Gå til innhold

Går nordmenn mot å bli mye mørkere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mangler en god definisjon på hva nordisk utseende er i innleggene over. Jeg kan heller ikke hoste opp noen gode definisjoner på hva nordisk utseende innebærer, men i Norge og Skandinavia er både blondt, brunt samt rødt/rødblondt hår vanlig. Blå, brune, grønne og grå øyne er også vanlige øyefarger her til lands. 

Å definere kun blondt/lyst hår og blå øyne som nordiske/norske særtrekk blir derfor litt snevert - iallefall etter min mening. 

Anonymkode: 29180...28b

Det som skiller oss fra andre deler av verden er uansett de lyse trekkene.

Anonymkode: 754c4...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som skiller oss fra andre deler av verden er uansett de lyse trekkene.

Anonymkode: 754c4...e54

 

 

Anonymkode: 72374...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er filmet i Oslo vil det naturligvis ha blitt en mye større andel med mørkere trekk siden ca 1/3 av innbyggerene i dag er innvandrere. Det har stort sett skjedd i løpet av de siste 25 årene.

Anonymkode: 9de1d...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi blir lysere og lysere jeg? Bestemor var svart i håret. Svart tykt hår og lyseblå øyne. Etter henne er ingen inslekta svarte, bortsett fra sønnen. Eller, han var mørkebrun, og tanta mi. Mens mamma er mørkeblond, hennes barn er blonde. Mens jeg er brunette. 

Blond er ikke så veldig spennende da.. glad jeg ikke er blond egentlig.

og det kan jo være noe med at det kommer flere innvandrere til norge, og disse er gjerne mørkere. 

Ang meg stemmer klisjeen med at høy og mørk er det beste. Jeg har likt en blond mann og, men alle etter han har vært mørke. Norske menn, de gjennomsnittlige er ikke så pene/kjekke. Jeg føler at norske kvinner er mer attraktive en mennene. Mens f.eks i Tyrkia, Pakistan, Italia, Hellas og landene bort der er det mennene som er attraktive stort sett. Få vakre kvinner fra de landene. 

Brasil har de vakreste kvinnene. 

Anonymkode: e9f6f...930

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Hvor finner jeg mer informasjon om dette? Det kommer ikke opp noe særlig når jeg søker på google om hva nordiske trekk innebærer :) Kun en hel del om skattetrekk :P 

Anonymkode: d0bdf...d1a

Det er typisk norsk å betale skatt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi får håpe verdens befolkning blir mixet sammen til kremet mulattfarge til slutt. Kanskje det er den eneste måten verden blir kvitt rasisme

Anonymkode: 45fca...df5

Uff, at slike som deg ikke gremmes. 

Anonymkode: a1a0e...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som skiller oss fra andre deler av verden er uansett de lyse trekkene.

Anonymkode: 754c4...e54

I Nord - Troms og Finnmark er det mange mørkhårede mennesker med brune øyne. Ikke har de typiske nordiske trekk heller. Slik har det vært i mange år. Min mors familie er samer og flertallet av dem er ikke lyse blonde men flertallet har blå øyne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener det er så fryktelig at noen vil bevare egne særtrekk? Merkelig verden vi lever i i dag 

Anonymkode: 754c4...e54

Du ligger ikke på latsiden, ts.

 

Anonymkode: 7f8ec...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare så kort tilbake som til 90-tallet. På programmene til Harald Eia og Bård Tufte Johannsen. Da var de fleste mennene ganske lyse i luggen. I dag derimot er det helt annerledes. Det var et skifte mellom de som ble født ca. 60- og 70-tallet til de som ble født nå og på 80 og 90-tallet.

Anonymkode: 754c4...e54

De fleste norske barn  er lyse i luggen som små, så blir de mørkere etterhvert men holder seg gjerne lyse om sommeren, skifter de etnisitet som voksne liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

men i Norge og Skandinavia er både blondt, brunt samt rødt/rødblondt hår vanlig. Blå, brune, grønne og grå øyne er også vanlige øyefarger her til lands. 

Å definere kun blondt/lyst hår og blå øyne som nordiske/norske særtrekk blir derfor litt snevert - iallefall etter min mening. 

Anonymkode: 29180...28b

Jeg har morsslekt tilbake til vikingtiden i Norge og farsslekt med mye norsk, men også svensk, finsk, dansk, tysk, østerriksk og irsk. Hadde mørkeblondt hår som yngre, men nå er det farget gyllent. Øyenfarger som nevnt ^ har vært i min slekt og. Jeg har for eksempel brungrønne øyne. Jeg anser meg selv som norsk/nordisk selv om jeg opprinnelig ikke er lysblond og har blå øyne :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mørke brunt hår og brun/grønne øyne. Men på min far side, hadde de fleste svart hår, men blå øyne, og da langt tilbake. På min mor side var det brunt hår, og de brun/grønne øynene langt tilbake. På min mors side har vi noen svensker. På min fars side, er det hedmarkinger veldig langt tilbake.

