Gå til innhold

Pleieassistent - Kollegaer som ikke gjør jobben sin..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som pleieassistent på et gamlehjem. Jeg føler ofte at det "verste" arbeidet blir lagt over på meg. F.eks dusjing. Da jeg var på jobb på mandag spurte hun ene jeg var på jobb sammen med om jeg kunne dusje en av pasientene. Og det var helt greit det. Mne hvorfor spør om hun om jeg kan gjøre det når hun kan gjøre det selv? Dagen etter var det en ny pasient som skulle dusje. Og da spør hun om jeg kan dusje han dersom hun skifter på sengetøyet.. Jeg kunne jo ikke si nei.
Jeg syns dette blir ganske ujevn arbeidsfordeling og det skjer hele tiden. Og spesielt med en viss kollega. Når man blir spurt om å gjøre noe, så sier man jo ikke nei, men det blir ganske irriterende.
En annen gang jeg var på jobb med henne spurte hun om jeg kunne dusje en pasient igjen. Jeg gjorde det jeg. Tenkte kanskje at hun hadde noe annet hun måtte gjøre ettersom hun er fagarbeider. Men neida. Da jeg var ferdig med dusjingen og helt svett og utslitt, da sitter hun på kontoret og ser på telefonen sin.
Merker ofte det at hun er rask med å gjøre de enkleste tingene så hun skal slippe det som er tungt.. Jeg tenker jo at da kan man vel heller hjelpe hverandre.
Vi må også varme opp maten, og det er middag 12.30. Jeg tenker at da er det ikke nødvendig å sette på middagen før 11.30, men sånn at det skal virke som at hun gjør noe så setter hun den på 10.30 for så å stå å røre i maten helt fram til middag..
Jeg liker å ha noe å gjøre når jeg er på jobb, så jeg gjør ofte ting frivillig, som f.eks å vaske på kjøkkenet. Noe som aldri blir gjort. Dette er noe jeg gjør når det ikke er noe å gjøre ellers. Mens jeg da står å gjør dette sitter de andre inne på kontoret og skravler.

Hva gjør man med slike folk?

Anonymkode: eb61b...949

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pastpresent