Gå til innhold

Spør en kristen!


Gjøksuppe

Anbefalte innlegg

På 26.3.2018 den 16.30, Gjøksuppe skrev:

Jeg sier ikke at noen trenger å gjøre noe som helst. Tror du Jesus Kristus er din frelser, ja da er du frelst. Hva har du å tape?

Han må tro det. Jeg ser du er ganske ny som kristen, det er mye å oppdage. Du skriver her fordi du føler du koker over, har sikkert hatt profetiske drømmer, syn (som jeg har hatt) osv som ikke nødvendigvis er fra Gud selv om noe er det og som stemte med ting som står i bibelen så du er 100% sikker, sånn er det nok for mange nye i troa. 

Men ta det med ro og bli litt stødigere i bibelen først, det er når du begynner med bibelprofetier og gamle testamentet åpner seg du ser det store bildet, og da er det lettere å forholde seg til folk som dette her. Hvis du vil, kan jeg sikkert hjelpe.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, den1m skrev:

Så Gjøksuppe, jeg setter pris på forsøket ditt, men jeg er nok bedre kjent i bibelen enn deg, og akkuratt nå tror jeg du snakker gresk til en kineser. Han må ha en grunn for å tro på deg, begynn der.

Det er heldigvis ikke meg han må ha tro på, men Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jens123456 skrev:

Jeg ønsker å ha Guds frelse, kan du be for meg? Kan jeg forvente dette innen mandag etter påske?

Jeg vil gjerne be for deg :) Men frelse er noe du må ta i mot fra Gud og ikke fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Det er heldigvis ikke meg han må ha tro på, men Gud.

Det stemmer. Vel, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, den1m skrev:

Det letteste for å komme til tro, TROR jeg, er å vise bibelprofetier som er oppfylt, og da må du til det gamle testamentet. En annen ting er tegn i tiden, mange føler det er noe alvorlig galt med dette samfunnet her og retningen det går i, og da er du et godt stykke på vei til å søke etter en forklaring. Det kan rett og slett være Gud som putter det i deg.

Men du må være interessert i det, jeg satt og leste mye endetidsprofetier etc før jeg kom til tro. Alt jeg lurte på og som jeg følte var "galt", står i bibelen. Det står og mye annet der som ikke er like gøy ved første øyekast men etterhvert skjønner man hvorfor det står der.

Men de som er av denne verden, og som vil gå til grunne med den, vil ikke føle dette her, og heller ikke søke etter sannheten, men sitte og gjøre narr av folk som prøver å fortelle dem det, det bibelen kaller spottere.

Så Gjøksuppe, jeg setter pris på forsøket ditt, men jeg er nok bedre kjent i bibelen enn deg, og akkuratt nå tror jeg du snakker gresk til en kineser. Han må ha en grunn for å tro på deg, begynn der.

Kanskje du da vil dele de tegn og profetier du finner overbevisende, så  de som leser dette kan få litt åndelig føde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, den1m skrev:

Nei, du må ville det. Føler du deg trist over retningen verden går i og du føler livet er meningsløst selv om du har alt og har opplevd alt, så er det gode grunner for at du VIL ha en forklaring på hvorfor du føler det sånn - så kan det være Gud som drar deg, for det gjorde han i mange år med meg, men sitter du og ler av alt, og det ikke kunne bry deg mindre, er du nok av de som vil gå fortapt, de bibelen kaller "av denne verden". 

Jeg, som mange andre, er forferdet over hvilke retning verden går i. Er ikke du? Jeg trenger ikke en forklaring, da jeg vet hva som skyldes krig og humanitære kriser. Jeg ler ikke, og jeg bryr meg- (sannsynligvis mer en enn flere normale mennesker i Norge) 

Jeg tenker at gjøksuppe er 22-23 år, og svarer på vegne av Gud? Jeg hadde håpet på svar, men jeg skal gå fortapt for å ha stilt kritiske spørsmål.. 