Mine barn, har blitt lysere enn meg, de har samme øyne, men lysere hår, en med vanlig brunt hår, og en med mørke blondt hår. Far har brunt hår og blå øyne.

Anonymkode: 10acc...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vi blir lysere og lysere jeg? Bestemor var svart i håret. Svart tykt hår og lyseblå øyne. Etter henne er ingen inslekta svarte, bortsett fra sønnen. Eller, han var mørkebrun, og tanta mi. Mens mamma er mørkeblond, hennes barn er blonde. Mens jeg er brunette. 

Blond er ikke så veldig spennende da.. glad jeg ikke er blond egentlig.

og det kan jo være noe med at det kommer flere innvandrere til norge, og disse er gjerne mørkere. 

Ang meg stemmer klisjeen med at høy og mørk er det beste. Jeg har likt en blond mann og, men alle etter han har vært mørke. Norske menn, de gjennomsnittlige er ikke så pene/kjekke. Jeg føler at norske kvinner er mer attraktive en mennene. Mens f.eks i Tyrkia, Pakistan, Italia, Hellas og landene bort der er det mennene som er attraktive stort sett. Få vakre kvinner fra de landene. 

Brasil har de vakreste kvinnene. 

Anonymkode: e9f6f...930

Det du har lagt merke til mtp attraktivitet, er trolig at i de landene du nevner, blir mennene tatt bedre vare på enn kvinnene. Mens i Norge blir kvinner tatt mer vare på enn mennene, og da i svært stor grad. Ofte kan dette handle om hvem som blir misbrukt. Mennene fra Norge og ellers i Skandinavia er mer moralske enn motsatt, mens kvinnene fra de landene er mer moralske enn motsatt. Generelt er Norske og Skandinaviske kvinner svært lite moralske.

Anonymkode: 754c4...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Peanut skrev:

Jeg har morsslekt tilbake til vikingtiden i Norge og farsslekt med mye norsk, men også svensk, finsk, dansk, tysk, østerriksk og irsk. Hadde mørkeblondt hår som yngre, men nå er det farget gyllent. Øyenfarger som nevnt ^ har vært i min slekt og. Jeg har for eksempel brungrønne øyne. Jeg anser meg selv som norsk/nordisk selv om jeg opprinnelig ikke er lysblond og har blå øyne :blink:

Ja, og poenget mitt er nettopp det at norsk/nordisk utseende er mer enn blondt hår og blå øyne.. At også brunt, rødt/rødblondt hår og brune, grå og grønne øyne er vanlig i Norge og sånn sett en del av hva man kaller nordisk utseende. 

Selv er jeg rødhåret og har grønne øyne. Har norsk avstamning tilbake til vikingtiden på morssiden av slekta og tilbake til tidlig middelalder på farssiden. Har definitivt norsk/nordisk utseende og har aldri fått høre at noen andre har ment noe annet. Eneste er et par amerikanske turister som har trodd jeg var irsk, men tar ikke det så høytidelig. 

Anonymkode: 29180...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, alle mine besteforeldre på både mors og fars side hadde brunt hår. To hadde også brune øyne. Kun én oldeforelder var blond, og flere av mine tip oldeforeldre var svært mørke.  Min slekt går tilbake til vikingtiden, men jeg får stadig høre at jeg ser persisk eller arabisk ut, samme med pappaen som også er helnorsk. Barna mine er derimot helt lys blonde med blå øyne.

Anonymkode: 9dc4c...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har definitivt norsk/nordisk utseende og har aldri fått høre at noen andre har ment noe annet. Eneste er et par amerikanske turister som har trodd jeg var irsk, men tar ikke det så høytidelig. 

Anonymkode: 29180...28b

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min slekt går tilbake til vikingtiden, men jeg får stadig høre at jeg ser persisk eller arabisk ut, samme med pappaen som også er helnorsk.

Anonymkode: 9dc4c...47a

Jeg har kun to ganger i livet blitt fortalt at jeg ser unorsk ut. En gang da jeg farget håret "gothsvart" og tok en taxi på natta og sjåføren lurte på om jeg var "en av de der innvandrerne" :blink: Eh... Andre gang i forbindelse med en Romdag på et museum og ei romdame (mørkebrunt hår og brune øyne) sa hun trodde jeg var "spansk eller fransk fordi du ser så mørk ut"... :blink: Eh... Man har ikke brungrønne øyne eller mørkeblondt eller brunt eller svart hår som norsk visstnok. Eh... :blink: (Så jeg spurte henne hva hun anså seg selv som, og hun sa norsk... :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...