Gå til innhold

Naboen har vært på ferie i flere uker, men kattene er igjen hjemme...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Tilsynet TS beskriver er innafor for en periode, selv om det ikke er optimalt. Loven om daglig tilsyn kom nettopp, hadde dette vært i fjor hadde ingen reagert på det. 

Anonymkode: 119e2...836

Mener du seriøst at folk kun reagerer fordi loven om daglig tilsyn kom i fjor? Greit at du er uenig men ikke diskrediter folk på den måten, det blir for dumt. Det har lenge vært gjengs oppfatning at katter skal ha daglig tilsyn selv om loven kom nylig.

Anonymkode: 1e156...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, MissPierce skrev:

Min tante kom hjem fra ferie, og hadde fått en katt ekstra. Den lå sammen med ene katten i kurven, og de sov så søtt 😂

De som passet kattene trodde at hun hadde glemt å si at de nå hadde tre katter, og ikke bare to. 

Man fant aldri ut hvem som eide den, så den ble der hos de til den ble gammel 😍

 

 

 

:ninuskapus::hjerte:

Anonymkode: 00a86...64a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt må katter ha tilsyn hver dag, i en ferie periode ? Selvsagt skal de ha tilgang til mat og vann,  men det er hysteria.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Apis skrev:

Ærlig talt må katter ha tilsyn hver dag, i en ferie periode ? Selvsagt skal de ha tilgang til mat og vann,  men det er hysteria.  

 

Nei det er ikke hysteri, det er loven. Å en katt som blir skadet skal ikke måtte ligge under trappa hjemme å vente på at noen skal komme hjem å finne den. 

Anonymkode: d7534...c53

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må dessverre si at dere er veldig naive dere som tror at mattilsynet vil bry seg om dette.

Aner dere hvor mange tusen dyr her til lands som har det helt forferdelig? Dyr har ingen rettigheter i dette landet!

Naboen min har en schafer stående i et litte hjemme laget " hus"laget av 4 paller med plast seil som tak. Er snakk om 2 kvd maks uten isolasjon. Der står den året rundt, uten en seng, uten tur,

Mattilsynet er ringt 50 ganger.... De synes hunden har det bra nok 

Anonymkode: a09ec...b0f

Her i området bryr mattilsynet seg heldigvis om slike ting. De er veldig flinke til å sjekke opp :) Ofte er det heldigvis bortkastet tid, men vet om mange som har fått hjelp/veiledning av dem.

Og ja, katter SKAL sjekkes til HVER DAG! Hva om katten skader seg og gjemmer seg f.eks under verandaen? Skal den ligge der skadet i 48 timer før den som passer oppdager den? Hva om den spiser noe giftig? Hva om den blir bitt av huggorm? Påkjørt? Nå går det jo som regel heldigvis veldig fint, men det er den ene gangen det ikke går fint....

Jeg hadde tatt kontakt med naboen om jeg var deg TS og spurt om du kunne satt litt vann foran døren deres til katten. Om dette gjentar seg hadde jeg ringt mattilsynet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært på ferie i to uker, og mine to katter ble forlatt hjemme - alene😱.

De hadde tilgang til å komme seg inn og ut av huset, og ei venninne stakk innom stort sett hver dag for å se til dem. Var kanskje et par ganger at det gikk mer enn en dag siden forrige tilsyn.

For kattene mine fungerer dette helt greit. Å putte dem på kennel eller noe slikt er helt uaktuelt, da hadde de nok blitt helt traumatisert. Kattene mine er noen sære frøkner.

Ja, man skal ta seg av dyrene sine, men sett ut ifra HI synes jeg enkelte kommentarer er ganske hysteriske.

Anonymkode: 4be37...bc1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattene har jo tilsyn. Omtrent hver dag høres det ut som siden naboen ser tilsynet hele to-tre ganger i uka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sirah skrev:

Her i området bryr mattilsynet seg heldigvis om slike ting. De er veldig flinke til å sjekke opp :) Ofte er det heldigvis bortkastet tid, men vet om mange som har fått hjelp/veiledning av dem.

Og ja, katter SKAL sjekkes til HVER DAG! Hva om katten skader seg og gjemmer seg f.eks under verandaen? Skal den ligge der skadet i 48 timer før den som passer oppdager den? Hva om den spiser noe giftig? Hva om den blir bitt av huggorm? Påkjørt? Nå går det jo som regel heldigvis veldig fint, men det er den ene gangen det ikke går fint....

Jeg hadde tatt kontakt med naboen om jeg var deg TS og spurt om du kunne satt litt vann foran døren deres til katten. Om dette gjentar seg hadde jeg ringt mattilsynet.

Det er jo en katt da, 9 liv og alt, hysteria, Vet også om mange som blir så fortvilt over og bli angitt av anonym angiver til mattilsynet at de går rett bort og avliver husdyret sitt, hva hvis det er naboen som har et horn i siden til deg, så skal du ikke kunne forsvare deg mot falske anklager fra anonym angiver, det er jo det vi snakker om her Stasi og Nazi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattilsynet? Er det ikke enklere å bare snakke med ham som forer og ser til dem?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er veldig kattegoriske i svarene sine.

