Gå til innhold

Hvorfor liker ikke damer humor på tv?


Grovmel

Anbefalte innlegg

Da snakker vi ikke om kalr & ko, adam sandler, izombie eller friends. Men skikkelige greier som faktisk er artig.

 

Har igjennom årene hatt mange dame venner og flere kjærester. Min nåværende samboer for 6 år på rad har den samme ting til felles med disse.

Hun hater følgende som jeg kommer på i farten: South park, alt som har med will ferrell å gjøre, jack ass, east bound and down etc.

Og spyr av: trailer park boys, the office (uk og us), idiot på tur og silicon valley.  Av filmer er listen laaaaaaang.

 

Vi kan i nøden se big bang eller seinfeld. Men da er det lite annet å se på. Anyways, hvorfor liker ikke damer humor som ikke har overfladiske plastikk folk inkludert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Grovmel skrev:

Da snakker vi ikke om kalr & ko, adam sandler, izombie eller friends. Men skikkelige greier som faktisk er artig.

 

Har igjennom årene hatt mange dame venner og flere kjærester. Min nåværende samboer for 6 år på rad har den samme ting til felles med disse.

Hun hater følgende som jeg kommer på i farten: South park, alt som har med will ferrell å gjøre, jack ass, east bound and down etc.

Og spyr av: trailer park boys, the office (uk og us), idiot på tur og silicon valley.  Av filmer er listen laaaaaaang.

 

Vi kan i nøden se big bang eller seinfeld. Men da er det lite annet å se på. Anyways, hvorfor liker ikke damer humor som ikke har overfladiske plastikk folk inkludert?

De synes vel ikke det samme som deg er morsomt? De synes sikkert at det du liker ikke er bra humor? Hvorfor skal du bestemme hva som er morsomt og ikke? 

Anonymkode: d2d4e...249

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De synes vel ikke det samme som deg er morsomt? De synes sikkert at det du liker ikke er bra humor? Hvorfor skal du bestemme hva som er morsomt og ikke? 

Anonymkode: d2d4e...249

Åpenbart at de ikke synes det samme er morsomt. Men spørsmålet er, hvorfor liker ofte ikke damer humor som har satire og litt annen vri på ting en love drama? Er bare nysgjerrig og dette er jo bare min personlige erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jackass er motbydelig. 

South Park og The Big Bang Theory er genialt. 

The Office er pute-tv. Det blir bare så flaut at man gjemmer hodet i puta. Seinfeld får meg ikke til å trekke på smilebåndet en gang.

Gi meg gode gamle Cheers. Eller Simpsons. Men tving meg ikke gjennom en episode av Two and a Half Men - da dumper jeg deg.

Altså er humor individuelt. 

Anonymkode: 54eb5...b23

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modern family er god humor for meg hahahaha

Anonymkode: 3e9ea...7f9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Men tving meg ikke gjennom en episode av Two and a Half Men - da dumper jeg deg". Hærlig, 100% enig.

 

Langt over halvparten av mannfolka jeg kjenner som har sett på trailer park boys, elsker det (foruten de 3 første sesongene) mens 0% av alle damene jeg kjenner liker det. Må jo være en sammenheng?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker heller ikke noen av de programmene du nevner her. Allikevel elsker jeg å le og har masse humor. Det de overnevnte programmene har til felles, er at de er veldig primitive og barnslige. Jeg liker ikke "lage masse bråk" og "slå seg"-humor. Jeg liker f.eks klassikeren Friends og den norske Side om side, for å nevne noe.

Anonymkode: 8440f...f27

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også Parks and recreations da. Nesten enda bedre hoho

Anonymkode: 3e9ea...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den verste jeg vet er How I met your mother, buuuuu

Anonymkode: 3e9ea...7f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker heller ikke programmene du nevner her. Kan godt se Neste sommer, Thomas Gjertsen helt perfekt, big bang theory - mest fordi det er ålreit å se på, ikke så morsomt. Two and a half men kan være ålreit å se innimellom. Ellers så er det vel ikke så veldig mange haha-hysterisk morsomme tvprogram??

Ser heller serier som vikings, orange is the new black, the blacklist, person of interest osv.

Anonymkode: 6dd48...41f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Grovmel skrev:

" Men tving meg ikke gjennom en episode av Two and a Half Men - da dumper jeg deg". Hærlig, 100% enig.

