Gå til innhold

Naboen har vært på ferie i flere uker, men kattene er igjen hjemme...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oioioi, ts her! Var IKKE meningen å starte en stor krangel hvor man er stygge mot hverandre. Alt jeg ville ha var råd slik at jeg kunne hjelpe kattene, ettersom jeg ikke kan noe om katter. 

Først og fremst, NEI, jeg følger ikke med på naboen 24/7, men jeg bor rett ved siden av, så selvsagt får jeg med meg hva som skjer når jeg er ute i hagen eller i gata. Jeg vet at kattene får tilsyn 2-3 ganger i uka fordi mannen som kommer møtte meg ute i gata for ikke lenge siden. Vi hilset (hei), og han sa at han har kommet for å vanne blomstene, og samtidig sjekke kattene. Jeg spurte hvor ofte, og han sa 2-3 ganger i uka. 

Jeg har nå meldt fra til mattilsynet, anonymt, men med så mye detaljer som mulig. Jeg kjenner ikke naboen så godt, de har alltid vært avvisende og ikke minst nedlatende når jeg har snakket med den. Sier aldri hei engang (slik som alle de andre naboene gjør), så jeg kan ikke engang navnet deres (husker ikke, rettere sagt). 

Som sagt, jeg kan ikke noe om katter. Jeg har selv kanin, men den får tilsyn hver eneste dag. I ferier har jeg enten tatt med kaninen eller sørget for at kaninen har fått nytt vann og drikke hver eneste dag + litt kos hvis den som passer har følt for det. Katter og kaniner er jo veldig ulike, men det jeg vet er at i denne varmen er det viktig at ALLE dyr får i seg den næringen de trenger, noe som de ikke får hvis de ikke får tilsyn hver eneste dag (vann/matskål kan velte, bli drukket/spist opp etc).

Anonymkode: f8cf0...0d8

Så bra :) Mest sannsynlig skjer det ikke noe mer enn at naboen din blir oppdatert på regelverket rundt husdyrhold og forhåpentligvis kommer til å sørge bedre for pus neste gang de reiser bort. Det er ikke så lenge siden regelen om daglig tilsyn av katt kom, så naboen din er mest sannsynlig ikke klar over dette. Ufattelig mange mennesker sitter fast i den trua om at katter klarer seg selv. Godt flere og flere blir mer opplyste enn som så. Når man skaffer seg dyr så skaffer man seg dyr til tross for ferie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og den ene personen som likte innlegget før deg var den du kalte et svin, mishandler og løgner tidligere i tråden. :murvegg:Det eneste du oppnår med måten du opptrer på er å gi oss "gale kattedamer" et enda dårligere rykte.

Anonymkode: dc15d...47a

Vet du,  det er fullstendig sykt om folk på trass fortsette å mishandle, gamble etc , blir sure av at folk setter hale på grisen!  Det er altså myyyyye viktigere for de emosjonelt og i praksis å behandle katter som møkk enn å ta til seg kunnskap og å prøve utvikle bitte litt empati.  Det sier sitt om deres fokus!

Anonymkode: e7c53...42c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sirah skrev:

Så bra :) Mest sannsynlig skjer det ikke noe mer enn at naboen din blir oppdatert på regelverket rundt husdyrhold og forhåpentligvis kommer til å sørge bedre for pus neste gang de reiser bort. Det er ikke så lenge siden regelen om daglig tilsyn av katt kom, så naboen din er mest sannsynlig ikke klar over dette. Ufattelig mange mennesker sitter fast i den trua om at katter klarer seg selv. Godt flere og flere blir mer opplyste enn som så. Når man skaffer seg dyr så skaffer man seg dyr til tross for ferie.

Du har rett! TS og naboen kommer til å bli bestevenn etter dette og synge kumbaya til kattene hver eneste kveld😊

Anonymkode: 86ffe...d86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett! TS og naboen kommer til å bli bestevenn etter dette og synge kumbaya til kattene hver eneste kveld😊

Anonymkode: 86ffe...d86

Hvor skriver jeg at de skal bli venner? TS har vel allerede gjort det ganske klart at hun og naboen ikke er vennemateriale 😆

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fjaselina skrev:

Gal KG-kjerring, tenker eg. Makan til idioti.

Enig. Det er sikkert bedre å avlive kattene enn å la de være hos en familie som var dumme nok til å ikke passe på de hver dag i ferien. 