Anonymkode: 8008b...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Apis skrev:

Ærlig talt må katter ha tilsyn hver dag, i en ferie periode ? Selvsagt skal de ha tilgang til mat og vann,  men det er hysteria.  

 

Helt enig, kattene skjønner at eier er på ferie, og venter med å bli syk eller skadet, sånn at eieren kan slappe av på ferie! 
 

Anonymkode: 6d0fa...3fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden vet Ts at kattene bare får tilsyn 2 - 3 ganger i uka? Følger hun så mye med nabohuset?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panikk i leiren...

Vi var bortreist i 2 veker. Det samme var alle naboane våre som vanligvis ser etter katten vår. Så då vart det rigga til med mat, vatn og god soveplass på garasjeloftet, med avtale om at ei jente skulle kome innom og fylle på omtrent kvar dag. Katten hadde det ok, med tilgang på det han måtte ha, og fritt leide ut og inn av garasjen gjennom ei lita opning. 

Likevel var han passe snurt på oss då vi kom heim.... Det trur eg var pga at vi var borte, han vil ha folket sitt heime😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville vært forsiktig med å sette ut vann. Det er en bra ting å gjøre, selvfølgelig, men du vil sannsynligvis få oftere besøk av kattene. Jeg ga vann til naboen sin katt når de var på ferie, endte opp med at jeg fikk 2 døde mus servert ved inngangen min

Anonymkode: 52f29...b7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/22/2017 den 22.41, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig. I 95% av tilfellene skjer ingenting sånt imens man er bortreist en uke eller to. 

Men har hørt argumentet før, ja ;)

Anonymkode: 82004...d2b

Kunne aldri falt meg inn å reise fra kattene i flere uker!!!  Ikke en gang i flere dager, selv om de har katteluke. Kattene trenger omsorg og kontakt med mennesker også.  Vi er på ferie nå, og har selvfølgelig plassert kattene på et sted hvor de  har det bra . 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville vært forsiktig med å sette ut vann. Det er en bra ting å gjøre, selvfølgelig, men du vil sannsynligvis få oftere besøk av kattene. Jeg ga vann til naboen sin katt når de var på ferie, endte opp med at jeg fikk 2 døde mus servert ved inngangen min

Anonymkode: 52f29...b7e

Det er jo kattens måte å vise at den setter pris på deg!! 😄 Du ga den vann, den takket med mus!! 😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville vært forsiktig med å sette ut vann. Det er en bra ting å gjøre, selvfølgelig, men du vil sannsynligvis få oftere besøk av kattene. Jeg ga vann til naboen sin katt når de var på ferie, endte opp med at jeg fikk 2 døde mus servert ved inngangen min

Anonymkode: 52f29...b7e

At katten kommer med døde mus er kattens måte å lære deg opp på. Det er slik mammakatten gjør for ungene sine - for at de skal lære seg til å bli gode jegere. 

Så, når du fikk mus ved inngangen din så var det bare for å vise hvordan du kan skaffe mat. 

Anonymkode: 657c3...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fjaselina skrev:

Panikk i leiren...

Vi var bortreist i 2 veker. Det samme var alle naboane våre som vanligvis ser etter katten vår. Så då vart det rigga til med mat, vatn og god soveplass på garasjeloftet, med avtale om at ei jente skulle kome innom og fylle på omtrent kvar dag. Katten hadde det ok, med tilgang på det han måtte ha, og fritt leide ut og inn av garasjen gjennom ei lita opning. 

Likevel var han passe snurt på oss då vi kom heim.... Det trur eg var pga at vi var borte, han vil ha folket sitt heime😉

Jeg hadde gjort alt for at kattene hadde blitt fjernet fra hjemmet ditt. 

Anonymkode: e7c53...42c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Apis skrev:

Det er jo en katt da, 9 liv og alt, hysteria, Vet også om mange som blir så fortvilt over og bli angitt av anonym angiver til mattilsynet at de går rett bort og avliver husdyret sitt, hva hvis det er naboen som har et horn i siden til deg, så skal du ikke kunne forsvare deg mot falske anklager fra anonym angiver, det er jo det vi snakker om her Stasi og Nazi

Nazi er å være ondskapsfull,  så der er De selv plassert. Jeg gjør alt for å få fjernet katter fra ræva eiere. 

Anonymkode: e7c53...42c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring barnevernet.. ring mattilsynet.. Ring politiet.. Ring ditt og ring datt.. Faen for en gjeng med somlepikker dere er! Dere må slutte å legge dere opp i ting dere ikke vet noenting om, det kommer en innom og ser til kattene flere ganger i uka..og trådstarter vet INGENTING om det er katteluke eller noen ting.. Antagelig har kattene det beste ettersyn de kan få. SKJERP DERE! 

Anonymkode: e4c8e...b25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...