Ripsbærbusk Skrevet 18. juli 2017 #801 Del Skrevet 18. juli 2017 1 minutt siden, jusisthegoal skrev: Vet noen poenggrensene for sykepleierstudiet? HiOA? I ordinærkvoten er grensen 48,1. Kjenner dessverre ikke til grensen for primærkvoten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #802 Del Skrevet 18. juli 2017 Kan jeg søke om studielån nå? Anonymkode: 4f772...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jusisthegoal Skrevet 18. juli 2017 #803 Del Skrevet 18. juli 2017 11 minutter siden, Ripsbærbusk skrev: I ordinærkvoten er grensen 48,1. Kjenner dessverre ikke til grensen for primærkvoten. Oja okey, men takk takk!! 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsbærbusk Skrevet 18. juli 2017 #804 Del Skrevet 18. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg søke om studielån nå? Anonymkode: 4f772...dbc Jepp, kjør på! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #805 Del Skrevet 18. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nummer en på venteliste, æhh... Er det vanlig at folk sier fra seg plasser på studier med høyt snitt? Anonymkode: 4f772...dbc Ja. Anbefaler deg til å stå på ventelista. Kan f.eks. tenkes at vedkommende som er før deg i køen har dette studiet som andrevalg, men så kommer han inn på førstevalget.. fordi der var han 1 på venteliste. Da får du selvsagt plass. Anonymkode: ce2e8...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #806 Del Skrevet 18. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg også, de telte med ekstra realfag for et studie som ikke krever det - men jeg kom inn på førstevalg så da kommer jeg ikke til å klage. Anonymkode: 5e3cd...2e2 Det er vel ikke en feil? Man får alltid realfagspoeng med seg. Jeg fikk 1,5 og det er ingen krav om realfag for det jeg søkte. Anonymkode: ce2e8...8cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #807 Del Skrevet 18. juli 2017 Ser nå at årets poengsum for å komme inn på 1.ønsket mitt er nøyaktig lik poengsummen jeg har! Og ifølge samordna opptak står jeg på 1. plass til studiet - men det har vel lite å si når de fleste ikke har rukket å takke ja/nei til studiet. Øverst står det også "Det er liten sannsynlighet for at studiet etterfylles, men du kan fortsatt velge å stå på venteliste". Når jeg nå sammenlikner de som står på venteliste i hovedopptaket og i suppleringsopptaket, ser jeg at; 2016 hovedopptak - 97 på venteliste 2016 suppleringsopptak - 85 på venteliste Tatt inn 12 2015 hovedopptak - 115 på venteliste 2015 suppleringsopptak - 89 på venteliste Tatt inn 26 2014 hovedopptak - 94 2014 suppleringsopptak - 76 Tatt inn 18 Hva tror dere? Har jeg en sjanse i havet? Anonymkode: dc323...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #808 Del Skrevet 18. juli 2017 Sitat Det er vel ikke en feil? Man får alltid realfagspoeng med seg. Jeg fikk 1,5 og det er ingen krav om realfag for det jeg søkte. Det har du rett i så klart, at realfagspoengene teller - men jeg la med en karakter 2 i fysikk da jeg søkte på noen studier som krevde et realfag utenom matematikk, har mange flere fag enn jeg trenger - så da skal samordna regne ut beste sum, det gjorde de ikke og 2er i fysikk (2,5 med realfagspoeng) dro derfor ned snittet mitt. Anonymkode: 5e3cd...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavia Skrevet 18. juli 2017 #809 Del Skrevet 18. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser nå at årets poengsum for å komme inn på 1.ønsket mitt er nøyaktig lik poengsummen jeg har! Og ifølge samordna opptak står jeg på 1. plass til studiet - men det har vel lite å si når de fleste ikke har rukket å takke ja/nei til studiet. Øverst står det også "Det er liten sannsynlighet for at studiet etterfylles, men du kan fortsatt velge å stå på venteliste". Når jeg nå sammenlikner de som står på venteliste i hovedopptaket og i suppleringsopptaket, ser jeg at; 2016 hovedopptak - 97 på venteliste 2016 suppleringsopptak - 85 på venteliste Tatt inn 12 2015 hovedopptak - 115 på venteliste 2015 suppleringsopptak - 89 på venteliste Tatt inn 26 2014 hovedopptak - 94 2014 suppleringsopptak - 76 Tatt inn 18 Hva tror dere? Har jeg en sjanse i havet? Anonymkode: dc323...40c Folk kan slutte å stå på venteliste frivillig, så det at det er færre betyr ikke at de har kommet inn. Mange bare hopper av ventelista enten ved å svare nei eller å ikke svare i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #810 Del Skrevet 18. juli 2017 Sitat Ser nå at årets poengsum for å komme inn på 1.ønsket mitt er nøyaktig lik poengsummen jeg har! Og ifølge samordna opptak står jeg på 1. plass til studiet - men det har vel lite å si når de fleste ikke har rukket å takke ja/nei til studiet. Ja du kommer nok helt sikkert inn! Har aldri hørt om noen som har startet på 1. plass i hovedopptaket og deretter ikke kommet inn, ikke engang på de studiene hvor de som regel ikke tar inn noen ekstra. Skjønner at det er ekstra kjipt for deg, så nære - og så må du tenke på dette en god stund til Anonymkode: 5e3cd...