Gå til innhold

Vi som venter på svar fra SO


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg rykket et år 80 plasser frem i køen og fikk plass!

Anonymkode: abc28...a88

Haha, wow! Tviler på det skjer på et studie med 130 søkere og 60 plasser. Håper jeg ikke havner på venteliste, det har ikke jeg nerver til altså.. Men det har vel ingen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, JaneDoe20 skrev:

Det brevet der får du etter å ha takket ja, det er inntakbrevet du sender til politiet om du skal ha politiatest. Det første du ser er ikke i meldeboksen, men "se søknad" og der vil det isteden for "mottatt" stått "behandlet" :) 

Wææh får nerver når jeg leser sånt! 

6 minutter siden, doktorproktor skrev:

Syns de kunne holdt seg til 20. juli kl 09 for eksempel, istedenfor at man skal gå å trippe sånn som dette.

Så enig, skrev om det tidligere i tråden! Wææh :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, doktorproktor skrev:

Haha, wow! Tviler på det skjer på et studie med 130 søkere og 60 plasser. Håper jeg ikke havner på venteliste, det har ikke jeg nerver til altså.. Men det har vel ingen :fnise:

Hehe, faktisk så var det over 140 søkere. Men! Det skal sies at det var noe rart som foregikk, for de hadde visstnok godkjent alle søkerne selv om det kun var 40 plasser. Det var noe politiske greier med at en av søkerne var datteren til grunnleggeren av studiet (Atferdsanalyse HiOA), og at ansvarlig for bachelorløpet ville at studiet skulle flyttes fra Kjeller (Akershus) til Oslo. På slutten av studiet var vi under 40 studenter, så veldig høyt frafall.

Anonymkode: abc28...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, faktisk så var det over 140 søkere. Men! Det skal sies at det var noe rart som foregikk, for de hadde visstnok godkjent alle søkerne selv om det kun var 40 plasser. Det var noe politiske greier med at en av søkerne var datteren til grunnleggeren av studiet (Atferdsanalyse HiOA), og at ansvarlig for bachelorløpet ville at studiet skulle flyttes fra Kjeller (Akershus) til Oslo. På slutten av studiet var vi under 40 studenter, så veldig høyt frafall.

Anonymkode: abc28...a88

Krysser bare fingrene for at det er mange som ikke er kvalifiserte og ikke har klart å forbedre mattekarakteren i sommer, for 44 poeng kan fort bli for lite. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, doktorproktor skrev:

Krysser bare fingrene for at det er mange som ikke er kvalifiserte og ikke har klart å forbedre mattekarakteren i sommer, for 44 poeng kan fort bli for lite. 

Åh det der er en sykt trist tankegang... Man håper at andre søkere misslykkes, slik at en selv skal lykkes... 

Jeg mener ikke å rekke pengefingeren mot deg og si "fyfy", men det er så utrolig skummelt at det er slik mennesker i dagens samfunn tenker... Inkludert meg selv.

Anonymkode: 14e4d...5df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åh det der er en sykt trist tankegang... Man håper at andre søkere misslykkes, slik at en selv skal lykkes... 

Jeg mener ikke å rekke pengefingeren mot deg og si "fyfy", men det er så utrolig skummelt at det er slik mennesker i dagens samfunn tenker... Inkludert meg selv.

Anonymkode: 14e4d...5df

Haha huffda, jeg har ikke tenkt på de andre søkerne som mennesker i det hele tatt :rodme: Men i fjor var det 2 søkere pr plass på samme studie bare 1-7 og alle kom inn. Det er (har vært vertfall) mange ukvalifiserte som søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jusisthegoal
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh det der er en sykt trist tankegang... Man håper at andre søkere misslykkes, slik at en selv skal lykkes... 

Jeg mener ikke å rekke pengefingeren mot deg og si "fyfy", men det er så utrolig skummelt at det er slik mennesker i dagens samfunn tenker... Inkludert meg selv.

Anonymkode: 14e4d...5df

Enig. Men på den andre siden har du jobbet mer hardt enn "de andre" og derfor fortjener plassen, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, doktorproktor skrev:

Haha huffda, jeg har ikke tenkt på de andre søkerne som mennesker i det hele tatt :rodme: Men i fjor var det 2 søkere pr plass på samme studie bare 1-7 og alle kom inn. Det er (har vært vertfall) mange ukvalifiserte som søker.