 

lykke til med troen din, gjøksuppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Jens123456 skrev:

Jeg, som mange andre, er forferdet over hvilke retning verden går i. Er ikke du? Jeg trenger ikke en forklaring, da jeg vet hva som skyldes krig og humanitære kriser. Jeg ler ikke, og jeg bryr meg- (sannsynligvis mer en enn flere normale mennesker i Norge) 

Jeg tenker at gjøksuppe er 22-23 år, og svarer på vegne av Gud? Jeg hadde håpet på svar, men jeg skal gå fortapt for å ha stilt kritiske spørsmål.. 

 

lykke til med troen din, gjøksuppe

Det var da voldsomt som alle plutselig skulle bli spåkoner og vite både det ene og det andre om meg? Vel, jeg vil ikke råde noen av dere til å gjøre karriere ut av det :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Jens123456 skrev:

Jeg, som mange andre, er forferdet over hvilke retning verden går i. Er ikke du? Jeg trenger ikke en forklaring, da jeg vet hva som skyldes krig og humanitære kriser. Jeg ler ikke, og jeg bryr meg- (sannsynligvis mer en enn flere normale mennesker i Norge) 

Jeg tenker at gjøksuppe er 22-23 år, og svarer på vegne av Gud? Jeg hadde håpet på svar, men jeg skal gå fortapt for å ha stilt kritiske spørsmål.. 

 

lykke til med troen din, gjøksuppe

og hvis en stor leder som spotter Gud står frem og vil ha global fred, så antar jeg du vil støtte opp om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Kanskje du da vil dele de tegn og profetier du finner overbevisende, så  de som leser dette kan få litt åndelig føde? 

tror ærlig talt ikke det gjør så mye fra eller til her inne, de vil komme med psykiatriske diagnoser etc selv om det er tullprat - Jesus vil de ikke vedkjenne seg, men spåkoner og spøkelser, det tror de gjerne på ... så dette her sparer jeg for kirka og der jeg tror det har noe for seg.

men det går jo ann å legge igjen noen visitt kort her med bibelprofetier som bakgrunn for gospelet, det burde få tankene til å spinne litt hos noen. ting som at eldgamle skrifter som dødehavsrullene bekrefter at bibelen vi har i dag er den samme og at Guds ord ikke har forandret seg, dette er og nyttig å kunne. bare ment som et tips å ta med deg videre :)

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, den1m skrev:

tror ærlig talt ikke det gjør så mye fra eller til her inne, de vil komme med psykiatriske diagnoser etc selv om det er tullprat - Jesus vil de ikke vedkjenne seg, men spåkoner og spøkelser, det tror de gjerne på ... så dette her sparer jeg for kirka og der jeg tror det har noe for seg.

men det går jo ann å legge igjen noen visitt kort her med bibelprofetier som bakgrunn for gospelet, det burde få tankene til å spinne litt hos noen. ting som at eldgamle skrifter som dødehavsrullene bekrefter at bibelen vi har i dag er den samme og at Guds ord ikke har forandret seg, dette er og nyttig å kunne. bare ment som et tips å ta med deg videre :)

Hvis det overbeviste deg om troverdigheten av Bibelen vil det kanskje hjelpe andre også, det er ikke bare de som kommenterer som leser det vi skriver her. Litt latterliggjøring må vi da kunne tåle for evangeliets skyld :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, den1m skrev:

og hvis en stor leder som spotter Gud står frem og vil ha global fred, så antar jeg du vil støtte opp om det?

Om en stor leder spotter Gud og vil ha fred så støtter jeg fred. At han spotter Gud er mellom han og Gud, for vil Gud straffe Han så gjør Gud det på stedet og hvis Gud velger at folk finner Gud i freden så er det Guds visdom og derfor velger jeg fred.

Anonymkode: 33e05...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Hvis det overbeviste deg om troverdigheten av Bibelen vil det kanskje hjelpe andre også, det er ikke bare de som kommenterer som leser det vi skriver her. Litt latterliggjøring må vi da kunne tåle for evangeliets skyld :) 

Det er så mye at jeg rett og slett lar den ligge, men Gud finnes, det kan jeg skrive under på.

Men bibelprofetier skal du få. Vi kan begynne med denne her, om profeten Daniel og Daniel 9:

 

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne her også for mye kan sies om hver profeti og jeg kan holde på i timesvis for jeg har mange, men nøyer meg med disse 2 nå, jeg håper dere kan engelsk:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...