Gå til innhold

Mens vi venter på våren...


Mailo

Anbefalte innlegg

Hei 😊 Jeg vil også følge med her 😀 Gratulerer så mye!!

Jeg er litt kortere enn dere Mailo og LoveTrain. Jeg er litt usikker på akkurat dato for hadde uregelmessig syklus. Regnet meg frem til ca 25. mars 😍 Testet positivt for en uke siden. Mitt andre barn ❤ Skal på tidlig UL torsdag 3/8. Herreguuuuuud så lenge det er til🙈

Endret av PrøveSola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, PrøveSola skrev:

Hei 😊 Jeg vil også følge med her 😀 Gratulerer så mye!!

Jeg er litt kortere enn dere Mailo og LoveTrain. Jeg er litt usikker på akkurat dato for hadde uregelmessig syklus. Regnet meg frem til ca 25. mars 😍 Testet positivt for en uke siden. Mitt andre barn ❤ Skal på tidlig UL torsdag 3/8. Herreguuuuuud så lenge det er til🙈

Velkommen:nordvesta:3/8 føles ut som en evighet ja! Men heldigvis går det nok fort! Gratulerer med en spire i magen :rodmer: koselig at vi er fler med termin i mars!  Har du noen symptomer da? Har du dagbok? :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært å kost oss på en bondegård med Eldstemann. Jeg har jo ikke kjent noe på kvalmen siden fredag og tenkte det skulle gå mer en bra nok. Men da vi kjørte hjem måtte jeg faktisk stoppe bilen 3 ganger fordi jeg trodde jeg skulle kaste opp. Når vi var 10 min hjemmefra måtte jeg faktisk gå ut av bilen og gå hjem :fnise: Så da regner jeg med at kvalmen kommer når jeg bruker kroppen. Takk og pris for en uke til med ferie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Mailo skrev:

Velkommen:nordvesta:3/8 føles ut som en evighet ja! Men heldigvis går det nok fort! Gratulerer med en spire i magen :rodmer: koselig at vi er fler med termin i mars!  Har du noen symptomer da? Har du dagbok? :hallo:

Ja det føles som så lenge 🙈 Takk ❤ 

Ja spennende å følge andre som er nesten like langt ☺☺ 

Jeg har mindre symptomer denne gangen enn med datteren min. Men jeg er sykt oppblåst og det kniper i magen og er ubehagelig. Tisser oftere og hadde veldig kraftig metallsmak i munnen i går. Og er sååå sliten. Sovet midt på dagen flere dager denne uka, noe jeg ALDRI gjør ellers 😅 Har ikke begynt med kvalme enda. Sist svangerskap hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme fra uke 5 til jeg var 6 mnd 😔 er så redd for dette nå. Ikke noe vondt i puppa enda. Det kom også i uke 4 sist. Kjenner jeg er så sykt bekymret for om alt er bra og om jeg er gravid fortsatt. Er 5 + 1 i dag. 

Nei har ikke noe dagbok her. Vet ikke hvordan jeg gjør det heller ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PrøveSola skrev:

Ja det føles som så lenge 🙈 Takk ❤ 

Ja spennende å følge andre som er nesten like langt ☺☺ 

Jeg har mindre symptomer denne gangen enn med datteren min. Men jeg er sykt oppblåst og det kniper i magen og er ubehagelig. Tisser oftere og hadde veldig kraftig metallsmak i munnen i går. Og er sååå sliten. Sovet midt på dagen flere dager denne uka, noe jeg ALDRI gjør ellers 😅 Har ikke begynt med kvalme enda. Sist svangerskap hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme fra uke 5 til jeg var 6 mnd 😔 er så redd for dette nå. Ikke noe vondt i puppa enda. Det kom også i uke 4 sist. Kjenner jeg er så sykt bekymret for om alt er bra og om jeg er gravid fortsatt. Er 5 + 1 i dag. 

Nei har ikke noe dagbok her. Vet ikke hvordan jeg gjør det heller ☺

Ja jeg har også mye mindre symptomer en med sønnen min.. Men de sier jo at alle svangerskap er forskjellig. Jeg har vært VELDIG øm i puppene, men de siste dagene har det blitt mindre og mindre. Men det har begynt å stikke/dunke litt. Kanskje de blir mindre vonde nå, fordi det hae vært melk i de før? (Ikke at jeg ANER) :fnise: for å lage dagbok må du bare oppretre ett nytt emne/tråd i graviditetsdagbok sjangeren. Veldig enkelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mailo skrev:

Ja jeg har også mye mindre symptomer en med sønnen min.. Men de sier jo at alle svangerskap er forskjellig. Jeg har vært VELDIG øm i puppene, men de siste dagene har det blitt mindre og mindre. Men det har begynt å stikke/dunke litt. Kanskje de blir mindre vonde nå, fordi det hae vært melk i de før? (Ikke at jeg ANER) :fnise: for å lage dagbok må du bare oppretre ett nytt emne/tråd i graviditetsdagbok sjangeren. Veldig enkelt! 

Så godt å høre at det ikke bare er meg 😊 Ja kanskje det er derfor. Lest at flere har opplevd det samme med mindre vonde pupper andre gang de er gravide.

Nå kjennes de bare varme på en måte. En svak brennende følelse, men når jeg tar på de er det absolutt ikke ømt. Merkelig. Kanskje det begynner nå snart da hehe. 