Jeg tror naboen min er heldig som ikke har noen av disse gale kattekjærringene på kg. De har vært på ferie i noen uker nå og har fått noen til å se til de av og til. Stakkars katt er så utsultet at den må jakte på fugler og mus og sette den på trappen min😯

Og når jeg sjekker matskålen hans hos naboen, ser jeg at den er full. 

Anonymkode: 86ffe...d86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sirah skrev:

Så det å følge opp dyra sine er ufornuftig? Håper ikke du har dyr når du har den innstillingen! Vi har lov om dyrehold av en grunn, det er ikke noe de som lager lovene har laget for å være vrange, men fordi det er nødvendig!

Når ble anonym angivertjeneste en forutsetning for å ha et fornuftig dyrehold? Du ville fulgt lovene i nazityskland lagde i Norge 1940-45  like slavisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Apis skrev:

Når ble anonym angivertjeneste en forutsetning for å ha et fornuftig dyrehold? Du ville fulgt lovene i nazityskland lagde i Norge 1940-45  like slavisk?

Hvordan i alle dager kan du i det hele tatt få deg til å sammenligne Mattilsynet med Nazi-Tyskland?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha ringt mattilsynet og fått råd. Skal du sette ut vann så bør du sette på deres tomt. Altså hos naboen. Finn en plass med skygge rundt deres hjem. IKKE sett vannskålen ved din dør. Det er det dummeste du gjør. 
Katter er naturlige svikere. De vil ditche familien sin for mat og vann. 
Så sett en skål på naboens tomt. 
 

Anonymkode: ea940...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Sirah skrev:

Så bra :) Mest sannsynlig skjer det ikke noe mer enn at naboen din blir oppdatert på regelverket rundt husdyrhold og forhåpentligvis kommer til å sørge bedre for pus neste gang de reiser bort. Det er ikke så lenge siden regelen om daglig tilsyn av katt kom, så naboen din er mest sannsynlig ikke klar over dette. Ufattelig mange mennesker sitter fast i den trua om at katter klarer seg selv. Godt flere og flere blir mer opplyste enn som så. Når man skaffer seg dyr så skaffer man seg dyr til tross for ferie.

Katter klarer seg selv i en kort ferieperiode vis det blir sørget for mat og vann, syntes du det er riktig å fjerne alle kattens naturlige instinkter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sirah skrev:

Hvordan i alle dager kan du i det hele tatt få deg til å sammenligne Mattilsynet med Nazi-Tyskland?

Ikke mattilsynet men anonym angivertjeneste 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett! TS og naboen kommer til å bli bestevenn etter dette og synge kumbaya til kattene hver eneste kveld😊

Anonymkode: 86ffe...d86

Til din informasjon så har jeg ingen som helst ønske om å bli venn med naboen. De er arrogante, uhøflige og nedlatende, absolutt ikke noen jeg ønsker å ha noe med å gjøre. Slike mennesker som de holder jeg meg unna, for de er ikke akkurat vennemateriale. Grunnen til at jeg sendte varsel anonymt, er fordi jeg er konfliktsky, og ikke orker unødvendig dritt fra mennesker jeg ikke har noe til overs for. 

Sett bortsett fra det, så driter jeg i om de får bot eller ei, så lenge kattene får det bedre. Jeg er ikke ute etter å skape problemer, men det jeg derimot er ute etter er dyrerettigheter som blir fulgt opp. Det gjør vondt langt inn i sjela å oppdage dyr som har det vondt. Dette er forresten ikke første gang disse menneskene har irritert med vedrørende dyrehold. For noen år siden kjøpte de en hund som er kjent for å trenge mye mosjon og bevegelse. Det jeg derimot la merke til var at de kjøpte en bitteliten innhegning (slik man kjøper på biltema), og putta hunden der store deler av dagen. Dette evt jeg fordi man kunne se hunden i innhegningen ute i gata.  Ikke få måneder senere så ble hunden borte, mest sannsynlig fordi de ikke maktet å ta vare på den. Og godt er det, for herregud den hundetypen de hadde skal IKKE være ute helt alene i en innhegning hele tiden. Spesielt ikke som valp. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville ha ringt mattilsynet og fått råd. Skal du sette ut vann så bør du sette på deres tomt. Altså hos naboen. Finn en plass med skygge rundt deres hjem. IKKE sett vannskålen ved din dør. Det er det dummeste du gjør. 
Katter er naturlige svikere. De vil ditche familien sin for mat og vann. 
Så sett en skål på naboens tomt. 
 

Anonymkode: ea940...bf6

Slapp av, jeg la ikke matskålen ved min egen dør. Jeg satte den i en liten krok hvor det er skygge ved garasjen til naboen. 