Men hvordan i alle dager er det mulig?😳

3 minutter siden, jusisthegoal skrev:

Enig. Men på den andre siden har du jobbet mer hardt enn "de andre" og derfor fortjener plassen, mener jeg.

Det er også en måte å se det på ja

Anonymkode: 14e4d...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent!! Blir ikke mindre spent av denne tråden! Nå er jammen meg klokken snart 17.00  - for de som har gjetta på det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, doktorproktor skrev:

Er det noen av dere som har erfaringer med venteliste fra før, forresten? Omtrent hvor mange plasser kan man håpe på å rykke frem?

Jeg søkte medisinstudiet i Tromsø i fjor. Kom på tredjeplass på ventelista, og rykket opp til plass 1... Året før hadde plass nr 6 kommet inn, så det varierer fra år til år. 

 

Søker på nytt i år med litt bedre snitt. Krysser fingrene! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvordan i alle dager er det mulig?😳

Anonymkode: 14e4d...5df

Jeg vet ikke, har bare sett på statistikken jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært med på det søke styret her før, men er det noen som kan svare meg på at hvis jeg ikke kommer inn på 1. ønske, kan jeg da komme inn på 2. ønske mitt eller får vi bare et random tilbud av de andre ønskene vi har? Jeg vil inn på andre ønsket mitt og konkurransepoengene er godt over. Ligger litt under på første ønske.

Føler meg jæskla dum som ikke omplasserte eller slettet første ønske mitt..... Livredd for å miste tilbudet på andre ønske. Har 41.9 i konkurransepoeng, og studiet hadde 41.1 i 2016..

 

Anonymkode: 2e682...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med eksamen i vgs som man har klaget på? Når får man svar, og blir det regnet med i opptaket?

Anonymkode: 29f76...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri vært med på det søke styret her før, men er det noen som kan svare meg på at hvis jeg ikke kommer inn på 1. ønske, kan jeg da komme inn på 2. ønske mitt eller får vi bare et random tilbud av de andre ønskene vi har? Jeg vil inn på andre ønsket mitt og konkurransepoengene er godt over. Ligger litt under på første ønske.

Føler meg jæskla dum som ikke omplasserte eller slettet første ønske mitt..... Livredd for å miste tilbudet på andre ønske. Har 41.9 i konkurransepoeng, og studiet hadde 41.1 i 2016..

 

Anonymkode: 2e682...138

Du får tilbud på det ønsket du er mest kvalifisert til, så om du er mer kvalifisert til nummer 2, får du nok tilbud der. I "verste" fall får du tilbud om venteliste til ønske 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med eksamen i vgs som man har klaget på? Når får man svar, og blir det regnet med i opptaket?

Anonymkode: 29f76...b6f

Det burde du vel fått svar på allerede? Jeg fikk svar på min klage rundt 1. juli

Anonymkode: 4f772...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, TinyBean skrev:

Du får tilbud på det ønsket du er mest kvalifisert til, så om du er mer kvalifisert til nummer 2, får du nok tilbud der. I "verste" fall får du tilbud om venteliste til ønske 1.

Er det ikke sånn at om man er innenfor poenggrensen på ønske 1 så kommer man inn? Kan man risikere å egentlig være innafor på førsteplassen men få tilbud fra nr 2.? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, doktorproktor skrev:

Er det ikke sånn at om man er innenfor poenggrensen på ønske 1 så kommer man inn? Kan man risikere å egentlig være innafor på førsteplassen men få tilbud fra nr 2.? 

Ikke nødvendigvis, det kommer an på hvor mange søkere det er! Om det er 40 studieplasser, og 40 stykker har høyere poengsum enn deg, så vil du havne på venteliste uavhengig av poenggrensen for i fjor.

Anonymkode: 00b5f...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, doktorproktor skrev:

Kan man risikere å egentlig være innafor på førsteplassen men få tilbud fra nr 2.? 

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, doktorproktor skrev:

Er det ikke sånn at om man er innenfor poenggrensen på ønske 1 så kommer man inn? Kan man risikere å egentlig være innafor på førsteplassen men få tilbud fra nr 2.? 

Får du tilbud på førsteprioritet, faller de andre ønskene bort. Du kan ikke få tilbud om skoleplass på flere ønsker. Men får du tilbud om plass på lavere prioritet, kan du få tilbud om å stå på venteliste på høyere prioriterte ønsker.

Plasstilbud på 1. ønske = Resten faller vekk.

Plasstilbud på 2-10 = Tilbud om venteliste på høyere ønsker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...