge gode poenger med flåsing? 

Anonymkode: 3754a...062

Hvilken flåsing? Og hva var gode poenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du mener man skal gjøre da ts? Et sted må de jo oppholde seg. Og de har like stor rett som deg til å oppholde seg der. Kanskje du burde holde deg i hjemkommunen din.

Anonymkode: 90bf7...80e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Velkommen til Oslo...

Oslo får narkomane fra hele landet. Det er byer og bygder rundt om i Norge som ikke klarer å ta vare på sine egne narkomane, som gjør at de alle trekker mot oslo. 

Snakk med de narkomane og du må lete lenge før du finner en narkoman som er født og oppvokst i Oslo.

Anonymkode: 90957...1d1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trøst deg med at det er mye verre i Bergen. :icon_frown:

Anonymkode: 0e24d...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært vitne til slåsskamp ved Gunerius og mannen min kom 5 minutter etter knivstikking der så det er et området jeg absolutt ikke føler meg trygg i (selv om de er mer opptatt av seg og sitt).

Anonymkode: 45089...b85

Ja det er jo problemer med slike rusmiljøer. Enten de er åpne eller skjulte så er jo vold ett av dem, og mennesker som blir utsatt for vold men ikke melder fra pga. De ikke kan stole på politiet med den ruspolitikken og synet på narkomane vi har i dag :icon_frown:

Trist med alt det fæle som en slik russcene innebærer, at noen synes det verste problemet er at det er ubehagelig å hvile øynene på.... 

Anonymkode: ff077...565

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på vei fra hjembyen min for å besøke et vennepar. Jeg må gå til et sted like ved Oslo S som heter Gunerius for å ta bussen til dem. Der krydde det av narkomane. Ikke en, to eller tre, men det var flere titalls narkomane der. Der folk skal få vente på buss og trikk. Noe som ikke går ann uten å risikere å bli plaget. :hakeslepp: 

Flere av de snakker høyt om kjøp og salg av narkotika. De står skeivt og med knekken i beina. Det ser mildt sagt grusomt ut! Hvorfor gjør ingen noe med dette?

Jeg ble helt sjokkskadet av synet som møtte meg og hverken ville eller kunne stå midt i en klynge med narkomane så jeg gikk vekk fra det hølet der. Mitt vennepar kom og hentet meg og forteller at der nede står det mange narkomane. 

Tenker ingen på at det kan være farlig? Ekkelt er det også!! 

Anonymkode: 57da0...4c6

Gunerius og Brugata er godt kjent som oppholdssted for rusavhengige. Det er bare 100 meter fra Prindsen mottakssenter som både har sprøyterom, feltpleie og akutt overnatting. Noe sted må de jo oppholde seg. Må vite at rusbehandling i Norge har null å tilby de som er såpass langt utpå som de du møter på ved Gunerius. 

Du har forresten en elendig holdning. De er bare mennesker som har kommet skeivt ut. Og de aller aller fleste har ingen interesse for deg. 

Anonymkode: 28fcf...938

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...