 

Langt over halvparten av mannfolka jeg kjenner som har sett på trailer park boys, elsker det (foruten de 3 første sesongene) mens 0% av alle damene jeg kjenner liker det. Må jo være en sammenheng?

Med mindre du kjenner over 1000 kvinner og 1000 menn så har du ingen kvantitative eller statistiske grunnlag å gå på her. En liten gruppe på 10-20 folk har liten verdi til ingen verdi i en spørreundersøkelse. 

Ellers så er det allmentkjent at kvinner og menn har forskjellige preferanser når det kommer til det meste - men humor det har de selvfølgelig til tross for at de kanskje ikke har samme smak som deg. Et av de trekkene som tiltrekker kvinner mest er faktisk humor og vittighet - om du kan få kvinnen til å le så har du kommet langt såfremt de ikke ler av deg eller på din bekostning.

Jeg likte forøvrig også Trailer Park Boy frem til Bubbles fikk en fremtredende hovedrolle - han er artig i små doser men når det ble for mye av hans fakter så var det ikke noe særlig lenger.

That's the way she goes buddy

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, WubWub skrev:

Med mindre du kjenner over 1000 kvinner og 1000 menn så har du ingen kvantitative eller statistiske grunnlag å gå på her. En liten gruppe på 10-20 folk har liten verdi til ingen verdi i en spørreundersøkelse. 

Ellers så er det allmentkjent at kvinner og menn har forskjellige preferanser når det kommer til det meste - men humor det har de selvfølgelig til tross for at de kanskje ikke har samme smak som deg. Et av de trekkene som tiltrekker kvinner mest er faktisk humor og vittighet - om du kan få kvinnen til å le så har du kommet langt såfremt de ikke ler av deg eller på din bekostning.

Jeg likte forøvrig også Trailer Park Boy frem til Bubbles fikk en fremtredende hovedrolle - han er artig i små doser men når det ble for mye av hans fakter så var det ikke noe særlig lenger.

That's the way she goes buddy

Nei noe kvantitativ undersøkelse har jeg jo ikke gjort, så det har jeg selvfølgelig ikke. Snakker bare om personlig erfaring når det gjelder tv humor.

 

Du må nok være den første i ditt kjønn jeg kommuniserer med om dette, som faktisk liker trailer park boys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å dra alle under en kam, da. Jeg elsker humorserier selv, blant annet flere du nevner, og jeg har flere venninner som gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har humor og liker humorserier. Med humor jeg synes er artig. Noen av de norske som fx med Thoas Gjertsen er bare pinlig. Men Side om Side er bra. Har også oppdaget svenske Solsidan.
Vi ser også mye Big Bang hjemme, The Ranch - og finner utrolig mange humoristiske øyeblikk i NCIS-seriene - særlig LA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Av de du nevnte kan jeg se på Idiot Abroad. Alt annet er pyton, særlig South Park.

Det eneste virkelig morsomme er danske klovn. Før det var Frasier morsomt. Friends hater jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da en rar generalisering? Jeg liker South Park, elsker the Office (begge versjonene) - det eneste som ikke appellerer til meg på listen din er Trailer Park Boys. Will Ferrell er genial, men jeg har nok mer sansen for Steve Carrell når vi er inne på den gjengen. 

Anonymkode: 35101...c8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker humor, men ikke så mye kroppsfunksjonshumor som i South Park. Heller ikke glatte sitcoms som HIMYM. Liker Seinfeld, The Office (helst US), Bertie & Wooster, Portlandia, Parks and Rec. osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker da humor.

IT Crowd, Come Fly with Me, Little Britain, South Park, Jackass, Big Bang Theory, Two and a Half Men, Simpsons.

Av de ovennevnte, er IT Crowd det morsomste jeg har sett

How I Met Your Mother kan jeg se på, men overlever uten. Aldri sett Office eller Trailer Park Boys

Favorittfilmene mine er Scary Movie 1-4, Tooken og Vacation (fra 2016, tror jeg det er). 

Skal mannen og jeg se film, foretrekker jeg komedie/humor. Ikke drama eller sci-fi, mens gubbisen liker sci-fi, Alien, Predator, Interstellar osv. Mens vi er inne på menn og film; hvorfor er menn så glade i sci-fi? Det er gørr kjedelig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jackass er da ikke god humor, eller humor overhodet. 

 

Anonymkode: b3f79...78c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...