Anonymkode: f8cf0...0d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til din informasjon så har jeg ingen som helst ønske om å bli venn med naboen. De er arrogante, uhøflige og nedlatende, absolutt ikke noen jeg ønsker å ha noe med å gjøre. Slike mennesker som de holder jeg meg unna, for de er ikke akkurat vennemateriale. Grunnen til at jeg sendte varsel anonymt, er fordi jeg er konfliktsky, og ikke orker unødvendig dritt fra mennesker jeg ikke har noe til overs for. 

Sett bortsett fra det, så driter jeg i om de får bot eller ei, så lenge kattene får det bedre. Jeg er ikke ute etter å skape problemer, men det jeg derimot er ute etter er dyrerettigheter som blir fulgt opp. Det gjør vondt langt inn i sjela å oppdage dyr som har det vondt. Dette er forresten ikke første gang disse menneskene har irritert med vedrørende dyrehold. For noen år siden kjøpte de en hund som er kjent for å trenge mye mosjon og bevegelse. Det jeg derimot la merke til var at de kjøpte en bitteliten innhegning (slik man kjøper på biltema), og putta hunden der store deler av dagen. Dette evt jeg fordi man kunne se hunden i innhegningen ute i gata.  Ikke få måneder senere så ble hunden borte, mest sannsynlig fordi de ikke maktet å ta vare på den. Og godt er det, for herregud den hundetypen de hadde skal IKKE være ute helt alene i en innhegning hele tiden. Spesielt ikke som valp. 

Slapp av, jeg la ikke matskålen ved min egen dør. Jeg satte den i en liten krok hvor det er skygge ved garasjen til naboen. 

Anonymkode: f8cf0...0d8

Nettopp, det er problemet , det er ikke sikkert du hadde angitt denne naboen vis det var en du hadde et godt forhold til, litt på samme måte en anga naboer en ikke likte i gamle øst-tyskland til Stasi 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Apis skrev:

Katter klarer seg selv i en kort ferieperiode vis det blir sørget for mat og vann, syntes du det er riktig å fjerne alle kattens naturlige instinkter?

Altså, er du teit? Du burde lese deg opp på dyrevelferdsloven før du kommer drassende med argumenter på dyrehold som hører hjemme i 1950. Jeg utfordrer deg, vær frivillig på en dyrevernsorganisasjon nå i høysesongen å se hva sånne holdninger som dine bidrar til. 

Kanskje du kan få ett lite innblikk i hvor sinnsykt mye jobb vi "catladys" gjør for dyr som blir behandlet som potteplanter og som blir dumpet når de ikke er gøy lenger og hvor utrolig stort problemet med neglisjering av kjæledyr er i landet vårt. 

Anonymkode: 1b76a...2ee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, er du teit? Du burde lese deg opp på dyrevelferdsloven før du kommer drassende med argumenter på dyrehold som hører hjemme i 1950. Jeg utfordrer deg, vær frivillig på en dyrevernsorganisasjon nå i høysesongen å se hva sånne holdninger som dine bidrar til. 

Kanskje du kan få ett lite innblikk i hvor sinnsykt mye jobb vi "catladys" gjør for dyr som blir behandlet som potteplanter og som blir dumpet når de ikke er gøy lenger og hvor utrolig stort problemet med neglisjering av kjæledyr er i landet vårt. 

Anonymkode: 1b76a...2ee

Du ser virkelig ikkje forskjell på å forlate ein katt i ei veke med tilsyn som sørger for mat og vatn, og å dumpe eit uønska dyr fordi det ikkje er gøy lenger??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, er du teit? Du burde lese deg opp på dyrevelferdsloven før du kommer drassende med argumenter på dyrehold som hører hjemme i 1950. Jeg utfordrer deg, vær frivillig på en dyrevernsorganisasjon nå i høysesongen å se hva sånne holdninger som dine bidrar til. 

Kanskje du kan få ett lite innblikk i hvor sinnsykt mye jobb vi "catladys" gjør for dyr som blir behandlet som potteplanter og som blir dumpet når de ikke er gøy lenger og hvor utrolig stort problemet med neglisjering av kjæledyr er i landet vårt. 