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Parker Skrevet 18. juli 2017 #811 Del Skrevet 18. juli 2017 Hjelp! Har en venninne som er ganske fortvilt, og trenger hjelp. Hun har søkt på sykepleien UiS på førstevalget sitt. Får beskjed om at hun er på venteliste, plass 1236. Det skjønner jeg ikke? Iføle SO (https://www.samordnaopptak.no/2017-april-foerstevalg-plasser-rangert.html), så er det 940 førsteplassøkere til dette studiet. Hvordan kan hun da ha den plasseringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #812 Del Skrevet 18. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har du rett i så klart, at realfagspoengene teller - men jeg la med en karakter 2 i fysikk da jeg søkte på noen studier som krevde et realfag utenom matematikk, har mange flere fag enn jeg trenger - så da skal samordna regne ut beste sum, det gjorde de ikke og 2er i fysikk (2,5 med realfagspoeng) dro derfor ned snittet mitt. Anonymkode: 5e3cd...2e2 Jeg er usikker på dette, men det skader ikke å klage. Da jeg tok den første graden for mange herrens år siden så var det en person som hadde godt over 6 i snitt som ikke om inn! Det var en regnefeil og hun fikk selvsagt plass etter klage. Så klag! Anonymkode: ce2e8...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavia Skrevet 18. juli 2017 #813 Del Skrevet 18. juli 2017 (endret) 2 minutter siden, Ms.Parker skrev: Hjelp! Har en venninne som er ganske fortvilt, og trenger hjelp. Hun har søkt på sykepleien UiS på førstevalget sitt. Får beskjed om at hun er på venteliste, plass 1236. Det skjønner jeg ikke? Iføle SO (https://www.samordnaopptak.no/2017-april-foerstevalg-plasser-rangert.html), så er det 940 førsteplassøkere til dette studiet. Hvordan kan hun da ha den plasseringen? Kan det ikke være andreplassøkere etc? De kan jo ha hatt noe på førsteplass de ikke kommer inn på. Endret 18. juli 2017 av Cavia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofus21 Skrevet 18. juli 2017 #814 Del Skrevet 18. juli 2017 2 minutter siden, Ms.Parker skrev: Hjelp! Har en venninne som er ganske fortvilt, og trenger hjelp. Hun har søkt på sykepleien UiS på førstevalget sitt. Får beskjed om at hun er på venteliste, plass 1236. Det skjønner jeg ikke? Iføle SO (https://www.samordnaopptak.no/2017-april-foerstevalg-plasser-rangert.html), så er det 940 førsteplassøkere til dette studiet. Hvordan kan hun da ha den plasseringen? Fordi det er folk som har det studie på andre, tredje plass osv som står på samme venteliste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Parker Skrevet 18. juli 2017 #815 Del Skrevet 18. juli 2017 Akkurat nå, Sofie471 skrev: Fordi det er folk som har det studie på andre, tredje plass osv som står på samme venteliste Ah, da er jeg med. Hvor kan man se totalt antall søkere til et studie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #816 Del Skrevet 18. juli 2017 6 minutter siden, Ms.Parker skrev: Ah, da er jeg med. Hvor kan man se totalt antall søkere til et studie? https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/ Anonymkode: ce2e8...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 18. juli 2017 #817 Del Skrevet 18. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du kommer nok helt sikkert inn! Har aldri hørt om noen som har startet på 1. plass i hovedopptaket og deretter ikke kommet inn, ikke engang på de studiene hvor de som regel ikke tar inn noen ekstra. Skjønner at det er ekstra kjipt for deg, så nære - og så må du tenke på dette en god stund til Anonymkode: 5e3cd...2e2 Jeg kjenner noen som ikke kom inn på medisin, som hadde samme poengsum som den siste som fikk plass. Enten ble det tatt loddtrekning mellom de to, eller så ble den eldste valgt på bakgrunn av høyere ansiennitet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #818 Del Skrevet 18. juli 2017 6 minutter siden, Horten Market skrev: Jeg kjenner noen som ikke kom inn på medisin, som hadde samme poengsum som den siste som fikk plass. Enten ble det tatt loddtrekning mellom de to, eller så ble den eldste valgt på bakgrunn av høyere ansiennitet. Hvis flere søkere har lik poengsum det på alder, de eldste går foran. Kilde: https://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/15/poenggrenser_2015_2014.html. Anonymkode: ce2e8...8cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Parker Skrevet 18. juli 2017 #819 Del Skrevet 18. juli 2017 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/ Anonymkode: ce2e8...8cf Takk. Men finner bare oversikt over antall førsteplass-søkere. Er jeg skikkelig dårlig til å leite? Edit: Jeg fant det. Jeg er jo tydeligvis skikkelig dårlig til å lete. Endret 18. juli 2017 av Ms.Parker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #820 Del Skrevet 18. juli 2017 Sitat Da jeg tok den første graden for mange herrens år siden så var det en person som hadde godt over 6 i snitt som ikke om inn! Det var en regnefeil og hun fikk selvsagt plass etter klage. Så klag Jeg kom inn på førstevalget mitt, så bedre at samordna bruker tid på de som har feil som betyr noe for opptaket deres Her er fra samordna sine sider: Sitat Hvis de realfagene du har tatt ikke er nødvendig for å få generell studiekompetanse eller for å dekke spesielle opptakskrav, regnes de bare med dersom de gir deg en bedre poengsum. Anonymkode: 5e3cd...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå