Gå til innhold

Venninne forventer babyshower


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ville bare arrangert det, og delegert ut oppgavene og utgiftene. Har aldri vært med på en babyshower der det bare er EN som betaler. Jeg har holdt 3 showers nå og har bare stått for lokale (min leilighet) bakt en kake og kjøpt litt servietter. Alt annet har jeg plassert rundt til de andre som skal være med. Ikke alle jeg har kjent så godt, men har bare opprettet en fb gruppe og laget en liste over ting vi trenger og bedt folk melde seg til å ta med/kjøpe ting. 

Anonymkode: f24c1...c26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tamsi
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Takk for mange tilbakemeldinger. Flere spør om det er en nær venninne.  Jeg er den nærmeste vennninnen hun har, mens hun ikke er en av mine nærmeste. 

Flere foreslår at jeg bør sende stafettpinnen videre, men vi har ikke felles vennekrets, så jeg kjenner ikke hennes venner godt. Det blir derfor litt rart om jeg skal delegere organiseringen til noen andre. Flere av personen i invitasjonslista er mennesker jeg ikke har møtt. (Ettersom hun nylig har byttet jobb og derfor har nye kolleger og omganskrets).

Jeg er helt enig i at babyshower er noe man skal lage som overaskelse, og ikke noe man skal bestille. Jeg tror min venninne er redd ingen skal lage det for henne, om hun ikke selv sørger for at noe får ansvaret. Det ligger vel noe reelt i dette, da hun ikke har søsken, og har få nære venner. Risikoen er derfor stor for at ingen organiserer noe. Men jeg personlig hadde ikke brydd meg om ingen hadde laget babyshower for meg i fremtiden, så kanskje derfor jeg tar litt lett på det.. Trodde  egentlig at babyshower var noe som bare ble arrangert for førstefødte. 

 

Anonymkode: 64a60...663

Dette er jo helt legitimt å skrive. Si at du ikke har planlagt noe, og at det nå kom litt brått på. Så handler det ikke om å ha glemt eller ikke giddet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Takk for tilliten enda en gang, det var veldig kjekt forrige baby shower. Men denne gang har jeg dessverre verken overskudd eller økonomi til å arrangere det - men blir selvsagt med som gjest! :)"

Anonymkode: 3e94d...bd4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, The Kitten skrev:

Det er det da virkelig ingen garanti for.

Har du stelt istand 2 babyshowers etter hverandre for samme person så må hun vøre en jevlig dårlig vennine for å ikke stelle noe istand tilbake. Det er jo en gos måte å sile ut dårlige venner på

Anonymkode: 104c0...13f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du stelt istand 2 babyshowers etter hverandre for samme person så må hun vøre en jevlig dårlig vennine for å ikke stelle noe istand tilbake. Det er jo en gos måte å sile ut dårlige venner på

Anonymkode: 104c0...13f

Ja, det er jeg enig i, men det er fortsatt ingen garanti for det. Det er ikke alltid folk gjengjelder tjenester. For eksempel tok jeg en vakt for en kollega, selv om jeg sa jeg var dødssliten og egentlig ikke orket. Hvis jeg tok den for henne, så kunne hun ta når som helst for meg. 

 

Spurte om hun kunne ta vakten min nå på lørdag og sa det var krise. Det kunne hun ikke for hun ville ha en frihelg 

 

Fikk en annen til å ta den da, men til gjengjeld må jeg vaske leiligheten hans for ham. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er prøver og ufrivillig barnløs. Dette vet min venninne som venter sitt andre barn i oktober. Ved hennes første graviditet stelte jeg i stand babyshower. Det var gøy å lage dette for henne, samtidig som det svei hardt i lommeboka. Hun presiserte nemlig at hun ønsket seg bleikake, rosa gassballonger og sånn dekorativ fondantkake. Alt dette ordnet jeg.   

I går fikk jeg jeg en sms med invitasjonslisten for hennes neste babyshower. Altså liste over hvem hun ønsker at JEG skal invitere. Jeg ble helt paff av at hun tok det som en selvfølge at jeg skal organisere og betale for nytt babyshower. Det var ikke min plan i allefall. Både fordi det koster penger, og fordi jeg skal i gang med IVF forsøk nummer to etter sommeren.  I en slik sårbar prosess har jeg veldig lite lyst å organisere babyshower. Jeg er selvfølgelig glad på min venninnes vegne, men å organisere alt dette kjenner jeg kan bli for mye for meg. 

På meldingen svare jeg bare med en smiley. Skrev ingen ting fordi jeg ble helt satt ut. Men lurer nå på om jeg skal ta det opp med henne, og i såfall hvordan? Erfaringen min med åpenhet rundt IVF er at de rundt oss ikke forstår påkjenningen det er... Opplever derfor å møte lite forståelse. Lurer derfor på om jeg heller bør si jeg ikke har penger til dette? Foe det stemmer jo det også.... 

 

Anonymkode: 64a60...663

Bare å oppgi begge deler som grunn. Forventes det virkelig at bestevenninne skal betale for alt dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en babyshower????

Folk har blitt totalt gale med den der forventningen om at andre skal kjøpe dem gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2017 den 13.32, AnonymBruker skrev:

Hei. Er dette bare en vennine eller bestevennine? Syns det er urimelig ja at hun skal forvente det. Men uansett så får man ikke ofte barn. Dette er hennes andre unge og mest sannsynelig siste. Så det blir ikke flere babyshowers. Hadde jeg vært deg så hadde jeg bit tennene sammen og tatt denne også. For da vet du garantert  at hun vil stelle i stand babyshower for deg når dagen kommer. Er ikke sikkert hun kommer til å gjøre det for deg pga du stellte i stand 1 babyshower. Gjør du der enda engang så kommer hun garantert til å overraske deg senere:)

Anonymkode: 104c0...13f

Hva slags mentalitet er det? Hvis man "bare" steller i stand en får man ikke selv? Vel, da er det ikke særlig til venninne. Jeg mener ts skal droppe hele babyshoweren, virkelig! Hvorfor sette seg selv i en slik situasjon når hun allerede er i en sårbar situasjon. Babyshower er uansett oppskrytt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville svart at dette kom overraskende på, for du er vant til at det bare er babyshower til første barnet. Også lagt til at fremover har du dessverre ikke overskudd til å arrangere noe slikt. 

Jeg ville faktisk brukt ordet overskudd fordi det gjelder raskt både tid, mentalt og penger. Og jeg tror ikke jeg ville lagt til noe om at jeg seff stiller som gjest. Jeg ville bare formulert at jeg ikke har mulighet til å arrangere. Dersom hun anser deg som en nær venn så blir du nok gjest dersom noen andre steller til fest. 

Jeg ville ikke ligget søvnløs for å finne en annen å gi stafettpinnen til. Å si fra til henne på denne måten er nok.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...