Anonymkode: 1b76a...2ee

Bor like ved et hyttefelt og har nok av "hyttekatter" som blir forlatt etter ferie slutt, vi fastboende har ved flere anledninger opp i gjennom årene organisert kattefanging med feller og etterfølgende avlivning hos vetrinær når det blir for mange katter, det blir en naturlig økning, de får jo katteunger disse hyttekattene, dyr skal ha det bra og når du har skaffet deg husdyr har du også påtatt deg et ansvar, har problemer med å se hva som er galt med minne holdninger, er det det at jeg ikke liker angiveri som er problemet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apis skrev:

Nettopp, det er problemet , det er ikke sikkert du hadde angitt denne naboen vis det var en du hadde et godt forhold til, litt på samme måte en anga naboer en ikke likte i gamle øst-tyskland til Stasi 

Det har ingenting med saken å gjøre. Jeg sa faktisk en gang fra til en venninne at hvis hun ikke tok seg sammen for å ta vare på marsvinet sitt, så kom jeg til å anmelde henne til mat-tilsynet. Marsvinet hennes var i en garasje uten noe lys, fikk nytt vann når vannflaksen ble tom, og litt mat hver dag. Ellers var det så mye tiss og drit i buret at det faktisk var små og hvite mark der da jeg tvang henne til å rense buret. En måned senere omplasserte hun marsvinet, fordi jeg faktisk mente alvor. Jeg lar ikke menneskerelasjoner gjøre meg blind til å ta feil avgjørelse for dyrs velferd. Du kjenner meg ikke, og du kjenner ikke naboen. Du kan uttale deg om hva søren du vil, men å sammenligne denne situasjonen med Nazisme og Tyskland og alt mulig annet er direkte teit. 

Dere spurte hvorfor jeg ikke snakket med naboen og kom til KG, og jeg sa det som det var. Jeg prøver å gjøre det riktige her, for å passe på at kattene har det godt. Jeg har hørt om altfor mange dyr, og da spesielt katter, som blir glemt i ferier slik at de ikke får stellet de trenger, så det eneste jeg ville gjøre var å spørre om råd fordi, også får JEG kjeft av dere? Hvor er logikken?

Skjønner seriøst ikke hvorfor folk her klikker i vinkel og kjefter. Tenk at en enkel tråd hvor en søker råd skal lage så mye drama. Jeg driter i hva mennesker måtte mene, det er KATTENES velferd som er det viktige her. Kan folk få det inni huet?

Anonymkode: f8cf0...0d8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff.. her var det mye hysteri!! Har selv katt og jeg har ikke daglig kontakt/kos med henne. Hun er et selvstendig vesen og kan fint være borte et par dager før hun dukker opp igjen. Setter ikke himmel og jord i bevegelse for det. Og det er hun selv som setter betingelsene for kos, alt er på hennes premisser. Herregud, det er dyr vi snakker om her, ikke mennesker.

Anonymkode: 7e7d2...83f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff.. her var det mye hysteri!! Har selv katt og jeg har ikke daglig kontakt/kos med henne. Hun er et selvstendig vesen og kan fint være borte et par dager før hun dukker opp igjen. Setter ikke himmel og jord i bevegelse for det. Og det er hun selv som setter betingelsene for kos, alt er på hennes premisser. Herregud, det er dyr vi snakker om her, ikke mennesker.

Anonymkode: 7e7d2...83f

Her har vi et klassisk ras...  h eksempel ja. Omplasser!!

Anonymkode: e7c53...42c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff.. her var det mye hysteri!! Har selv katt og jeg har ikke daglig kontakt/kos med henne. Hun er et selvstendig vesen og kan fint være borte et par dager før hun dukker opp igjen. Setter ikke himmel og jord i bevegelse for det. Og det er hun selv som setter betingelsene for kos, alt er på hennes premisser. Herregud, det er dyr vi snakker om her, ikke mennesker.

Anonymkode: 7e7d2...83f

Nå orker ikke jeg krangling, diskusjon og masse bråk, men selvom det er dyr vi om her, så betyr ikke det at deres velferd ikke skal bli tatt på alvor tilnærmet menneskers velferd. 

Nå er jeg mer hund og heste menneske, fordi jeg er livredd katter, men det er vel viktig å passe på at dyrene har tilgang til vann til enhver tid, noe som ikke er lett å følge med på, hvis man ikke følger med på katten en eller to ganger per dag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embryo
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi et klassisk ras...  h eksempel ja. Omplasser!!

Anonymkode: e7c53...42c

Er du helt på styr, kvinne?! Les innlegget du svarte på en gang til og husk at det er lov til å tenke før man hamrer løs på tastaturet. Lykke til :)

Endret av Embryo
Ops, hamra løs for fort og skrev feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...