Gå til innhold

Mens vi venter på våren...


Mailo

Anbefalte innlegg

Bestemte meg helt plutselig for å opprette en ny dagbok,da vi endelig venter nr 2! HURRA :yvonne:Har hatt prøvedagbok og graviditetsdagbok her inne før, men da med ett annet nick. Termin på denne mageboern er i mars. Så er ikke lenger en 6+2 enda, men vi krysser fingre og tær og satser på at denne gangen sitter spiren helt til våren. Jeg er 28 år, har samboer og ett barn på 2 år fra før.

Ha en fin sommer! 

 

milestone icon14.07.2017
Hjertet begynner å slå
milestone icon21.08.2017
Nå som livmoren kommer opp av bekkenet vil det snart være mulig å høre hjertelyden med doppler
milestone icon28.08.2017
Risiko for spontanabort avtar
milestone icon06.09.2017
 
milestone icon09.10.2017
Tid for ul
milestone icon24.10.2017
Du er halvveis i svangerskapet!
milestone icon17.11.2017
Fosteret kan høre! (Hvor godt det hører vet vi ikke sikkert)
milestone icon21.11.2017
Babyer født nå har rundt 50 prosent sjanse for å overleve
milestone icon28.11.2017
Babyer født nå har rundt 80 prosent sjanse for å overleve
milestone icon05.12.2017
Det er 100 dager igjen til termin!
milestone icon06.12.2017
Babyer født nå har rundt 90 prosent sjanse for å overleve
milestone icon08.12.2017
Babyen begynner å reagere på lys som kommer utenfra livmoren
milestone icon12.12.2017
Tredje trimester!
milestone icon15.12.2017
Øynene har vært lukket fram til nå, men nå kan babyen åpne og lukke dem
milestone icon02.01.2018
Tre fjerdedeler er unnagjort!
milestone icon19.02.2018
Nå regnes ikke babyen som prematur om den skulle bli født
milestone icon15.03.2018
Termin
Endret av Mailo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste dagen i spania nytes, men nå er jeg veldig klar for å komme hjem gitt. Hjem til senga mi, dusjen min og norsk vann. Ikke minst hjem til rutinene til bølla. Mannen vil gjerne reise på hytta når vi kommer hjem, men det skal jeg virkelig prøve å få endret på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg mye mensensmerter og vondt i korsryggen.vet jo selv hva det kan bety, men man får jo ikke gjort annet en å vente å se... HATER å vente å se.. og HATER første trimester :fnise:

Endret av Mailo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! Vil bare hoppe fram til tredje trimester.. Har lest det er i uke 14 og ikke 12 slik jeg trodde 😵

Gratulerer forresten! :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, tweet skrev:

Jeg også! Vil bare hoppe fram til tredje trimester.. Har lest det er i uke 14 og ikke 12 slik jeg trodde 😵

Gratulerer forresten! :mynona:

Det er ihvertfall i uke 12 risikoen for SA forsvinner drastisk. Men om man ser på statestikk er prosenten like liten fra uke 8/9 som i uke 12 :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så har svangerskapskvalmen kommet for fullt, eller jeg har fått omgangssyke. Jeg lå våken til over 02 i natt, var så utrolig kvalm og uggen. Våknet i dag og trodde det var over, rørte litt på tåa mi og "boom" kvalmen var der igjen. Håper bare ikke det er omgangssyke eller noe sånt. 

Ha en fin sommerdag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Utenforstående forstår nok ikke hvorfor man ønsker å være kvalm :fnise: Kos dere i sola i dag :sol:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

El termin 6+5 

 

Det er ingen tvil om at ting vokser og "holder på" nedi der ihvertfall. Det stikker, strekker, dunker og værker. Noe som er heeelt greit, da det er ett godt tegn! Fortsatt litt usikker på når jeg skal bestille tidlig ultralyd, skulle gjerne gjort det i dag :fnise:, men fornuften sier jeg burde vente så lenge som mulig. I dag ble vi enige om å rive en vegg i stua her, for å få åpen kjøkken og stue løsning. I samme slengen skal vi senke taket og pusse opp alle veggene! DET blir deilig:yvonne:

 

Ha en fin kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag klarte jeg ikke vente lenger og booket time til tidlig ul i morgen! Herregud jeg er spent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuhu. I dag fikk vi høre ett hjerte som slo:strix: Like fantastisk som ved første svangerskap! Ble satt litt tilbake (6+2) men hun sa også at det var vanskelig å måle noe nøyaktig dag, da det er veldig smått enda. Men hun satte termin til 15 mars. Blir nok en ul til i uke 13/14 kjenner jeg meg selv rett! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig dagbok, her vil jeg følge med:) Vi er omtrent like langt! Jeg har termin 12/3, og var også på UL i dag:rodmer: Syns du er flink som skal vente til uke 13/14 med neste:fnise: Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, LoveTrain skrev:

Så koselig dagbok, her vil jeg følge med:) Vi er omtrent like langt! Jeg har termin 12/3, og var også på UL i dag:rodmer: Syns du er flink som skal vente til uke 13/14 med neste:fnise: Hvordan er formen?

Velkommen! Du skal ikke se bort ifra at det blir før uke 13/14 altså.. :fnise: Formen er skikkelig kjip. Kvalm og oppkast hver dag. Gir seg i 2-5 tiden, og er fin utover kvelden. Hvordan er formen din? :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for bankende hjerte :nordvesta: Jeg syns en ul til i uke 13-14, høres veldig fornuftig ut. Det må være litt vel lenge å vente fram til OUL med å se det lille vidunderet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Illy skrev:

Hurra for bankende hjerte :nordvesta: Jeg syns en ul til i uke 13-14, høres veldig fornuftig ut. Det må være litt vel lenge å vente fram til OUL med å se det lille vidunderet igjen!

Ja det er alt for lenge!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2017 den 7.13, Mailo skrev:

Velkommen! Du skal ikke se bort ifra at det blir før uke 13/14 altså.. :fnise: Formen er skikkelig kjip. Kvalm og oppkast hver dag. Gir seg i 2-5 tiden, og er fin utover kvelden. Hvordan er formen din? :hjerter_rundt:

Oi, det høres litt slitsomt ut! Bra du i det minste får kveldene fri for uggenhet ;) 
Formen min svinger noe voldsomt, kaster opp ene dagen, for så å ha null symptomer dagen etter. Det stresser meg litt, for jeg vil helst være kvalm hele tiden sånn at jeg vet det er noe der:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LoveTrain skrev:

Oi, det høres litt slitsomt ut! Bra du i det minste får kveldene fri for uggenhet ;) 
Formen min svinger noe voldsomt, kaster opp ene dagen, for så å ha null symptomer dagen etter. Det stresser meg litt, for jeg vil helst være kvalm hele tiden sånn at jeg vet det er noe der:fnise:

Ja..jo.. Men i går og i dag har kvalmen vært totalt fraværende. Og det stesser meg veldig..  så skjønner at du helst vil være kvalm hele tiden. Kan godt ha kvalmen hele tiden til uke 12, men så gi seg. Sist hadde jeg det jo hele tiden frem til fødsel, så håper jeg slipper det denne gang :fnise: og du?? Alt er nok helt fint inni der! Helt vanlig at symptomene svinger litt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...