Så godt det må ha vært å hørt hjertelyden 😍😍 beste lyden i verden.

Ja jeg lagde akkurat en dagbok, ble inspirert av deg og alle andre som skriver dagbok ☺ er jo så koselig å følge med andre.

Endret av PrøveSola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+0 i dag. Men ingen god dag.. Når jeg var på do før i dag, var det bittelitt brun urflod på papiret... :( Så nå er jeg kjempe redd.. Hadde jo senket skuldrene så mye etter ultralyden på fredag, hvor vi så hjerteslag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste

Gratulerer! :yvonne: (mulig jeg har sagt det før? Husker virkelig ikke :fnise:)

Vil bare nevne at brun utflod er helt normalt, har lest mange plasser at de har fått det og alt har vært bra. Så lenge det ikke er friskt blod i store mengder så skal det går bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? :) 

I termingruppa jeg er med i, har flere nevnt brun utflod. Er friskt blod som er skummelt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tweet skrev:

Hvordan går det? :) 

I termingruppa jeg er med i, har flere nevnt brun utflod. Er friskt blod som er skummelt :) 

Det går fint! Var hos gyn i dag for ultralyd igjen, og alt så fint ut :rodmer: 9mm lite mirakel i magen! Alt fint mrd deg? Har du funnet noe termingruppe på facebook forresten? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2017 den 16.22, Dragoste skrev:

Gratulerer! :yvonne: (mulig jeg har sagt det før? Husker virkelig ikke :fnise:)

Vil bare nevne at brun utflod er helt normalt, har lest mange plasser at de har fått det og alt har vært bra. Så lenge det ikke er friskt blod i store mengder så skal det går bra 😊

Takk! :ninuskapus: ja har innsett nå etter litt dramatikk at det er helt normalt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mailo skrev:

Det går fint! Var hos gyn i dag for ultralyd igjen, og alt så fint ut :rodmer: 9mm lite mirakel i magen! Alt fint mrd deg? Har du funnet noe termingruppe på facebook forresten? :)

Så flott! Deilig med bekreftelse da :) Med meg går det fint! Er 12+6 nå, så de verste symptomene har avtatt. Synes selv jeg har vært heldig hele veien i forhold til mange andre! Jeg ble invitert av noen på babyverden til en lukket termingruppe for februar :)  Du har termin i mars, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her vil jeg følge med 😊 Gratulerer så mye med graviditet! 🎉 Betryggende å ha vært på ultralyd å fått bekreftet hjerteslag da 😁 

Jeg er selv 4+4 og termin 29.april. Og skal også bestille ul time for å få bekreftet hjerteslag! Første trimester er veldig nervepirrende! Er jo litt små redd hver gang man er på do 😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ohoy det var lenge siden! Jeg har vært i ganske dårlig form, så kg har blitt litt nedprioritert :) Men nå er jeg tilbake! I dag er jeg 11+0 og er i uke 12 :nordvesta:

På torsdag er det tid for første svangerskaps kontroll hos jordmor! I går fant vi t.o.m hjertelyden på angelsound :rodmer: 

Nå er det litt over to timer siden middag, og jeg tror jammen meg det er påtide med litt mat igjen! Noen fler som skal se på petter og Vendela ikveld? Tror det er skikkelig teit, men må jo bare se på :fnise: Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 11.00, Jeey skrev:

Her vil jeg følge med 😊 Gratulerer så mye med graviditet! 🎉 Betryggende å ha vært på ultralyd å fått bekreftet hjerteslag da 😁 

Jeg er selv 4+4 og termin 29.april. Og skal også bestille ul time for å få bekreftet hjerteslag! Første trimester er veldig nervepirrende! Er jo litt små redd hver gang man er på do 😅 

 

Velkommen:rodmer: Har du graviddagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. august 2017 den 19.12, Mailo skrev:

Velkommen:rodmer: Har du graviddagbok?

Det har jeg :) 

"Lille nurke er endelig på vei" heter dagboken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11+4 

Jeg er så lei av å være så dårlig. Jeg er så lei av å ikke fungere til noe som helst i hverdagen. Jeg visste jo hva jeg gikk til, men fy fader å mye tøffere det er å ha HG med en liten en i hus fra før. Ved forrige svangerskap var det liksom bare meg og mannen, og dermed slapp jeg mye av den inntense dårlige samvittigheten og følrlsen av å aldri strekke til, mens man ligger over doen å spyr :( Heldigvis vet jeg godt at premien er fantastisk! Ønsker dere en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Det er lett å ha dårlig samvittighet og føle at man ikke strekker til, men dette er midlertidig. Og det er ingenting du skal trenge å ha dårlig samvittighet for. Jada, er lettere sagt, enn gjort.. God helg. :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Tonio skrev:

:klemmer:

Det er lett å ha dårlig samvittighet og føle at man ikke strekker til, men dette er midlertidig. Og det er ingenting du skal trenge å ha dårlig samvittighet for. Jada, er lettere sagt, enn gjort.. God helg. :hjertesmil:

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg gruer meg til ukene fremover når jeg leser at du bare blir dårligere, vet jo det er en reell fare for at jeg også blir det... 

Får du skikkelig oppfølging? Og klarer du å holde nede vann? Vet jeg ble mye bedre av væskepåfyll så kommer til å ha lav terskel for å ringe poliklinikken denne gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...